اخبار داغ

مسئول بسیج عشایری استان کرمان مطرح کرد؛

انتقال بیش از ۱۰ هزار راس دام در عملیات کوچ مکانیزه عشایر کرمان

انتقال بیش از ۱۰ هزار راس دام در عملیات کوچ مکانیزه عشایر کرمان
هادی محمدی گفت: سپاه ثارالله در راستای کاهش خسارات دامی ناشی از کوچ سنتی عشایر، با به کارگیری ۳ دستگاه کامیون کوچ مکانیزه را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام جا به جا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی محمدی مسئول بسیج عشایری استان کرمان در ارتباط با کوچ مکانیزه عشایر به خبرنگار راه خبرنگار راه آرمان گفت: شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال جاری کوچ عشایر را با تاخیر مواجه کرد، البته این تاخیر سبب مهر کرونا در بین عشایر شد و تاکنون موردی مثبتی از ابتلای عشایر به این ویروس گزارش نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: کسب و کار عشایر مانند بسیاری از کسب و کارها دچار آسیب شده و فروش محصولات عشایری پس از بروز این ویروس به دلیل توقف رفت و آمد به مناطق عشایری متوقف شده و عملا منبع درآمد آن ها تحت تاثیر کرونا از بین رفته است.

,

مسئول بسیج عشایری استان کرمان مطرح کرد: از این رو با توجه به مشکلات عدیده قشر عشایر استان، سپاه ثارالله با هماهنگی سردار معروفی به کمک آسیب دیدگان این قشر شتافت و وظیفه انتقال عشایر به مناطق کوچ نشین را برعهده گرفت.

,

کوچ مکانیزه سپاه نجات بخش دام عشایر از خطرات احتمالی

, کوچ مکانیزه سپاه نجات بخش دام عشایر از خطرات احتمالی,

محمدی عنوان کرد: پیش از این سپاه استانی با اقدام به موقع خود محصول پیاز کشاورزان را از چنگ دلالان نجات داد و اکنون با گزینش روش کوچ مکانیزه، تمهیدات لازم برای جلوگیری از تلف شدن دام های عشایر اندیشید.

,

وی یادآور شد: اقدام کوچ مکانیزه عشایر از ابتدای هفته جاری در شهرستان های جنوبی با به کارگیری ۳ دستگاه کامیون آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام جا به جا شده است.

,

مسئول بسیج عشایری استان کرمان اظهار کرد: این اقدام سپاه سبب رضایتمندی و امیدواری عشایر استان شده است چرا که در سال های گذشته آسیب های زیادی از قبیل حمله وحوش، سرقت احشام و تصادفات در مسیر کوچ سنتی دام عشایر را تهدید می کرد.

,

محمدی بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه کوچ مکانیزه عشایر به پایان رسد و هم احشام با استفاده از خودروها و امکانات سپاه به مناطق مورد نظر عشایر انتقال داده می شوند.

,

وی در خصوص هزینه های حمل و نقل احشام عشایری گفت: تنها هزینه سوخت که بسیار ناچیز است از عشایر استان دریافت می شود و قابل مقایسه با هزینه های حمل و نقل آزاد نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه