اخبار داغ

افزایش رنج مهاجران و آوارگان در روزهای کرونایی

افزایش رنج مهاجران و آوارگان در روزهای کرونایی
بحران کووید19 رنج مهاجران آسیب پذیر را افزایش می دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده، قربانیان قاچاق و دیگران در سراسر جهان قادر به دریافت کمک های بهداشتی در دوران همه گیری کروناویروس نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بحران کروناویروس، رنج آسیب پذیرترین مهاجران را افزایش می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

بر اساس تحقیقات انجام شده، قربانیان قاچاق و دیگران در سراسر جهان قادر به دریافت کمک در دوران همه گیری کروناویروس نیستند.

,

همه گیری کروناویروس آسیب های موجودِ مهاجران جهان و آوارگان داخلی را تشدید می کند.

, کروناویروس,

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بیرمِنگام نشان داده که بسیاری از مهاجران بدون مدرک به خاطر جستجوی کمک های پزشکی از ترس گزارش دهی به مقامات مهاجرت و اخراج شدن مضطرب بودند و در سکوت رنج می برند.

,

این گزارش با درک تأثیر کووید19 بر بازماندگان مهاجر از خشونت جنسی و جنسیتی که روز دوشنبه منتشر می شود، شاهد گواهی بیش از 90 بازمانده و سازمان در 5 کشور از جمله انگلستان بود.

,

در این گزارش مشخص شد که قربانیان، خود را زندانی جنایتکاران و بدون هیچ دسترسی به پناهگاه یا سازمان های مشاوره می یافتند و در نتیجه از سوء استفاده رنج می بردند.

,

, ,

"جِنی فیلیمور" نویسنده اصلی این تحقیق گفت: "برخی از زنان و کودکان آنها گرسنه و بدون مراقبت های پزشکی هستند. آنها کاملا نیازمند و متکی به سخاوت همسایگان که خودشان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند هستند."

,

وی افزود: "انزوای اجتماعی آسیب های چند لایه ای را تشدید می کند. هیچ توجیهی برای سوء استفاده از زنان، افزایش سطح نگرانی، مشکلات خواب و ایده های خودکشی وجود ندارد."

,

ترِیسی 26 ساله یک بازمانده نیجریایی از قاچاق که به همراه همسرش در پناهگاه یک سازمان بین المللی مهاجرت در تونس زندگی می کند، زندگی را از آغاز همه گیری تاکنون غیر قابل تحمل و دشوار توصیف کرد.

,

این زوج که شرایط مهاجرتی بی قاعده ای دارند برای تغذیه خود دست و پنجه نرم می کنند و می گویند که در آستانه قحطی قرار دارند.

,

تریسی گفت: "زندگی در اینجا در دوران همه گیری به ویژه برای ما مهاجران بسیار سخت است. آنها برای خورد و خوراک 7 روز به ما فقط 30 دینار می دهند اما حتی 2 روز هم نمی تواند غذای ما را تأمین کند. بنابراین ما فقط روزی یک وعده غذا می خوریم.

,

بر اساس این گزارش، در برخی از کشورها هدف قرار گرفتن آوارگان از سوی قاچاقچیان و همچنین اعمال فشار بر کودکان برای ازدواج زودهنگام افزایش یافته است.

,

فیلیمور گفت: "مهاجرانی که در پناهگاه ها، مکان های مشترک و خانه های شلوغ با آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک زندگی می کنند، دچار خطرات بهداشتی و اضطراب ناشی از ابتلا به کروناویروس می شوند."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه