اخبار داغ

میزگرد سپاس به مناسبت هفته روابط عمومی؛

مدیر روابط عمومی باید برون گرا باشد/ روابط عمومی باید ارتباط بهینه بین سازمان و مخاطب خود داشته باشد/ کارشناس روابط عمومی باید دارای تخصص های لازم باشد

مدیر روابط عمومی باید برون گرا باشد/ روابط عمومی باید ارتباط بهینه بین سازمان و مخاطب خود داشته باشد/ کارشناس روابط عمومی باید دارای تخصص های لازم باشد
حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از شرایط تصدی پست روابط عمومی این است که، مدیر روابط عمومی باید برون‌گرا و دارای ارتباطات خوب اجتماعی باشد، یعنی بتواند ارتباط بین خود و کارمندان و مردم را با تعامل سازنده ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپاس ؛ روابط عمومی، نقشی کلیدی و مؤثر در بهبود وضعیت ارتباطی سازمان‌ها، ادارات و نهادها دارد که باعث ایجاد تعامل بین درون‌سازمانی و برون‌سازمانی می شود. مسئول روابط عمومی در هر دستگاه و سازمان دولتی و خصوصی، بایستی یک سری خصوصیات و روش‌های کارآمد در اداره امور و انجام وظائف شغلی را دارا باشد تا بتواند در انجام ماموریت های سازمانی موفق شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  سپاس ؛ , سپاس , سپاس ,

 

,

به مناسبت هفته روابط عمومی، میزگردی با حضور سه مدیر روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد که توجه مخاطبین را به آن جلب می کنیم:

,

مدیر روابط عمومی باید برون گرا باشد

, مدیر روابط عمومی باید برون گرا باشد,

سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به اهمیت روابط عمومی در انعکاس و پوشش خبری و وظایف مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: شخصی که به‌عنوان مدیر روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد، باید نسبت به شاخص‌ها و اطلاعات حوزه سلامت استان آشنایی داشته باشد.

,

, ,

وی ادامه داد: مدیر روابط عمومی باید بداند در حوزه سلامت، بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش چه وظایفی دارد. به عنوان مثال در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۷ معاونت، بیش از ۷۵۰۰ پرسنل و ۲۵۰۰ دانشجوی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به فعالیت می پردازند و شخصی که مدیر روابط عمومی است، باید با حیطه کاری خود در مجموعه سلامت کاملاً آشنا و ماموریت های سازمانی را به خوبی بشناسد.

,

حسینی با بیان اینکه مدیر روابط عمومی باید تجربیات لازم را داشته باشد، تاکید کرد: یکی از شرایط تصدی پست روابط عمومی این است که، مدیر روابط عمومی باید برون‌گرا و دارای ارتباطات خوب اجتماعی باشد، یعنی بتواند ارتباط بین خود و کارمندان و مردم را با تعامل سازنده ایجاد کند.

,

روابط عمومی باید ارتباط بهینه بین سازمان و مخاطب خود داشته باشد

, روابط عمومی باید ارتباط بهینه بین سازمان و مخاطب خود داشته باشد,

پرویز فرزین پور مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در پاسخ به  اهمیت روابط عمومی در انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به دستگاه ها و سازمان ها برای خوانندگان گفت: روابط عمومی پل ارتباطی بین همکاران سازمان، مردم و در واقع ذی نفعان سازمان اعم از مشتریان، تولیدکننده‌ها، پیمانکاران و سازمان‌ها است.

,

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر اظهار کرد: در سازمان ها و ادارت تنها واحدی که می تواند ارتباط را انسجام بخشد و شکل‌دهی کند، روابط عمومی است، و از اینکه بتواند ارتباط بهینه و مناسبی را برقرار کند اهمیت دارد. سودمندی روابط عمومی به همه مواردی که عرض کردم می رسد و باعث رشد سازمان می شود.

,

, ,

فرزین پور در پاسخ به اینکه تا چه حد مسئولان روابط عمومی ادارات با مأموریت ها آشنایی دارند، افزود: روابط عمومی می تواند در افکار سنجی مردمی آن چیزی را که مدنظر مردم و سازمان است برآورده کند. سازمان‌های استان از فرایندهای کاری یکدیگر بیخبر هستند. به نظر می رسد که اصلی ترین مقوله‌ای که ما می توانیم به آن بپردازیم این است که مدیران روابط عمومی در اولین اقدام خود، از سازمان‌های همدیگر با خبر باشند. مثلا شرکت توزیع برق از فرایند کاری روابط عمومی مخابرات اطلاعی ندارد، در مابقی ادارات به همین صورت است.

,

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گفت: از پایان سال ۹۶ تا الآن در خدمت مردم استان بوشهر به‌عنوان مدیر روابط عمومی هستم و تمام تلاشم این بوده است که ارتباط بهینه‌ای بین مردم و سازمان برقرار کنم و با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در امور محوله به وظیفه سازمانی خود جامه ی عمل بپوشانیم.

,

کارشناس روابط عمومی باید دارای تخصص های لازم باشد

, کارشناس روابط عمومی باید دارای تخصص های لازم باشد,

ناصر مرادی مسئول روابط عمومی مخابرات منطقه‌ای بوشهر در پاسخ به وظیفه اصلی روابط عمومی در شرکت مخابرات، گفت: در دنیای امروز کمتر کسی است که با مخابرات و عملکردهای آن اعم از تلفن ثابت، موبایل و اینترنت آشنایی نداشته باشد. روابط عمومی مخابرات، وظیفه معرفی سازمان به مجموعه بیرون اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بر عهده دارد.

,

مرادی با اشاره به اینکه روابط عمومی مخابرات توانسته وظایف خود را در ارتباط با مخاطبین و مردم حفظ کند، اظهار کرد: روابط عمومی در شرکت مخابرات تلاش می کند که سازمان خود را به‌خوبی معرفی کند. در این راستا لازم است تعامل دوسویه بین سازمان با بیرون از سازمان وجود داشته باشد.

,

وی ادامه داد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و مردم جامعه به اینترنت و موبایل احتیاج دارند. در جامعه امروزی برخی از کسب‌وکارها با توجه به دو بستر موبایل و اینترنت وابسته است. شرکت مخابرات برای جلب عموم و  رضایت بسیار بالا تلاش و به نظر افراد بیرون از سازمان اهمیت فراوانی می دهد.

,

, ,

مرادی افزود: در نظرسنجی هایی که صورت می گیرد، انتظار می رود مردم و دیگر سازمان‌ها، مخابرات را از این دیدگاه که توانسته ایم خدمات به خوبی ارائه کنیم مورد ارزیابی قرار دهند.

,

وی در پاسخ به سؤال اینکه روابط عمومی مخابرات استان توانسته اخبار و نیازمندی های مردم را به خوبی منعکس کند، افزود: شرکت مخابرات ایران و اداره کل روابط عمومی، به‌صورت روزانه و هفتگی عملکرد مخابرات مناطق را مورد رصد قرار می دهد و یکسری اهداف و شاخص‌ها را مشخص کرده و انتظار بر این است که با توجه به این اهداف و شاخص‌ها بتواند به‌خوبی عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهد. یک سری شاخص‌ها داریم که امتیازبندی و رتبه‌بندی شده است و هر ۳ ماه یک‌بار گزارش به مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره ارسال می شود که عملکرد روابط عمومی در یک منطقه مثل استان بوشهر و شهرستان‌های تابعه به چه صورت بوده است و آن اهدافی که برایشان مشخص کرده‌اند تا چه حد توانسته‌اند تحقق بخشند.

,

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه‌ای بوشهر با اشاره به مشکلات روابط عمومی ها، گفت: نقص روابط عمومی ها در بحث تخصص است و واقعاً در دنیای امروز که این‌همه تخصص و پیچیدگی وجود دارد، احتیاج است یک کارشناس روابط عمومی از تخصص‌ها و مهارت‌های لازم برخوردار باشد؛ همچنین کارشناس روابط عمومی باید دوره‌های مختلف را گذرانده باشد تا کاری که انجام می دهد برابر با تخصص، مدرک تحصیلی و ویژگی و توانایی های فردی وی، در جهت تحقق یافتن اهداف سازمان باشد.

,

انتهای پیام//

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه