اخبار داغ

استاد دانشگاه شیراز:

درگیری نظامی با اسرائیل یک هفته دوام ندارد

درگیری نظامی با اسرائیل یک هفته دوام ندارد
پوریزدان پرست گفت: در درگیری نظامی با اسرائیل، این دولت غاصب، بیش از یک هفته دوام نمی آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر سید محمدهاشم پوریزدان پرست کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به روند تشکیل دولت اسرائیل اشاره کرد و گفت: از اواخر قرن 18، استعمار انگلیس بر جهان حاکم شده بود و از آنجا که برای دسترسی به مستعمرات خود، باید از پایین آفریقا دور زده و به اقیانوس هند وارد می شد، پس نیازمند راه دسترسی کوتاه تر و بهتری بود. به این ترتیب کانال سوئز طراحی و احداث شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
, ,
 
,
وی افزود: از سال ۱۸۶۷ میلادی که کانال سوئز افتتاح شد، از جهات مختلف باید کانال سوئز را حفظ می‌کرد. در این راستا مسیحیان انگیزه‌ای برای حفظ آن نداشتند، چرا که در جنگ های مختلف تلفات زیادی داده بودند و با شکست های پی در پی، علاقه ای به جنگ میان آنها وجود نداشت. از این رو یهودیان را با ایجاد انگیزه هایی وارد فلسطین کردند و حتی روی پرچم شان هم این را با علامت دو خط آبی، یعنی بین نیل و فرات، نشان دادند.
,
 
,
این استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: برای ادامه حضور یهودیان در فلسطین، برنامه‌ریزی کردند و عثمانی تجزیه شد. یهودیان با انگیزه های زنده بهتر و تشکیل دولت مقتدر یهود، به فلسطین مهاجرت کردند و در سال۱۹۶۰ یعنی پنجاه سال پس از افتتاح کانال سوئز، موجودیت اسرائیل اعلام شد.
,
 
,
دانشجوی پیرو خط امام افزود: برای زمینه سازی و ایجاد رغبت برای مهاجرت یهودیان، دروغهایی گفتند که در تاریخ واضح است و با این بهانه یهودیان را به سمت فلسطین با هدف تشکیل اسرائیل بزرگ برای حفظ کانال سوئز کوچ دادند.
,
 
,
به گفته پوریزدان پرست، در این نقش علاوه بر فلسطین، حداقل کاظمین و سامرا هم باید غصب می‌شد و این از اهداف بزرگ استعمار بود؛ که اگر این اسرائیل می‌توانست قدرتمند شود، قطعاً کل عراق و عربستان و حتی ایران هم به تصرف این دولت تازه تأسیس در می آمد.
,
 
,
وی با مثال اینکه یک غده سرطانی در بدن تمام نمی‌شود، بلکه رشد می‌کند و به دیگر نقاط نیز سرایت می کند، اسرائیل را هم یک نوع غده سرطانی دانست در صورت فراهم بودن شرایط، به چیزی قانع نیست و همه زمین را به تصرف درخواهد آورد.
,
 
,
این کارشناس سیاسی یادآور شد: در زمان پهلوی، اسرائیل در ایران، همه جا نفوذ داشت. الان در مصر و سوریه و بعضی کشورهای منطقه هم اینگونه است.
,
 
,
این دانشجوی پیرو خط امام و رهبری گفت: وقتی از سال ۶۷ قدس را غصب کردند، امریکا قبول کرد که آنجا هم سفارت داشته باشد و این، تأئید دولتی غاصب در کشوری است که خودشان تمدنی تاریخی دارند.
,
 
,
پوریزدان پرست تأکید کرد: موضوع فلسطین، بحث کشورهای عربی نیست، فلسطین، موضوع اسلام است. امام(ره) از اول با "کمپ دیوید" به شدت مخالفت کرد و از آغاز پیروزی انقلاب هم روز قدس را برای مبارزه با اسرائیل پایه گذاری کردند.
,
 
,
وی با اشاره به خیانت های رهبران عرب در برخورد با اسرائیل، تصریح کرد: مشکل ما اسرائیل نیست؛ که اگر جنگی بین ما و اسرائیل پیش بیاید، کمتر از یک هفته دوام می آورد. پس مشکل، رهبران خیانتکار عرب از عربستان تا مصر و بعضی گروه ها مثل داعش و وهابیت است که جنک داخلی مسلمین را مدیریت می کنند، وگرنه مسلمانان راحت می‌توانند اسرائیل را از بین ببرند.
,
 
,
به گفته این کارسناس مسائل سیاسی، اسرائیل با سیستم جاسوسی به سیستم های دولتی کشورهای اسلامی نفوذ کرده و با دست های مخفی این گونه کشورها را اداره می‌کند. پس اول باید این دولت های جیره خوار و گروهک های ضداسلامی با ظاهر اسلام، مثل داعش و امثال آن ها از بین بروند و پس از آن اسرائیل نیز نابود خواهد شد.
,
 
,
پوریزدان پرست تأکید کرد: اسرائیل خانه عنکبوتی است که به بادی بند است.
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه