اخبار داغ

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تاکید کرد

فردا، آخرین مهلت طرح بهارانه کتاب/ علاقه‌مندان به کتاب عجله کنند

فردا، آخرین مهلت طرح بهارانه کتاب/ علاقه‌مندان به کتاب عجله کنند
رمضانی گفت: مدت زمان طرح بهارانه کتاب در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور 10 روز و از 20 تا 30 اردیبهشت تعیین شده و اگر قرار بر تمدید باشد روز آخر اعلام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طرح بهارانه کتاب 99 از 20 تا 30 اردیبهشت ماه در خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است. در این طرح علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با ارائه شماره ملی تا سقف 150 هزار تومان کتاب خریداری کرده و از تخفیف 20 درصدی برخوردار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، طرح بهارانه کتاب 99 از 20 تا 30 اردیبهشت ماه در خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است. در این طرح علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با ارائه شماره ملی تا سقف 150 هزار تومان کتاب خریداری کرده و از تخفیف 20 درصدی برخوردار شوند., خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

در این راستا تعدادی از کتابفروشی‌ها و هم استانی‌ها در خراسان‌جنوبی از عدم اطلاع رسانی مناسب در این خصوص گلایه‌مند بودند و انتظار داشتند در این روزها که به در خانه ماندن توصیه می‌شود در مورد این طرح بیشتر اطلاع رسانی می‌شد و تعداد افراد بیشتری کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه می‌کردند.

,

در حالی که تنها یک روز از این طرح زمان باقی مانده با معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت‌وگو کرده و جویای اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع و دلیل عدم اطلاع رسانی کافی و مناسب شدیم.

,

محمود رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در مورد طرح بهارانه کتاب 99 در تاریخ 15 اردیبهشت ماه در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که مرجع رسمی اطلاع رسانی اقدامات ارشاد اسلامی است صورت گرفته است.

,

وی افزود: با توجه به این‌که اغلب مردم اطلاعات مورد نیاز خود را از طرق صدا وسیما که رسانه ملی است کسب می‌کنند متاسفانه ما این اطلاع رسانی را از طریق رسانه ملی و شبکه استانی خراسان‌جنوبی انجام ندادیم و گلایه شهروندان در این خصوص به حق است که اگر از طریق شبکه استانی در این خصوص اطلاع رسانی می‌شد بهتر بود.

,

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: آن‌دسته از کتاب فروشی‌هایی که از عدم اطلاع رسانی کافی به شهروندان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهیه کتاب گلایه دارند مقداری کم‌کاری از طرف خودشان نیز بوده است.

,

رمضانی عنوان کرد: در مقابل این کتابفروشی‌های گلایه‌مند، هستند کتابفروشی‌هایی که از اطلاع و استقبال مردم از این طرح خبر دادند و خواستار پیگیری افزایش یارانه اختصاص داده شده برای فروش کتاب هستند.

,

وی با بیان این‌که خروجی اطلاعات ارشاد اسلامی سایت اطلاع رسانی اداره کل است، اظهار کرد: علاوه بر اطلاع‌رسانی از طریق سایت، در گروه‌ها و کانال‌هایی که در فضای مجازی فعال است نیز اطلاع‌رسانی انجام شده است.

,

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مدت زمان طرح بهارانه کتاب 10 روز از 20 تا 30 اردیبهشت تعیین شده و اگر قرار بر تمدید باشد روز آخر اعلام خواهد شد.

,

رمضانی خاطرنشان کرد: احتمال دارد یک تا دو روز تمدید شود اما نتیجه قطعی که تمدید خواهد شد یا نه روز آخر اعلام می‌شود.

,

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که کتابفروشی‌ها زمان تهیه کتاب شماره تلفن همراه مشتریان را دریافت و ذخیره می‌کنند زمان برگزاری این‌گونه طرح‌ها با ارسال پیامک به مشتری اعلام و اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

,

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به بازخوردهایی که از مردم و کتافروشی‌ها مشاهده شده پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این طرح صورت بگیرد.

,

رمضانی عنوان کرد: امکان ثبت‌نام در این طرح برای تمام کتابفروشی‌ها از طریق سامانه  tarh.ketab.ir فراهم بوده است.

,

وی افزود: در خراسان‌جنوبی 11 کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب ثبت‌نام کردند که 10 کتابفروشی در بیرجند و یک کتابفروشی در فردوس است.

,

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در مورد زمان برگزاری طرح بهارانه کتاب، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها و مردم برای تهیه کتاب با قیمت مناسب برگزار می‌کند.

,

رمضانی عنوان کرد: معمولا هر سال سه مرتبه طرح‌های حمایتی فروش کتاب برگزار می‌شود که شامل طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه می‌شود.

,

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و زمان پیک بیماری طرح عیدانه فروش کتاب برگزار نشد و در اردیبهشت ماه با عنوان بهارانه برگزار شد.  

,

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: معمولا تمامی طرح‌ها از یک هفته تا 10 روز و با تخفیف 20 درصد در فروش کتاب ارائه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه