اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

انزوای رژیم صهیونیستی حاصل گفتمان «روز قدس» است

انزوای رژیم صهیونیستی حاصل گفتمان «روز قدس» است
حمیدرضا ترقی گفت: ضربه‌هایی که به لحاظ حیثیتی، سیاسی و امنیتی در طول این سال‌ها به اسرائیل وارد شده همگی تبلور حضور گسترده ملتها در روز قدس بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار  مرصاد با اشار به اهمیت روز قدس برای تمام آزادی‌خواهان جهان اظهار داشت: امام راحل از ابتدای شروع مبارزه خود در ۱۵ خرداد سال‌ ۴۱ اسرائیل را منشاء بسیاری از مشکلات جهان اسلام می دانستند و از همان زمان یکی از حملاتی که به رژیم سابق هم داشتنند به خاطر ارتباط با اسرائیل و همکاری با صهیونیست‌ها در مسائل منطقه‌ای علیه جهان اسلام بود.

وی افزود: بر اساس همین موضع‌گیری بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تغییر سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین را صادر کردند و با اعلام روز جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس، فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام تبدیل کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: امام(ره ) با حمایت خود از نهضت مقاومت و مبارزات فلسطین به مرور زمینه ارتقای توانمندی‌های فلسطینی‌ها را برای مقابله با اسرائیل فراهم کرد و این نگاه هم در وصیت نامه، هم سخنرانی و هم موضع‌گیری‌های بنیانگذار کبیر انقلاب کاملا مشهود است و نشان می دهد امام(ره ) عامل اصلی نجات ملت فلسطین از چنگال اسرائیل بوده است.

ترقی درباره اثرات راهپیمایی روز قدس در بین مردم گفت: با توجه به تلاشی که استکبار جهانی و صهیونیستها از طریق رسانه‌های تحت استعماری برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و جنایت خود انجام می‌دهند روز قدس بازخوانی جنایات اسرائیل و بازنگری حقوق منطقی و اصلی ملت فلسطین است.

وی گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نه تنها حقوق آنها را بازخوانی می کند و جنایات اسرائیل را در معرض افکار عمومی جهان قرار می دهد، بلکه حمایت از نهضت فلسطین را به یک حرکت جهانی در دنیای اسلام تبدیل کرده و روز به روز مسئله فلسطین در بین جهان اسلام و ملت های غیر اسلامی بیشتر مطرح می‌شود و طرفداران بیشتری پیدا می کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه روز قدس تا چه اندازه می‌تواند نماد عملی وحدت بین مسلمین باشد، بیان کرد: هر آنچه که به یک گفتمان اصلی در جهان اسلام تبدیل می شود عامل وحدت است همان طور که حج، عید فطر و عید قربان و برخی از مناسبتها در جهان اسلام مورد توجه همه ملت‌های اسلامی است قدس هم در همان ردیف قرار دارد و به عنوان محور وحدت همه نیروهای اسلام و جهان مطرح است.

ترقی تصریح کرد: اگرچه دولت ها با خیانتی که به آرمان‌های فلسطین کردند راه خود را از ملت‌ها جدا کردند و امروز در مسئله قدس و حمایت از آرمان‌های فلسطین و حفظ پاره تن جهان اسلام و قبله اول مسلمین جهان یکپارچه و متحد هستند.

وی درباره روند راهپیمایی روز قدس از سال ۵۸ تا کنون افزود: این روند همه ساله از کیفیت بهتر و رشد و وسعت بیشتری برخوردار است و شاهد هستیم روز به روز اسرائیل منزوی تر می شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در جهان ضربه‌هایی به لحاظ حیثیتی، سیاسی و امنیتی در طول این سال‌ها به اسرائیل وارد شده که همگی تبلور حضور گسترده ملتها در روز قدس بود و این سبب شد امروز پشتوانه روز قدس موشک های قدرتمند و توانمند حماس و حزب الله و جبهه مقاومت علیه اسرائیل باشد در حالی که روز اول فلسطینی ها جز سنگ ابزار دیگری در دست نداشتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره راه نجات فلسطین افزود: راه حل نجات فلسطین چندین بار از سوی مقام معظم رهبری تاکید شد و در محافل، مجامع مختلف و سازمان ملل هم مورد تاکید قرار گرفت اینکه رژیم مورد توجه و خواست ملت فلسطین با یک رفراندوم و نظرخواهی از همه فلسطینی‌های داخل سرزمین اشغالی و رانده شده انجام شود و حکومتی که آنها قبول دارند بتواند به عنوان یک دولت مشروع روی کار آید و این تنها و بهترین راه حل موضوع فلسطین است.

ترقی درباره ضرورت اتحاد کشورهای منطقه در قبال معامله قرن هم گفت: معامله قرن از بین بردن تلاش ۷۰- ۸۰ ساله امتهای اسلامی در مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها به عنوان وجود غده سرطانی در بین جهان اسلام است و اگر ملت های منطقه و کشورهای اسلامی در برابر این معامله قرن ایستادگی نکنند تمام خون شهدای این چند دهه از بین خواهد رفت.

وی عنوان کرد: این خیانت موجب می‌شود اسرائیل به عنوان غده سرطانی در منطقه تثبیب شود و می تواند عامل اختلاف و ناامنی در منطقه باقی بماند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه