اخبار داغ

فرماندار کوهدشت:

۳۴۷ هکتار از جنگل‌های کوهدشت سال گذشته دچار حریق شد

۳۴۷ هکتار از جنگل‌های کوهدشت سال گذشته دچار حریق شد
ماشاءالله نعمتی گفت: ۳۴۷ هکتار از جنگل‌های شهرستان کوهدشت سال گذشته دچار حریق و آتش‌سوزی شد که خسارت‌های هنگفتی را به بار آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، ماشاءالله نعمتی عصر امروز در همایش پیشگیری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کوهدشت، اظهار داشت: وجود جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی نقش ارزشمندی در تأمین نیازهای انسان ایفا کرده و به‌مثابه حیات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,


 وی افزود: جنگل ذخیره‌گاه خوبی برای حفظ و نگهداری آب است به‌طوری‌که هر هکتار درخت بلوط ۵۰۰ تا دو هزار مترمکعب آب ذخیره می‌کند.
 
فرماندار کوهدشت با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده سال ۹۸ در این شهرستان، عنوان کرد: در سال گذشته ۳۴۷ هکتار از منابع طبیعی و جنگل‌های کوهدشت دچار حریق شد و خسارت‌های هنگفتی را به بار آورد و عمده دلایل بروز آن، سهل‌انگاری، بی‌توجهی و متأسفانه گاهی عمدی نیز بوده است.

,
,
,
,


وی تصریح کرد: بایستی در ساعت اولیه آتش‌سوزی موفق به مهار آن شده و مانع گسترش و دامنه این آتش شویم، گسترده آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان در سال گذشته به‌قدری بود که در سطح کشور مخابره شد.

,
,

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها
نعمتی با اشاره به‌ضرورت کار فرهنگی در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، اظهار داشت: امسال دستگاه‌های مسئول بایستی ورودی جدی و تأثیرگذار داشته باشند، چراکه اگر نتوانیم به‌موقع جلو اطفاء حریق را بگیریم، کاری به‌پیش نبرده‌ایم.
 
فرماندار کوهدشت گفت: بخشداران و دهیاران مناطق خود را بلوک‌بندی کنند و افرادی داشته که در موارد بحرانی در نزدیک‌ترین محل حضور دارند و ضمن اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های ذی‌ربط ورودی به‌موقع برای کمک‌رسانی داشته باشند، عملکرد بخشداران و دهیاران نیز در ستاد اطفاء حریق رصد خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها، اظهار داشت: مشکلی که در سطح شهرستان داریم مسئله آنتن دهی است، اگر فردی در جنگل گرفتار شود و مشکلی مشاهده کند، عدم آنتن دهی مطلوب مانع اطلاع‌رسانی به‌موقع است که این مورد بایستی توسط مسئولان ذی‌ربط استانی و شهرستانی رفع گردد.
 
انتهای پیام /

, ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها, ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه