اخبار داغ

خیّران و روزهای کرونایی؛

آنها که جهادگونه وارد عرصه مبارزه و پیشگیری شدند/ مواسات آزمونی برای همدلی

آنها که جهادگونه وارد عرصه مبارزه و پیشگیری شدند/ مواسات آزمونی برای همدلی
در ایامی که جان و مال مردم را ویروس پنج گرمی به چالش کشیده، هستند کسانی که تمام قد به میدان آمده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، این روزها بلایی خانمان سوز و نفس گیر بلای جانمان شده است. آن ۵ گرمی که تمام دنیا را درگیر خود کرده، ویروسی منحوس که جان انسان ها را بی مهابا می گیرد و رحم سرش نمی شود و تنها سلاحی که در مقابلش داریم همدلی و در کنار هم بودن است تا باری از دوش همدیگر برداریم و موجب کاهش استرس و آلام دردهای همدیگر باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این روزهای پر استرس این خیرانند که جهاد گونه در میدان هستند و پای کارند تا اندکی از رنج های مردم و آسیب دیدگان کم شود . کسانی که با انفاق مال و زحمات و تلاشهای بی وقفه مصداق بارزی از مواسات و کمک های مومنانه هستند.

,

در این رابطه هم صحبت شده ایم با یکی از خیران نام آشنای شهرتبریز خانم قویدل که خود و مجموعه ای به نام مرکز نیکوکاری بنت الحسین(ع) که در آن فعالیت دارد، از آغازین روزهای کرونایی همچنان جهادگونه در تلاشند.

,

می خواهم تا نفس دارم دست مردم را بگیرم

, می خواهم تا نفس دارم دست مردم را بگیرم,

خانم قویدل که خود خواهر شهید هم هست و روحیه  ایثار و فداکاری با او عجین است صحبت های خود را با دعایی زیبا آغاز کرد: خدایا اگر قرار است بر روی زمین کسانی باشند که به وسیله آنها مشکل تعدادی از نیازمندان حل شود من را از آنها قرار بده و نماینده خودت بر روی زمین باشم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

,

او می گوید: اعتباری که دارم و مردم به من اعتماد می کنند همگی به لطف و عنایت خداوند است و می خواهم تا روزی که نفس می کشم و نفس در جان دارم بتوانم دست مردم را بگیرم و کمک کنم.

,

, ,

 

,

از گوشت قربانی و مواد ضدعفونی کننده تا دستگیری از بیکار شدگان

, از گوشت قربانی و مواد ضدعفونی کننده تا دستگیری از بیکار شدگان,

از این خانم نیکوکار در مورد فعالیت هایشان سوال کردم،  او گفت: از وقتی کرونا شروع شده است فعالیت هایمان شروع شده ماسک دوخته و توزیع کردیم، ۵ دستگاه ضدعفونی کننده تهیه کردیم و با مدافعان سلامت همکاری کردیم و ۱۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کردیم و در روز نیمه شعبان ۵ گوسفند قربانی کردیم و کسانی که از کرونا بیکار شدند و توان مالی ندارند پول نقدی به حساب آنها واریز می کنیم و ماه مبارک رمضان شب های قدر روزی ۲ هزار غذای گرم بین نیازمندان کمیته امداد توزیع می شود.

,

خانم قویدل ادامه می دهد: یکی از کارهای مهم مان این است که ۱۶ هزار ماسک بین قالیبافان توزیع کردیم.

,

, ,

 

,

این خانم که چند ماهی است تمام فکر و ذکرش کمک به مردم کرونا دیده است و تمام وقت در مجموعه شان تلاش می کند، می گوید:  بنی آدم اعضای یکدیگرند هر کس در حد توان خودش باید کمک کند این بحران بزرگ الان وجود دارد و یک وظیفه الهی است که کسانی که توان مالی دارند به کسانی که از لحاظ اقتصادی آسیب دیدند کمک کنند.

,

وی ادامه می دهد: بنا به فرموده رهبر انقلاب سال ها و سال ها مطیع امر رهبریم و رهبرمان امر فرمودند برای رزمایش کمک مومنانه اقدام شود  و ما هم به عنوان فرد انقلابی اطلاعت می کنیم و هر چقدر که توان داریم از جان خودمان باید  مایه بگذاریم تا رهبرمان شاد شود و به امر ایشان لبیک گفتیم.

,

لذتی که با لبخند بر لبان نیازمند جاری می شود

, لذتی که با لبخند بر لبان نیازمند جاری می شود,

این خیّر نیکوکار می گوید: تنها لذتی که بسیار خوشحالم می کند وقتی به نیازمندی کمک می کنیم و یا خنده بر لبان کودکان می آید بسیار شیرین و دلچسب است و هم از خدا می خواهم این لذت را به همه خیرین بدهد.

,

وی به نکته خیلی خوبی اشاره می کند و می گوید:  خواسته های خودمان را کم کنیم و نفس مان را زیر پا بگذاریم و به خانواده های آسیب دیده کمک کنیم و خداوند چند برابرش را حتما می دهد.

,

با خیّر دیگری هم صحبت می کنیم.  آقای محمد رضا اکبری هم از افرادی هستند که از اواخر اسفند ماه همواره با تمام توان شروع به کار کرد و تمام وقت به طور جهادی با آنچه در اختیار داشت در کارهای خیر خواهانه شروع به فعالیت کرد.

,

مواسات آزمونی برای ماست

, مواسات آزمونی برای ماست,

آقای اکبری با دعوت از دیگر خیّران نقش بسیار زیادی در ایجاد آرامش در فضای کرونایی دارند. او می گوید: وقت آزمون الان است، همه ما سرباز حضرت آقا هستیم زمانی در جنگ سخت، زمانی در حوزه جنگ نرم کار کردیم  و الان هم فرمودند در مواسات وارد عمل شوید و برای ما راه را نشان دادند  و ما هم مطیع امر ایشان هستیم و لبیک گفتیم به طوری که همه شگفت زده شده اند از همکاری همدلی و وحدت مردم ایران.

,

, ,

 

,

 

,

 شهرداری، بسیج و جمعیت امام رضایی ها را دور هم جمع کردیم

,  شهرداری، بسیج و جمعیت امام رضایی ها را دور هم جمع کردیم,

این جهادگر حوزه کرونا در زمینه فعالیت هایش می گوید: از وقتی کرونا آغاز شد با تمامی تجهیزات منطقه ۵ شهرداری میز و صندلی و چرخ خیاطی و اتو یک کارگاه تولیدی ماسک راه اندازی کردیم و با مشارکت حوزه ۶ بسیج خواهران تبریز که جزو اولین کارگاه های تولیدی ماسک بود وارد عمل شدیم، پارچه های ماسک را بیمارستان امام رضا(ع) تهیه می کرد و به آنها ماسک می دوختند و بعدا دور کاری که اتفاق افتاد در ۶۰ خانه ماسک دوخته می شد و بعد از آن با تیم گردان امام حسین(ع) بسیج تا ۶ صبح حوزه استحفاظی خود را ضدعفونی می کردیم.

,

وی ادامه می دهد: بعد از عید نوروز کارگاه دوم را در فرهنگسرای فرشته تبریز راه اندازی کردیم و قرار بر این شد پاکبان ها را حمایت کنیم و برای کارگران فضای سبز ماسک تهیه کردیم و پک های ضدعفونی را تهیه و توزیع کردیم و دستگاه دستکش یکبار مصرف را فراهم کردیم و بعد از آنها جمع امام رضایی ها به مجموعه ما ملحق شدند و پیشنهاد دادیم توسط خیرین بسته معیشتی را تهیه و در اختیار نیازمندان قرار بدهیم. نیتمان اول ۱۲۰ بسته معیشتی بود و بعد با کمک خیران توانستیم ۳۱۳ بسته معیشتی تهیه کنیم که  هر بسته شامل ۱۷ قلم بود که در بین نیازمندان توزیع شد.

,

آقای اکبری می گوید: بعد از توزیع بسته های معیشتی به فکر توزیع غذای گرم افتادیم و در ماه مبارک رمضان هر روز ۳۰۰ غذای گرم در بین نیازمندان توزیع می شودو در موضوع تولید محتوا کارهای بسیار زیادی انجام دادیم و مردم را تشویق کردیم تا در خانه ها بمانند.

,

حس غم انگیز از وضعیت آناخاتون

, حس غم انگیز از وضعیت آناخاتون,

او که حالا انگار چیزی یادش افتاده و حسی غم به چهره اش آمده می گوید: امروز وقتی با دوستان به منطقه آنا خاتون تبریز رفته بودیم مردی پای در آمد که دو پای او را بریده بودند و یک دختر معلول ذهنی داشت و مشخص بود وضعیت زندگی آنها از لحاظ مالی با مشکل مواجه بود که هر چه در توان داشتیم به آنها کمک کردیم و دستگیرشان شدیم اما از این خانواده ها  کم نیستند باید تلاشمان را زیاد کنیم.

,

او در پایان از لذت کارهای خیر می گوید: لذت کار خیر این است که اصلا خسته نمی شویم ما همه بسیجی هستیم و برای بسیجی همه جا میدان جنگ است و خنده نیازمندان برای ما انرژی وافری برای ادامه کار می دهد.

,

انتهای پیام/

,

گزارش از الهه مهدوی

, گزارش از الهه مهدوی, گزارش از الهه مهدوی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه