اخبار داغ

شرکتهایی که فقط منافع خود را مدنظر دارند؛

بی توجهی شرکتهای مسافربری به حمل و نقل برون شهری و مشکلات رانندگان!

بی توجهی شرکتهای مسافربری به حمل و نقل برون شهری و مشکلات رانندگان!
حمل و نقل از اصلی ترین و مهم ترین بخش های تأثیرگذار در هرکشوری به حساب می آید و باید جایگاهش مورد توجه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، همانگونه که می دانید حمل و نقل به چند دسته تقسیم می شود از جمله؛ حمل ونقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای. حمل و نقل جاده ای بخش عمده ای از حمل و نقل را شامل می شود که آن هم به دو دسته حمل کالا و مسافر تقسیم می شود. بخش حمل و نقل مسافر هم درون شهری و برون شهری را شامل می شود که در اینجا به بخش حمل و نقل مسافر برون شهری می پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، , .,

در کشور ما هم همانند تمام کشورها قوانین و مقرراتی برای این بخش وجود دارد و تمامی شرکتهای مسافربری و رانندگان محترم ملزم به اجرای مفاد آن هستند، اما آیا نظارتی بر این بخش وجود دارد؟ آیا شرکتهای مسافربری به وظایف خود درقبال رانندگان و مسافران عمل می کنند؟ آیا حداقل سالی یکبار مسئولین مربوطه جلسه ای برای بررسی مشکلات رانندگان و تلاش برای حل آنها تشکیل می دهند؟

,

چرا هیچ کس به فکر حل مشکلات رانندگانی که هرروز سفرهٔ آنها کوچک ‌و کوچکتر می شود نیست؟

,

سالهاست که این قشر زحمتکش با مشکلات می سوزند و می سازند، رانندگانی که هرلحظه در جاده های مرگ استان کردستان با جان و مال خود بازی می کنند. مسئولین محترم! این رانندگان هم مثل همهٔ اقشار، خانواده دارند، با وجود تورم لحظه ای، همیشه درآمدشان به جای بیشتر شدن کم شده و هیچگاه برای جلوگیری از این معضلات اقدامی نشده و بارها این قشر آسیب زده مورد سوءاستفاده از طرف شرکتها و حتی مسافرکشهای شخصی قرار گرفته اند.

, .,

حمایتها آنقدر کم رنگ است که در بعضی شهرهای استان مسافرکش های شخصی از جلو اداره راهداری اقدام به حمل مسافر می نمایند و اداره مربوطه به عنوان مسئول بخش حمل مسافر هیچ اقدامی انجام نمی دهد و این باعث تأسف، یأس و ناامیدی رانندگان است.

, .,

در ترمینالهای مسافربری این فقط رانندگان نیستند که مورد ظلم قرار می گیرند بلکه مسافرانی هم که قانونمند هستند و از ماشینهای برون شهری استفاده می کنند باید گاهاً یک ساعت یا بیشتر درانتظار تکمیل شدن ماشین مربوطه و حرکت باشند که بعضی اوقات خانواده همین مسئولین هم به شکل مسافر مجبور به تردد هستند.

, .,

البته این را هم نباید نادیده گرفت که شکم سیر هیچ وقت از شکم گرسنه خبر ندارد و کسی که در این بخش زجر نکشیده باشد نمی تواند این قشر را درک کند.

, .,

رانندگانی که با چندین مدرک مجاز اقدام به جابجایی مسافر می کنند باید ساعتها چشم انتظار مسافر باشند و درآمد روزانه آنها هر روز کمتر و کمتر شود و مسافرکش های شخصی و بدون مجوز باید هر روز تعدادشان بیشتر و بیشتر شود و کسی هم به فکر راه چاره برای برون رفت از این معضل نیست.

, .,

خودروهای شخصی سالی یکبار اقدام به گرفتن معاینه فنی می کنند و این در حالیست که یک خودرو عمومی باید سه ماه یکبار معاینه فنی خود را انجام دهد. هزینه بیمه شخص ثالث خودروهای عمومی هم چند درصد از خودرو شخصی بیشتر است.

, ., .,

کارت هوشمند رانندگان حرفه ای، کارت سلامت راننده، دفترچه ثبت و کنترل ساعت پلیس راه، کلاس های اخلاق حرفه ای، پرداخت ماهیانه بیمه تأمین اجتماعی بدون داشتن بیمه بیکاری وهمچنین گرفتن صورتحساب و پرداخت چند درصد از کرایه مسافران به شرکتها بدون ارائه کوچکترین خدمات در اکثر شرکتها. از دیگر هزینه هایی است که باید رانندگان عمومی متقبل شوند.

, .,

متأسفانه بعضی از شرکتهای مسافربری فقط به فکر درآمد بیشتر و کم لطفی در حق رانندگان بدون پیگیری مشکلات و اعتراض به مسئولین وعمل به وظایف خود هستند.

, .,

یکی از وظایف شرکتهای مسافربری، تکمیل مسافر برای خودروهای تحت پوشش شرکت طبق نوبت می باشد که در اینجا رفاه راننده و مسافر مدنظر است که اکثر شرکتها نسبت به انجام وظیفه خود بی توجه هستند، تا جایی که رانندگان بارها درطول روز با مسافران عبوری و مسافرکش های شخصی دچار تنش می شوند و این باعث عدم حفظ حرمت راننده و مسافر می شود و جایگاه اجتماعی رانندگان را به طور کلی به خطر انداخته است.

, .,

در بعضی شهرها رانندگان مجبور هستند که در کنار خیابان و خارج از ترمینالهای مسافربری اقدام به سوار کردن مسافر کنند.

, .,

شهرداریها باید امکانات رفاهی را در ترمینالهای مسافربری برای رانندگان و مسافران ایجاد کنند تا حرمت راننده و مسافر حفظ شود، در بعضی ترمینالها همچنین چیزی مشاهده نمی شود و فقط به فکر دریافت عوارض شهرداری و درآمد ماهیانه خود هستند.

, .,

رانندگان بخش حمل مسافر از کمترین توجهی نسبت به این بخش برخوردار بوده تا حدی که سهمیه بنزین آنها هم از طرف دولت نصف شد و مردم هم بیشترین انتظار را ازاین قشر دارند.

, .,

با تمام این مشکلات متأسفانه انجمن های صنفی مربوطه هم اقدام ملموسی در راستای حل مشکلات رانندگان انجام نداده اند. جالبترین نکته این است که در صورت مرتکب شدن رانندگان به یک اشتباه به اشد مجازات از سوی ادارات مربوطه محکوم می شوند که این هم جای تقدیر دارد، اما ای کاش همه قوانین مربوط به این شغل این طوراجرا می شد.‌

, ., .‌,

این قشر آسیب دیده باید بعد از خدا به چه کسی پناه ببرند تا از این همه تبعیض و بی مهری نجات پیدا کنند؟

,

لازم است مسئولین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با همکاری پلیس راهور اقدام به کنترل ماشینهای شخصی و جلوگیری از بی نظمی در پایانه های مسافربری کنند و تمام توان خود را برای کنترل و نظارت بر این بخش بکار گیرند و در نهایت تکلیف سوخت مورد نیاز خودروهای عمومی را نیز روشن کرده تا این قشر چند هزار نفری دعاگویشان باشند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه