اخبار داغ

مدیر کل محیط زیست استان البرز مطرح کرد:

احضار مجریان پروژه "زهکش قزوین در تالاب صالحیه" به دستگاه قضا

احضار مجریان پروژه "زهکش قزوین در تالاب صالحیه" به دستگاه قضا
فردین حکیمی گفت: متاسفانه به علت تخریب دیواره تالاب صالحیه، غالب آب تخلیه شده است و باید تلاش کنیم در روزهای آینده با هر بارندگی بتوانیم از بارش ها برای احیا آن استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل محیط زیست استان البرز درباره آخرین وضعیت تالاب صالحیه در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: خوشبختانه موفق به بستن یک قسمت از زهکش قزوین شدیم و در حال حاضر آب از زهکش به خارج از استان منتقل نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی افزود: در حال حاضر آب رها شده از تالاب به سمت جنوب زهکش هدایت شده است و دیوارهای تخریب شده تالاب صالحیه را اصولی بازسازی می کنیم و با انتقال سنگ های بزرگ برای تنها تالاب استان البرز، شاهد بهبودی وضعیت در این منطقه هستیم.
,
 
,
وی به تاثیر مثبت رسانه ها در راستای رسیدگی به تالاب صالحیه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکل های مردمی و حامیان تالاب صالحیه محیط زیست استان البرز را برای بازسازی مجدد این منطقه گردشگری و طبیعی همراهی کردند.
,
 
,
حکیمی تصریح کرد: متاسفانه به علت تخریب دیواره تالاب صالحیه، غالب آب تخلیه شده است و باید تلاش کنیم در روزهای آینده با هر بارندگی بتوانیم از بارش ها برای احیا آن استفاده کنیم و خوشبختانه دیگر آب به سمت زهکش نمی رود و میزان خروج آب به حداقل می رسد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه یک نقطه از زهکش تالاب صالحیه مسدود شده است تا آب به جای خروج از البرز به سمت دشت جنوب هدایت شود، گفت: یکی از اهداف ما هم خارج نشدن آب از استان بود تا با هدایت آب یه سمت بخش هایی که گرد غبار است این مخاطره طبیعی نیز کاهش پیدا کند.
,
 
,
مدیر کل محیط زیست استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: با توجه به اینکه زهکش به دستور دادستان شهرستان نظرآباد مسدود شد و مجریان پروژه احضار خواهند شد تا پاسخگوی دستگاه قضایی باشند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه