اخبار داغ

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)
در نشست ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با تبیین ظرفیت فضای مجازی، بر تولید محتوای کیفی برای معرفی سیره عملی امام خمینی (ره) تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه روز قدس باعث انزجار ملت های ازادی خواه از رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: امام راحل با نامگذاری رو قدس باعث اتحاد، وحدت میان ملت‌های مسلمان در خصوص مردم مظلوم فلسطین شد و مردم‌های آزادی خواه دنیا هر ساله در این روز انزجار خود را از رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند.

وی اندیشیده‌های امام راحل را سرمشق اداره کشور در تمام ملت های ازادی خواه برشمرد و کفت: اعتقاد به اخلاق و کرامت اسلامی، عزت نفس، توجه به قانون، شجاعت و حامی مظلومین بودن از مهمترین سیره‌های زندگی امام است که باید مردم و مسؤولان به آن توجه کنند.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه انقلاب باعث ایجاد اتحاد در میان ملت های مسلمان شده است، تصریح کرد: امام راحل(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به کشورهای آزادی خواه دنیا نشان داد که می توان در مقابل استکبار ایستادگی و آن را شکست داد به همین دلیل آمریکا ملت ایران را با تحریم های ظالمانه تحت فشار قرار می‌دهد.

زارع راز ماندگاری انقلاب اسلامی اعتقاد مردم به ولایت فقیه دانست و افزود: استکبار در طی این ۴۰ سال همواره به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب بود ولی مردم ما با تبعیت از مقام معظم رهبری و سیره امام راحل(ره) برنامه های استکبار را از بین بردند.

وی با اشاره به نقش رسانه در بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال امام(ره) بیان کرد: ویروس کرونا باعث لغو بسیاری از برنامه های مراسم ارتحال امام(ره) درکشور و استان گیلان شد ولی به راحتی می‌توان از طریق فضای مجازی و رسانه و با تولید محتوا این مراسم را به بهترین نحو برگزار کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تبلیغات محیطی در سالروز ارتحال امام در استان گیلان به درستی انجام شود، گفت: نباید به علت ویروس کرونا بسیاری ار کارهای فرهنگی به مانند سیاه پوش کردن خیابان ها را نادیده بگیریم لذا تمامی فرمانداران استان باید با توسط شهرداری تمامی خیابان های استان سیاه پوش شود.

زارع برگزاری مسابقات فرهنگی و‌ هنری را مثمر ثمر برشمرد و تصریح کرد: بهترین راه برای آشنا کردن مردم با ویژگی های شخصیتی امام راحل(ره) انجام کارهای فرهنگی است لذا باید مطابق سال‌های گذشته این برنامه ها اجرا شود زیرا انجام این کار هیچ مغایرتی با ویروس کرونا ندارد.

وی از برگزاری مراسمات ارتحال امام(ره) در مناطق سفید استان گیلان به صورت محدود خبر داد و گفت: با یک برنامه‌ریزی خوب و رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توان در ۹ شهر سفید استان گیلان مراسم ارتحال امام(ره) بصورت محدود و‌ با جمعیت کم برگزار کرد.

نقش مهم تولید محتوا در تأثیرگذاری فضای مجازی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه ۱۴ خرداد بهترین فرصت برای تجدید بیعت با امام راحل(ره) است، اظهار کرد: این روز بزرگ بهترین فرصت برای بیان ویژگی‌های اخلاقی این امام بزرگ است و مردم و مسؤولان در این روز با حضور در مرقد امام خمینی(ره) با بنیانگذار تجدید بیعت می‌کنند.

مجتبی اشجری وصیت‌نامه امام خمینی (ره) راه روشن مسؤولان برای اداره کشور دانست و گفت: بر همه مردم مسوولان واجب است یکبار زندگی‌نامه این امام رئوف را خوانده و‌ آن را سرلوحه اداره کشور و زندگی خود قرار دهند.

وی با اذعان به اینکه مردم ایران در شب‌های قدر فرهنگ خود را نشان دادند، تصریح کرد: عده‌ای در فضای مجازی نگران بازگشایی مساجد و‌ اماکن  مذهبی در ایام شب‌های قدر بودند ولی مردم و مؤمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرهنگ بالای خود را معنا کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر نقش تولید محتوا در فضای مجازی بیان کرد: امسال هشت نماهنگ ساخته و به صداوسیما ارائه شده است تا این کلیپ‌ها در شبکه باران پخش و‌سپس در فضای مجازی توزیع شود زیرا از این طریق به راحتی می‌توان شخصیت امام راحل(ره) و موفقیت‌های انقلاب را برای مردم مشخص می شود.

اشجری با بیان اینکه می توان بعضی از برنامه ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داد، بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه های مختلفی را برای روز قدس اعلام کرد ولی مورد موافقت ستاد مبارزه با کرونا استان واقع نشد ولی می توان بسیاری از برنامه ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم ارتحال امام(ره) برگزار کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت های فضای مجازی در برگزاری برنامه های مختلف افزود: در گذشته ظرفیت فضای مجازی برای بسیاری از مردم و مسوولان شناخته شده نبود ولی با شیوع کرونا مردم با ظرفیت فضای مجازی اشنا شدند لذا می‌تواینم بساری از مراسمات را از این طریق برگزار و تولید محتوای لازم را انجام دهیم.

استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری مراسم ارتحال امام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه باید برای برگزاری مراسمات سیاست گذاری لازم انجام شود، اظهار کرد: ابتدا باید مشخص شود برای برگزاری مراسم ارتحال امام راحل(ره) چه برنامه و سیاست‌گذاری داریم زیرا تا زمانی که این امر محقق شود نمی‌توان تصمیمی گرفت.

فیروز فاضلی با اشاره به نقش فضای مجازی در بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال امام راحل(ره) گفت: استان دارای فضاهای مجازی و انقلابی بسیار خوبی بوده و اگر بناست مراسم ارتحال امام بصورت مجازی برگزار شود باید از این ظرفیت استفاده و تولید محتوا را جدی بگیریم.

وی با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد در خصوص برگزاری مراسم ارتحال امام ره(ره) افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این امادگی را دارد تا مردم در صورت ساخت کلیپ‌های کوتاه در فضای مجازی می‌توانند این ویدیوها را به اداره کل ارشاد ارسال کنند تا آن را پخش کنیم همچنین نمایشگاه‌های عکس هم مثل هر سال به نمایش گذاشته می‌شود.‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه باید زندگی نامه و‌ روش زندگی امام خمینی(ره) را برای جوانان بازگو شود، تصریح کرد: باید برای برگزاری مراسم ارتحال امام گ(ره) مخاطب‌سازی از طریق فضای مجازی و دیگر برنامه های فرهنگی ایجاد شود زیرا اگر جوانان به زندگی نامه امام راحل توجه کنند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

استفاده

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این جلسه با اشاره به تقویم اجرایی نهاد در برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) اظهار کرد: هرساله اموزش و پرورش در برگزاری این مراسم بصورت یک تقویم اجرایی حرکت می‌کرد ولی امسال معاونت‌های فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش برنامه های خود را به دلیل شیوع کرونا از طریق شبکه شاد اجرایی می‌کند.

نادر جهان آرای با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) افزود: شبکه شاد دارای ظرفیت و امکانات بسیار خوبی در کل کشور است که می‌توانیم نزدیک به ۴۰۰ هزار کلیپ را در این شبکه منتشر کنیم.

برنامه‌های تولیدی صداوسیمای مرکز گیلان برای مراسم ارتحال امام

مدیرکل صدا سیما استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه باید شخصیت بزرگ امام خمینی (ره) برای مردم بازگو شود، اظهار کرد: باتوجه به شرایط موجود باید در بهتر اجرا شدن مراسم ارتحال امام راحل(ره) تولید محتوا از طریق ساخت کلیپ و دیگر برنامه‌ها انجام شود زیرا از این طریق می‌توان شخصیت واقعی بنیانگذار انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنیم.

باقرزاده با اشاره به برنامه های صداوسیما در روز قدس گفت: صداوسیما برنامه‌های مختلفی در روز قدس داشته و‌ یکی از این برنامه‌ها حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ویژه برنامه افطار صداوسیما مرکز استان بوده و در این برنامه از ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) به خوبی برای مردم بیان می‌شود.

برگزاری نماز عید فطر در ۹ شهرستان سفید گیلان

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان در این جلسه با اذعان به اینکه شخصیت امام راحل(ره) هنوز برای بسیاری از جوانان ناشناخته است، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مردم باید به آن توجه کنند مسؤولیت‌پذیری، و توجه به توصیه‌های پزشکان در عرصه‌های مختلف بود زیرا اگر ویژگی‌های بیشمار امام خمینی (ره) را برای مردم آشکار شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی در این جلسه با تأکید بر لزوم توجه به تولید محتوا در خصوص ویژگی های امام راحل(ره) گفت: ایشان دارای شخصیتی معنوی بودند که باید در برگزاری مراسم ارتحال امام راحل(ره) به آن توجه شود و بهترین کار در انجام این کار تولید محتوا در فضای مجازی است.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در مناطق سفید استان گیلان بیان کرد: بنابر ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا کشور ۹ شهر گیلان دارای وضعیت سفید بوده و نماز عید فطر و همچنین نماز جمعه در این شهرها برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه