اخبار داغ

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

مطالعات نهایی احداث 250 هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی انجام شد/ گلخانه‌داران استان منتظر بسته حمایتی

مطالعات نهایی احداث 250 هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی انجام شد/ گلخانه‌داران استان منتظر بسته حمایتی
سورگی گفت: از تفاهم‌نامه احداث یک‌هزار هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی کار مطالعاتی 250 هکتار انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی سورگی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری که به صورت زنده از طریق اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: بحث احداث یک‌هزارگلخانه سال گذشته در خراسان جنوبی مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: تاکنون بیش از 1300 هکتار اراضی مستعد برای گلخانه در استان شناسایی شده است.
,
 
,
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این میزان 950 هکتار مربوط به مجتمع‌های گلخانه‌ای، 130هکتار شاخص مجتمع های دامی و 300 هکتار احداث بارگاه‌های زرشک است.
,
 
,
سورگی عنوان کرد: تا کنون برای 256 هکتار گلخانه، 40 هکتار مجتمع دامی و 18 هکتار بارگاه زرشک مجوز دریافت شده است.
,
 
,
مطالعات نهایی 250 هکتار برای گلخانه‌ها انجام شده است
, مطالعات نهایی 250 هکتار برای گلخانه‌ها انجام شده است, مطالعات نهایی 250 هکتار برای گلخانه‌ها انجام شده است,
 
,
وی با بیان این‌که در حال حاضر بحث گلخانه‌ها حدود 50 درصد پیشرفت دارد، گفت: مطالعات نهایی برای 250 هکتار انجام شده و به زودی بحث اجرا و آماده سازی زیرساخت در شرکت شهرک‌ها آغاز خواهد شد و شاهد سرمایه گذاری‌های خوبی در استان خواهیم بود.
,
 
,
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: موضوع ایجاد گلخانه در استان در مورد توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و احداث مجتمع‌های کوچک مقیاس کمتر از 300 متراست.
,
 
,
سورگی خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری و جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های گلخانه‌ای در استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.
,
 
,
راه‌اندازی شرکت بازرگانی در خراسان‌جنوبی
, راه‌اندازی شرکت بازرگانی در خراسان‌جنوبی, راه‌اندازی شرکت بازرگانی در خراسان‌جنوبی,
 
,
وی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای از راه‌اندازی شرکت بازرگانی در استان خبر داد و افزود: برای این‌که تولید کننده‌ها با اطمینان محصول تولید و به فروش برسانند پیشنهاد می‌شود در این شرکت بازرگانی ثبت‌نام کنند چراکه این شرکت علاوه بر زبان گویای مشکلات کشاورزان به عنوان پشتیبان و بخش خصوصی نیز از تولید کننده حمایت خواهد کرد.
,
 
,
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برای احداث بارگاه‌های زرشک نیز به دنبال این هستیم که اطلاعات متقاضیان و مکان در سامانه بارگذاری شود.
,
 
,
سورگی با بیان این‌که توسعه گلخانه کوچک مقیاس در کنار گلخانه تجاری در استان در دستور کار است، عنوان کرد: در کنار توسعه نهضت گلخانه‌ای ارتقای سطح تکنولوژی گلخانه‌ها باید محقق و نواقص برطرف شود.
,
 
,
وی بیان کرد: در تمام کشور 940 هکتار طرح، آماده انعقاد قرار داد است و سامانه تسهیلاتی گلخانه‌ها باز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند ثبت‌نام کنند.
,
 
,
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی در خصوص مشکلات بیمه‌ای گلخانه‌داران، گفت: کارفرما تا 5 نفر را می‌تواند بیمه کند و شخص کارفرما مشمول بیمه نمی‌شود.
,
 
,
سورگی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای تامین بذر و گلایه گلخانه‌داران، افزود: تورم به وجود آمده و ارز نیمایی مشکلاتی برای تامین بذر به وجود آورد که در حال پیگیری از کشور است.
,
 
,
وی در مورد سرمایه در گردش نیز اظهار کرد: سنوات قبل سرمایه در گردش داشتیم اما تاکنون هیچ تسهیلاتی ابلاغ نشده است.
,
 
,
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در مورد مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا برای گلخانه‌داران، گفت: لیست تمامی گلخانه داران را به استانداری و وزارت خانه ارسال کرده و امیدواریم بسته حمایتی شامل حال گلخانه‌داران استان شود.
,
 
,
سورگی افزود: میزان ارائه تسهیلات به متقاضیان با توجه به طرح‌های توجیهی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه