اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خبرداد؛

استقرار 200 شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری

استقرار 200 شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری
مرادخانی رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از استقرار 200 شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری استان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود مرادخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در مورد مشکل اختصاص زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: برای حل این مشکل ابتدا 10 هکتار زمین در جاده پایین کوه زنجان برای پارک تخصیص و تحویل دادند ولی به خاطر برنامه‌های راه و شهرسازی امکان تفویض قرارداد نهایی برای ما میسر نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: بعد از آن 2.5 هکتار از زمین‌های ارتش با همکاری استاندار برای پارک علم و فناوری در نظر گرفته شد اما بعد از مدتی نیز اعلام کردند که زمین‌های ارتش را نیز نمی‌توانیم در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهیم.

,

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری زنجان متقاضیان زیادی دارد اما متاسفانه به دلیل محدودیت مکانی امکان پذیرش آنها ممکن نیست افزود: برای تحقق اکوسیستم علم و فناوری و ایجاد کسب و کار فناورانه در استان زنجان باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود این موضوع می‌تواند در تحقق جهش تولید کمک کند.

,

وی با تاکید براینکه بودجه‌ای که برای پارک علم و فناوری داده شده به دلیل عدم تحویل نهایی زمین در حال عودت است افزود: ما وظیفه داریم به جوانان کمک کنیم و زمین و ساختمان‌های بلااستفاده زیادی در زنجان وجود دارد که می‌تواند در توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش بینان تاثیرگذار باشد.

,

مرادخانی افزود: توسعه خوبی را می‌توانیم در پارک علم و فناوری استان داشته باشیم اما متاسفانه محدودیت‌های مکانی مانع از توسعه شرکت‌های پارک علم و فناوری شده و از ابتدای سال 98 تا به امروز آمار تعداد شرکت‌های پارک علم و فناوری استان زنجان به دلیل مشکلات ساختمانی و نبود فضای کافی برای استقرار شرکت‌ها ثابت مانده و تغییری نکرده در حالی که استان زنجان ظرفیت بالایی در توسعه این حوزه دارد.

,

وی با تاکید براینکه توسعه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان می‌توانست خیلی بیشتر از اینها اتفاق بیفتد عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان در سال 97 راه اندازی شد و در این سال پارک زنجان از لحاظ نرخ رشد در کشور برتر بود اما متاسفانه در سال 98 به دلیل مشکلات زمین و محل استقرار شرکت‌ها نرخ رشد تغییری نکرد.

,

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان استعداد خوبی در رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد افزود: انتظار داریم دستگاه‌های متولی در مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان همگام و هم مسیر باشند چرا که رشد و توسعه اقتصادی٬ اجتماعی و فرهنگی مملکت در گرو توجه به حوزه‌های فناورانه و دانش بنیان است.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر پارک علم و فناوری زنجان علاوه بر متقاضیان جدید 98 استارتاپ فناور دارد افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات موجود نمی‌توانیم متقاضی جدید را پذیرش کنیم و تا به امروز در مجموع 200 شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری استان مستقر هستند.

,

مرادخانی با اشاره به اینکه دریافت مجوز از وزارت علوم برای فعالیت پارک دو شرط ساختمان و زمین لازم است افزود: با تلاش‌ها و پیگری‌های مجدانه توانستیم با یک ساختمان استیجاری این مجوز را اخذ کنیم.

,

وی با بیان اینکه بعد از مدتی با گسترش فعالیت پارک یک ساختمان هم که حدود 25 درصد از فضای هنرهای زیبا را شامل می‌شود با کمک استاندار در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهیم افزود: در حال حاضر به دلیل استقبال خوب شرکت‌ها با مشکل کمبود مکان مواجه هستیم.

,

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطر نشان کرد: همچنین با تعاملی که با معاونت و فناوری ریاست جمهوری داشتیم موفق شدیم بودجه‌های خوبی را برای توسعه پارک علم و فناوری استان بگیریم.

,

وی با بیان اینکه برای حل مشکل زمین قرار است جلسه ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان٬ معاون عمرانی استاندار٬ مدیرکل راه و شهرسازی داشته باشیم افزود: در این جلسه مشکل پارک علم و فناوری استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم با این جلسه این مشکل برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه