اخبار داغ

گزارشی از نبود نظارت بر بازار اجاره بهاء؛

قیمت املاک و اجاره بهاء افزایش «نجومی» داشته است/چه کسی فریادرس مستاجرین است؟

قیمت املاک و اجاره بهاء افزایش «نجومی» داشته است/چه کسی فریادرس مستاجرین است؟
این روزها مستاجرین برای پیدا کردن خانه با توجه به میزان بودجه و حقوق خود دچار مشکل شده‌اند و عقیده دارند در وضعیت آشفته کسی به فکر مستاجرین نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ اجاره‌نشینی یکی از مسائلی که سال‌های سال است برای مستاجران بعنوان یک دغدغه و چالش جدی ظهور و بروز داشته است و این روزها که افزایش قیمت های اجاره بها نجومی بالا رفته یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان, .,

با توجه به تورم ایجادشده  در سال‌ها اخیر و افزایش قیمت مسکن همه‌ساله شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌های اجاره‌بها هستیم اما این افزایش امسال بشیار نجومی شده و خارج از عرف است.

, .,

وضعیت افزایش اجاره‌بها در دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و همین امر باعث شده افراد زیادی توان پرداخت اجاره‌نشینی را نداشته و به محله‌های پایین‌تر شهر کوچ کنند.

, .,

اواخر بهار و اوایل تابستان آغاز فصل تغییر مکان و جابه‌جایی مستاجرین است و امسال افزایش بی‌رویه قیمت املاک و اجاره‌بها داد مستاجرین را درآورده است.

, .,

این روزها مستاجرین برای پیدا کردن خانه با توجه به میزان بودجه و حقوق خود دچار مشکل شده‌اند و عقیده دارند در وضعیت آشفته کسی به فکر مستاجرین نیست و افرادی که به دنبال خانه به بنگاه‌های مشاور املاک مختلف مراجعه می‌کنند جز با حسرت و افسوس چیزی نصیبشان نمی‌شود.

, .,

 کرایه‌ها تا پنج برابر نیز افزایش‌یافته است

, کرایه‌ها تا پنج برابر نیز افزایش‌یافته است, کرایه‌ها تا پنج برابر نیز افزایش‌یافته است,

میثم کرمی یکی از مستاجرینی که به دنبال خانه به بنگاه‌های مشاور املاک مختلف مراجعه می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من دو سال است که ازدواج‌کرده‌ام و قصد تغییر منزل مسکونی خود رادارم، کرایه‌ای که من دو سال قبل داده‌ام نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان بوده اما اکنون‌ که به بنگاه‌ها املاک مراجعه می‌کنم افزایش کرایه‌ خانه بسیار چشمگیر است.

, .,

وی بابیان اینکه چرا کسی به داد مستاجرین نمی‌رسد بیان کرد: صاحب‌خانه قبلی، خانه‌اش را می‌خواهد و من مانده‌ام چه کنم، درآمد من با توجه به این تورم افزایش نیافته است و چگونه می توانم از پس پرداخت این میزان کرایه که گاها تا چهارتا پنج برابر افزایش‌یافته است برآیم.

, .,

 متأسفانه مالکین اصلاً شرایط مستاجرین را درک نمی‌کنند

,  متأسفانه مالکین اصلاً شرایط مستاجرین را درک نمی‌کنند, متأسفانه مالکین اصلاً شرایط مستاجرین را درک نمی‌کنند,

محمد احسانی یکی دیگر از مستاجرینی است که در این روزها در تکاپوی جابه‌جایی منزل مسکونی خود است و در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: مالک قبلی برای تمدید قرارداد ملک اجاره خانه را افزایش زیادی داده و به همین دلیل در پی تغییر واحد مسکونی خود هستم.

, .,

وی بیان کرد: نزدیک سه هفته است که به مشاورین املاک فراوانی مراجعه کرده‌ام و با توجه به وضعیت شغلی و مدرسه فرزندم مجبور به سکونت در حوالی منزل قبلی هستم اما قیمت‌ها بسیار بالا است.

, .,

احسانی تصریح کرد: متأسفانه مالکین اصلاً شرایط مستاجرین را درک نمی‌کنند و خواستار قیمت‌هایی نجومی هستند که از عهده مستاجرین برنمی‌آید و صاحب‌خانه در یک‌خانه با امکانات کاملاً معمولی نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش کرایه داده است.

, .,

 افزایش قیمت اجاره‌بها باعث شد مردم به حاشیه شهر رجوع کنند

, افزایش قیمت اجاره‌بها باعث شد مردم به حاشیه شهر رجوع کنند, افزایش قیمت اجاره‌بها باعث شد مردم به حاشیه شهر رجوع کنند,

محمد علیمرادی یکی از مشاوران املاک در روستای ازناو  در گفت‌وگو  با خبرنگار ما بیان کرد: ازناو یکی از روستاهای نزدیک به ملایر است و با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مراجعات زیادی به بنگاه‌های ما می‌شود.

, .,

وی گفت: عرف افزایش قیمت اجاره‌بها هرسال ۲۰ درصد است اما امسال این افزایش نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد است.

, .,

علیمرادی با اشاره به اینکه مالکین یکی از کسانی هستند که باعث افزایش قیمت املاک شده‌اند، بیان کرد: ما در بنگاه‌های مشاور املاک فقط می‌توانیم قراردادها را انعقاد کنیم و صاحب‌خانه‌ها خود قیمت را افزایش داده‌اند و بارها قراردادی داشته‌ایم که مالک و موجر ابتدا به توافق رسیده اند اما برای عقد قرارداد، مالک بازهم قیمت را افزایش داده است.

, .,

عزم جدی برای مقابله با افزایش قیمت‌ها وجود ندارد

, عزم جدی برای مقابله با افزایش قیمت‌ها وجود ندارد, عزم جدی برای مقابله با افزایش قیمت‌ها وجود ندارد,

سید مجید موسوی یکی دیگر از مشاورین املاک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: متأسفانه افزایش بی‌رویه قیمت‌های اجاره‌بها باعث نگرانی است.

, .,

وی افزود: قیمت‌های اجاره‌بها نسبت به سال گذشته تا ۱۰ برابر نیز افزایش داشته است و هرچند بیان می‌شود که بنگاه‌های املاک نقشی در افزایش قیمت دارند اما ما با توجه به خواست مردم قراردادها را منعقد می‌کنیم.

, .,

موسوی بیان کرد: عزم جدی برای مقابله با افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و باید مسئولین به بحث افزایش بی‌رویه قیمت‌ها ورود پیدا کنند.

, .,

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به اینکه اقشار زیادی از جامعه ما اجاره‌نشین هستند و بسیاری از اقشار ضعیف جامعه نیز در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند می‌طلبد که مسئولین امر توجه بیشتری به وضعیت ملک و اجاره بها داشته باشند.

, .,

افزایش بی‌رویه قیمت مسکن داد مستاجرین را درآورده است و با توجه به اینکه افزایش حقوق متناسب با میزان تورم نیست مردم خواستار توجه بیشتر به این مسئله هستند.

, .,

انتهای پیام/

, /,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه