اخبار داغ

رییس اداره محیط زیست شهرستان بجنورد توضیح داد؛

۶ حمله پلنگ به گله احشام در بجنورد طی ۶۲ روز/علت در دست بررسی است

۶ حمله پلنگ به گله احشام در بجنورد طی ۶۲ روز/علت در دست بررسی است
رییس اداره محیط زیست شهرستان بجنورد با اعلام اینکه طی دو ماه گذشته شش حمله پلنگ به گله احشام روستاییان شهرستان بجنورد رخ داده است، گفت: علت اصلی این اتفاق هنوز در دست بررسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خالقی، رییس اداره محیط زیست شهرستان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره حمله پلنگ به گله احشام روستاییان شهرستان بجنورد در فصل بهار امسال اظهار کرد: حمله این گونه حیات وحش به گله احشام روستاییان این شهرستان طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال در محل عرصه های طبیعی اتفاق افتاده و این گونه حیات وحش به مناطق سکونتگاهی روستاییان ورود نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمد خالقی، رییس اداره محیط زیست شهرستان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار , عصر اترک,  درباره حمله پلنگ به گله احشام روستاییان شهرستان بجنورد در فصل بهار امسال اظهار کرد: حمله این گونه حیات وحش به گله احشام روستاییان این شهرستان طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال در محل عرصه های طبیعی اتفاق افتاده و این گونه حیات وحش به مناطق سکونتگاهی روستاییان ورود نکرده است.,

خالقی تصریح کرد: محل حمله از مناطق روستایی تا دو کیلومتر فاصله داشته است.

,

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال شش حمله پلنگ به گله احشام روستاییان شهرستان بجنورد رخ داده که این اتفاق بیشتر در مناطق روستایی حصار و گرمخان بوده، عنوان کرد: تعداد حمله این گونه حیات وحش به گله احشام روستاییان این شهرستان طی فروردین و اردیبهشت سال 98 کمتر از دو ماهه اول فصل بهار امسال بوده است.

,

وی در ادامه با اعلام اینکه علت اصلی حمله این گونه حیات وحش به گله احشام هنوز در دست بررسی است، عنوان کرد: در ارزیابی هایی که تا به کنون داشته ایم، پیش بینی می شود که متاثر از اینکه طعمه این گونه در عرصه های طبیعی کم شده و درعین حال، گله های احشام به محل زندگی این گونه نزدیک شده اند، این گونه طعمه نقد را بر زحمت شکار ترجیح داده است.

,

رییس اداره محیط زیست شهرستان بجنورد همچنین خاطر نشان کرد: البته ممکن است که در منطقه حصار و گرمخان پلنگی که حمله کرده پیر باشد.

,

با این وجود، وی تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست این شهرستان با روستاییان صحبت کرده اند که گله های احشام خود را به زیستگاه حیات وحش نزدیک نکنند و فاصله را رعایت کنند.

,

خالقی در خاتمه اعلام کرد: خسارت وارده ناشی از حمله پلنگ به گله احشام را برآورد و گزارش ها را برای سازمان محیط زیست کشور به منظور اعطای غرامت بیمه ای به مالکان گله ها را ارسال کرده ایم.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه