اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

آماده سازی پرونده ثبت غار کتله خور به عنوان میراث طبیعی جهانی

آماده سازی پرونده ثبت غار کتله خور به عنوان میراث طبیعی جهانی
امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پرونده ثبت غار کتله خور به عنوان میراث طبیعی آماده سازی و به شورای داوری ملی ارسال و دفاع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; امیر ارجمند امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان به مناسبت آغاز هفته گردشگری، اظهار داشت: جشنواره ملی آش ایرانی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرداد ماه سال جاری با تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا و با استفاده از تجربه سال گذشته و توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود که میراث فرهنگی دستگاه ناظر در این زمینه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: همه تاسیسات گردشگری که پروانه بهره‌برداری را از میراث فرهنگی اخذ می‌کنند، تحت نظارت این اداره کل هستند اما نظارت با همکاری اصناف،سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی است و تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد.
,
 
,
این مسئول خاطرنشان کرد: بهترین فصل گردشگری و پذیرش گردشگر و فروش صنایع دستی که اسفند و فروردین بود از دست رفته است اما با ریشه کنی ویروس کرونا و ادامه سفرها، تاسیسات گردشگری سرپا می‌شود.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی درخواست تعطیلی بعد از فروکش کردن کرونا را داشته و تسهیلات لازم به مشاغل متاثر از کرونا قابل پرداخت است.
,
 
,
ارجمند افزود: از 13 رسته شغلی اعلامی از طرف دولت سه رسته در خصوص میراث فرهنگی است که حمایت‌های لازم از این رسته‌ها انجام می‌شود.
,
 
,
وی گفت: رویدادهای متنوع گردشگری در استان‌های همجوار و مرکز استان بعد از کرونا پیش‌بینی می‌شود تا شاهد رونق بازار گردشگری و فروش صنایع دستی در استان باشیم.
,
 
,
این مسئول با بیان اینکه تا کنون فقط مجوز بازگشایی تاسیسات گردشگری بین راهی صادر شده است، افزود: از 14 اردیبهشت ماه تاسیسات گردشگری استان زنجان باز بوده و خدمات رسانی می‌کنند و بقیه بازگشایی‌ها تابع صدور مجوز از سوی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا است.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: حوزه میراث فرهنگی بخش خوبی در قالب ستاد ثبت جهانی راه‌اندازی کرده است که به غیر از آثار تاریخی و ابنیه اقدام به ثبت میراث طبیعی نیز می‌کند.
,
 
,
ارجمند بیان داشت: پرونده ثبت غار کتله خور به عنوان میراث طبیعی آماده سازی و به شورای داوری ملی ارسال و دفاع می‌شود که اگر مورد قبول واقع شود در فهرست آثار جهانی می‌تواند ثبت شود که این پروسه سه تا چهار سال طول می‌کشد.
,
 
,
وی تصریح کرد: توزیع سفر از دغدغه‌های میراث فرهنگی است که تلاش می‍‌‌کنیم گردشگر به استان زنجان سفر کرده و این استان را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کند.
,
 
,
این مسئول ادامه داد: تورهای ترکیبی با همکاری استان‌های مجاور استان برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده و اقلام تبلیغاتی همه شهرستان‌های استان نیز تهیه شده است.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از راه‌اندازی تورهای مجازی آثار تاریخی و طبیعی استان زنجان خبرداد و گفت: در نوروز امسال 45 کلیپ تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.
,
 
,
ارجمند با بیان اینکه طی دو ماه گذشته چندین حفاری غیر مجاز و فلزیاب غیرمجاز ثبت و ضبط شده است، افزود: برخی افراد نیز در حین معامله دستگیر شده‌اند.
,
 
,
وی افزود: زنجان نسبت به استان‌های همجوار دارای کمترین حفاری و دستگیری‌ها بوده است و پرونده‌های کمتری در این زمینه ثبت شده است.
,
 
,
این مسئول ادامه داد: در استان زنجان 102 اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد که  30 درصد این اقامتگاه‌ها در خدابنده قرار دارد.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: غارکتله خور به عنوان پروژه ویژه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که پکیچ این پرونده آماده‌سازی و با ارائه مشوق‌ها و طرح‌های توجیهی لازم باید  بخش خصوصی متقاعد به سرمایه‌گذاری در این منطقه شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه