اخبار داغ

عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا:

«تست خانگی» کرونا دروغی بیش نیست/داروی آزیترومایسین را برای درمان کرونا تجویز نمی‌کنم

«تست خانگی» کرونا دروغی بیش نیست/داروی آزیترومایسین را برای درمان کرونا تجویز نمی‌کنم
عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا گفت: بنده اصلا تست‌های کرونا در منزل را تأیید نمى‌کنم؛ چراکه هر تستى تفسیر مى‌خواهد و افراد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و این تست‌های خانگی اعتباری ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو محرز متخصص بیمار‌‌‌‌‌ی‌های عفونی و عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری کرونا  در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در خصوص ابتلای همزمان یک فرد به کرونا و آنفلوآنزا، بیان کرد: این امکان وجود دارد که متاسفانه فردی به هر دو بیماری همزمان مبتلا شود؛ چون دو ویروس جدا از هم است و طبق آزمایشات مولکولی متفاوت و آزمایش کووید ۱۹، مى‌توان هر دو را مجرا تشخیص داد.

وی در خصوص دقیق بودن تست‌های کرونا در منزل، گفت: من اصلا این تست ها را تایید نکرده و درک نمى‌کنم که چرا این تست‌ها مد شده است؛ چراکه هر تستى تفسیر مى‌خواهد و حتى تست‌هاى مولکولى که از بینى و حلق گرفته مى‌شود تا ٣٠ درصد منفى کاذب دارد و حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و این تست‌های خانگی اعتباری ندارد.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری کرونا درباره توئیت سخنگوى وزارت بهداشت مبنى بر موثر بودن داروی آزیترومایسین بر درمان بیماری کووید ١٩، عنوان کرد: بنده این موضوع را تأیید نمى‌کنم؛ حتى برخی پزشکان به طور اشتباه همزمان ۲ داروى هیدروکلروکین و آزیترومایسین را براى بیماران سرپایی تجویز مى‌کنند که چون هر همزمان بر روی قلب اثر منفی مى‌گذارند تجویزش صحیح نیست.

محرز بیان داشت: از طرفى هم آزیترومایسین  چون یک داروی آنتی بیوتیک است، مصرف آن باعث مقاومت مى‌شود و  بر روی قلب اثرگذار است و ما در گایدلاین کمیته کشورى به هیچ عنوان  این دارو را به تنهایى برای بیماران سرپایی تجویز و توصیه نکرده‌ایم اما برای بیمارانی که بستری هستند همراه با کلروکین تجویز کرده‌ایم؛ اما اینکه موثرترین داروى درمان کروناست در هیچ جای دنیا مورد تایید نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است سی تی اسکن ریه فردی مثبت باشد و تست pcr منفی باشد، بیان کرد: بله، 30 درصد از تست‌هاى pcr منفی است و چون تست سی تی اسکن به درصد خیلی بالا در حدود ۸۰ درصد مى‌تواند اطمینان تشخیص تست کرونا را بدهد؛ بنابراین ما از آن استفاده مى‌کنیم؛ در صورتی که ممکن است تست تشخیصى کووید ١٩ منفی باشد‌.

این متخصص عفونی در رابطه با صحبت کردن از فاصله نزدیک و انتقال بیماری کووید ۱۹، خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد؛ چراکه اگر کسی مبتلا به کووید ١٩ بوده و بدون ماسک باشد، مى‌تواند از طریق صحبت کردن این ویروس را به دیگران منتقل کند. یکی از بدترین مکان‌هایی که باعث انتقال بیماری مى‌شود رستوران‌هاست؛ چراکه حدود یک الی ۲ ساعت افراد بدون ماسک در کنار هم مى‌نشینند و صحبت مى‌کنند و با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنى بر بازگشایی رستوران‌ها، ما توصیه بر بازگشایى رستوران‌ها نداریم و بهتر است که آخرین مکان براى بازگشایى رستوران‌ها باشند.

انتهای پیام/ا
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه