اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

بلاتکلیفی 4ماهه واردکنندگان نهاده‌های دامی/ کمبود ارز، دردسر همیشگی ترخیص کالا

بلاتکلیفی 4ماهه واردکنندگان نهاده‌های دامی/ کمبود ارز، دردسر همیشگی ترخیص کالا
فتحی گفت: آن میزان نهاده‌ای که دولت دراختیار مرغداران قرار می‌دهد، کفاف آن‌ها را تامین نمی‌کند، از طرفی 4 ماه است که واردکنندگان این نهاده‌ها، آن را وارد کرده ولی تاکنون از بنادر ترخیص نشدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در گفت‌وگو با آناج، وضعیت نهاده‌های دامی را مورد بررسی قرار دده و گفت: قیمت نهاده‌ها تاکنون افزایشی نداشته و همان قیمت سال 98 در مراودات مدنظر قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به حمایت دولت از مرغداران افزود: آن میزان نهاده‌ای که دولت دراختیار مرغداران قرار می‌دهد، کفاف آن‌ها را تامین نمی‌کند، از طرفی 4 ماه است که وارد کنندگان این نهاده‌ها، آن را وارد کرده ولی تاکنون از بنادر ترخیص نشدند.

,

فتحی با بیان اینکه نیاز مرغداران از طریق ذخیره شرکت پشتیبانی دام و طیور تامین می‌شود تصریح کرد: عمده دلیل عدم ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر، عدم تخصیص ارز و اعتبار لازم از طرف دولت است، البته مسئولان وزارتی وعده دادند این هفته ارز لازم تامین و این نهاده‌های وارداتی از بنادر آزاد شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

,

وی قیمت مصوب دولتی برای مرغ را کیلویی 12900 تومان عنوان کرد و گفت: فعلا قیمت بازار زیر قیمت مصوب دولتی بوده و با توجه به هزینه تولید قیمت تمام شده برای مرغداران بیشتر است در نتیجه در برخی مواقع تولیدکنندگان مرغ متضرر می‌شوند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید داخلی در این بخش خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد نهاده‌های دامی از قبیل ذرت، سویا و انواع مکمل‌ها وارداتی بوده  و ظرفیت کشور به لحاظ شرایط اقلیمی امکان تولید برخی از این ها را نمی‌دهد.

,

وی ایران را جزو کشورهای پیشرو در زمینه تولید مرغ دانست و عنوان کرد: میزان تولید مرغ در کشور بسیار زیاد است، در سال جهش تولید برنامه‌هایی برای کاهش واردات نهاده‌های دامی و افزایش تولید در این زمینه تدوین کرده‌ایم،اگر اعتبارات لازم تامین شود شاهد کاهش واردات نهاده‌های دامی در کشور خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه