اخبار داغ

در نشست اندیشکده انرژی اتاق کرمان مطرح شد؛

تغییر شگفت انگیز اقتصاد کرمان با استفاده از ظرفیت بخش انرژی/ شناخت وضعیت منابع استان باید در اولویت دغدغه ها قرار گیرد

تغییر شگفت انگیز اقتصاد کرمان با استفاده از ظرفیت بخش انرژی/ شناخت وضعیت منابع استان باید در اولویت دغدغه ها قرار گیرد
نشست اندیشکده انرژی اتاق کرمان با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، فعالان بخش خصوصی و دولتی در حوزه انرژی با بیان نظرات و پیشنهادات برای فعالیت هر چه بهتر این اندیشکده برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان صبح امروز در نشست اندیشکده انرژی اتاق کرمان اظهار کرد: انرژی و سهم آن در اقتصاد استان و زندگی مردم بسیار اهمیت دارد، سهم انرژی در میزان تولید ناخالص داخلی به عنوان یکی از پیشران های اقتصادی استان است و باید به آن توجه جدی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: اتاق کرمان به عنوان مشاور سه قوه قصد دارد در اندیشکده انرژی با تجمیع سه رکن دولت، بخش خصوصی و دانشگاه موضوعات مهمی مانند افزایش بهره‌وری، توسعه بازار و مصرف بهینه را بررسی و با استفاده از دانش، تجربه و تخصص جمعی از فعالان این حوزه در استان، اندیشه‌ای را تولید و فعالیت کاملی را انجام دهد.

,

طبیب زاده بیان کرد: ارزش حامل های انرژی مصرفی با ارزش فروش آن‌ها بسیار تفاوت دارد، باید بتوان در اندیشکده انرژی برای روش های ذخیره انرژی و استفاده از پتانسیل های استان تدابیری اتخاذ کرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی کرمان ابراز کرد: چگونگی حفظ سیاست های کلی کشور، بدون وارد شدن تنش به زندگی مردم باید بررسی شود، در حوزه مصرف بهینه و استفاده صحیح از آن باید مجموعه ها و مراکز پژوهشی مرتبط به کار گرفته شود.

,

تغییر شگفت انگیز اقتصاد استان کرمان با استفاده از ظرفیت بخش انرژی

, تغییر شگفت انگیز اقتصاد استان کرمان با استفاده از ظرفیت بخش انرژی,

در ادامه این نشست سیداحمد علوی دبیر اندیشکده تدبیر آب ایران گفت: برای موفق شدن در اندیشکده انرژی باید وضعیت موجود و وضعیت مطلوب را مشخص و سپس مسیری را برای رسیدن به هدف از ابتدا تا انتها تعریف کنیم.

,

وی افزود: معمولا نا آگاهی بین دو وضعیت موجود و مطلوب، همچنین عدم وجود نسخه‌ای شفاف و روشن برای ورود به اینگونه فعالیت ها، سردرگمی‌هایی را ایجاد می کند.

,

دبیر اندیشکده تدبیر آب ایران با بیان اینکه فعالیت اندیشکده ها باید تولید بسته ها و محتواهای سیاستی باشد، تصریح کرد: در اندیشکده تدبیر آب ایران، سه کارگروه سیاست پژوهی، ظرفیت سازی و ارتباطات تشکیل شده و هر سه کارگروه، هدف تغییر در وضعیت موجود را دنبال می کنند.

,

علوی خاطرنشان کرد: اقتصاد استان کرمان می تواند با استفاده از ظرفیت های بخش انرژی به طور معجزه آسایی تغییر کند.

,

وی با اشاره به اینکه ما با کمبود دانش، داده و خرد روبرو هستیم، افزود: اگر داده ها صحیح و قابل دفاع تهیه شود همه در برابر تغییر تسلیم خواهند شد، اکنون اندیشکده آب به عنوان مرجع مطمئنی برای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه های کشاورزی، نیرو و اتاق ایران است.

,

شناخت وضعیت منابع استان باید در اولویت دغدغه ها قرار گیرد

, شناخت وضعیت منابع استان باید در اولویت دغدغه ها قرار گیرد,

در ادامه  سید عبدالمجید جلائی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه باهنر کرمان اظهار کرد: باید بخش خصوصی، دولت و دانشگاه را در حوزه انرژی دغدغه‌مند کرد که دغدغه سازی باید یکی از فعالیت‌های مهم اندیشکده انرژی مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: مطالعات انجام شده را باید یکجا کرده و از موازی کاری جلوگیری کرد، شناخت وضعیت موجود انرژی و منابع استان باید در اولویت فعالیت ها و دغدغه ها قرار گیرد.

,

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه باهنر کرمان گفت: همچنین فرهنگ سازی در حوزه انرژی در بین مسئولان و مردم باید با جدیت انجام شود چرا که این مسئله از هزینه های جدی اقتصادی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

,

گفتنی است در این نشست جمعی از اساتید دانشگاه، فعالان بخش خصوصی و دولتی در حوزه انرژی به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای فعالیت هر چه بهتر اندیشکده انرژی پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه