اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد؛

اصفهان پاک‌ترین استان کرونایی در صنعت/ امروز آمار بیماران سرپایی کرونا در اصفهان 2 برابر شد

اصفهان پاک‌ترین استان کرونایی در صنعت/ امروز آمار بیماران سرپایی کرونا در اصفهان 2 برابر شد
کمال حیدری گفت: امروز نسبت به ۱۰ روز قبل موارد سرپایی در این بیماری دو برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ کمال حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع بیماری کرونا اظهار کرد: بعد از اینکه در ابتدا با توجه به تحریم ها و مشکلاتی که پیش رو بود و با توجه به هدف قرار دادن  انتخابات از سوی دشمن و ایجاد جو روانی، مردم با وحشت رو به رو شده بودند؛ بنابرین باعث شد روزهای اول با بحران رو به رو شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: با این شرایط و وضعیت بازار و همچنین افزایش قیمت هایی که در بازار اتفاق افتاد، اولویت برای کمک به مردم مناطق محروم بود؛ همچنین برای از بین بردن وحشت و  ترس مردم از توان گروه های جهادی و بسیج در سطح شهر استفاده و با کمک مردم صحنه های زیبایی خلق شد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به مراودات نزدیک بین قم و اصفهان، اصفهان به شدت درگیر شد و سومین استان قرمز کشور به شمار رفت؛ همه نگرانی ها از این بود که اگر شدت و بار بیماری بالا برود سیستم بهداشتی نمی تواند خدمات ارائه کند و بنابراین سیاست بر مبنای مراقبت های اولیه تدوین شد.

,

حیدری بیان کرد: اطلاعات که دو سال قبل آماده شده بود، امروز مفید واقع شد و بر اساس آن به صورت هدفمند و هوشمندانه ابتدا تمرکز روی افراد پرخطر رفت.

,

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه نیروهای بسیجی از همان ابتدای کار پای کار آمدند، بیان کرد: همزمانی آنفلوآنزا و بیماری کرونا کار را سخت می کرد و در ابتدای امر دو آزمایش از فرد گرفته می شود.

,

حیدری خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این بود که پای افراد به بیمارستان با تماس ها و کسب اطلاعات به این روش باز نشود؛ به همین خاطر حضور افراد در بیمارستان ها کم و در کنترل بیماری مؤثر بود.

,

وی عنوان کرد: بیمارستان های استان با کل ظرفیت آماده بودند و ابتدا از بیمارستان خورشید شروع و بعد از بیمارستان های عیسی بن مریم، امین و غرضی نیز خدمات ارائه کردند.

,

حیدری افزود: یکی از سیاست ها عدم ارجاع بیمار از شهرستان ها به مرکز استان بود، بنابراین در بیمارستان های شهرستان ها نیز خدمات برای این بیماری ارائه شد و سیاست دیگر این بود که به غیر اورژانس ۱۱۵ کسی برای انتقال بیمار دخالت نکند.

,

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان بیان کرد: قبل از عید وضعیت خوبی نداشتیم و ساز و کاری نیز انجام نمی شد که نتیجه آن پیک های اولیه بود که البته از آن روزها گذشت؛ تلاش شد که بعد از بازگشایی پروتکل هایی آماده و انجام شود تا با مشکلات قبل روبرو نشویم.

,

وی با بیان اینکه در این بیماری پاک ترین استان در کشور در صنعت بودیم، افزود: در زمان تعطیلی صنعت تلاش شد تا ساز و کاری ایجاد و تلاش کنیم تا این وضعیت تغییر نکند؛ در اصناف هم بعد از تهران بیشترین ورود و ثبت نام را در سامانه داشتیم.

,

حیدری با بیان اینکه ما در هر مرحله بسیج را درگیر کردیم، بیان کرد: با کمک بسیج تلاش شد که اصناف پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و این کار بیشتر جنبه ارشادی داشت و بسیاری هم رعایت کردند و آن دسته از افرادی هم رعایت نکردند با پلمب مواجه شدند.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پیک دوم در پاییز خاطر نشان کرد: نیاز است آموزش ها مورد توجه قرار گیرد تا در پاییز بتوانیم راحت تر با این بیماری مقابله کنیم.

,

وی افزود: همه مدارس تا ماه آینده به شیرهای پدالی مجهز می شوند و همچنین از ادارات نیز خواسته شد این تغییر را انجام دهند که البته این شیرها هم در صرفه جویی و هم در بیماری های آینده می تواند مفید باشد.

,

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه برای بازگشایی هر صنف جلسات با حضور خود نمایندگان اصناف برگزار شد، گفت: این گونه تصمیم گیری ها راهکارهای عملی برای ما ایجاد کرد.

,

وی افزود: ما مجبور هستیم یک به یک اصناف و مراکز را باز کنیم؛ اما این به معنای عادی شدن شرایط نیست؛ یکی از دغدغه های ما اپیدمی های کوچک است که یکی از این موارد چند روز قبل در یکی از مدارس اتفاق افتاد.

,

حیدری با بیان اینکه امروز نسبت به ۱۰ روز قبل موارد سرپایی در این بیماری دو برابر شده است، گفت: این تعداد برای ما یک دغدغه است؛ در زمان پیک این بیماری ۲۰۰ مورد نمونه گیری انجام می شد اما اکنون این آمار به ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد نمونه گیری رسیده است.

,

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان بیان کرد: با توجه تعطیلات عید فطر شهرستان های که مکان های ویژه تفرج دارند مطرح شده که بسته نگاه داشته شود.

,

وی گفت: در حال حاضر فقط بیمارستان خورشید برای درمان بیماری کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه