اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج عشایری خراسان شمالی:

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق عشایری خراسان شمالی افتتاح می‌شود/ عشایر استان نیازمند حمایت مسئولان هستند

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق عشایری خراسان شمالی افتتاح می‌شود/ عشایر استان نیازمند حمایت مسئولان هستند
عقیل غلامی گفت: همزمان با روز قشر بسیج عشایر پروژه های محرومیت زدایی در مناطق عشایر نشین استان از جمله شهرستان های مانه و سملقان، شیروان و اسفراین افتتاح می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عقیل غلامی، مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبر نگار عصراترک اظهار داشت: این پروژه ها در قالب طرح شهید همدانی و ایجاد حمام های ضد کنه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,

وی با بیان اینکه عشایر در تمام مراحل بعد از انقلاب جلودار دفاع و حمایت از نظام هستند، افزود: 33 هزار نفر شامل 5 هزار و 130 خانوار عشایری در خراسان شمالی ساکن هستند که 35 درصد گوشت قرمز و لبنیات استان را برعهده دارند.

غلامی گفت: 17 دستگاه متولی حمایت از عشایر هستند اما در حال حاضر عشایر استان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و نیازمند حمایت مسئولان است.

وی مشکلات مراتع عشایری و ممیزی نشدن مراتع در مراوه تپه، خرابی ایلراه های و گرانی علوفه و نهاده های دامی را از مهمترین مشکلات عشایر استان برشمرد.

مسئول بسیج عشایری استان با بیان اینکه در بحث رفع مشکلات عشایر استان در مراوه تپه تاکنون جلسات زیادی با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان خراسان شمالی و استان گلستان برگزار شده است، تصریح کرد: تاکنون این جلسات به نتیجه خاصی نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه عشایر استان بیش از یک قرن است که به شهرستان مراوه تپه کوچ می کنند و مرتع دار هستند، گفت: باید اداره کل منابع طبیعی استان گلستان به این موضوع ورود کند و یکبار برای همیشه این مشکل را برطرف کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حمایت مسئولان از قشرعشایر اضافه کرد: عشایر هم اکنون 30 درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تامین می کند و اگر حمایت نشود قطعا این تولید کم خواهد شد و به اقتصاد استان ضربه خواهد خورد.

وی تصریح کرد: چنانچه حمایت از عشایر استان صورت نگیرید قطعا این افراد به سمت سکونت در حواشی شهرها کشیده خواهند شد چراکه این اتفاق طی سال هایی که خشکسالی در استان وجود داشت، اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: هم اکنون عشایر در بحث قیمت نهاده های دامی و قیمت دام با مشکل مواجه هستند و تناسبی بین افزایش قیمت دام با افزایش قیمت گوشت وجود ندارد .

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل امور عشایر استان در صدد  تاسیس شرکت تعاونی عرضه گوشت به صورت مسقیم در راستای حذف دلالان و کم کردن فاصله بین قیمت دام و گوشت قرمز هستیم.

غلامی تامین امنیت عشایر در زمان کوچ، برگزاری جلسات احکام، معرفتی و بصیرتی، برگزاری یادواره شهدا، اعزام طلاب به مناطق عشایری و اعزام تیم های پزشکی تخصصی و عمومی به مناطق عشایری را از جمله اقدامات بسیج عشایری طی سال عنوان کرد.

وی افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در مناطق عشایر، استقرار مدارس کانکسی در مناطق فاقد مدرسه، ساخت 2 مسجد، ساخت منابع تامین آب، توزیع 250 سرویس بهداشتی سیار، کمک رسانی به عشایر در بحث سیل اسفند سال گذشته و سرکشی از مناطق عشایری را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ایام انتشار ویروس کرونا 500 بسته معیشتی در بین عشایر استان توزیع شد و 7 هزار ماسک، مواد ضدعفونی کننده و برشورهای بهداشتی در بین خانوارهای عشایری توزیع شد.

مسئول بسیج عشایری استان راه اندازی ایستگاه های تب سنجی، ضد عفونی کردن منازل و معابر، اعزام تیم های پزشکی و توجیه عشایر در خصوص بیماری کرونا، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرستان آشخانه، جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه اقلام بهداشتی و توزیع در بین عشایر، توزیع داروی سنتی امام کاظم در بین عشایر اسفراین را از جمله اقدامات انجام شده در چندماه گذشته عنوان کرد.

غلامی دیدار سران عشایر با امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، توزیع بسته های معیشتی در بین عشایر نیازمند، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در مناطق عشایری و اعزام تیم های پزشکی به مناطق عشایری را از جمله برنامه های روز قشر بسیج عشایری عنوان کرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه