اخبار داغ

بعد از گذشت سال ها از تعطیلی بازارچه مرزی یزدان؛

ناتوانی استاندار خراسان جنوبی در بازگشایی بازارچه مرزی یزدان با حذف صورت مسئله

ناتوانی استاندار خراسان جنوبی در بازگشایی بازارچه مرزی یزدان با حذف صورت مسئله
سال ها از تعطیلی بازارچه مرزی یزدان می گذرد و در این مدت شاهد وعده های مختلف برای بازگشایی بودیم اما جدیدترین خبر از این موضوع، حکایت از حذف صورت مسئله از سوی مسئولان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، "به زودی شاهد بازگشایی بازارچه مرزی یزدان خواهیم بود" این سخن محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در 23 آذر 1397 و اولین روزهای آغاز به کار در استان خراسان جنوبی بود که در بازدید از بازارچه یزدان مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
استاندار خراسان جنوبی در جلسات مختلف بر لزوم بازگشایی این بازارچه تأکید کرد و در وعده ای که در 11 خرداد 1398 به مردم داد گفت: با استفاده از رایزنی‌ها تا دو یا سه ماه آینده بازارچه مرزی یزدان باز می‌شود.
,
 
,
اما این وعده نیز عملی نشد و این بازارچه به همراه دو بازارچه دیگر که از بهمن 1393 تعطیل شده است، همچنان بسته است.
,
 
,
مسئولان استانی علت و مقصر این تعطیلی را، مسئولان کشور افغانستان می دانند اما مشخص نیست بعد از گذشت سال ها در دولتی که دیپلماسی را افتخار خود می داند، این موضوع حل نمی شود؟
,
 
,
اما تیرخلاص به بازگشایی بازارچه مرزی یزدان در سخنان حسین موهبتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مطرح شد. وی به روزنامه خراسان جنوبی گفت: ساختمان و سوله های معبر رسمی یزدان به دلیل استفاده نشدن رو به تخریب است و اگر تلاش ها برای بازگشایی یزدان راه به جایی نبرد، برای جلوگیری از مخروبه شدن آن می توان از فضای آن در قالب کارخانه استفاده کرد. چون این منطقه مستعد برای کشاورزی است می توان این فضاها را برای جلوگیری از مخروبه شدن به کارگاه یا کارخانه تبدیل کرد.
,
 
,
به نظر می رسد قصد مسئولان جهت پوشاندن ناتوانی در حل موضوع بازگشایی بازارچه های مرزی خراسان جنوبی، حذف صورت مسئله و پاک کردن از ذهن مردم است چراکه مشخص نیست چه توجیه اقتصادی در ایجاد کارخانه در نقطه صفر مرزی وجود دارد؟
,
 
,
بعد از انتشار این خبر، سلمان اسحاقی منتخب مردم قاین و زیرکوه در مجلس یازدهم، نسبت به آن واکشن نشان داد و گفت: طی تماسی که با آقای موهبتی داشتم، وی اظهار کرد این خبر از ریشه کذب است و تحلیل شخصی خبرنگار روزنامه بوده است.
,
 
,
وی افزود: به زودی آن طور که بایسته و شایسته مردم کشورمان است از برکات بازارچه مرزی یزدان بهره مند خواهند شد.
,
 
,
بنابراین گزارش؛ بازگشایی بازارچه های مرزی خراسان جنوبی می تواند به اقتصاد استان و به خصوص مردم منطقه کمک کند. انتظار مردم، عمل به وعده ها و حل مشکلات است. اکنون باید دید مسئولان چه توجیهی در ناتوانی در عمل به این وعده و تغییر کاربردی بازارچه مرزی یزدان دارند؟
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه