اخبار داغ

مقابله با رژیم غاصبی که به غرب آسیا تحمیل شد؛

امام (ره) قدس را به مسئله نخست دنیای اسلام مبدل کرد

امام (ره) قدس را به مسئله نخست دنیای اسلام مبدل کرد
تشکیل اسرائیل منشا بروز اختلافاتی در بین دنیای اسلام شده است و زمینه دخالت کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا را در منطقه بیشتر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، در آستانه روز جهانی قدس هستیم، روزی که متعلق به دنیای اسلام و در ابعاد وسیع تر متعلق به جامعه بشری است، چراکه از هر زاویه ای که به این موضوع نگاه می کنیم مسائل مرتبط با حقوق بشر در آن متجلی است، زمانی که صحبت از حقوق بشر می کنیم صرفا به خوراک و مسکن باز نمی گردد بلکه هویت تاریخی و باورهای دینی هم جزئی از حقوق بشر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
با نگاهی به فرایندهای تاریخی در رابطه با موضوع قدس به چندین موضوع بر می خوریم که در ارتباط مستقیم با هویت و ماهیت بشری دنیای اسلام به ویژه حقوق حقه فلسطینیان است، فلسطین در طول تاریخ چه از دوران رم، چه در زمان امپراطوری عثمانی و در سده های اخیر با تحولاتی مواجه بوده و هیچگاه روی آرامش را به خود ندیده است.
,
 
,
فراموش نکنیم که قدس خاستگاه ادیان بزرگ الهی است و همواره منشا و نقطه تحولات بشری بوده است، اما آنچه امروز موضوع قدس و فلسطین را بیشتر برجسته کرده و در کانون توجهات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و نظامی قرار می دهد به موضوع اسرائیل به عنوان یک رژیم غاصب اشغالگر باز می گردد زیرا شکل گیری تحمیلی این رژیم در دل منطقه غرب آسیا غالب شرایط و موضوعات را دچار تغییراتی کرده است.
,
 
,
تشکیل اسرائیل منشا بروز اختلافاتی در بین دنیای اسلام شده است و زمینه دخالت کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا را در منطقه بیشتر کرده است، علی قربانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "زمانی که یک پدیده را در یک حوزه جغرافیایی مورد بررسی قرار می دهیم بدون شک باید تمام زوایا و ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد، قدس متعلق به جامعه توحیدی یا جهان بینی الهی است اما متاسفانه امروز شاهدیم آنچه در این منطقه روی می دهد مبتنی بر رفتارهای شیطانی خواهد بود.
,
 
,
ناامن کردن جمعیت ساکن در فلسطین و ایجاد تفرقه در دنیای اسلام هدف دیگر تشکیل رژیم صهیونیستی بود لذا زمانی که مسائل مذکور را کنار هم قرار می دهیم به این نتیجه می رسیم آنچه که امروز قدس را در کانون توجهات دنیای اسلام، اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی و آزادیخواهان قرار داده است تحولات ایران است.
,
 
,
زمانی که اسناد و سوابق فلسطین و قدس را بررسی می کنیم متوجه می شویم که اسرائیل در کانون توجه اندیشمندان ایرانی قرار دارد اما نگاه تیز بین امام در قالب یک موضوع رسمی با شکل گیری انقلاب 57 زمینه تصمیم گیری و موضع قاطع علیه رژیم صهیونیستی را فراهم کرد و اولین بعد آن تحویل دادن سفارت اسرائیل به فلسطینیان است.
,
 
,
رژیم پهلوی اسرائیل را پذیرفته بود اما پس از انقلاب اسلامی تحول درباره مواضع ایران علیه رژیم صهیونیستی رخ داد ، مردم ایران آن را نامشروع دانستند و اشغالگر معرفی کرد و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان موجب شد قدس کانون توجه اندیشمندان جهان و اسلام قرار گیرد.
,
 
,
پس از نامگذاری این روز روند تحولات در این منطقه به نفع فلسطینیانی بود که از حقوق حقه خود محروم بودند لذا فلسطین از نگاه امام (ره) به مسئله اول دنیای اسلام تبدیل شد، یعنی دنیای اسلام به معنای واقعی کلمه اگر از هویت دینی، انسانی و جغرافیایی خود دفاع کند باید نسبت به قدس حساسیت لازم را به خرج بدهد که البته طی 42 سال اخیر در تمام ابعاد حمایت صریح داشته است.
,
 
,
در جهان بینی جمهوری اسلامی دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم جز خطوط اصلی است لذا در نشست های سیاسی، علمی و بین المللی هواره موضوع گیری های ایران علیه اسرائیل خواهد بود، آمریکا به همراه برخی کشورهای عربی موجود در دل دنیای اسلام ضمن چشم پوشی از حقوق فلسطین همواره از اسرائیل حمایت کرده اند، چه دموکرات ها و چه جمهوری خواه ها به صورت علنی از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند.
,
 
,
اسرائیل وطن اصلی فلسطینیان را اشغال کرده و امنیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و باورهای اعتقادی جمعیت ساکن این کشور را به خطر انداختند، لذا این اقدامات رژیم صهیونیستی ضد حقوق بشری است و در حالی رخ می دهد که مدعیان حقوق بشر به ویژه آمریکا همواره با سلاح و ابزار حقوق بشر سعی دارد سایر کشورها از جمله ایران را متهم به نقض حقوق بشر کند".
,
 
,
ختم کلام اینکه ...
,
 
,
مسئولیت انسانی و الهی درباره جمعیتی که حقوق اولیه آنها نقض می شود برگرفته از باورها و رسالت انقلابی ماست.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه