اخبار داغ

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

نقاط قابل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی شناسایی شده است / از طرح های جوانان برای تقویت گردشگری استقبال می کنیم

نقاط قابل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی شناسایی شده است / از طرح های جوانان برای تقویت گردشگری استقبال می کنیم
جلیل جباری گفت: استفاده از ظرفیت ها، طرح های خلاقانه و نوین جوانان در حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری امری ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جلیل جباری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار ندای ارومیه اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون در حوزه میراث فرهنگی بیش از ۱۰۰مجوز و پروانه کسب وکار برای سرمایه گذاری در این بخش صادر کرده ایم، بیش از ۳۰ پروژه فرهنگی و گردشگری در دست داریم که با عتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی تصریح کرد: با استفاده از پروژه های در حال اجرا، زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی استان تقویت خواهند شد و با پیشبینی های انجام شده بیش از یک هزار تخت اقامتی در بازه میان مدت به سویت های اقامتی اضافه خواهد شد.

,

جباری از اعتبارات صندوق توسعه ملی و کمک های فنی اعتباری و از محل تبصره ۹ بودجه در قالب وجه بلا عوض در این پروژه های استفاده شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه گردشگری درسال ۹۸ با وجود بلا های طبیعی اعم سیل و زلزله و شیوع ویروس کرونا، در تابستان سال گذشته تمام اتاق های اقامتی بصورت ۱۰۰ اشغال شده بودند، افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اتاق ها و سوئیت های اقامتی خالی هستند.

,

جباری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی استان برگزاری رویداد ها و فعالیت های گردشگری را جزو وظایف اصلی این سازمان تلقی کرد و گفت: یکی از دستاورد های مهم این سازمان پروژه های مصوب شده هئیت دولت بود که اعتبارات لازم برای این پروژه ها هم تامین و درحال اجرا است.

,

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی استان آذربایجان غربی از تقویت زیر ساخت های پایگاه های گردشگری و میراث فرهنگی قره کلیسا، تخت سلیمان خبرداد و افزود: طرح موزه باز چالداران و ابنیه های پادگان ارومیه و باغ موزه ارتش نیز نمونه دیگر از پروژه های این سازمان میباشد.

,

جباری در ادامه گفت: یکی از پروژه های عظیم میراث فرهنگی استان پروژه شمس تبریزی است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تداوم این پروژه اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ۷۰۰ هزار میلیون تومان اعتبار داده شده است

,

وی همچنین از شروع عملیات احیا و مرمت سازی بافت ها و جدار های تاریخی شهر ،خیابان امام (ره) و سازه های بازار تاریخی ارومیه خبر داد.

,

جباری خاطر نشان کرد: با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی بیش از ۵ هزار نفر علاقه مند به رشته صنایع دستی آموزش دیده اند،  و علاوه بر صدور مجوز و پروانه تولیدی به علاقه مندان در حوزه صنایع دستی بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی تخصیص یافته است.

,

جباری اولویت اصلی این اداره را در سال ۹۹ را حفاظت از ابنیه های تاریخی عنوان کرد و گفت: در راستای مرمت سازی و حفاظت از ابنیه فرهنگی بیش از ۷۰ با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد مورد برنامه ریزی شده است.

,

مدیر کل اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی بیان کرد: در جلسات اخیر با معاونت امورعمرانی، اداره محیط زیست، راهداری و سایر دستگاه های ذی ربط بر سرمایه گزاری و معرفی بسته های سرمایه گذاری در سواحل دریاچه ارومیه به تفاهم رسیده ایم.

,

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های دریاچه ارومیه برای جذب گردشگر و تقویت گردشگری، گفت: با همکاری وزارت میراث فرهنگی سالانه اعتباری در قالب سامانادهی دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است .

,

جباری اظهار داشت: بیش از ۳۰ سرویس بهداشتی و حمام تهیه و ساخته شده که بعد از عادی شدن شرایط کرونایی در سطح استان آماده استفاده خواهند بود.

,

جباری ادامه داد: نقاط استراژیک و قابل سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توریسم در استان از شناسایی شده است.

,

وی با اشاره به بحث اسیب دیدن واحد ها و کارگاه های تولید و صنایع دستی گفت: از طریق سامانه کارا افراد فعال حوزه های مختلف فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توانند از وام هر نفر ۱۶ میلیون تومان با بهره ۱۲ درصد استفاده کنند.

,

جباری گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و مختل شدن فعالیت های کسب و کار ها در حوزه گردشگری، تلاش بر این داریم تا ازاین واحد ها که دچار آسیب شده اند مالیات گرفته نشود.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع د ستی و گردشگری به طرح سفر هوشمند اشاره کرد و ادامه داد:طرح از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شده است که با ثبت نام در سامانه های وزارت بهداشت و با اجازه ستاد استانی مبارزه با کرونا بصورت داوطلبانه قابل اجرا است و تاکنون در استان های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل برگزار شده است.

,

جباری تاکید کرد: ما از هرگونه ایجاد کارگاه ها واحد ها در حوزه صنایع دستی اعم از تولید پوشاک های سنتی،بافتنی های سنتی چه بصورت انفرادی و گروه حمایت می کنیم که با در چارچوب قوانین سازمان میراث فرهنگی می توانند از اعتبارات این سازمان هم بهره مند شوند.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از صادرات سفال، سرامیک و صنایع بافتنی به ارزش ۹ میلیون دلار به کشور های همجوار و اروپایی در سال گذشته خبرداد.

,

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب برای حضور جوانان در عرصه های مختلف گفت: تمام مردم و الخصوص جوانان که طرح های خلاقانه، نوین و هوشمند در اختیار دارند و می توانند در تقویت گردشگری استان ما را همیاری کنند.

,

جلیل جباری خاطر ادامه داد : جوانان می توانند طرح های خود را از طریق سایت و ایمیل اداره میراث فرهنگی و یا بصورت حضوری برای ما ارسال کنند .

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در ۶ نقطه استان فنون و صنایع از یاد رفته را احیا کنیم.

,

جباری برگزاری مسابقات ورزشی را بزرگ ترین سرمایه این استان دانست و گفت: سال گذشته با برگزاری مسابقات لیگ والیبال توانستیم ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان را به نمایش بگذاریم.

,

وی از برگزاری مانور سراسری در فضای مجازی در ایام کرونایی خبرداد و افزود: بیش از ۵۰ هزار کلیپ از ظرفیت های میراث فرهنگی و صنایع دستی تهیه و از طریق فضای مجازی پخش شد.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از رسانه های میخواهیم تا ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی، گردشگری و تفریحی را در فضای مجازی منتشر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه