اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان سیاسی مطرح شد؛

بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در آگاه‌سازی مردم از جنایات صهیونیست‌ها

بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در آگاه‌سازی مردم از جنایات صهیونیست‌ها
کارشناسان سیاسی با تأکید بر بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مبارزه و آگاه‌سازی مردم از اقدامات جنایت‌کارانه صهیونیستی عنوان کردند که امروز شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نقش تعیین‌کننده‌ای در جریان سازی و بروز اتفاقات در جهان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ،روز قدس یادگار جاودانه بنیان‌گذار جمهورى اسلامى ایران، در حالى همه‌ساله هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر دنیا گرامى داشته مى‏شود که طى تمام این سال‏ها، تلاش‏هاى فراوانى از سوى لابى صهیونیستى صورت گرفته تا این حرکت بزرگ در دنیاى اسلام را دچار تضعیف و توقف کنند. اما امسال روز قدس رنگ بوی دیگری دارد زیرا تمام دنیا ازجمله کشور ما نیز در این روزها با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند فلذا برگزاری تجمعات از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع اعلام‌شده و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانی اجرای هر برنامه‌ای در این زمینه را منوط به تصمیم این ستاد اعلام نموده است.
 
امسال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت زنده با میلیون‌های انسان آزادی‌خواه در سراسر دنیا در روز قدس صحبت خواهد کرد و ازاین‌جهت روز جهانی قدس امسال با سال‌های گذشته تفاوت و از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
سید محمدرضا موسوی استاد دانشگاه بابیان اینکه مبارزه با استکبار و ظالمان در طول تاریخ همواره وجود داشته است گفت: نظام بین‌المللی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران عرصه حضور ظالم و مظلوم بوده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی روند نقش‌آفرینی کشورها تغییر پیداکرده است.
 
وی تصریح کرد: پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و دفاع از ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه در سراسر جهان به‌عنوان یک آرمان، نظام‌های استبدادی وارد مرحله جدیدی از مبارزه با ایران شدند.
 
این استاد دانشگاه نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) را یک حرکت هوشمندانه دانست و افزود: آنچه برای اسرائیل و شبکه مخوف صهیونیستی مهم است پروتکل‌های یهود و میثاق شوم بین‌المللی آنان است که نه‌تنها محو جهان اسلام بلکه سلطه بر کل جامعه بین‌الملل در سر می‌پرورانند فلذا امروز می‌توان به هوشمندی نام‌گذاری روز قدس از سوی امام راحل پی برد.
 
موسوی با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سازمان‌های بین‌الملل به‌عنوان نهادی بی‌اهمیت و ابزاری سیاسی برای مطامع خبیث آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل‌شده که کارایی و تأثیرگذاری خود را ازدست‌داده است و دیگر مورد اعتنای کشورها نیست.
 
بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در مبارزه و آگاه‌سازی مردم از جنایات صهیونیست‌ها
 
محسن رحمانی فعال رسانه‌ای و کارشناس مسائل سیاسی نیز بر سرپوش گذاشتن رسانه‌های دنیا بر جنایت‌های رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت: به دلیل اینکه رسانه‌های دنیا با حمایت مالی و سیاسی رژیم صهیونیستی و آمریکا اداره می‌شود متأسفانه هیچ‌کدام از جنایت‌های این رژیم در رسانه‌های جهانی به‌صورت گسترده منتشر نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه رسانه‌های وابسته به این رژیم از ترفند وارونه جلوه دادن وقایع به دنبال مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها هستند بیان کرد: این رسانه‌های وابسته با جابجایی ظالم و مظلوم به دنبال تطهیر و قانونی جلوه دادن چهره و اقدامات این رژیم کودک کش هستند.
 
این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی و شفافیت اقدامات و جنایت‌های صهیونیست‌ها و جلوگیری از توحش آنان بسیار برجسته است ولی عملاً می‌بینیم به دلیل حمایت مالی این رژیم از رسانه‌های پرمخاطب، تنها چند کشور به‌صورت شجاعانه در حال انتشار جنایات این رژیم هستند.
 
رحمانی با تأکید بر بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مبارزه و آگاه‌سازی مردم از اقدامات جنایت‌کارانه صهیونیستی گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نقش تعیین‌کننده‌ای در جریان سازی و بروز اتفاقات در جهان دارند به‌طوری‌که می‌توان با ارسال یک محتوا یا یک هشتک مخاطبان زیادی را درگیر یک رویداد یا خبر کرد که برای رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان مالی و سیاسی‌اش در پی قتل و عام زنان و کودکان مظلوم فلسطینی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
 
وی افزود: در روزهای اخیر هشتکی تحت عنوان covid1948 در فضای توییتری داغ و جز هشتک‌های برتر این شبکه اعلام شد که به تأسیس و جنایت‌های رژیم صهیونیستی  اشاره داشت و مخاطبان زیادی در سراسر جهان با این هشتک همراه شدند و تأثیر خود را برجای گذاشت.
 
این کارشناس سیاسی بابیان اینکه امسال در شرایط سخت کرونایی امکان برگزاری راهپیمایی و تجمعات در روز قدس وجود ندارد اظهار کرد: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی می‌توانند حتی فراتر راهپیمایی‌های معمول و گستره جغرافیایی عمل کنند و تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در مبارزه و آگاه‌سازی مردم از جنایات صهیونیست‌ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه