اخبار داغ

هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار وقوع سیلاب‌های ناگهانی

هشدار وقوع سیلاب‌های ناگهانی
سازمان هواشناس با اعلام تداوم بارش باران تا دوشنبه آینده و افزایش دما در اکثر مناطق کشور نسبت به وقوع سیلاب‌های ناگهانی در برخی استان‌ها طی امروز هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق و جنوب کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

جمعه و شنبه آینده در دامنه‌های زاگرس مرکزی، یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش پراکنده باران،گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا یکشنبه آینده روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی همچنین در هشداری با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، سیلاب ناگهانی در مسیلها و دره ها، رخداد تگرگ و صاعقه  در نیمه شرقی فارس، مناطق دامنه‌ایی در مرکز استان کرمان هشدار داد.

این سازمان با توصیه نسبت به اجتناب از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، خودداری از هرگونه فعالیت کوهنوردی، ممانعت از جابجایی عشایر کوچ رو بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب، روان آب و آب‌گرفتگی معابر عمومی و محافظت از دام ها در مراتع دامپروری تاکید کرده است.

انتهای پیام/ا

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه