اخبار داغ

با فروکش کردن کرونا در قم صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ مدرسه در مدارس قم / رضایت اولیای دانش آموزان از بازگشایی مدارس

نواخته شدن زنگ مدرسه در مدارس قم / رضایت اولیای دانش آموزان از بازگشایی مدارس
در هفته جاری با فروکش کردن بیماری کرونا بالاخره زنگ مدارس در قم نواخته شد، اقدامی که با رضایت اولیای دانش آموزان نیز همراه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، درست از نخستین روزی که در 30 بهمن‌ماه سال گذشته پزشکان قمی با شجاعت تمام و برای حفظ سلامتی مردم خبر ورود کرونا به کشور را اعلام کردند، مدارس شهر قم بلافاصله تعطیل شد به‌طوری‌که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش همان زمان تعطیلی مدارس قم را برای بررسی بیشتر شیوع بیماری و نظر کارشناسان بهداشت تعطیل کرد.

تعطیلی که بعد از گذشت چند روز تمامی مدارس کشور را شامل شد و درنهایت بعد از نزدیک به 3 ماه از ابتدای این هفته (27 اردیبهشت‌ماه) بالاخره مدارس به‌صورت خاصی بازگشایی شد.

 تأکید بر اختیاری بودن حضور دانش آموزان

غلامرضا رضایی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم روز جمعه 26 اردیبهشت‌ماه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بازگشایی مدارس استان از روز 27 اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: درزمینهٔ بازگشایی مدارس ابلاغیه و دستورالعملی را در 16 بند برای مدیران مناطق و نواحی ارسال کردیم که درواقع دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در جلسات مختلفی که در روزهای اخیر برگزارشده مدیران نواحی به‌صورت کامل توجیه شدند.

رضایی بابیان این‌که حضور دانش آموزان از 27 اردیبهشت‌ماه اختیاری است، تأکید کرد: حضور کادر اجرایی و معلمان از 27 اردیبهشت‌ماه برای رفع اشکالات احتمالی دانش آموزان بوده و اجباری است.

وی بابیان این‌که از روش‌های مختلف توصیه‌شده که اولیای محترم به مدارس مراجعه نکنند، تصریح کرد: دانش آموزان هم قطعاً پروتکل‌های بهداشتی و مواردی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین کرده است را رعایت خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم ابراز داشت: علاوه بر این مدارس استثنایی و شبانه‌ای که دارای خوابگاه هستند دانش آموزان این‌گونه مدارس الزامی به حضور ندارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همکارانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا مزمن هستند با ارائه گواهی مورد تأیید پزشکان معتمد آموزش‌وپرورش می‌توانند در منزل حضورداشته باشند و کارها را به‌صورت غیرحضوری پیگیری کنند.

ممنوعیت حضور دانش آموزان با بیماری‌های زمینه در مدارس

در این میان مریم خاکبازان مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت قم نیز در گفتگویی گفت: حضور دانش آموزان و معلمان دارای بیماری‌های زمینه‌ای ازجمله دیابت، آسم، بیماری قلبی عروقی، تنفسی، فشارخون و سرطان در مدرسه ممنوع است.

خاکبازان افزود: دانش‌آموزانی که بیماری‌های خود ایمنی دارند و یا داروهای "ایمونو ساپرسیو" مصرف می‌کنند نیز باید تا اطلاع ثانوی از حضور در مدارس خودداری کنند.

وی بابیان این‌که مادران باردار و افراد با شاخص توده بدنی بیشتر از ۴۰ نیز نباید در مدارس حضور یابند،‌ اضافه کرد: حضور بیماران با نقص ایمنی تحت درمان با داروی کورتیکواستروئید که این دارو را بیش از دو هفته مصرف کرده باشند، بیماران تحت درمان با شیمی‌درمانی، افراد دچار بدخیمی و افرادی که پیوند عضو شده‌اند نیز در مدارس ممنوع است.

وی تأکید کرد: این بیماران به‌عنوان افراد در معرض خطر هستند و نباید تا اعلام رسمی پایان همه‌گیری بیماری در مدرسه حاضر شوند؛ تهیه لیست این دانش آموزان و کارکنان و اعلام آن به منطقه و ناحیه آموزش‌وپرورش الزامی می‌باشد.

خاکبازان بابیان این‌که دانش آموزان باید از علائم بیماری کووید-۱۹ مطلع باشند، گفت: دانش آموزان و معلمان باید در صورت داشتن هر یک از علائم در خود یا اعضای خانواده، از آمدن به مدرسه خودداری کنند.

رضایت اولیای دانش آموزان از بازگشایی مدارس

خانم حیدری که دارای دو فرزندش در مقطع ابتدایی و راهنمایی درس می‌خوانند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بازگشایی مدارس به این شیوه اقدام بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: یکی از فرزندان من پایه سوم ابتدایی است و به‌صورت پیوسته حتی در ایام عید از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی با معلم و مدیر مدرسه در ارتباط بود و به‌خوبی توانست تکالیف خودش را انجام دهد و در روزهای اخیر نیز تنها دو بار برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کرده‌ایم.

خانم حیدری بیان داشت: در مدارس نیز به‌خوبی نکات بهداشتی و مراقبتی رعایت می‌شد که قابل‌تقدیر است.

وی بابیان این‌که فرزند دیگرش در مقطع 8 به تحصیل مشغول است، افزود: برنامه‌های کلاسی این فرزندم نیز در ایتا و در ادامه در شاد پیگیری شد و بحمدالله پیشرفت خوبی نیز در درس‌ها داشته است.

آقای سید محمود موسوی که دخترش در مقطع 5 ابتدایی درس می‌خواند نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در 3 ماه اخیر مدیران آموزش‌وپرورش، معلمان، دانش آموزان و اولیای آن‌ها شرایطی را سپری کردند که پیش‌ازاین اصلاً تجربه نکرده بودند.

وی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی برای خواندن درس هرچند که در ابتدا اندکی دشوار و سخت بود اما در ادامه برای دانش آموزان به‌خوبی تبیین شد و آن‌ها هم درواقع چاره‌ای جزء قبول شرایط و سعی و تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نداشتند.

موسوی بابیان این‌که خود نیز همراه با فرزندش پیگیر برگزاری کلاس‌های آنلاین و غیر آنلاین در فضای مجازی بوده است، بیان داشت: به دلیل این‌که برای اولین بار این کار انجام می‌شد سعی کردم تا زمانی که فرزندم به‌خوبی مهارت یادگیری و استفاده از بستر شبکه اجتماعی را یاد بگیرد به او کمک کنم.

وی در خصوص برنامه شاد که از سوی آموزش‌وپرورش ارائه شد، نیز بیان داشت: این برنامه کار آیی خوبی دارد اما باید سرعت و خطاهای آن کاهش یابد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,  تأکید بر اختیاری بودن حضور دانش آموزان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ممنوعیت حضور دانش آموزان با بیماری‌های زمینه در مدارس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رضایت اولیای دانش آموزان از بازگشایی مدارس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه