اخبار داغ

رئیس سابق دادگستری استان کرمان:

معادن استان کرمان به چه افرادی واگذار می‌شود؟/ اگر برخی خواص از رانت استفاده نکنند؛ فساد شکل نمی‌گیرد

معادن استان کرمان به چه افرادی واگذار می‌شود؟/ اگر برخی خواص از رانت استفاده نکنند؛ فساد شکل نمی‌گیرد
علی توکلی گفت: با توجه به امکانات موجود استان بستر مفاسد اقتصادی فراهم است؛ وجود معادن بزرگ و چندین کارخانه بزرگ همه می توانند به نوعی به یک فساد اقتصادی تبدیل شوند و باید بدانیم  معادن استان چگونه و به چه افرادی واگذار می شود؟ چه کسانی دست به کار شده اند تا در عزل و نصب مدیران معادن بزرگ استان دخالت کنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی توکلی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص رشد مفاسد اقتصادی در کشور با بیان اینکه متأسفانه در سال های اخیر به هر اندازه که نظارت ها کاهش یافته، مفاسد اقتصادی رشد داشته است، گفت: دولت‌ها نظارت را جدی نمی‌گیرند؛  برخی از نظارت‌ها داخلی، اداری و مجموعه ای است و برخی دیگر خارج ازاین محدوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان ادامه داد: حراست های ادارات و وزارتخانه‌ها به جهت اینکه مسئولان آن، منصوب رئیس اداره هستند؛ قهرا و طبعاً نوعی وامداری در وجود رئیس حراست وجود دارد و باید طوری رفتار کند که نه مدیر ناراحت شود و نه جایگاه خود او لطمه ببیند که این واقعیتی است باید بپذیریم و این ساختار اعمال وظیفه حراست را مخدوش می‌کند.

,

کاهش رشد مفاسد اقتصادی در یک سال گذشته/ بستر مفاسد اقتصادی در استان فراهم است

, کاهش رشد مفاسد اقتصادی در یک سال گذشته/ بستر مفاسد اقتصادی در استان فراهم است, کاهش رشد مفاسد اقتصادی در یک سال گذشته/ بستر مفاسد اقتصادی در استان فراهم است,

وی با بیان اینکه نظارت های بیرونی در قوای سه گانه تابع سیاست های کلی همان قوه است، عنوان کرد: مادامی که روسای قوا اراده و انگیزه جدی بر فساد زدایی نداشته باشند؛ نمی‌توان به خوبی جلوی مفاسد اقتصادی را گرفت؛ لذا با آنچه اکنون از سوی قوه قضاییه در حال اتفاق است شاید بتوان گفت که طی یک سال گذشته، رشد مفاسد اقتصادی کند شده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین توکلی در رابطه با رشد مفاسد اقتصادی در سطح استان کرمان اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود استان بستر مفاسد اقتصادی فراهم است؛ وجود معادن بزرگ و چندین کارخانه بزرگ همه می توانند به نوعی به یک فساد اقتصادی تبدیل شوند.

,

چه کسانی در عزل و نصب مدیران معادن استان دخالت دارند؟

, چه کسانی در عزل و نصب مدیران معادن استان دخالت دارند؟, چه کسانی در عزل و نصب مدیران معادن استان دخالت دارند؟,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان افزود: معادن استان چگونه و به چه افرادی واگذار می شود؟ چه کسانی دست به کار شده اند تا در عزل و نصب مدیران معادن بزرگ استان دخالت کنند تا بتوانند بهره بیشتری ببرند و قدرت اقتصادی را در اختیار داشته باشند؟

,

وی با اشاره به اینکه ورود نیروهای مسلح به امور تجاری چندان مطلوب نیست؛ اگرچه معتقدم پیمانکاری آنها برای انجام پروژه‌های بزرگ اشکالی ندارد، تصریح کرد: بدهکاران بزرگ مالیاتی چگونه بدهی های خود را می دهند و چه کسانی عضو هیئت های حل اختلاف بدوی و تجدید نظر مالیاتی می‌شوند؟

,

ضرورت برگشت مالیات شرکت های بزرگ در جهت توسعه کرمان/ انتصابات بر اساس ضابطه نیست

, ضرورت برگشت مالیات شرکت های بزرگ در جهت توسعه کرمان/ انتصابات بر اساس ضابطه نیست, ضرورت برگشت مالیات شرکت های بزرگ در جهت توسعه کرمان/ انتصابات بر اساس ضابطه نیست,

حجت الاسلام و المسلمین توکلی با طرح این سوال که چرا نباید بخشی از مالیات اخذ شده از صاحبان مشاغل و شرکت‌ها به استان برگردد و صرف توسعه استان شود، عنوان کرد: اگر ادارات و شرکت های استان کار خود را به خوبی و روان انجام می دادند، سرمایه گذار با علاقه بیشتری به میدان می آمد.

,

وی بیان کرد: برای ایجاد یک واحد تولیدی و یا خدماتی کوچک، چرا باید حدود یک سال دوندگی کرد و حال آنکه این کار در یک یا دو ماه به خوبی انجام می‌شود. به نظر من نبود وجدان کاری، علاقه به توسعه و روحیه خدمت‌رسانی به مردم روند امور را دچار اختلال کرده و شاید علتش این باشد که هر کسی در جای خود قرار نگرفته است و انتصابات بر اساس ضابطه نیست.

,

عدم وجود استقلال در مدیران حوزه اقتصادی کشور وجود دارد

, عدم وجود استقلال در مدیران حوزه اقتصادی کشور وجود دارد, عدم وجود استقلال در مدیران حوزه اقتصادی کشور وجود دارد,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان تأکید کرد: مسئله ای که باید به آن اشاره داشته باشیم انتصابات مدیریتی کلان استانی است؛ فرد ناصالح، ناکارآمد و ضعیف اگر در جایگاهی قرار گیرد که تخصص آن را نداشته باشد فساد زا می شود؛ یا فساد اداری و یا فساد مالی.

,

حجت الاسلام و المسلمین توکلی افزود: امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید" فلیست تصلح الرعیّة الّا بصلاح الولاة، مردم به راه صلاح و درستی نمی روند مگر زمانی که والیان، حاکمان و مدیران صالح باشند" و متاسفانه در حوزه مسائل اقتصادی است این ناکارآمدی و نبود استقلال در مدیران بیشتر احساس می شود.

,

با اقدامات شفاف کسی مرکتب فساد نمی شود/ برخی مدیران دچار روزمرگی شده اند

, با اقدامات شفاف کسی مرکتب فساد نمی شود/ برخی مدیران دچار روزمرگی شده اند, با اقدامات شفاف کسی مرکتب فساد نمی شود/ برخی مدیران دچار روزمرگی شده اند,

وی نظارت و برخورد شدید با عامل فساد و از بین بردن زمینه‌های فساد را از جملع راهکارهای مقابله با مفاسد اقتصادی دانست و عنوان کرد. اگر تصمیمات و اقدامات ادارات شفاف باشد، کسی نمی تواند مرتکب فساد شود؛ اگرچه برخی از مفاسد در خارج از اداره شکل می‌گیرد و در آنجا اجرا می شود.

,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان افزود: باید مدیرانی به کار گرفت که از نظر ایمان و تقوای الهی نسبتاً خوب و از نظر توانایی مدیریتی توانمند باشند برخی از مدیران برنامه ندارند و دچار روزمرگی شده اند.

,

بیشتر مفاسد اقتصادی توسط خواص انجام می شود

, بیشتر مفاسد اقتصادی توسط خواص انجام می شود, بیشتر مفاسد اقتصادی توسط خواص انجام می شود,

حجت الاسلام و المسلمین توکلی در خصوص نقش برخی خواص در شکل گیری مفاسد اقتصادی اظهار کرد: بیشتر مفاسد بزرگ اقتصادی توسط خواص انجام می شود که یا خود آلوده می‌شوند و یا سفارش افرادی را می‌کنند که آنها آلودند.

,

وی ادامه داد: اگر خواص از رانت استفاده نکنند و در تمام حقوق مالی شرعی و دولتی خود را پرداخت کنند و در چارچوب حرکت نمایند، فساد شکل نمی‌گیرد که  متاسفانه در اکثر مفاسد بزرگ اقتصادی سرنخی از یکی از خواص و چهره‌های شاخص اجتماعی دیده می شود.

,

متخلف باید از تخلف بترسد/ رویکر مناسب قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی

, متخلف باید از تخلف بترسد/ رویکر مناسب قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی, متخلف باید از تخلف بترسد/ رویکر مناسب قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان با تأکید بر اینکه اقدامات قوه قضاییه در زمینه مقابله با مفاسد اقتصادی تاکنون خوب ارزیابی می شود، ابراز کرد: دلیل این امر آن است که برخورد با مفاسد اقتصادی را ابتدا از خود شروع کرده است و معتقدم که ریاست قوه قضاییه زمانی موفقیت کامل به دست می‌آورند که بدنه قوه نیز با ایشان همراه و همفکر باشند و در استان ها به وظایف خود عمل کنند نه آنکه برخی از روابط؛ ضوابط و شجاعت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

,

حجت الاسلام و المسلمین توکلی تأکید کرد: متخلف باید از تخلف خود به ترسد نه اینکه چون نظارتی نیست هر کاری خواست انجام دهد که ما اکنون در چنین شرایطی قرار داریم.

,

لزوم تربیت قاضی در حوزه های تخصصی

, لزوم تربیت قاضی در حوزه های تخصصی, لزوم تربیت قاضی در حوزه های تخصصی,

وی تصریح کرد: قاضی باید در پرونده ای که رسیدگی می‌کند تخصص موضوع پرونده را داشته باشد؛ پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی و ... مسائل ساده ای نیستند که هر کس بتواند به آنها رسیدگی کند به همین جهت قوه قضاییه باید در هر حوزه و زمینه قاضی مخصوص همان زمینه را به حوزه تربیت کند.

,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان با اشاره به  مطلب فوق خاطر نشان کرد: قضات باید با کارشناسان حقوقی و فنی حوزه تخصصی خود در ارتباط باشد و تبادل نظر نماید وقتی این شرایط محقق شد؛ برای قاضی فرق نمی‌کند که این متهم از خواص است یا عوام از این قوم و گروه است یا از آن قوم و گروه؛ بنابراین خروجی این رویه عدالت می شود که این امر سبب سکون و آرامش دل و روان مردم خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه