اخبار داغ

وقتی کرونا بر سر مصرف انرژی سایه می‌اندازد؛

بهینه سازی مصرف؛ شاه کلید حل مشکلات کم آبی در جنوب شرق کشور

بهینه سازی مصرف؛ شاه کلید حل مشکلات کم آبی در جنوب شرق کشور
در این روزهای کم آبی که به واسطه شیوع کرونا و فصل گرما در جنوب شرق کشور رقم خورده است، بهینه سازی مصرف، می تواند حلال مشکلات مردم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، یکم خردادماه در تقویم کشورمان به عنوان روز بهره وری و بهینه سازی مصرف مشخص شده است.

روزی که می تواند یادآوری برای تکرار اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از زمان، امکانات، سرمایه، فرصت ها و نیروی انسانی در راستای بهینه سازی مصرف و در رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه باشد.

این روزها همزمانی ماه رمضان با افزایش دمای هوا و استمرار شرایط کرونا باعث شده است که مصرف آب در سیستان و بلوچستان و به ویژه مرکز استان با افزایش چشمگیری مواجه و در پی آن آب برخی مناطق قطع یا کم فشار شود.

در پی این مشکل این روزها شاهد افرایش گلایه های شهروندان و انعکاس آن به تحریریه این پایگاه خبری هستیم در این میان مسئولان امر دلیل آن را افزایش مصرف اعلام می کنند‌.

این در حالی است که اگر به موضوع بهینه سازی مصرف توجه جدی و ویژه ای شود می توان شاهد بهره مندی یکسان همه مردم از این نعمت الهی بود.

استفاده مطلوب از منابع

یکی از کارشناسان ارشد اقتصادی در این باره گفت: بهره وی به معنای استفاده مطلوب، موثر و بهینه از همه لحظه ها، امکانات، ظرفیت ها، سرمایه ها، نیروها و منابع است.

حمید عرفانی فر افزود: با بهره گیری از این امر، مردم با بیشترین استفاده از کم ترین امکانات به بهره وری بالایی دست می یابند که مصرف بهینه آب در شرایط این روزها که با افزایش چشمگیر استفاده از آن مواجه هستیم، می تواند باعث بهره وری تعداد بیشتری از مردم از این نعمت الهی شود.

به گفته وی، برای داشتن زندگی بهتر و رونق جامعه در دنیای پر رقابت امروزی نیاز است که به بهره وری بالایی دست پیدا کنیم، زیرا ایستادگی و تداوم حیات در صحنه جهانی، سرعت و دقت افزون تری را طلب می کند.

این کارشناس گفت: اسلام با دعوت به ایجاد تغییر و تحول در وضعیت موجود، بازداشتن از بیکاری، تشویق به پویایی، توجه به نیازهای اساسی زندگی و مدیریت بهینه زمان و منابع به انسان عزت و کرامت بخشیده است و در همه این فرمان ها به کسب رضایت، قرب الهی و رسیدن به توسعه دنیوی و اخروی توجه می کند.

عرفانی فر اذعان کرد: با توجه به این مهم، می طلبد که بهره ‌وری قبل از این که به ‌عنوان یک شاخص اقتصادی یا عامل توسعه مطرح شود به عنوان یک فرهنگ مورد تواجه باشد.

وی تصریح کرد: برای این که این مهم در جامعه جایگاهی پیدا کند، باید نه تنها به عنوان یک معیار اقتصادی، بلکه به ‌عنوان یک اندیشه و تفکر قلمداد شود.

کمبود آب متاثر از گرما و کرونا

میثم سلیمانی، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: همزمانی ایام ماه مبارک رمضان، افزایش دمای هوا و شرایط بیماری کرونا باعث شده است تا مصرف آب در زاهدان به طور چشمگیری افزایش یابد و میزان مصرف آب از تولید پیشی بگیرد.

به گفته وی، از طرفی رشد جمعیت و وسعت شهر و عدم افزایش محسوس تولید قطعی مقطعی و افت فشار آب را اجتناب ناپذیر می کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در شهر زاهدان در شرایط پیک مصرف با کمبود میزان ۶۵۰ لیتر در ثانیه مواجه هستیم که این کمبود آب با کولرهای آبی که بسته به مکان نصب و سایز به طور متوسط تا ۵۰۰ لیتر در شبانه روز مصرف دارد محسوس تر می شود.

کمبود ۶۵۰ لیتر آب در ثانیه

سلیمانی گفت: این مسئله که از آن به عنوان شک شبکه یاد می کنیم باعث می شود کمبود ۶۵۰ لیتر در ثانیه در فصل گرما خودش را به صورت پر رنگی در این شهرستان به صورت افت فشار و گاهی قطعی نشان دهد و همچنین باعث نارضایتی در بین مردم می شود.

وی تصریح کرد: راهبر اصلی وزارت نیرو جهت رفع مشکل کمبود آب زاهدان راه اندازی خط دوم انتقال آب به زاهدان است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اذعان کرد: با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم تا ۲۰ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه رو هستیم که انتظار می رود شهروندان با مصرف بهینه، بهره وری جمعیت بیشتری را فراهم کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استفاده مطلوب از منابع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کمبود آب متاثر از گرما و کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
, کمبود ۶۵۰ لیتر آب در ثانیه,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه