اخبار داغ

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

"قدس" مهمترین مسئله جهان اسلام است/ از ظرفیت‌های ممکن برای اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی استفاده شود

"قدس" مهمترین مسئله جهان اسلام است/ از ظرفیت‌های ممکن برای اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی استفاده شود
حجت الاسلام محمد جواد مجتهد شبستری گفت: مسئله قدس و توجه به فلسطین یک واقعیت و حقیقت است که تعطیل بردار نیست و به عنوان مسئله اول جهان اسلام همیشه مورد توجه قرار داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت مسئله روز قدس و فلسطین، اظهار کرد: مسئله روز قدس یک مسئله مهم است که به ابتکار امام راحل(ره) در سال ۵۸ شروع شده است و بیش از ۴۰ سال است که ادامه دارد و خداوند این توفیق را به ما داده است که نام و یاد قدس را زنده نگه داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

حجت الاسلام محمد جواد مجتهد شبستری افزود: امسال که با توجه به شرایط فعلی امکان حضور فیزیکی و راهپیمایی وجود ندارد، باید از طریق دیگری مثل فضای مجازی، مصاحبه، کارهای مطبوعاتی و غیره مسئله قدس را دنبال کرد.

,

وی با بیان اینکه مسئله قدس و توجه به فلسطین یک واقعیت و حقیقت است که تعطیل بردار نیست، گفت:کسی خیال نکند که اگر امسال راهپیمایی برپا نشد مسئله قدس تعطیل شده و مغفول مانده است بلکه نقش و جایگاه قدس و مسئله فلسطین امری است که به عنوان قبله اول مسلمین  در قلب مسلمانان جای دارد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئله قدس در طول انقلاب اسلامی با هدایت و درایت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان یک استراتژی مهم در جمهوری اسلامی بوده است و حرف اول را در مسائل بین الملل مسئله فلسطین و قدس می زده و بقیه مسائل در حاشیه مسئله فلسطین دنبال شده است.

,

مجتهد شبستری با بیان اینکه قدس به عنوان مسئله اول جهان اسلام همیشه مورد توجه قرار داشته است، اظهار کرد: اگرچه دشمن همیشه به دنبال این است که با طرح مسائل مختلف و حاشیه ای مانند معامله قرن و مسائل مختلف این مسیر را به حاشیه ببرند و کمرنگ کند و از آن حساسیت زدایی کند.

,

وی افزود: دشمنان به دنبال این بودند که با انتقال سفارتخانه ها به قدس و مطرح کردن قدس  به عنوان پایتخت اسرائیل مسلمان ها و توجهات آن را به نسبت به قدس و فلسطین کم‌رنگ کنند اما بحمدالله این طرح خیلی مورد توجه قرار نگرفت و با هوشیاری جمهوری اسلامی و  مردم مسلمان جهان و اسلام این طرح عملاً نتوانست پا بگیرد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هدف از روز قدس اتحاد جهان اسلام است، گفت: جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ سال است که مسئله فلسطین را دنبال می کند ولی برخی از کشورهای اسلامی و حکومت‌های کشورهای اسلامی توجه ندارند و نسبت به آرمان مردم فلسطین غفلت می کنند و گاهی علنی و یا مخفیانه با اسرائیل ارتباط برقرار می‌کنند که مایه نگرانی است.

,

مجتهد شبستری گفت: در حقیقت روز قدس برای این است که همه کشورها اسلامی باهم و یک صدا این مسئله را مورد توجه قرار بدهند و حاکمان خود را وادار کنند که به مسئله قدس و فلسطین توجه کنند.

,

وی با بیان اینکه روز قدس روز دفاع از مظلوم است، تصریح کرد: امروز تنها مسئله فلسطین نیست بلکه ما مسئله یمن را هم داریم که وضعیت اسفناکی دارد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: روز قدس، روز فریاد مظلوم علیه ظالم و ظلم است و ممکن است این مظلوم فلسطین باشد یا یمن باشد یا  کشوری دیگر که هر کدام به نوعی تحت ظلم و ستم از طرف آمریکا و ایادی آمریکا مورد مظلومیت قرار بگیرد.

,

مجتهد شبستری گفت: روز قدس روز توجه به این مظلوم ها و فریاد علیه ظالمان است و امیدواریم که با توجه به این شرایط موجود به هر طریق ممکن مردم خشم نهفته خود را به سمت آمریکا و اسرائیل نشان دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه