اخبار داغ

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره ) کرمانشاه مطرح کرد؛

۱۶ مورد مسمومیت با قارچ های سمی در کرمانشاه

۱۶ مورد مسمومیت با قارچ های سمی در کرمانشاه
جواد امینی گفت: ۱۶ مورد مسمومیت با قارچ‌های سمی از ابتدای امسال در این استان گزارش شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد امینی سامان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز، اظهار داشت: طی سالهای اخیر به ویژه در فصل بهار و ماه اردیبهشت مواردی از مسمومیت با قارچ سمی در کشور گزارش می‌شود.

وی افزود: برخلاف تصور مردم مبنی بر اینکه مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و تشخیص از روی ظاهر آن یا از طریق شیر یا قاشق نقره امکان پذیر است این گونه نیست.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه علائم مسمومیت با قارچ سمی را شامل اسهال، استفراغ و درد شکم اعلام و بیان کرد: با دیدن این علائم بلافاصله فرد باید به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یابد.

وی با اعلام اینکه بهترین روش استفاده مصرف قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده است، بیان داشت: علائم مسمومیت با قارچ سمی دیر هنگام بروز می‌کند و در نهایت نارسایی کبد و مرگ را به دنبال دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با وجود هشدارهای اعلام شده از ابتدای سال ۱۶ مورد مسمومیت با قارچ‌های سمی در کرمانشاه گزارش شده که خوشبختانه مورد فوتی نداشته‌ایم.

امینی سامان خاطرنشان کرد: مردم باید از مصرف قارچ‌های خودرو مخصوصاً قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان به ویژه درختان خشک می‌رویند، یا قارچ‌های جمع آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شوند، خودداری کنند.

وی عنوان کرد: مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نشان دهنده غیرسمی بودن قارچ برای انسان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه