اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد با تایید علوم پزشکی بلامانع است/ امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود

بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد با تایید علوم پزشکی بلامانع است/ امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود
هوشنگ بازوند گفت: بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد و زبان با تأیید دانشگاه علوم پزشکی بلامانع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز, امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود

, امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود,

مجید یزدان‌پناه امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ۲۷ اردیبهشت با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش و دستور رئیس جمهور در سراسر کشور، معلم‌ها، مدیر و عوامل اجرایی مدارس استان در مدارس حضور داشته، اما برای حضور دانش آموزان هیچ گونه اجباری نیست.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: کلاس‌های تشکیل شده اجباری نیست و دانش آموزان برای رفع اشکال می‌توانند در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: چنانچه مدرسه‌ای اعلام کرد که شرکت دانش آموزان در کلاس‌ها اجباری است، خلاف است و حتماً تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

,

یزدان پناه گفت: امتحانات دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی، پایه ۷ و ۸ سه ساله اول دبیرستان و ۱۰ و ۱۱ سه ساله دوم دبیرستان بدون برگزاری آزمون و بر اساس حضور آنها در کلاس درس از مهر ماه تا پایان بهمن و نیز بر اساس حضور آنها در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر در سراسر کشور در شبکه شاد عضو هستند، اظهار داشت: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون در مجموع تا کنون کمتر از ۱۰ درصد از دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کرده‌اند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاریخ برگزاری امتحانات نهایی کلاس دوازدهمی‌ها را از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه اعلام کرد و گفت: بر این اساس دانش آموزان می‌توانند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند.

,

این مسئول از گسترده کردن حوزه‌های امتحانی خبر داد و افزود: امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و همچنین امتحانات پایه نهم به صورت حضوری و منطقه‌ای برگزار می‌شود که از هفته آینده آغاز خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری حضوری امتحانات برخی پایه‌های تحصیلی حوزه‌های امتحانی باید قبل و بعد از آزمون ضد عفونی شوند.

,

یزدان پناه خاطر نشان کرد: امتحانات خرداد ماه با سال‌های گذشته هیچ تفاوتی ندارد فقط امسال ۸۰ درصد سوالات یعنی ۱۶ سوال از محتواهایی است که تا پایان بهمن ماه تدریس شده است و ۲۰ درصد دیگر سوال‌هایی است که دانش آموزان از بین ۸ سوال به طور اختیاری به ۴ سوال پاسخ می‌دهند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: سه هفته پس از آخرین امتحان پایه دوازدهم کنکور سراسری سال ۹۹ برگزار خواهد شد.

,

وی به دنبال درخواست استاندار کرمانشاه مبنی بر در نظر گرفتن تخفیف شهریه مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها برای فرزندان دانش آموز کادر درمانی استان، گفت: برای دانش آموزانی که فرزند کادر پرتلاش درمانی هستند در تمام آموزشگاه‌های علمی و آموزشگاه‌های زبان ۵۰ درصد و برای مدارس غیر دولتی ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

, آموز,

وی ادامه داد: همچنین به مدرسه ابتدایی وابسته به علوم‌پزشکی ۲ کلاس اضافه خواهد شد که فرزندان کادر درمان بتوانند از آن استفاده کنند.

,

 

,

بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد با تایید علوم پزشکی بلامانع است

, بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد با تایید علوم پزشکی بلامانع است,

هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی معلمین که در این ایام دست از کار نکشیدند و در فضای مجازی و حقیقی به دنبال تدریس دانش آموزان بودند، اظهار داشت: انتظار داریم همانطور که در بحث آموزش به خوبی تلاش می‌کنند در اغنا سازی و روشنگری در خصوص بیماری کرونا نیز وارد عرصه شوند.

, اغنا, کرونا,

استاندار کرمانشاه در خصوص پرداخت تسهیلات با سود کمتر از ۱۲ درصد به آموزشگاه‌های علمی آزاد و همچنین آموزشگاه‌های زبان گفت: امکان پرداخت تسهیلات با سود کمتر از ۱۲ درصد برای ما مهیا نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: وام‌های قرض الحسنه فقط در قالب وام‌های یک میلیون تومانی دولت بوده و چیزی غیر از آن نداریم و شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه برای این مراکز وجود ندارد، اما می‌توانیم خسارت ناشی از کرونا که به این مراکز وارد شده است را تا حدودی جبران کنیم.

, الحسنه, کرونا,

مدیر ارشد استان همچنین در خصوص بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد و زبان اظهار داشت: بازگشایی این آموزشگاه‌ها منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تأیید دانشگاه علوم پزشکی بلامانع است اما در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل و تسهیلات نیز به آنها پرداخت نخواهد شد.

,

وی بار دیگر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: ویروس کرونا بسیار خطرناک و ناشناخته است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم در حال حاضر شرایط سختی در استان وجود دارد و تعداد افراد مبتلا رو به افزایش است که این افزایش اگر در راستای بیماریابی باشد جای نگرانی ندارد.

, کرونا,

بازوند بیان داشت: روزانه ۵۰۰ تست تشخیص کرونا در مراکز بهداشتی انجام می‌شود و برای تسریع در این روند دو دستگاه دیگر خریداری شده است که روزانه تعداد این تست‌ها را به ۱۰۰۰ مورد برسانیم.

, کرونا,

استاندار کرمانشاه افزود: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت نگیرد خطر جدی استان را تهدید خواهد کرد و هزینه سنگینی به استان وارد می‌شود که تأثیرات منفی در پی خواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه