اخبار داغ

معاون دانشگاه رازی:

اولین نشریه «نامه فرهنگ رازی» منتشر شد/ راه‌اندازی باشگاه علمی در دانشگاه رازی

اولین نشریه «نامه فرهنگ رازی» منتشر شد/ راه‌اندازی باشگاه علمی در دانشگاه رازی
طهماسب علیپوریان از انتشار اولین نشریه «نامه فرهنگ رازی» در این دانشگاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، طهماسب علیپوریان پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از انتشار اولین نشریه «نامه فرهنگ رازی» خبر داد و اظهار داشت: به این ترتیب پیام‌ها، دل‌نوشته‌ها، نقدها و… ثبت و منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: انتشار این نشریه اولین اقدام رسمی و جدی دانشگاه‌ها در سراسر کشور است که ابعاد مختلف را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا در این نشریه بیشتر با نگاه دانش بنیادی خواهد بود که در هیچ دانشگاه داخلی اثری از کار مشابه «نامه فرهنگ رازی» وجود ندارد البته در این راستا رسانه‌ها باید دانشگاه را دریابد.

علیپوریان همچنین از راه‌اندازی باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان در این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: این باشگاه با هدف فراهم کردن بستر حضور و مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این باشگاه و تأمین فضای فیزیکی شاهد تحول و نوآوری در حوزه فرهنگی دانشگاه خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه خواستار تقویت کار جمعی و مشارکت افراد در عرصه‌های مختلف علمی شد و افزود: از مقاله نویسی و پایان نامه‌هایی که به مسائل و مشکلات جامعه نپردازد باید کناره گیری کنیم.

علیپوریان خاطرنشان کرد: مردم باید انگشت اشارت ناکامی‌ها و کاستی‌ها را متوجه دانشگاه کنند در حالی که عموماً مسئول ناکامی‌ها را حوزه سیاسی می‌دانند. اگر مردم دانشگاه را ولی نعمت فکری و اسباب ناکامی ببینند دانشگاه به مرجعیت خواهد رسید.

وی تاکید کرد: باید دانشگاه در زندگی پیچیده رازهای ناکامی و کامیابی را بیشتر از دیگر دستگاه‌ها به مردم‌نشان دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه کمرنگ شدن ارتباط دانشگاه با جامعه اشاره کرد و گفت: در این راستا دانشگاه باید دیوار جدایی بین خود و جامعه را بردارد.

علیپوریان ادامه داد: دانشگاه باید نسبت به حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم احساس مسئولیت کند و در حوادث در جهت رفع آنها تلاش کند و به طور کلی مسئولیت اجتماعی را تقویت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه