اخبار داغ

در چهارمحال و بختیاری انجام شد؛

شناسایی 180 روستای در معرض خطر/ 230 هزار نفر در ساختمان‌های مقاوم‌سازی‌شده اسکان دارند

شناسایی 180 روستای در معرض خطر/ 230 هزار نفر در ساختمان‌های مقاوم‌سازی‌شده اسکان دارند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مجموع در چهارمحال و بختیاری 180 روستای در معرض خطر شناسایی شده است که از این تعداد 85 روستا درقالب 55 نقطه جابجا، تجمیع و اسکان داده شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در مجموع در چهارمحال و بختیاری 180 روستای در معرض خطر شناسایی شده است که از این تعداد 85 روستا درقالب 55 نقطه جابجا، تجمیع و اسکان داده شدند.
 
وی با بیان اینکه این درحالی است که برای تامین اعتبار 47 روستا طی یک الی دو سال گذشته پیگیری‌های لازم صورت گرفته است افزود: برای تمام این 47 روستا تأمین اعتبار صورت گرفته است.
 
رئیسی با اشاره به اینکه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مقرر شد دو روستا جابجا شوند ادامه داد: پنج روستا نیز در مرحله بررسی قرار دارند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: نظر کارگروه امور زیربنایی برای روستای سیدمحمد جابجایی است و روستاهای کچوز و محمودآباد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای جابجایی مصوب شدند.
 
رئیسی از قرارگیری روستاهای دره شیخ عالی، خویه، آبیدک و منارجان در مرحله مطالعات خبر داد و بیان داشت: تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان (در شهرها وروستاها) با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی  مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی، بالغ‌بر 57 هزار و 300 واحد به مبلغ 5 هزار و 770 میلیارد ریال (پانصد و هفتاد و هفت میلیارد تومان) بوده است که با در نظر گرفتن بعد خانوار در مناطقی که تسهیلات فوق پرداخت می شود انتظار می رود بالغ بر 230 هزار نفر در مناطق مختلف استان ساکن در ساختمان های مقاوم سازی شده باشند.
 
وی از پرداخت بخشی از تسهیلات فوق شامل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به تعداد 16 هزار و 500 واحد با اعتبار بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد ریال در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: واحدهای  مقاوم مسکونی روستایی از  10 هزار و 121 واحد در سال 84 (13 درصد واحدهای روستایی در سال مذکور) به 41 هزار و 492 واحد در سال جاری (قریب 50 درصد واحدهای فعلی روستایی) رسیده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه