اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس، فلسطین را احیا کرد

پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس، فلسطین را احیا کرد
جعفر قنادباشی گفت: نامگذاری روز قدس موجب احیای آرمان فسلطین شد و به مسلمانان یادآوری کرد که یکی از مقدس‌ترین سرزمین‌های اسلامی در اشغال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: نامگذاری روز قدس توسط حضرت امام (ره) برکات فراوانی داشته است که اولین آن این بود که بدین وسیله پایه‌ای گذاشته شد تا مسلمانان خودشان جهت حل مهم‌ترین مسئله و درد مشترک‌شان گام بردارند و در یک روز معین در حمایت از فلسطین وارد میدان شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه روز قدس زمینه‌ای برای وحدت مسلمانان شد، عنوان کرد: روز قدس زمینه را برای نمایش وحدت مسلمانان فراهم کرد تا مسلمانان خودشان را در آیینه روز قدس ببینند.

,

نامگذاری روز قدس فلسطینی‌ها را بار دیگر امیدوار کرد

, نامگذاری روز قدس فلسطینی‌ها را بار دیگر امیدوار کرد,

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: زمان پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری روز قدس حدود 30 سال بود که از مسئله فلسطین گذشته بود و رژیم صهیونیستی و آمریکا در صدد بودند که مسئله قدس و فلسطین به مرور فراموش شود و اسرائیل -به زعم خودشان- به عنوان یک واقعیت پذیرفته شود اما نامگذاری روز قدس موجب احیای آرمان فلسطین و قدس شد و به مسلمانان یادآوری کرد که یکی از مقدس‌ترین و مهم‌ترین سرزمین‌های اسلامی در اشغال است.

,

قنادباشی با بیان اینکه پیامد دیگر نامگذاری روز قدس امیدوار شدن فلسطینی‌ها بود، عنوان کرد: فلسطینی‌ها کم کم داشتند به سمت ناامیدی می‌رفتند، به طوری که کمپ دیوید و اولین پایه‌های سازش دقیقا همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ انورسادات رئیس‌جمهور وقت مصر و جریان سازش می‌خواستند مسئله فلسطین را تمام کنند که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مجددا این مسئله را احیا کرد و فلسطینی‌های آواره در کشورهای مختلف که ممکن بود تا آن روز از برگشت ناامید شده باشند مجددا امیدوار شدند و بار دیگر یک مبارزه ضدصهیونیستی رقم خورد.

,

وی با بیان اینکه انقلاب مردمی در فلسطین به عنوان انتفاضه آغاز شد، ادامه داد: انتقاضه نشانه روشن تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر فلسطین بود؛ تا قبل از آن سازمان‌های مبارزاتی فلسطین فعالیت می‌کردند اما از آن به بعد مردم بودند که به صحنه آمدند و انتفاضه‌ها آغاز شد و در حال حاضر ما شاهد انتفاضه سوم هستیم.

,

 

,

شکست اسرائیل در همه جنگ‌های 20 سال اخیر

, شکست اسرائیل در همه جنگ‌های 20 سال اخیر,

کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: فلسطینی‌ها به سمت الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران که انقلابی مردمی بود رفتند و به تأسی از انقلاب ما مقاومت را شروع کردند و سنگ‌هایی که در انتفاضه به کار رفته بود الان تبدیل به موشک‌هایی شده است که به سمت اسرائیل پرتاب می‌کنند.

,

قنادباشی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از سال 2000 به بعد یعنی طی 20 سال گذشته، در هشت جنگی که خودش آغاز کرده‌ در منطقه شکست خورده است؛ دو جنگ مربوط به لبنان بود که یکی همان جنگی بود که از جنوب لبنان اخراج  شد و یکی هم جنگ 33 روزه و شش جنگ هم مربوط به غزه بود از جمله جنگ 22 روزه، جنگ 8 روزه، جنگ 51 روزه و دو جنگ دو روزه و یک جنگ یک روزه که در همه آن‌ها رژیم صهیونیستی شکست خورد.

,

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته نیز شکست‌های بسیار زیادی خورد؛ در جریان معامله بزرگ قرن شکست خورد، در زمینه رسمیت پیدا کردن الحاق منطقه جولان شکست خورد و اینکه الان ترامپ دارد کمک می‌کند به نتانیاهو که بخش جولان را به اسرائیل ببخشد یا معامله بزرگ قرن را اجرایی کند، این‌ها همه نشانه نگرانی رژیم صهیونیستی است از اینکه موقعیت‌ش تثبیت نشده و سعی می‌کند با حمایت امریکا موقعیت خودش را تثبیت کند که در این زمینه هم شکست خورده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه