اخبار داغ

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری اولین نشست تخصصی کمیته هواشناسی دریایی سواحل کشور در بندر چابهار

برگزاری اولین نشست تخصصی کمیته هواشناسی دریایی سواحل کشور در بندر چابهار
سید حسن ابراهیمی گفت: نشست تخصصی اعضای کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان برای اولین بار در سواحل کشور با هدف ارتقای خدمات هواشناسی در بندر چابهار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: این جلسه با حضور اداره هواشناسی چابهار و دیگر ارگان های دریایی به میزبانی بندر شهید بهشتی برگزار شد.  

وی ادامه داد: مطابق اجرای مقرره 5 فصل چهارم کنوانسیون سولاس، سازمان بنادر و دریانودری به عنوان متولی ایمنی دریانوردی باید از ارائه گزارش های کاربردی هواشناسی و اخطاریه های دریایی به دریانوردان اطمینان حاصل کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا با همکاری سازمان هواشناسی کشور، نشست هایی به منظور ارتقای خدمات هواشناسی دریایی برگزار شد.

ابراهیمی تصریح کرد: به تبع آن استان های ساحلی نیز در همین راستا کمیته استانی را با هدف جمع آوری نظرات ارگان های دولتی، نظامی و انتظامی و بخش خصوصی ذینفع در حوزه  دریایی و ارائه پیشنهادات کاربردی به کمیته مرکزی ارائه می کنند.

وی با اشاره به موضوع های مهم اولین جلسه کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان گفت: تدوین برنامه زمانبندی مدون تشکیل جلسات این کمیته، تعیین اعضای ثابت و مدعو این کمیته در استان، اعلام اداره هواشناسی به عنوان دبیری این کمیته، تعیین محدوده اولیه ارسال اطلاعات هواشناسی در سواحل استان و پیشنهاد نرم افزار و اپلیکیشن هواشناسی دریایی کاربردی داخلی از جمله محورهای این نشست بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه