اخبار داغ

گفتگوی تفصیلی با کارشناس مسائل سیاسی:

دوران «پسا اسرائیل» تمدن نوین «اسلامی» جهانی شکل می گیرد/ «امام خمینی» سدی محکم در برابر صهیونیست

دوران «پسا اسرائیل» تمدن نوین «اسلامی» جهانی شکل می گیرد/ «امام خمینی» سدی محکم در برابر صهیونیست
محمد حسن قدیری ابیانه گفت: استراتژیست های دوست و دشمن معتقد هستند که تمدن نوین اسلامی جهانی رو به شکل‌گیری است و در دوران پسا اسرائیل این تمدن شکل می‌گیرد و عقیده من این است که جوانان امروز ما هم سقوط رژیم صهیونیستی، افول و نابودی رژیم‌های دست‌نشانده منطقه و هم‌شکل گیری تمدن نوین اسلامی را درک می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امام خمینی(ره) در پیامی در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و تنها کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خطاب به‌تمامی مسلمین جهان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کرد و از آن سال همه‌ساله راهپیمایی‌های عظیمی در حمایت از فلسطین در سراسر کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیرمسلمان نیز برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

بیش از ۷۰ سال است که رژیم منحوس صهیونیستی تشکیل‌شده و در این سال‌ها انواع و اقسام جنایت‌ها را علیه مسلمانان انجام داده است.

,

رژیم صهیونیستی که با شعار از نیل تا فرات توسط کشورهای غربی تشکیل شد در این سال‌ها تلاش‌های فراوانی برای تحقق این شعار انجام داده اما شکل‌گیری جریان مقاومت و روشنگری‌های امام خمینی(ره) از دهه ۱۳۴۰ شمسی و پیروزی انقلاب اسلامی و نام‌گذاری روز قدس همواره سدی در مقابل زیاده‌خواهی‌های یهودیان صهیونیست قرار داشته است.

,

با توجه به نزدیک بودن به‌روز قدس خبرنگار عصر همدان گفت‌وگوی مفصلی با محمدحسن قدیری ابیانه استراتژیست و کارشناس مسائل سیاست خارجی و فلسطین در رابطه با نحوه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و کشور جعلی اسرائیل و نحوه نابودی این رژیم و دوران پسااسرائیل داشته که در ادامه می خوانیم.

,

غربی ها برای امان ماندن از شر یهودیان صهیونست کشور اسرائیل را تشکیل دادند

, غربی ها برای امان ماندن از شر یهودیان صهیونست کشور اسرائیل را تشکیل دادند, غربی ها برای امان ماندن از شر یهودیان صهیونست کشور اسرائیل را تشکیل دادند,

عصر همدان: رشته شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی چگونه و توسط چه کسانی انجام شد و چرا فلسطین برای تشکیل این دولت جعلی انتخاب شد؟

, عصر همدان: رشته شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی چگونه و توسط چه کسانی انجام شد و چرا فلسطین برای تشکیل این دولت جعلی انتخاب شد؟, عصر همدان: رشته شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی چگونه و توسط چه کسانی انجام شد و چرا فلسطین برای تشکیل این دولت جعلی انتخاب شد؟,

قدیری ابیانه: در کتاب “تلمود” کتاب مقدس یهودیان چنین آمده است  که غیر یهودیان حکم حیوان ناطق را دارند و خداوند این حیوانات را آفریده است که در خدمت یهودیان باشند و دزدی از اموال غیر یهودیان نه‌تنها مجاز است بلکه یک واجب است.

, قدیری ابیانه:,

این رفتار یهودیان باعث ایجاد یک  تنفر عمومی از آنان در جوامع غربی شده بود. پس از شکست آلمان نازی غربی‌ها تلاش کردند تا از شر یهودیان راحت شوند و کشورهایشان را از آنان پاک‌سازی کنند لذا به فکر ایجاد یک کشور یهودی با این امید که یهودیان از کشورشان به این کشور مهاجرت کنند، افتادند.

,

در ابتدا بحث‌های زیادی وجود داشت که این کشور در کجا تشکیل شود و یهودیان به کجا بروند و کشورهایی همچون اوگاندا، آرژانتین و  بلیز از نقاطی بودند که برای تشکیل کشور یهودی مطرح شدند اما درنهایت غربی‌ها  فلسطین را انتخاب کردند برای اینکه با یک تیر دو نشان را بزنند یکی اینکه خودشان از شر یهودیان زیاده‌خواه راحت شوند و هم اینکه با تشکیل دولت یهودی در فلسطین جهان اسلام را دچار مشکل کنند.

,

این واقعیت غیرقابل‌انکار است که غربی‌ها رژیم صهیونیست را تشکل دادند تا از شر یهودیان پول‌پرست راحت شوند اما با این کار هم رژیم صهیونیستی شکل گرفت و هم  صهیونیست‌ها در کشورهای غربی مانند و حاکم شدند.

,

رژیم صهیونیستی  یک پادگان است که اصل و اساسش براثر تجاوز و جنایت بنانهاده شده است

, رژیم صهیونیستی  یک پادگان است که اصل و اساسش براثر تجاوز و جنایت بنانهاده شده است, رژیم صهیونیستی  یک پادگان است که اصل و اساسش براثر تجاوز و جنایت بنانهاده شده است,

عصر همدان: باوجود مشکلاتی که غربی‌های با یهودیت داشتند چرا همواره از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟

, عصر همدان: باوجود مشکلاتی که غربی‌های با یهودیت داشتند چرا همواره از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟, عصر همدان: باوجود مشکلاتی که غربی‌های با یهودیت داشتند چرا همواره از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟,

قدیری ابیانه: سیاست غرب نسبت به جهان اسلام همواره تفرقه‌اندازی و حکومت کردن است که آنان به‌خوبی می‌دانند اگر جهان اسلام متحد شود به ابرقدرتی تبدیل می‌شود که قدرت‌های دیگر در کنار آن نقشی ندارند و لذا از  اسرائیل و یهودیان صهیونیست حمایت می‌کنند که برای کشورهای اسلامی مشکل ایجاد کنند و این رژیم و دولت جعلی را با شعار از نیل تا فرات تشکیل دادند که بخش‌های زیادی از ۲۰ کشور اسلامی ازجمله مکه و مدینه دربرمی گیرد. در همین راستا  مکمل سیاست‌های استعماری اسرائیل در تجزیه کشورهای اسلامی و به قدرت رساندن حکومت‌های دست‌نشانده در منطقه را همواره غربی‌ها حمایت کرده‌اند تا آن‌ها نیز حامی برای رژیم صهیونیستی باشند اما  فلسطین اسلامی است و باید به‌طور کامل آزاد شود و غده سرطانی اسرائیل باید از منطقه با عمل جراحی حذف شود.

, قدیری ابیانه:,

 اسرائیل با وجود دیوار دور خود احساس امنیت نمی کند

,  اسرائیل با وجود دیوار دور خود احساس امنیت نمی کند,  اسرائیل با وجود دیوار دور خود احساس امنیت نمی کند,

عصر همدان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه نقشی در فعالیت‌های رژیم صهیونیستی داشته است؟

, عصر همدان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه نقشی در فعالیت‌های رژیم صهیونیستی داشته است؟, عصر همدان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه نقشی در فعالیت‌های رژیم صهیونیستی داشته است؟,

قدیری ابیانه: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی همواره در نبردهای مختلف  برتر بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی روند معکوس  و اسرائیل در جنگ‌هایش دچار شکست شد به نحوی کشوری که شعار نیل تا فرات را سر می‌داد مجبور شد دور خودش دیوار بکشد و باوجوداین دیوار بازهم احساس امنیت نمی‌کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  روز قدس نام‌گذاری شد و این روز یادآوری موضوع فلسطین و برافراشتن پرچم آن است. ما در ایران اعتقادی به دو کشور فلسطین و اسرائیل  نداریم و تمام سرزمین اشغالی باید از یوق صهیونیسم‌ها خارج شود و فلسطین به فلسطینی‌های اصل که شامل مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بومی آنجا است بازگردد.

, قدیری ابیانه:,

 رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است

,  رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است,  رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است,

عصر همدان: مقام معظم رهبری در سال ۹۴ بیان کردند که ” رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید” و در این سال‌ها قدرت اسرائیل رو به کاهش است، آیا این کشور جعلی رو به افول و نابودی است؟

, عصر همدان: مقام معظم رهبری در سال ۹۴ بیان کردند که ” رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید” و در این سال‌ها قدرت اسرائیل رو به کاهش است، آیا این کشور جعلی رو به افول و نابودی است؟, عصر همدان: مقام معظم رهبری در سال ۹۴ بیان کردند که ” رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید” و در این سال‌ها قدرت اسرائیل رو به کاهش است، آیا این کشور جعلی رو به افول و نابودی است؟,

قدیری ابیانه: ارزیابی‌های مختلف دراین‌باره این است که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است و این را هم حامیان این رژیم به‌خوبی دریافته‌اند و هم خودشان متوجه این موضوع شده‌اند. مهاجرت معکوس شکل‌گرفته از اسرائیل یکی از مسائل مهم این امر است به‌گونه‌ای که  این رژیم با  مهاجرت یهودیان از کشورهای مختلف و حمایت آنان از ارتش رژیم صهیونیستی است اما افرادی که در کشوهای مختلف در اسرائیل ساکن شده‌اند تابعیت کشور خودشان هم دارند برای برگشت به کشورشان نیازی به ویزا هم ندارند و این روزها در حال بازگشت به کشور خودشان هستند این خطری است که این رژیم حس می‌کند.همه پی برده‌اند که رژیم صهیونیستی رفتنی است و یکی از اصلی‌ترین دلایلی که داعش تشکیل شد حفظ این رژیم بوده است. این واقعیت غیرقابل‌انکار است که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است و دیر یا زود دوره‌اش به پایان خواهد رسید.

, قدیری ابیانه:,

سازش در مسئله فلسطین به نتیجه نخواهد رسید

, سازش در مسئله فلسطین به نتیجه نخواهد رسید, سازش در مسئله فلسطین به نتیجه نخواهد رسید,

عصر همدان: در سال‌های تجاوز رژیم صهیونیستی گروه‌های زیادی به دنبال سازش با اسرائیل بودند، نقش این جریان در وضعیت کنونی فلسطین چگونه است؟

, عصر همدان: در سال‌های تجاوز رژیم صهیونیستی گروه‌های زیادی به دنبال سازش با اسرائیل بودند، نقش این جریان در وضعیت کنونی فلسطین چگونه است؟, عصر همدان: در سال‌های تجاوز رژیم صهیونیستی گروه‌های زیادی به دنبال سازش با اسرائیل بودند، نقش این جریان در وضعیت کنونی فلسطین چگونه است؟,

قدیری ابیانه: اگر گروه‌هایی از فلسطین تن به دو دولت داده و پذیرفته‌اند که رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد از روی اعتقاد نیست بلکه  تصور آنان  این است که نمی‌توانند بر رژیم صهیونیسمی فائق آیند و فکر می‌کنند این رژیم ماندنی است لذا می گویند پس حداقل بخشی از فلسطین را برای خودمان حفظ کنیم، اما سازش‌های طولانی و مکرر که از زمان یاسر عرفات شروع شد و تاکنون نیز ادامه داشته است نشان می‌دهد که روند سازش به نتیجه نخواهد رسید و رژیم صهیونیستی دست از جنایت بر نخواهد داشت. کشورهای غربی و  عربی تلاش کرده این رژیم منحوس را حفظ کنند که آخرین تلاش آنان برای حفظ این رژیم به راه افتادن بحث معامله قرن است.

, قدیری ابیانه:,

آزادی کامل فلسطین ثمره نهایی مقاومت است

, آزادی کامل فلسطین ثمره نهایی مقاومت است, آزادی کامل فلسطین ثمره نهایی مقاومت است,

عصر همدان: در مقابل جریان سازش بحث مقاومت مطرح است و آیا مقاومت به‌عنوان سلاح اثرگذار فلسطین می‌تواند مطرح شود؟

, عصر همدان: در مقابل جریان سازش بحث مقاومت مطرح است و آیا مقاومت به‌عنوان سلاح اثرگذار فلسطین می‌تواند مطرح شود؟, عصر همدان: در مقابل جریان سازش بحث مقاومت مطرح است و آیا مقاومت به‌عنوان سلاح اثرگذار فلسطین می‌تواند مطرح شود؟,

قدیری ابیانه: رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ بر چند ارتش عربی غلبه کرد و توانست بخش‌های زیادی از کشورهای عربی را اشغال کند و این در حالی بود که این ارتش‌ها دارای سلاح‌های متعارف روز بودند، اما امروز با وجوداینکه تجهیزات و سلاح های رژیم صهیونیستی بسیار پیچیده‌تر از آن زمان است اما در جنگ ۳۳ روزه در مقابل حزب‌الله شکست می‌خورد و این در حالی است که نه حزب‌الله و نه فلسطینی‌ها آن سلاح‌های ارتش‌های عربی را ندارند و این روحیه ایمانی و اعتقاد به پیروزی،  آمادگی برای جان‌فشانی و باور به آرمان‌های اسلامی باعث شده که بر رژیم صهیونیستی مقابله کنند و بر آن‌ها ضربات اساسی بزنند.

, قدیری ابیانه:,

از زمانی فلسطینیان پرچم عرب گرایی را کنار گذاشته و پرچم اسلام‌گرایی را در دست گرفتند و پرچم اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی برافراشته شد، شکست‌های متعددی برای رژیم صهیونیستی رقم شد و پیروزی‌های پی‌درپی برای مقاومت در برداشت و این مقاومت تا آزادی کامل فلسطین ادامه دارد.

,

حکومت های دست نشانده عربی برای حفظ خودشان از رژیم صهیونستی حمایت می کنند

, حکومت های دست نشانده عربی برای حفظ خودشان از رژیم صهیونستی حمایت می کنند, حکومت های دست نشانده عربی برای حفظ خودشان از رژیم صهیونستی حمایت می کنند,

عصر همدان: مهم‌ترین دلایل حمایت کشورهای عربی از رژیم منحوس اسرائیل که نمونه بارز آن می‌توان به تلاش آنان برای تحقق معامله قرن اشاره کرد، چیست؟

, عصر همدان: مهم‌ترین دلایل حمایت کشورهای عربی از رژیم منحوس اسرائیل که نمونه بارز آن می‌توان به تلاش آنان برای تحقق معامله قرن اشاره کرد، چیست؟, عصر همدان: مهم‌ترین دلایل حمایت کشورهای عربی از رژیم منحوس اسرائیل که نمونه بارز آن می‌توان به تلاش آنان برای تحقق معامله قرن اشاره کرد، چیست؟,

قدیری ابیانه: متأسفانه رژیم‌های مرتجع عربی برای حفظ رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند؛ چراکه معتقدند اگر این رژیم صهیونیستی نباشد نهضت‌های اسلامی در کشورهای  منطقه اوج گرفته و در کشور آن‌ها هم اتفاق می‌افتد؛ مردم از خود خواهند پرسید چرا یک خاندان فاسد بر سرنوشت آن‌ها حاکم باشد و این منجر به سقوط  این رژیم‌های مرتجع می‌شود، به همین دلیل است که این کشورها در معامله قرن مشارکت داشته و حتی تأمین منابع مالی آن را نیز برعهده‌گرفته‌اند. اما هم کشورهای عربی و غربی بدانند این طرح شکست‌خورده و فلسطین قطعاً آزاد می‌شود.

, قدیری ابیانه:,

نگاه صهیونست ها برای کل بشریت جنایتکارانه است

, نگاه صهیونست ها برای کل بشریت جنایتکارانه است, نگاه صهیونست ها برای کل بشریت جنایتکارانه است,

عصر همدان: در سال‌های پس از انقلاب موضوع فلسطین بیشتر توسط امام(ره) و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت، چرا بعد از ۴ دهه قدس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهان همواره مطرح است؟

, عصر همدان: در سال‌های پس از انقلاب موضوع فلسطین بیشتر توسط امام(ره) و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت، چرا بعد از ۴ دهه قدس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهان همواره مطرح است؟, عصر همدان: در سال‌های پس از انقلاب موضوع فلسطین بیشتر توسط امام(ره) و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت، چرا بعد از ۴ دهه قدس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهان همواره مطرح است؟,

قدیری ابیانه: شعاری که صهیونیست‌ها درباره تشکیل دولت از نیل تا فرات می‌دهد شامل ۲۰ کشور می‌شود و این به این معناست که اسرائیل به کشورهای اسلامی زیادی چشم طمع دارد و آنان تا مرزهای ایران و مصر قصد پیشروی دارند، آن‌ها به مکه و مدینه طمع داشته و همه‌ساله جشن ایرانی کشی به راه می‌اندازند. اعتقادشان این است که کل بشریت باید در خدمت آن‌ها باشد؛ غیر یهودی‌ها حیوان ناطق هستند، بنابراین این نگاه آن‌ها به‌کل بشریت است که یک نگاه جایت کارانه است و این نگاه باید از جهان حذف شود.

, قدیری ابیانه:,

افول آمریکا و غرب سبب اضمحلال اسرائیل می شود

, افول آمریکا و غرب سبب اضمحلال اسرائیل می شود, افول آمریکا و غرب سبب اضمحلال اسرائیل می شود,

عصر همدان: تحلیل شما از نابودی اسرائیل چیست و این امر چگونه محقق می‌شود؟

, عصر همدان: تحلیل شما از نابودی اسرائیل چیست و این امر چگونه محقق می‌شود؟, عصر همدان: تحلیل شما از نابودی اسرائیل چیست و این امر چگونه محقق می‌شود؟,

قدیری ابیانه: امروز شاهد این هستیم که کشورهای اروپایی و آمریکا که حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند در بحران‌های عظیم اقتصادی گرفتارشده‌اند و خود در حال افول هستند و جهان از تک‌قطبی در حال تبدیل‌شدن به چندقطبی است و این امر هر چه پیش رود جایگاه و پایگاه رژیم صهیونیستی متزلزل‌تر می‌شود.

, قدیری ابیانه:,

جوامع غربی و افکار عمومی که حامیان اصلی رژیم صهیونیست هستند در حال پی بردن به واقعیت این رژیم هستند و باید گفت افول غربی‌ها خود باعث افول اسرائیل می‌شود.

,

 دوران پسااسرائیل تمدن اسلامی جهانی شکل می گیرد

,  دوران پسااسرائیل تمدن اسلامی جهانی شکل می گیرد,  دوران پسااسرائیل تمدن اسلامی جهانی شکل می گیرد,

عصر همدان: تحلیل و نظر شما در مورد شرایط منطقه در دوران پسااسرائیل چیست؟

, عصر همدان: تحلیل و نظر شما در مورد شرایط منطقه در دوران پسااسرائیل چیست؟, عصر همدان: تحلیل و نظر شما در مورد شرایط منطقه در دوران پسااسرائیل چیست؟,

قدیری ابیانه: باید گفت هنگامی‌که رژیم صهیونیست تضعیف می‌شود رژیم‌های دست‌نشانده‌ای همچون آل سعود هم تضعیف می شوند. با نابودی رژیم صهیونیستی زمینه برای شکل‌گیری وحدت جهان اسلام بیش ‌از پیش فراهم می‌شود.

, قدیری ابیانه:,

استراتژیست های دوست و دشمن معتقد هستند که تمدن نوین اسلامی جهانی رو به شکل‌گیری است و در دوران پسا اسرائیل این تمدن شکل می‌گیرد و عقیده من این است که جوانان امروز ما هم سقوط رژیم صهیونیستی، افول و نابودی رژیم‌های دست‌نشانده منطقه و هم‌شکل گیری تمدن نوین اسلامی را درک می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه