اخبار داغ

در گفت و گوی تفصیلی با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی مطرح شد؛

رشد 13 درصدی فوت‌شدگان سوانح رانندگی در خراسان جنوبی/پراید همچنان بیشترین جان را می گیرد

رشد 13 درصدی فوت‌شدگان سوانح رانندگی در خراسان جنوبی/پراید همچنان بیشترین جان را می گیرد
جعفرزاده گفت: : در سال 1398، 278 نفر بر اثر حوادث ترافیکی در استان خراسان جنوبی فوت کردند که رشد 13 درصدی را نسبت به سال 97 را نشان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی جعفرزاده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در گفت و گو با خاورستان، با بیان این که متولی بررسی فوتی های تصادفات، پزشکی قانونی است گفت: در سال 1398، 278 نفر بر اثر حوادث ترافیکی در استان خراسان جنوبی فوت کردند که از این تعداد، 66 نفر زن و 212 نفر معادل 76.3 درصد، مرد بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان این که 246 نفر در سال 97 براثر حوادث ترافیکی فوت کردند افزود: آمار فوتی های حوادث رانندگی در سال 1398 نسبت به سال 1397، میزان 13 درصد رشد داشته است.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد متوفیان حوادث رانندگی، رتبه پنجم کشور را در سال 97 داشته است.

,

نهبندان و قاین دارای بیشترین آمار فوتی های حوادث رانندگی

, نهبندان و قاین دارای بیشترین آمار فوتی های حوادث رانندگی, نهبندان و قاین دارای بیشترین آمار فوتی های حوادث رانندگی,

جعفرزاده افزود: بیشترین آمار فوتی های حوادث ترافیکی در سال 1398 مربوط به شهرستان نهبندان با 56 فوتی و شهرستان قاین با 53 فوتی بوده است.

,

وی اظهار کرد: در شهرستان قاین 41 نفر در سال 97 براثر حوادث رانندگی فوت کردند که این آمار در سال 98 به 53 فوتی رسید که رشد 29.3 درصدی را نشان می دهد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان سرایان 2 نفر در سال 97 براثر حوادث رانندگی فوت کردند که این آمار در سال 98 به 9 فوتی رسید و در شهرستان درمیان نیز در سال 97،  3 نفر فوت کردند که در سال 98 به 11 فوتی رسید.

,

جعفرزاده افزود: در سال 98 بیشترین تصادفات منجر به فوت به میزان 81.3 درصد مربوط به تصادفات برون شهری بوده است. همچنین 11.5 درصد تصادفات منجر به فوت درون شهری و 5.4 درصد در جاده های روستایی و خاکی بوده است.

,

وی اضافه کرد: بیشترین فوتی ها در محل حادثه به میزان 147 مورد بوده است.

,

رشد 31.3 درصدی فوت شدگان تصادفات برون شهری

, رشد 31.3 درصدی فوت شدگان تصادفات برون شهری, رشد 31.3 درصدی فوت شدگان تصادفات برون شهری,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در سال 97 تعداد 176 نفر و در سال 98 تعداد 231 نفر در جاده های برون شهری خراسان جنوبی فوت کردند که 31.3 رشد داشته است.

,

جعفرزاده افزود: در سال 98 بیشترین نحوه تصادف به میزان 130 مورد، برخورد وسایل نقلیه بوده که نسبت به سال 97،  34 درصد افزایش داشته است. همچنین 29 مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

,

وی اضافه کرد: 132 راننده و 114 سرنشین در تصادفات سال 1398 فوت کردند.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در خصوص علت نهایی فوت گفت: 184 نفر براثر ضربه به سر و عوارض ناشی از آن در تصادفات رانندگی سال 98 فوت کردند.

,

بیشترین فوتی های حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده است

, بیشترین فوتی های حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده است, بیشترین فوتی های حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده است,

جعفرزاده افزود: بیشترین آمار فوتی های حوادث رانندگی در سال 1398 به میزان 50 مورد در خودروی پراید و 47 نفر فوتی نیز در موتورسیکلت بوده است.

,

وی اظهار کرد: افراد با گروه سنّی 31 تا 50 سال به میزان 90 نفر فوتی، بیشترین آمار فوتی های حوادث رانندگی در سال 1398 را داشتند.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در خردادماه 98 افزایش زیاد آمار متوفیان حوادث رانندگی را به میزان 40 مورد داشتیم در حالی این آمار در سال 97،  18 مورد بوده است.

,

جعفرزاده افزود: 32 نفر در آبان 98 بر اثر حوادث ترافیکی فوت کردند در حالی که در آبان 97،  15 نفر فوت کرده بودند.

,

وی اظهار کرد: بیشترین کاهش آمار فوتی ها در دی ماه 98 به میزان 12 مورد بود که در سال 97 تعداد فوتی ها، 20 مورد بوده است.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در اسفندماه 98 نیز 13 نفر بر اثر حوادث ترافیکی فوت کردند در حالی که در سال 97،  21 نفر فوت کرده بودند و این به دلیل کاهش سفرها به علت شیوع ویروس کرونا بوده است.

,

پزشکی قانونی خراسان جنوبی

, پزشکی قانونی خراسان جنوبی,

فوت 18 جوان بر اثر مصرف موادمخدر در خراسان جنوبی در سال 1398

, فوت 18 جوان بر اثر مصرف موادمخدر در خراسان جنوبی در سال 1398, فوت 18 جوان بر اثر مصرف موادمخدر در خراسان جنوبی در سال 1398,

جعفرزاده در خصوص فوتی های ناشی از مصرف موادمخدر اظهار کرد: در سال 98 تعداد 38 مورد فوتی براثر مصرف موادمخدر، محرّک، داروهای مخدر و مصرف چندگانه داشتیم.

,

وی افزود: شایع ترین گروه سنّی بین 18 تا 29 سال با 18 نفر فوتی و 47.4 درصد بوده است و کمتر از سنّ 18 سال، سه مورد فوت ناشی از مصرف موادمخدر داشتیم.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: برحسب جمعیت، خراسان جنوبی رتبه 31 کشور از نظر تعداد فوتی های ناشی از مصرف یا عوارض مواد مخدر را در سال 1398 داشته است.

,

خطر ابتلا به ویروس کرونا به علت مراجعات زیاد به پزشکی قانونی

, خطر ابتلا به ویروس کرونا به علت مراجعات زیاد به پزشکی قانونی, خطر ابتلا به ویروس کرونا به علت مراجعات زیاد به پزشکی قانونی,

جعفرزاده در خصوص اقدامات اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در موضوع کرونا اظهار کرد: اداره پزشکی قانونی، مراجعه کننده زیادی دارد و به همین دلیل در معرض خطر بالای ابتلا به ویروس کرونا قرار داریم. همچنین برخورد با مجروحان و اجساد، احتمال افزایش انتقال عفونت را همیشه داشته است.

,

وی با بیان این که دستورالعمل های پیشگیری از انتقال بیماری را همیشه داشته ایم افزود: قبل از بیماری کرونا، بیماری آنفولانزا را داشتیم که سطح ایمنی را در برخورد با اجساد بالا بردیم.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: بسیاری از اجساد مشخص نیست چه بیماری داشته اند چراکه در تصادف فوت کردند.

,

جعفرزاده افزود: با شیوع ویروس کرونا، تدوین دستورالعمل های خاص از سوی سازمان پزشکی قانونی با همکاری وزارت بهداشت آغاز شد و با اعلام اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور، اقدامات بیشتر شد.

,

وی اظهار کرد: جهت اگاهی بخشی، دستورالعمل ها و اطلاعیه ها با نصب در تابلوی اعلانات و توزیع بروشورها، به اطلاع کارکنان پزشکی قانونی و مراجعه کنندگان رسید.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان این که با وجود شیوع ویروس کرونا اما کار پزشکی قانونی در اسفندماه 1398 کمتر نشد گفت: به طور میانگین روزانه 45 نفر مراجعه کننده داشتیم که این افراد معمولا با همراه مراجعه می کنند.

,

جعفرزاده با بیان این که میزان تصادفات کمتر شده اما سایر مراجعات بیشتر شده است افزود: ورود ارباب رجوع برای خودشان و همکاران ما می تواند ایجاد خطر کند که در این خصوص، کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار تشکیل دادیم و بودجه لازم را برای تأمین افلام بهداستی لحاظ کردیم و مکاتباتی با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همچنین ستاد کشوری پزشکی قانونی داشتیم.

,

وی تصریح کرد: اقلام حفاطتی از ستاد کشوری پزشکی قانونی ارسال شد اما در خراسان جنوبی، این اقلام، کمتر برای پزشکی قانونی در نظر گرفته شد که شاید حساسیت پزشکی قانونی هنوز مشخص نشده است.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: برنامه دوره ای برای ضدعفونی سطوح و وسایل کار داریم و سامانه عبور پاک را  در ورودی اداره جهت ضدعفونی لباس ها نصب و فاصله گذاری را در سالن انتظار رعایت کردیم.

,

جعفرزاده افزود: مراجعانی که برنامه قبلی داشتند را ساماندهی کردیم تا از تجمع جلوگیری شود.

,

برگزاری کمیسیون های تخصصی به صورت ویدئوکنفرانس

, برگزاری کمیسیون های تخصصی به صورت ویدئوکنفرانس, برگزاری کمیسیون های تخصصی به صورت ویدئوکنفرانس,

وی اظهار کرد: حضور مراجعان و کادر درمان در کمیسیون های تخصصی می تواند تهدیدکننده باشد که طبق دستوالعمل کشوری، آن را به تعویق انداختیم.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان این که قبل از شیوع ویروس کرونا، ارتباط ویدئو کنفرانسی راه اندازی کرده بودیم گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا و بعد از تعویق اولیه، کمیسیون های تخصصی را به شکل ویدئو کنفرانس پیگیری کردیم که این کمیسیون ها در مرکز استان تشکیل می شود و ظرفیت آن را در سطح استان گسترش دادیم و روز گذشته اولین کمیسیون با طبس به صورت ویئو کنفرانس در مرکز استان برقرار شد.

,

شرکت کارکنان پزشکی قانونی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه

, شرکت کارکنان پزشکی قانونی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه, شرکت کارکنان پزشکی قانونی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه,

جعفرزاده اظهار کرد: در حوزه کمک مومنانه، بخشیدن بخشی از حقوق یک تا چند ماه کارمندان، به نیازمندان، اهدای سبدهای کالای ارزاق عمومی به افراد آسیب دیده از بیماری کرونا و اهدای گوشت مورد نیاز به خانواده‌های نیازمند توسط اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی انجام شد.

,

 کمبود نیرو در پزشکی قانونی خراسان جنوبی

,  کمبود نیرو در پزشکی قانونی خراسان جنوبی,  کمبود نیرو در پزشکی قانونی خراسان جنوبی,

وی تصریح کرد: در شهرستان ها یک پزشک و یک کارمند فعالیت دارند و کمبود نیرو داریم. اکنون با حدود یک چهارم چارت مصوب استان کار می کنیم.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: نیاز است حمایت بیشتری از کارکنان پزشکی قانونی در شهرستان ها جهت تأمین اقلام بهداشتی شود.

,

دانشگاه علوم پزشکی سهمیه اقلام بهداشتی برای پزشکی قانونی درنظر نگرفت

, دانشگاه علوم پزشکی سهمیه اقلام بهداشتی برای پزشکی قانونی درنظر نگرفت, دانشگاه علوم پزشکی سهمیه اقلام بهداشتی برای پزشکی قانونی درنظر نگرفت,

جعفرزاده تصریح کرد: از زمانی که خرید اقلام بهداشتی به عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت، سهمیه اقلام بهداشتی به پزشکی قانونی تعلق نگرفت که نیاز است سهمیه دائمی باشد چراکه کار در پزشکی قانونی، مواجهه با عفونت است.

,

وی افزود: تا اوسط فروردین از اقلام بهداشتی خودمان استفاده می کردیم اما بعد از آن، با کمبود مواجه شدیم.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان این که اهمیت پزشکی قانونی شناخته شده نیست گفت: ممکن است ما ناقل باشیم و به مراجعان بیماری منتقل کنیم که نیاز است مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.

,

جعفرزاده تصریح کرد: پزشکی قانونی کمتر شناخته شده و کمتر اقبال برای سرزدن به این اداره هست و متأسفانه توجهی به آن نمی شود. حتی خیابان منتهی به این اداره، آسفالت نشده است که مشکلاتی را ایجاد می کند.

,

کار جهادی پزشکی قانونی خراسان جنوبی در تصادف درح سربیشه

, کار جهادی پزشکی قانونی خراسان جنوبی در تصادف درح سربیشه, کار جهادی پزشکی قانونی خراسان جنوبی در تصادف درح سربیشه,

وی اظهار کرد: از بهمن سال گذشته مرکز پزشکی قانونی شهرستان سربیشه را راه اندازی کردیم که به علت نبود پزشک بومی، پزشک از مرکز استان روزهای زوج، به آن شهر مراجعه می کند.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در خصوص تصادف تلخ محور درح سربیشه گفت: در دقایق اولیه از این تصادف مطلع شدیم و تیم بحران را برای اعزام آماده کردیم که اطلاع دادند اجساد در حال انتقال است.

,

جعفرزاده افزود: تا پیش از ظهر اجساد به مرکز استان رسید که با کار جهادی کارکنان پزشکی قانونی خراسان جنوبی، معاینه  در مدت حدود دو ساعت و نیم انجام شد.

,

وی با بیان این که تمام خانواده ها بدون هماهنگی وارد اداره شدند اظهار کرد: احراز هویت 10 جسد تا ساعت سه بعدازظهر انجام شد. دو جسد مربوط به استان دیگری بودندکه فردای آن روز انجام شد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: آمادگی به صورت بررسی غیرحضوری بود اما عدم هماهنگی باعث حضور خانواده ها در بیرجند شد.

,

جعفرزاده افزود: برای حوادث بالای 12 نفر جان باخته، بحران تعریف می شود و پزشکی قانونی، کار سختی دارد. از سوی ستاد بحران استان تماسی نداشتیم اما کار خود را انجام دادیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه