اخبار داغ

کارشناس مسکن:

اجرای قانون «اخذ مالیات از خانه‌های خالی» باعث گرانی مسکن می‌شود/ دولت به دنبال تامین کسری بودجه‌اش است

اجرای قانون «اخذ مالیات از خانه‌های خالی» باعث گرانی مسکن می‌شود/ دولت به دنبال تامین کسری بودجه‌اش است
صادق عابدزاده گفت: دولت موضوع اخذ مالیات از خانه‌های خالی را جهت تأمین کسری بودجه خود مطرح کرده است زیرا با اجرای آن قیمت مسکن نه تنها پایین نخواهد آمد بلکه روند سعودی پیدا می‌کند و باعث گرانی مسکن می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق عابدزاده، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن اشاره به بالا رفتن 40 درصدی قیمت مسکن در مشهد، اظهار کرد: بازار مسکن از سایر بازارها تبعیت می‌کند، لذا زمانی که در بازار تورم باشد و بازارهای سرمایه‌گذاری روند افزایشی پیدا کنند، مسکن نیز به دلیل اینکه  یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود، رشد پیدا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: طی چند ماه گذشته شاهد این بودیم که بورس سرمایه‌های زیادی را به خود جذب کرد اما در این بین بازار مسکن به دلیل اینکه ریسک کمتری در سرمایه‌گذاری دارد از این رو طی چند ماه گذشته شاهد رشد 40 درصدی و در برخی نقاط مشهد شاهد رشد بالای 60 درصدی قیمت مسکن بودیم.

,

عابدزاده صنعت مسکن را یک صنعت مادر دانست و فعال شدن آن را مایه رونق در دیگر صنعت‌ها خواند و تصریح کرد: بازار مسکن را به صورت تک بعدی نباید بررسی کنیم زیرا مؤلفه‌های زیادی مثل قیمت مصالح، تعرفه‌های شهرداری، دست مزد کارگر، نقدینگی بازار، اتفاقات سیاسی و اقتصادی داخل و خارج کشور و حتی نرخ دلار در آن تأثیرگذار است.

,

این کارشناس مسکن در خصوص دستور جدید امروز رئیس‌جمهور برای بخش مسکن و حذف موانع موجود بر سر راه قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: سال‌ها است که قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مطرح شده است اما هر بار با مشکلاتی در اجرا مواجه می‌شود لذا به عقده بنده دولت این موضوع را جهت تأمین کسری بودجه خود مطرح کرده است زیرا با اجرای آن قیمت مسکن نه تنها پایین نخواهد آمد بلکه روند سعودی پیدا می‌کند و باعث گرانی مسکن می‌شود.

,

وی ادامه داد: فردی که چند منزل دارد و آن‌ها را خالی نگه‌داشته است، درصورتی‌که جریمه‌ای برای آن بریده شود، این هزینه را به روی قیمت منزل خود می‌کشد و در نهایت قیمت مسکن بالا می‌رود و مصرف کننده متضرر می‌شود.

,

عابدزاده خاطر نشان شد: در بازار اجاره نیز اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی شاید در ابتدا باعث عرضه بیشتر مسکن و نمونه‌های اجاره شود اما در نهایت به دلیل اینکه قیمت مسکن را افزایش می‌دهد، باعث بالا رفتن قیمت اجاره‌بها می‌شود و مصرف کننده و مردم در پایان متضرر می‌شوند.

,

این کارشناس مسکن با بیان اینکه پیش‌بینی آینده بازار مسکن در زمان کنونی بسیار سخت است، گفت: به دلیل اینکه مؤلفه‌هایی همچون تحریم‌ها، قیمت ارز، فروش نفت و نقدینگی در بازار مسکن تأثیرگذار هستند لذا به دلیل اینکه پیش‌بینی آینده این مؤلفه‌های سخت شده است، پیش‌بینی آینده بازار مسکن نیز سخت شده اما تا حدودی می‌توان دریافت که این بازار رو به رشد خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه