اخبار داغ

ماموستاهای اهل سنت کردستان عنوان کردند:

عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است

عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است
علمای برجسته اهل سنت کردستان اعلام کردند؛ عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمانان و شریعت اسلام است و تا روزی که زنده ایم، ازسنت و قرآن رسول الله (ص) تبعیت خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان این نکته که امسال روز قدس فقط در شهرهای دارای وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا برگزار می‌شود, اظهار کرد: نباید از اهمیت روز قدس غافل شویم و از ظرفیت‌های دیگری برای برپایی این روز بزرگ استفاده کنیم روز قدس روز فریاد است و فریادها  تعطیل نشدنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,
وی حمایت از مردم فلسطین در آخرین جمعه ماه رمضان را یک ارزش عنوان کرد و افزود: اینکه ملت ایران در شیوع ویروس کرونا فلسطین را فراموش نمی‌کند، خشم مستکبران را برانگیخته است، این روز بزرگ نباید فراموش شود چرا که مردم مظلوم فلسطین از سلطه و جنایت رژیم صهیونیستی آزاد خواهد شد.
,
 
,
, ,
 
,
وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی سالهاست پرچمدار مبارزه برای آزادی فلسطین است اضافه کرد: پس از قرارداد ننگین کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران با اعلام روز جهانی قدس امیدها را در دل مسلمانان زنده کرد و روز قدس بیانگر آن است که تنها راه رسیدن به آرامش، عزت و امنیت در هر شرایطی مقاومت است نه سازش و باج دادن و تجربه های تاریخی هم نشان داده که هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه های مقاومت و استقلال است.
,
وی با بیان این که حقوق ملت فلسطین قابل مذاکره نیست عنوان کرد: دشمنان در راس آن آمریکا و اسرائیل با نقشه های شوم خود در پی از  بین بردن حقوق مردم فلسطین است طرح آمریکایی معامله قرن از جانب رئیس جمهور آمریکا از جمله برنامه‌هایی بود، که قدس را به رژیم صهیونیستی تقدیم و نیروهای مقاومت از مبارزه و آوارگان فلسطین را از حق بازگشت به کشورشان منع می کرد که بسیاری از کشورها و شخصیت ها، مقام های سیاسی و دینی در سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کردند.
,
 
,
وی در پایان با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد نخواهد دید گفت :امید من بر این است که  اظهارات رهبری حتی زودتر از تاریخ مقرر اتفاق بیفتد و این خون آشامان و جلادان ریشه کن و قدس آزاد شود و مردم فلسطین از دست این ظالمان ، منفور تاریخ خلاص شوند
,
 
,
, ,
 
,
رژیم غاصب صهیونیستی در سراشیبی افول قرار دارد/ مطالبه گری نابودی اسرائیل در فضای مجازی 
, رژیم غاصب صهیونیستی در سراشیبی افول قرار دارد/ مطالبه گری نابودی اسرائیل در فضای مجازی , رژیم غاصب صهیونیستی در سراشیبی افول قرار دارد/ مطالبه گری نابودی اسرائیل در فضای مجازی ,
 
,
امام جمعه قروه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: یکی از ابتکارات حضرت امام راحل اعلام جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس بود.
,
امام جمعه قروه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: یکی از ابتکارات حضرت امام راحل اعلام جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس بود.
,

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: به اعتراف تمام سیاستمداران و استراتژیست های دنیا همین اقدام حضرت امام مهمترین ضربه را بر پیکره صهیونیست جهانی وارد کرد و منویات حضرت امام در سراسر دنیا توسط تمام گروه های آزادی خواه مسلمان و غیر مسلمان جدی گرفته شد و این مهمترین کابوسی است که هر ساله رژیم غاصب صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی ادامه داد: امسال سال متفاوتی است و به دلیل شیوع ویروس کرونا باید این مطالبه گری در فضای مجازی جدی گرفته شود.

به گفته حجت الاسلام رستمی قلب مردم سرشار از تنفر نسبت به اسرائیل و رژیم صهیونیستی است و مسیر و روش ما همان راه اول انقلاب است و اسرائیل به سال های پایانی عمر خود نزدیک شده است .

تدبیر امام (ره) در نامگذاری روز قدس استفاده از ظرفیت ملل اسلامی بود

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس بیان داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز تجلی وحدت و همدلی همه مسلمانان عالم است که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اشغالگران قدس شریف نامگذاری شد.

وی افزود: قدس شریف قبله اول مسلمین و محل هبوط انبیای الهی و معراج پیامبر اکرم اسلام و بعنوان سرزمین مقدس در قلب هر مسلمان آزاده ای جا دارد.

ماموستا محمدی گفت: نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط بنیانگدار انقلاب اسلامی در جهت استفاده از ظرفیت های مسلمانان و کشورهای اسلامی و بسیج همگانی امت اسلامی برای آزادسازی قدس شریف وسرزمین های فلسطین اشغالی بوده و استفاده از این ظرفیت بالا در باز پس گیری این سرزمین ها و تقویت عزت مردم مظلوم فلسطین بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه دهگلان گفت: راهپیمایی روز قدس از سال ۵۸ تاکنون در ایران اسلامی و سایر کشورها هر ساله با شور و نشاط بسیاری برگزار شده که امسال متاسفانه بخاطر انتشار ویروس کرونا و درگیری جامعه اسلامی و سایر کشورها جهت مقابله با این ویروس سبب شده که نتوانیم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنیم که متأسفانه رژیم نامشروع صهیونیسم نیز از این موضوع در جامعه جهانی و افکار عمومی و رسانه ای سوء استفاده نموده و شاهد تصرف و غصب بیشتر سرزمین های الخلیل در این ایام هستیم که ان شاءالله با استفاده از سایر ظرفیت های رسانه ای و محکومیت این اقدامات ظالمانه شاهد افول و ویرانی این غده سرطانی و قدرتمندی و استقلال بیشتر ملت مظلوم فلسطین خواهیم بود و این وعده الهی را فراموش نخواهیم کرد که اراده خداوند در کمک و نصرت مومنین خواهد بود.

عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است

 ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت ایران در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد:  انسان نمی تواند با دشمنی که دشمن سرسخت اسلام است و برای این قیام می کند که ریشه اسلام را نابود کند روابط دوستی برقرار کرد.

وی گفت: سران کشورهای اسلامی در خاورمیانه که در راس آن عربستان است می خواهند با اسرائیل رابطه برقرار کنند ، در حالیکه عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمانان و شریعت اسلام است و تا روزی که زنده ایم، ازسنت و قرآن رسول الله (ص) تبعیت خواهیم کرد و اعلام میکنیم که تا آخرین قطره خون خود همراه مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود .

وی افزود: در آینده ای نه چندان دور اسرائیل و صهیونیست از دنیا رخت خواهند بست و شریعت رسول الله (ص) بر دنیا حاکم خواهد شد.

ماموستا راستی افزود: از دیدگاه مسلمانان، جهان اسلام بدون مرز جغرافیایی است و انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران اسلامی حامی همه مسلمانان جهان هستند.

وی روز جهانی قدس را روز افتخار جهان اسلام دانست و افزود: تمامی حرکت های انقلابی و بیداری جهان اسلام از انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس نشات گرفته است.

وی موضوع قدس شریف و آزادی آن را مهمترین چالش جهان اسلام دانست و بر همکاری بیشتر مسلمانان برای آزادی آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت و همدلی در راستای رسیدن به اهداف و آرمانهای خود تلاش کنند، افزود: بدون شک جهان اسلام نیازمند وحدت و همدلی است و در سایه این وحدت است که می توان با دشمنان مقابله کرد و در مقابل آنها ایستاد.

ماموستا راستی ادامه داد: پیام مردم ایران این خواهد بود که اخوت و برادری خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین را تا آخرین قطره خون خود ادامه خواهیم داد .

روز قدس نماد یکپارچگی ملت های مسلمان و محکومیت جنایات اسرائیل است

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید، هرکس داد مظلوم را از ظالم بگیرد، در بهشت با من یاور و همنشین باشد.

وی افزود: این گونه است که هیچ مسلمانی ستم دژخیمان غاصب صهیونیستی که امروز بر مردم و سرزمین مقدس فلسطین روا داشته اند را تاب نخواهند آورد چرا که مسلمانان فلسطینی غیرت دینی، تعصب، انسان دوستی و خشم ظلم ستیزی شان را همچنان ‌‌‌در سینه ‌و جان خویش نگاه داشته اند و سازش با رژیم کودک کش اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

ماموستا رستمی در ادامه عنوان نمود: مردم مسلمان فلسطین درس آموخته‌ مکتب جهاد و شهادت هستند و پیروان امامی هستند که با درایت و آینده نگری،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب نمود تا مومنان به وجود غده سرطانی رژیم منحوس اسرائیل در منطقه عادت نکنند و در سراسر جهان این شعله برافروخته زبانه کشد و مردم آزاد اندیش ضمن برپایی تظاهرات و فریاد مرگ بر اسرائیل و با یادآوری به خود و مجامع جهانی این ظلم آشکار تروریسم دولتی اسرائیل را بار دیگر عیان کنند.

وی تاکید کرد: ما مردم مسلمان و روزه دار اهل سنت کردستان امسال نیز به مانند هر سال همگام با سایر برادران و خواهران دینی خود یک صدا فریاد دفاع از مظلومان فلسطین را سر داده و خواهان آزادی قبله اول مسلمین جهان خواهیم شد.

وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل غاصب با زیاده‌خواهی، بیش از نیم قرن است که کشور مسلمان فلسطین را در تصرف خود درآورده اما به طور حتم در آینده نه چندان دور جزای اعمال ننگین خود را پس خواهد داد.

امام جمعه سنندج افزود: دشمن باید از حساب بازکردن روی هر تهدیدی علیه ملت های مسلمان منصرف شود چرا که امید داریم که ان شاءالله ملت مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب پیروز خواهد شد، چون حامی آن رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با هوشیاری و همدلی حمایت خود را از مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشته، افزود: روز جهانی قدس، نماد محکومیت جنایات صهیونیسم است و لذا باید صدای اعتراض مسلمانان در سراسر دنیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیش تر از گذشته بلند شود.

ماموستا رستمی تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه استان کردستان در روز جهانی قدس به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و همیشه یاور مردم مظلوم فلسطین خواهند ماند.

آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: چند دهه از نامگذاری روز قدس گذشته است، از آن روزی که امام خمینی(ره) یک روز سال را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

وی افزود: آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است.

ماموستا محمدی مسئله فلسطین را مسئله محوری دنیای اسلام برشمرد و افزود: قدس شریف شاهراه وصل به عرش اعلا و محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) است. بنا به حدیث معروف (لاتُشَدُّ الرِّحَالُ إِلَّا إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِی هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى) سومین مسجد محترم شمرده‌شده در نگاه حضرت رسول است.

 وی علت اصلی طولانی شدن اشغال فلسطین را بی‌اعتنایی حکام فاسد کشورهای عربی به ‌تبعیت از اربابان استعمارگر خود دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، حتی بدون سلاح و به‌قول امام خمینی(ره) هر کدام با یک سطل آب می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. جنگ‌های نیابتی استکبار در منطقه بعد از بیداری اسلامی خود شاهدی بر اهمیت مسئله فلسطین در اتحاد امت و تقویت مقاومت اسلامی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه حکومت‌های منطقه نه‌تنها از فلسطین و کشورهای حامی آن پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و می‌کنند. دلیل این بی‌تفاوتی‌شان نسبت به سرنوشت امت اسلامی هم چیزی جز حفظ قدرت، سلطنت و پادشاهی خودبوده

 ماموستا محمدی اظهار داشت: قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت است، فریادی بی‌کران از مظلومیت در قبله نخست مسلمانان و قلب جهان اسلام است.

وی افزود: روز قدس را امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام به یادگار گذاشت تا مردم جهان از ظلمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارند غفلت نکنند. ایشان در پیامی سرنوشت‌ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

امام جمعه سابق شهرستان های قروه ودهگلان افزود: ابتکار امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس در این ماه نشان دهنده این است که قدس متعلق به دنیای اسلام و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌های غاصب از وحدت و راهپیمایی امت اسلامی در این روز به رعب و وحشت می‌افتند و این امر مستلزم این است که به‌فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه داشته باشیم تا اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود.

ماموستا محمدی یادآورشد: بین مسلمانان، جایگاه فلسطین و قدس یک جایگاه ویژه و به‌عنوان مقدس‌ترین مکان بعد از بیت الحرام است. پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) اغلب در آن بلاد بودند و این مکان جایگاه رفیعی در قلوب مسلمین دارد و هر مسلمانی آرزومند است تا در این مکان مقدس دو رکعت نماز به جا آورد.

,

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: به اعتراف تمام سیاستمداران و استراتژیست های دنیا همین اقدام حضرت امام مهمترین ضربه را بر پیکره صهیونیست جهانی وارد کرد و منویات حضرت امام در سراسر دنیا توسط تمام گروه های آزادی خواه مسلمان و غیر مسلمان جدی گرفته شد و این مهمترین کابوسی است که هر ساله رژیم غاصب صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی ادامه داد: امسال سال متفاوتی است و به دلیل شیوع ویروس کرونا باید این مطالبه گری در فضای مجازی جدی گرفته شود.

به گفته حجت الاسلام رستمی قلب مردم سرشار از تنفر نسبت به اسرائیل و رژیم صهیونیستی است و مسیر و روش ما همان راه اول انقلاب است و اسرائیل به سال های پایانی عمر خود نزدیک شده است .

تدبیر امام (ره) در نامگذاری روز قدس استفاده از ظرفیت ملل اسلامی بود

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس بیان داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز تجلی وحدت و همدلی همه مسلمانان عالم است که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اشغالگران قدس شریف نامگذاری شد.

وی افزود: قدس شریف قبله اول مسلمین و محل هبوط انبیای الهی و معراج پیامبر اکرم اسلام و بعنوان سرزمین مقدس در قلب هر مسلمان آزاده ای جا دارد.

ماموستا محمدی گفت: نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط بنیانگدار انقلاب اسلامی در جهت استفاده از ظرفیت های مسلمانان و کشورهای اسلامی و بسیج همگانی امت اسلامی برای آزادسازی قدس شریف وسرزمین های فلسطین اشغالی بوده و استفاده از این ظرفیت بالا در باز پس گیری این سرزمین ها و تقویت عزت مردم مظلوم فلسطین بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه دهگلان گفت: راهپیمایی روز قدس از سال ۵۸ تاکنون در ایران اسلامی و سایر کشورها هر ساله با شور و نشاط بسیاری برگزار شده که امسال متاسفانه بخاطر انتشار ویروس کرونا و درگیری جامعه اسلامی و سایر کشورها جهت مقابله با این ویروس سبب شده که نتوانیم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنیم که متأسفانه رژیم نامشروع صهیونیسم نیز از این موضوع در جامعه جهانی و افکار عمومی و رسانه ای سوء استفاده نموده و شاهد تصرف و غصب بیشتر سرزمین های الخلیل در این ایام هستیم که ان شاءالله با استفاده از سایر ظرفیت های رسانه ای و محکومیت این اقدامات ظالمانه شاهد افول و ویرانی این غده سرطانی و قدرتمندی و استقلال بیشتر ملت مظلوم فلسطین خواهیم بود و این وعده الهی را فراموش نخواهیم کرد که اراده خداوند در کمک و نصرت مومنین خواهد بود.

عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است

 ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت ایران در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد:  انسان نمی تواند با دشمنی که دشمن سرسخت اسلام است و برای این قیام می کند که ریشه اسلام را نابود کند روابط دوستی برقرار کرد.

وی گفت: سران کشورهای اسلامی در خاورمیانه که در راس آن عربستان است می خواهند با اسرائیل رابطه برقرار کنند ، در حالیکه عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمانان و شریعت اسلام است و تا روزی که زنده ایم، ازسنت و قرآن رسول الله (ص) تبعیت خواهیم کرد و اعلام میکنیم که تا آخرین قطره خون خود همراه مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود .

وی افزود: در آینده ای نه چندان دور اسرائیل و صهیونیست از دنیا رخت خواهند بست و شریعت رسول الله (ص) بر دنیا حاکم خواهد شد.

ماموستا راستی افزود: از دیدگاه مسلمانان، جهان اسلام بدون مرز جغرافیایی است و انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران اسلامی حامی همه مسلمانان جهان هستند.

وی روز جهانی قدس را روز افتخار جهان اسلام دانست و افزود: تمامی حرکت های انقلابی و بیداری جهان اسلام از انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس نشات گرفته است.

وی موضوع قدس شریف و آزادی آن را مهمترین چالش جهان اسلام دانست و بر همکاری بیشتر مسلمانان برای آزادی آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت و همدلی در راستای رسیدن به اهداف و آرمانهای خود تلاش کنند، افزود: بدون شک جهان اسلام نیازمند وحدت و همدلی است و در سایه این وحدت است که می توان با دشمنان مقابله کرد و در مقابل آنها ایستاد.

ماموستا راستی ادامه داد: پیام مردم ایران این خواهد بود که اخوت و برادری خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین را تا آخرین قطره خون خود ادامه خواهیم داد .

روز قدس نماد یکپارچگی ملت های مسلمان و محکومیت جنایات اسرائیل است

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید، هرکس داد مظلوم را از ظالم بگیرد، در بهشت با من یاور و همنشین باشد.

وی افزود: این گونه است که هیچ مسلمانی ستم دژخیمان غاصب صهیونیستی که امروز بر مردم و سرزمین مقدس فلسطین روا داشته اند را تاب نخواهند آورد چرا که مسلمانان فلسطینی غیرت دینی، تعصب، انسان دوستی و خشم ظلم ستیزی شان را همچنان ‌‌‌در سینه ‌و جان خویش نگاه داشته اند و سازش با رژیم کودک کش اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

ماموستا رستمی در ادامه عنوان نمود: مردم مسلمان فلسطین درس آموخته‌ مکتب جهاد و شهادت هستند و پیروان امامی هستند که با درایت و آینده نگری،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب نمود تا مومنان به وجود غده سرطانی رژیم منحوس اسرائیل در منطقه عادت نکنند و در سراسر جهان این شعله برافروخته زبانه کشد و مردم آزاد اندیش ضمن برپایی تظاهرات و فریاد مرگ بر اسرائیل و با یادآوری به خود و مجامع جهانی این ظلم آشکار تروریسم دولتی اسرائیل را بار دیگر عیان کنند.

وی تاکید کرد: ما مردم مسلمان و روزه دار اهل سنت کردستان امسال نیز به مانند هر سال همگام با سایر برادران و خواهران دینی خود یک صدا فریاد دفاع از مظلومان فلسطین را سر داده و خواهان آزادی قبله اول مسلمین جهان خواهیم شد.

وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل غاصب با زیاده‌خواهی، بیش از نیم قرن است که کشور مسلمان فلسطین را در تصرف خود درآورده اما به طور حتم در آینده نه چندان دور جزای اعمال ننگین خود را پس خواهد داد.

امام جمعه سنندج افزود: دشمن باید از حساب بازکردن روی هر تهدیدی علیه ملت های مسلمان منصرف شود چرا که امید داریم که ان شاءالله ملت مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب پیروز خواهد شد، چون حامی آن رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با هوشیاری و همدلی حمایت خود را از مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشته، افزود: روز جهانی قدس، نماد محکومیت جنایات صهیونیسم است و لذا باید صدای اعتراض مسلمانان در سراسر دنیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیش تر از گذشته بلند شود.

ماموستا رستمی تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه استان کردستان در روز جهانی قدس به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و همیشه یاور مردم مظلوم فلسطین خواهند ماند.

آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: چند دهه از نامگذاری روز قدس گذشته است، از آن روزی که امام خمینی(ره) یک روز سال را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

وی افزود: آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است.

ماموستا محمدی مسئله فلسطین را مسئله محوری دنیای اسلام برشمرد و افزود: قدس شریف شاهراه وصل به عرش اعلا و محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) است. بنا به حدیث معروف (لاتُشَدُّ الرِّحَالُ إِلَّا إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِی هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى) سومین مسجد محترم شمرده‌شده در نگاه حضرت رسول است.

 وی علت اصلی طولانی شدن اشغال فلسطین را بی‌اعتنایی حکام فاسد کشورهای عربی به ‌تبعیت از اربابان استعمارگر خود دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، حتی بدون سلاح و به‌قول امام خمینی(ره) هر کدام با یک سطل آب می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. جنگ‌های نیابتی استکبار در منطقه بعد از بیداری اسلامی خود شاهدی بر اهمیت مسئله فلسطین در اتحاد امت و تقویت مقاومت اسلامی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه حکومت‌های منطقه نه‌تنها از فلسطین و کشورهای حامی آن پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و می‌کنند. دلیل این بی‌تفاوتی‌شان نسبت به سرنوشت امت اسلامی هم چیزی جز حفظ قدرت، سلطنت و پادشاهی خودبوده

 ماموستا محمدی اظهار داشت: قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت است، فریادی بی‌کران از مظلومیت در قبله نخست مسلمانان و قلب جهان اسلام است.

وی افزود: روز قدس را امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام به یادگار گذاشت تا مردم جهان از ظلمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارند غفلت نکنند. ایشان در پیامی سرنوشت‌ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

امام جمعه سابق شهرستان های قروه ودهگلان افزود: ابتکار امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس در این ماه نشان دهنده این است که قدس متعلق به دنیای اسلام و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌های غاصب از وحدت و راهپیمایی امت اسلامی در این روز به رعب و وحشت می‌افتند و این امر مستلزم این است که به‌فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه داشته باشیم تا اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود.

ماموستا محمدی یادآورشد: بین مسلمانان، جایگاه فلسطین و قدس یک جایگاه ویژه و به‌عنوان مقدس‌ترین مکان بعد از بیت الحرام است. پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) اغلب در آن بلاد بودند و این مکان جایگاه رفیعی در قلوب مسلمین دارد و هر مسلمانی آرزومند است تا در این مکان مقدس دو رکعت نماز به جا آورد.

,

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: به اعتراف تمام سیاستمداران و استراتژیست های دنیا همین اقدام حضرت امام مهمترین ضربه را بر پیکره صهیونیست جهانی وارد کرد و منویات حضرت امام در سراسر دنیا توسط تمام گروه های آزادی خواه مسلمان و غیر مسلمان جدی گرفته شد و این مهمترین کابوسی است که هر ساله رژیم غاصب صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می کند.

,

وی ادامه داد: امسال سال متفاوتی است و به دلیل شیوع ویروس کرونا باید این مطالبه گری در فضای مجازی جدی گرفته شود.

,

به گفته حجت الاسلام رستمی قلب مردم سرشار از تنفر نسبت به اسرائیل و رژیم صهیونیستی است و مسیر و روش ما همان راه اول انقلاب است و اسرائیل به سال های پایانی عمر خود نزدیک شده است .

,

, ,

تدبیر امام (ره) در نامگذاری روز قدس استفاده از ظرفیت ملل اسلامی بود

, تدبیر امام (ره) در نامگذاری روز قدس استفاده از ظرفیت ملل اسلامی بود, تدبیر امام (ره) در نامگذاری روز قدس استفاده از ظرفیت ملل اسلامی بود,

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس بیان داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز تجلی وحدت و همدلی همه مسلمانان عالم است که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اشغالگران قدس شریف نامگذاری شد.

وی افزود: قدس شریف قبله اول مسلمین و محل هبوط انبیای الهی و معراج پیامبر اکرم اسلام و بعنوان سرزمین مقدس در قلب هر مسلمان آزاده ای جا دارد.

ماموستا محمدی گفت: نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط بنیانگدار انقلاب اسلامی در جهت استفاده از ظرفیت های مسلمانان و کشورهای اسلامی و بسیج همگانی امت اسلامی برای آزادسازی قدس شریف وسرزمین های فلسطین اشغالی بوده و استفاده از این ظرفیت بالا در باز پس گیری این سرزمین ها و تقویت عزت مردم مظلوم فلسطین بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه دهگلان گفت: راهپیمایی روز قدس از سال ۵۸ تاکنون در ایران اسلامی و سایر کشورها هر ساله با شور و نشاط بسیاری برگزار شده که امسال متاسفانه بخاطر انتشار ویروس کرونا و درگیری جامعه اسلامی و سایر کشورها جهت مقابله با این ویروس سبب شده که نتوانیم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنیم که متأسفانه رژیم نامشروع صهیونیسم نیز از این موضوع در جامعه جهانی و افکار عمومی و رسانه ای سوء استفاده نموده و شاهد تصرف و غصب بیشتر سرزمین های الخلیل در این ایام هستیم که ان شاءالله با استفاده از سایر ظرفیت های رسانه ای و محکومیت این اقدامات ظالمانه شاهد افول و ویرانی این غده سرطانی و قدرتمندی و استقلال بیشتر ملت مظلوم فلسطین خواهیم بود و این وعده الهی را فراموش نخواهیم کرد که اراده خداوند در کمک و نصرت مومنین خواهد بود.

عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است

 ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت ایران در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد:  انسان نمی تواند با دشمنی که دشمن سرسخت اسلام است و برای این قیام می کند که ریشه اسلام را نابود کند روابط دوستی برقرار کرد.

وی گفت: سران کشورهای اسلامی در خاورمیانه که در راس آن عربستان است می خواهند با اسرائیل رابطه برقرار کنند ، در حالیکه عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمانان و شریعت اسلام است و تا روزی که زنده ایم، ازسنت و قرآن رسول الله (ص) تبعیت خواهیم کرد و اعلام میکنیم که تا آخرین قطره خون خود همراه مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود .

وی افزود: در آینده ای نه چندان دور اسرائیل و صهیونیست از دنیا رخت خواهند بست و شریعت رسول الله (ص) بر دنیا حاکم خواهد شد.

ماموستا راستی افزود: از دیدگاه مسلمانان، جهان اسلام بدون مرز جغرافیایی است و انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران اسلامی حامی همه مسلمانان جهان هستند.

وی روز جهانی قدس را روز افتخار جهان اسلام دانست و افزود: تمامی حرکت های انقلابی و بیداری جهان اسلام از انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس نشات گرفته است.

وی موضوع قدس شریف و آزادی آن را مهمترین چالش جهان اسلام دانست و بر همکاری بیشتر مسلمانان برای آزادی آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت و همدلی در راستای رسیدن به اهداف و آرمانهای خود تلاش کنند، افزود: بدون شک جهان اسلام نیازمند وحدت و همدلی است و در سایه این وحدت است که می توان با دشمنان مقابله کرد و در مقابل آنها ایستاد.

ماموستا راستی ادامه داد: پیام مردم ایران این خواهد بود که اخوت و برادری خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین را تا آخرین قطره خون خود ادامه خواهیم داد .

روز قدس نماد یکپارچگی ملت های مسلمان و محکومیت جنایات اسرائیل است

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید، هرکس داد مظلوم را از ظالم بگیرد، در بهشت با من یاور و همنشین باشد.

وی افزود: این گونه است که هیچ مسلمانی ستم دژخیمان غاصب صهیونیستی که امروز بر مردم و سرزمین مقدس فلسطین روا داشته اند را تاب نخواهند آورد چرا که مسلمانان فلسطینی غیرت دینی، تعصب، انسان دوستی و خشم ظلم ستیزی شان را همچنان ‌‌‌در سینه ‌و جان خویش نگاه داشته اند و سازش با رژیم کودک کش اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

ماموستا رستمی در ادامه عنوان نمود: مردم مسلمان فلسطین درس آموخته‌ مکتب جهاد و شهادت هستند و پیروان امامی هستند که با درایت و آینده نگری،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب نمود تا مومنان به وجود غده سرطانی رژیم منحوس اسرائیل در منطقه عادت نکنند و در سراسر جهان این شعله برافروخته زبانه کشد و مردم آزاد اندیش ضمن برپایی تظاهرات و فریاد مرگ بر اسرائیل و با یادآوری به خود و مجامع جهانی این ظلم آشکار تروریسم دولتی اسرائیل را بار دیگر عیان کنند.

وی تاکید کرد: ما مردم مسلمان و روزه دار اهل سنت کردستان امسال نیز به مانند هر سال همگام با سایر برادران و خواهران دینی خود یک صدا فریاد دفاع از مظلومان فلسطین را سر داده و خواهان آزادی قبله اول مسلمین جهان خواهیم شد.

وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل غاصب با زیاده‌خواهی، بیش از نیم قرن است که کشور مسلمان فلسطین را در تصرف خود درآورده اما به طور حتم در آینده نه چندان دور جزای اعمال ننگین خود را پس خواهد داد.

امام جمعه سنندج افزود: دشمن باید از حساب بازکردن روی هر تهدیدی علیه ملت های مسلمان منصرف شود چرا که امید داریم که ان شاءالله ملت مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب پیروز خواهد شد، چون حامی آن رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با هوشیاری و همدلی حمایت خود را از مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشته، افزود: روز جهانی قدس، نماد محکومیت جنایات صهیونیسم است و لذا باید صدای اعتراض مسلمانان در سراسر دنیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیش تر از گذشته بلند شود.

ماموستا رستمی تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه استان کردستان در روز جهانی قدس به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و همیشه یاور مردم مظلوم فلسطین خواهند ماند.

آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: چند دهه از نامگذاری روز قدس گذشته است، از آن روزی که امام خمینی(ره) یک روز سال را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

وی افزود: آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است.

ماموستا محمدی مسئله فلسطین را مسئله محوری دنیای اسلام برشمرد و افزود: قدس شریف شاهراه وصل به عرش اعلا و محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) است. بنا به حدیث معروف (لاتُشَدُّ الرِّحَالُ إِلَّا إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِی هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى) سومین مسجد محترم شمرده‌شده در نگاه حضرت رسول است.

 وی علت اصلی طولانی شدن اشغال فلسطین را بی‌اعتنایی حکام فاسد کشورهای عربی به ‌تبعیت از اربابان استعمارگر خود دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، حتی بدون سلاح و به‌قول امام خمینی(ره) هر کدام با یک سطل آب می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. جنگ‌های نیابتی استکبار در منطقه بعد از بیداری اسلامی خود شاهدی بر اهمیت مسئله فلسطین در اتحاد امت و تقویت مقاومت اسلامی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه حکومت‌های منطقه نه‌تنها از فلسطین و کشورهای حامی آن پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و می‌کنند. دلیل این بی‌تفاوتی‌شان نسبت به سرنوشت امت اسلامی هم چیزی جز حفظ قدرت، سلطنت و پادشاهی خودبوده

 ماموستا محمدی اظهار داشت: قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت است، فریادی بی‌کران از مظلومیت در قبله نخست مسلمانان و قلب جهان اسلام است.

وی افزود: روز قدس را امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام به یادگار گذاشت تا مردم جهان از ظلمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارند غفلت نکنند. ایشان در پیامی سرنوشت‌ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

امام جمعه سابق شهرستان های قروه ودهگلان افزود: ابتکار امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس در این ماه نشان دهنده این است که قدس متعلق به دنیای اسلام و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌های غاصب از وحدت و راهپیمایی امت اسلامی در این روز به رعب و وحشت می‌افتند و این امر مستلزم این است که به‌فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه داشته باشیم تا اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود.

ماموستا محمدی یادآورشد: بین مسلمانان، جایگاه فلسطین و قدس یک جایگاه ویژه و به‌عنوان مقدس‌ترین مکان بعد از بیت الحرام است. پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) اغلب در آن بلاد بودند و این مکان جایگاه رفیعی در قلوب مسلمین دارد و هر مسلمانی آرزومند است تا در این مکان مقدس دو رکعت نماز به جا آورد.

,

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس بیان داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز تجلی وحدت و همدلی همه مسلمانان عالم است که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اشغالگران قدس شریف نامگذاری شد.

,

وی افزود: قدس شریف قبله اول مسلمین و محل هبوط انبیای الهی و معراج پیامبر اکرم اسلام و بعنوان سرزمین مقدس در قلب هر مسلمان آزاده ای جا دارد.

,

ماموستا محمدی گفت: نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط بنیانگدار انقلاب اسلامی در جهت استفاده از ظرفیت های مسلمانان و کشورهای اسلامی و بسیج همگانی امت اسلامی برای آزادسازی قدس شریف وسرزمین های فلسطین اشغالی بوده و استفاده از این ظرفیت بالا در باز پس گیری این سرزمین ها و تقویت عزت مردم مظلوم فلسطین بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

,

امام جمعه دهگلان گفت: راهپیمایی روز قدس از سال ۵۸ تاکنون در ایران اسلامی و سایر کشورها هر ساله با شور و نشاط بسیاری برگزار شده که امسال متاسفانه بخاطر انتشار ویروس کرونا و درگیری جامعه اسلامی و سایر کشورها جهت مقابله با این ویروس سبب شده که نتوانیم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنیم که متأسفانه رژیم نامشروع صهیونیسم نیز از این موضوع در جامعه جهانی و افکار عمومی و رسانه ای سوء استفاده نموده و شاهد تصرف و غصب بیشتر سرزمین های الخلیل در این ایام هستیم که ان شاءالله با استفاده از سایر ظرفیت های رسانه ای و محکومیت این اقدامات ظالمانه شاهد افول و ویرانی این غده سرطانی و قدرتمندی و استقلال بیشتر ملت مظلوم فلسطین خواهیم بود و این وعده الهی را فراموش نخواهیم کرد که اراده خداوند در کمک و نصرت مومنین خواهد بود.

,

, ,

عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است

, عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است, عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به شریعت اسلام است,

 ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت ایران در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد:  انسان نمی تواند با دشمنی که دشمن سرسخت اسلام است و برای این قیام می کند که ریشه اسلام را نابود کند روابط دوستی برقرار کرد.

وی گفت: سران کشورهای اسلامی در خاورمیانه که در راس آن عربستان است می خواهند با اسرائیل رابطه برقرار کنند ، در حالیکه عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمانان و شریعت اسلام است و تا روزی که زنده ایم، ازسنت و قرآن رسول الله (ص) تبعیت خواهیم کرد و اعلام میکنیم که تا آخرین قطره خون خود همراه مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود .

وی افزود: در آینده ای نه چندان دور اسرائیل و صهیونیست از دنیا رخت خواهند بست و شریعت رسول الله (ص) بر دنیا حاکم خواهد شد.

ماموستا راستی افزود: از دیدگاه مسلمانان، جهان اسلام بدون مرز جغرافیایی است و انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران اسلامی حامی همه مسلمانان جهان هستند.

وی روز جهانی قدس را روز افتخار جهان اسلام دانست و افزود: تمامی حرکت های انقلابی و بیداری جهان اسلام از انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس نشات گرفته است.

وی موضوع قدس شریف و آزادی آن را مهمترین چالش جهان اسلام دانست و بر همکاری بیشتر مسلمانان برای آزادی آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت و همدلی در راستای رسیدن به اهداف و آرمانهای خود تلاش کنند، افزود: بدون شک جهان اسلام نیازمند وحدت و همدلی است و در سایه این وحدت است که می توان با دشمنان مقابله کرد و در مقابل آنها ایستاد.

ماموستا راستی ادامه داد: پیام مردم ایران این خواهد بود که اخوت و برادری خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین را تا آخرین قطره خون خود ادامه خواهیم داد .

روز قدس نماد یکپارچگی ملت های مسلمان و محکومیت جنایات اسرائیل است

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید، هرکس داد مظلوم را از ظالم بگیرد، در بهشت با من یاور و همنشین باشد.

وی افزود: این گونه است که هیچ مسلمانی ستم دژخیمان غاصب صهیونیستی که امروز بر مردم و سرزمین مقدس فلسطین روا داشته اند را تاب نخواهند آورد چرا که مسلمانان فلسطینی غیرت دینی، تعصب، انسان دوستی و خشم ظلم ستیزی شان را همچنان ‌‌‌در سینه ‌و جان خویش نگاه داشته اند و سازش با رژیم کودک کش اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

ماموستا رستمی در ادامه عنوان نمود: مردم مسلمان فلسطین درس آموخته‌ مکتب جهاد و شهادت هستند و پیروان امامی هستند که با درایت و آینده نگری،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب نمود تا مومنان به وجود غده سرطانی رژیم منحوس اسرائیل در منطقه عادت نکنند و در سراسر جهان این شعله برافروخته زبانه کشد و مردم آزاد اندیش ضمن برپایی تظاهرات و فریاد مرگ بر اسرائیل و با یادآوری به خود و مجامع جهانی این ظلم آشکار تروریسم دولتی اسرائیل را بار دیگر عیان کنند.

وی تاکید کرد: ما مردم مسلمان و روزه دار اهل سنت کردستان امسال نیز به مانند هر سال همگام با سایر برادران و خواهران دینی خود یک صدا فریاد دفاع از مظلومان فلسطین را سر داده و خواهان آزادی قبله اول مسلمین جهان خواهیم شد.

وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل غاصب با زیاده‌خواهی، بیش از نیم قرن است که کشور مسلمان فلسطین را در تصرف خود درآورده اما به طور حتم در آینده نه چندان دور جزای اعمال ننگین خود را پس خواهد داد.

امام جمعه سنندج افزود: دشمن باید از حساب بازکردن روی هر تهدیدی علیه ملت های مسلمان منصرف شود چرا که امید داریم که ان شاءالله ملت مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب پیروز خواهد شد، چون حامی آن رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با هوشیاری و همدلی حمایت خود را از مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشته، افزود: روز جهانی قدس، نماد محکومیت جنایات صهیونیسم است و لذا باید صدای اعتراض مسلمانان در سراسر دنیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیش تر از گذشته بلند شود.

ماموستا رستمی تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه استان کردستان در روز جهانی قدس به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و همیشه یاور مردم مظلوم فلسطین خواهند ماند.

آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: چند دهه از نامگذاری روز قدس گذشته است، از آن روزی که امام خمینی(ره) یک روز سال را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

وی افزود: آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است.

ماموستا محمدی مسئله فلسطین را مسئله محوری دنیای اسلام برشمرد و افزود: قدس شریف شاهراه وصل به عرش اعلا و محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) است. بنا به حدیث معروف (لاتُشَدُّ الرِّحَالُ إِلَّا إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِی هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى) سومین مسجد محترم شمرده‌شده در نگاه حضرت رسول است.

 وی علت اصلی طولانی شدن اشغال فلسطین را بی‌اعتنایی حکام فاسد کشورهای عربی به ‌تبعیت از اربابان استعمارگر خود دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، حتی بدون سلاح و به‌قول امام خمینی(ره) هر کدام با یک سطل آب می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. جنگ‌های نیابتی استکبار در منطقه بعد از بیداری اسلامی خود شاهدی بر اهمیت مسئله فلسطین در اتحاد امت و تقویت مقاومت اسلامی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه حکومت‌های منطقه نه‌تنها از فلسطین و کشورهای حامی آن پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و می‌کنند. دلیل این بی‌تفاوتی‌شان نسبت به سرنوشت امت اسلامی هم چیزی جز حفظ قدرت، سلطنت و پادشاهی خودبوده

 ماموستا محمدی اظهار داشت: قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت است، فریادی بی‌کران از مظلومیت در قبله نخست مسلمانان و قلب جهان اسلام است.

وی افزود: روز قدس را امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام به یادگار گذاشت تا مردم جهان از ظلمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارند غفلت نکنند. ایشان در پیامی سرنوشت‌ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

امام جمعه سابق شهرستان های قروه ودهگلان افزود: ابتکار امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس در این ماه نشان دهنده این است که قدس متعلق به دنیای اسلام و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌های غاصب از وحدت و راهپیمایی امت اسلامی در این روز به رعب و وحشت می‌افتند و این امر مستلزم این است که به‌فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه داشته باشیم تا اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود.

ماموستا محمدی یادآورشد: بین مسلمانان، جایگاه فلسطین و قدس یک جایگاه ویژه و به‌عنوان مقدس‌ترین مکان بعد از بیت الحرام است. پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) اغلب در آن بلاد بودند و این مکان جایگاه رفیعی در قلوب مسلمین دارد و هر مسلمانی آرزومند است تا در این مکان مقدس دو رکعت نماز به جا آورد.

,

 ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت ایران در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد:  انسان نمی تواند با دشمنی که دشمن سرسخت اسلام است و برای این قیام می کند که ریشه اسلام را نابود کند روابط دوستی برقرار کرد.

,

وی گفت: سران کشورهای اسلامی در خاورمیانه که در راس آن عربستان است می خواهند با اسرائیل رابطه برقرار کنند ، در حالیکه عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمانان و شریعت اسلام است و تا روزی که زنده ایم، ازسنت و قرآن رسول الله (ص) تبعیت خواهیم کرد و اعلام میکنیم که تا آخرین قطره خون خود همراه مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود .

,

وی افزود: در آینده ای نه چندان دور اسرائیل و صهیونیست از دنیا رخت خواهند بست و شریعت رسول الله (ص) بر دنیا حاکم خواهد شد.

,

ماموستا راستی افزود: از دیدگاه مسلمانان، جهان اسلام بدون مرز جغرافیایی است و انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران اسلامی حامی همه مسلمانان جهان هستند.

,

وی روز جهانی قدس را روز افتخار جهان اسلام دانست و افزود: تمامی حرکت های انقلابی و بیداری جهان اسلام از انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس نشات گرفته است.

,

وی موضوع قدس شریف و آزادی آن را مهمترین چالش جهان اسلام دانست و بر همکاری بیشتر مسلمانان برای آزادی آن تاکید کرد.

,

وی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت و همدلی در راستای رسیدن به اهداف و آرمانهای خود تلاش کنند، افزود: بدون شک جهان اسلام نیازمند وحدت و همدلی است و در سایه این وحدت است که می توان با دشمنان مقابله کرد و در مقابل آنها ایستاد.

,

ماموستا راستی ادامه داد: پیام مردم ایران این خواهد بود که اخوت و برادری خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین را تا آخرین قطره خون خود ادامه خواهیم داد .

,

, ,

روز قدس نماد یکپارچگی ملت های مسلمان و محکومیت جنایات اسرائیل است

, روز قدس نماد یکپارچگی ملت های مسلمان و محکومیت جنایات اسرائیل است, روز قدس نماد یکپارچگی ملت های مسلمان و محکومیت جنایات اسرائیل است,

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید، هرکس داد مظلوم را از ظالم بگیرد، در بهشت با من یاور و همنشین باشد.

وی افزود: این گونه است که هیچ مسلمانی ستم دژخیمان غاصب صهیونیستی که امروز بر مردم و سرزمین مقدس فلسطین روا داشته اند را تاب نخواهند آورد چرا که مسلمانان فلسطینی غیرت دینی، تعصب، انسان دوستی و خشم ظلم ستیزی شان را همچنان ‌‌‌در سینه ‌و جان خویش نگاه داشته اند و سازش با رژیم کودک کش اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

ماموستا رستمی در ادامه عنوان نمود: مردم مسلمان فلسطین درس آموخته‌ مکتب جهاد و شهادت هستند و پیروان امامی هستند که با درایت و آینده نگری،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب نمود تا مومنان به وجود غده سرطانی رژیم منحوس اسرائیل در منطقه عادت نکنند و در سراسر جهان این شعله برافروخته زبانه کشد و مردم آزاد اندیش ضمن برپایی تظاهرات و فریاد مرگ بر اسرائیل و با یادآوری به خود و مجامع جهانی این ظلم آشکار تروریسم دولتی اسرائیل را بار دیگر عیان کنند.

وی تاکید کرد: ما مردم مسلمان و روزه دار اهل سنت کردستان امسال نیز به مانند هر سال همگام با سایر برادران و خواهران دینی خود یک صدا فریاد دفاع از مظلومان فلسطین را سر داده و خواهان آزادی قبله اول مسلمین جهان خواهیم شد.

وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل غاصب با زیاده‌خواهی، بیش از نیم قرن است که کشور مسلمان فلسطین را در تصرف خود درآورده اما به طور حتم در آینده نه چندان دور جزای اعمال ننگین خود را پس خواهد داد.

امام جمعه سنندج افزود: دشمن باید از حساب بازکردن روی هر تهدیدی علیه ملت های مسلمان منصرف شود چرا که امید داریم که ان شاءالله ملت مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب پیروز خواهد شد، چون حامی آن رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با هوشیاری و همدلی حمایت خود را از مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشته، افزود: روز جهانی قدس، نماد محکومیت جنایات صهیونیسم است و لذا باید صدای اعتراض مسلمانان در سراسر دنیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیش تر از گذشته بلند شود.

ماموستا رستمی تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه استان کردستان در روز جهانی قدس به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و همیشه یاور مردم مظلوم فلسطین خواهند ماند.

آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: چند دهه از نامگذاری روز قدس گذشته است، از آن روزی که امام خمینی(ره) یک روز سال را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

وی افزود: آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است.

ماموستا محمدی مسئله فلسطین را مسئله محوری دنیای اسلام برشمرد و افزود: قدس شریف شاهراه وصل به عرش اعلا و محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) است. بنا به حدیث معروف (لاتُشَدُّ الرِّحَالُ إِلَّا إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِی هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى) سومین مسجد محترم شمرده‌شده در نگاه حضرت رسول است.

 وی علت اصلی طولانی شدن اشغال فلسطین را بی‌اعتنایی حکام فاسد کشورهای عربی به ‌تبعیت از اربابان استعمارگر خود دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، حتی بدون سلاح و به‌قول امام خمینی(ره) هر کدام با یک سطل آب می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. جنگ‌های نیابتی استکبار در منطقه بعد از بیداری اسلامی خود شاهدی بر اهمیت مسئله فلسطین در اتحاد امت و تقویت مقاومت اسلامی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه حکومت‌های منطقه نه‌تنها از فلسطین و کشورهای حامی آن پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و می‌کنند. دلیل این بی‌تفاوتی‌شان نسبت به سرنوشت امت اسلامی هم چیزی جز حفظ قدرت، سلطنت و پادشاهی خودبوده

 ماموستا محمدی اظهار داشت: قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت است، فریادی بی‌کران از مظلومیت در قبله نخست مسلمانان و قلب جهان اسلام است.

وی افزود: روز قدس را امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام به یادگار گذاشت تا مردم جهان از ظلمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارند غفلت نکنند. ایشان در پیامی سرنوشت‌ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

امام جمعه سابق شهرستان های قروه ودهگلان افزود: ابتکار امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس در این ماه نشان دهنده این است که قدس متعلق به دنیای اسلام و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌های غاصب از وحدت و راهپیمایی امت اسلامی در این روز به رعب و وحشت می‌افتند و این امر مستلزم این است که به‌فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه داشته باشیم تا اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود.

ماموستا محمدی یادآورشد: بین مسلمانان، جایگاه فلسطین و قدس یک جایگاه ویژه و به‌عنوان مقدس‌ترین مکان بعد از بیت الحرام است. پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) اغلب در آن بلاد بودند و این مکان جایگاه رفیعی در قلوب مسلمین دارد و هر مسلمانی آرزومند است تا در این مکان مقدس دو رکعت نماز به جا آورد.

,

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید، هرکس داد مظلوم را از ظالم بگیرد، در بهشت با من یاور و همنشین باشد.

,

وی افزود: این گونه است که هیچ مسلمانی ستم دژخیمان غاصب صهیونیستی که امروز بر مردم و سرزمین مقدس فلسطین روا داشته اند را تاب نخواهند آورد چرا که مسلمانان فلسطینی غیرت دینی، تعصب، انسان دوستی و خشم ظلم ستیزی شان را همچنان ‌‌‌در سینه ‌و جان خویش نگاه داشته اند و سازش با رژیم کودک کش اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

,

ماموستا رستمی در ادامه عنوان نمود: مردم مسلمان فلسطین درس آموخته‌ مکتب جهاد و شهادت هستند و پیروان امامی هستند که با درایت و آینده نگری،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب نمود تا مومنان به وجود غده سرطانی رژیم منحوس اسرائیل در منطقه عادت نکنند و در سراسر جهان این شعله برافروخته زبانه کشد و مردم آزاد اندیش ضمن برپایی تظاهرات و فریاد مرگ بر اسرائیل و با یادآوری به خود و مجامع جهانی این ظلم آشکار تروریسم دولتی اسرائیل را بار دیگر عیان کنند.

,

وی تاکید کرد: ما مردم مسلمان و روزه دار اهل سنت کردستان امسال نیز به مانند هر سال همگام با سایر برادران و خواهران دینی خود یک صدا فریاد دفاع از مظلومان فلسطین را سر داده و خواهان آزادی قبله اول مسلمین جهان خواهیم شد.

,

وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل غاصب با زیاده‌خواهی، بیش از نیم قرن است که کشور مسلمان فلسطین را در تصرف خود درآورده اما به طور حتم در آینده نه چندان دور جزای اعمال ننگین خود را پس خواهد داد.

,

امام جمعه سنندج افزود: دشمن باید از حساب بازکردن روی هر تهدیدی علیه ملت های مسلمان منصرف شود چرا که امید داریم که ان شاءالله ملت مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب پیروز خواهد شد، چون حامی آن رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی هستند.

,

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با هوشیاری و همدلی حمایت خود را از مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشته، افزود: روز جهانی قدس، نماد محکومیت جنایات صهیونیسم است و لذا باید صدای اعتراض مسلمانان در سراسر دنیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیش تر از گذشته بلند شود.

,

ماموستا رستمی تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه استان کردستان در روز جهانی قدس به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و همیشه یاور مردم مظلوم فلسطین خواهند ماند.

,

, ,

آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد

, آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد, آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد,

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: چند دهه از نامگذاری روز قدس گذشته است، از آن روزی که امام خمینی(ره) یک روز سال را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

وی افزود: آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است.

ماموستا محمدی مسئله فلسطین را مسئله محوری دنیای اسلام برشمرد و افزود: قدس شریف شاهراه وصل به عرش اعلا و محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) است. بنا به حدیث معروف (لاتُشَدُّ الرِّحَالُ إِلَّا إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِی هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى) سومین مسجد محترم شمرده‌شده در نگاه حضرت رسول است.

 وی علت اصلی طولانی شدن اشغال فلسطین را بی‌اعتنایی حکام فاسد کشورهای عربی به ‌تبعیت از اربابان استعمارگر خود دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، حتی بدون سلاح و به‌قول امام خمینی(ره) هر کدام با یک سطل آب می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. جنگ‌های نیابتی استکبار در منطقه بعد از بیداری اسلامی خود شاهدی بر اهمیت مسئله فلسطین در اتحاد امت و تقویت مقاومت اسلامی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه حکومت‌های منطقه نه‌تنها از فلسطین و کشورهای حامی آن پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و می‌کنند. دلیل این بی‌تفاوتی‌شان نسبت به سرنوشت امت اسلامی هم چیزی جز حفظ قدرت، سلطنت و پادشاهی خودبوده

 ماموستا محمدی اظهار داشت: قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت است، فریادی بی‌کران از مظلومیت در قبله نخست مسلمانان و قلب جهان اسلام است.

وی افزود: روز قدس را امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام به یادگار گذاشت تا مردم جهان از ظلمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارند غفلت نکنند. ایشان در پیامی سرنوشت‌ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

امام جمعه سابق شهرستان های قروه ودهگلان افزود: ابتکار امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس در این ماه نشان دهنده این است که قدس متعلق به دنیای اسلام و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌های غاصب از وحدت و راهپیمایی امت اسلامی در این روز به رعب و وحشت می‌افتند و این امر مستلزم این است که به‌فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه داشته باشیم تا اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود.

ماموستا محمدی یادآورشد: بین مسلمانان، جایگاه فلسطین و قدس یک جایگاه ویژه و به‌عنوان مقدس‌ترین مکان بعد از بیت الحرام است. پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) اغلب در آن بلاد بودند و این مکان جایگاه رفیعی در قلوب مسلمین دارد و هر مسلمانی آرزومند است تا در این مکان مقدس دو رکعت نماز به جا آورد.

,

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: چند دهه از نامگذاری روز قدس گذشته است، از آن روزی که امام خمینی(ره) یک روز سال را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

,

وی افزود: آرمان رهایی قدس شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است.

,

ماموستا محمدی مسئله فلسطین را مسئله محوری دنیای اسلام برشمرد و افزود: قدس شریف شاهراه وصل به عرش اعلا و محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) است. بنا به حدیث معروف (لاتُشَدُّ الرِّحَالُ إِلَّا إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِی هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى) سومین مسجد محترم شمرده‌شده در نگاه حضرت رسول است.

,

 وی علت اصلی طولانی شدن اشغال فلسطین را بی‌اعتنایی حکام فاسد کشورهای عربی به ‌تبعیت از اربابان استعمارگر خود دانست و تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، حتی بدون سلاح و به‌قول امام خمینی(ره) هر کدام با یک سطل آب می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. جنگ‌های نیابتی استکبار در منطقه بعد از بیداری اسلامی خود شاهدی بر اهمیت مسئله فلسطین در اتحاد امت و تقویت مقاومت اسلامی است.

,

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه حکومت‌های منطقه نه‌تنها از فلسطین و کشورهای حامی آن پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و می‌کنند. دلیل این بی‌تفاوتی‌شان نسبت به سرنوشت امت اسلامی هم چیزی جز حفظ قدرت، سلطنت و پادشاهی خودبوده

,

 ماموستا محمدی اظهار داشت: قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت است، فریادی بی‌کران از مظلومیت در قبله نخست مسلمانان و قلب جهان اسلام است.

,

وی افزود: روز قدس را امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام به یادگار گذاشت تا مردم جهان از ظلمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارند غفلت نکنند. ایشان در پیامی سرنوشت‌ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

,

امام جمعه سابق شهرستان های قروه ودهگلان افزود: ابتکار امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس در این ماه نشان دهنده این است که قدس متعلق به دنیای اسلام و مسلمانان است.

,

وی تصریح کرد: صهیونیست‌های غاصب از وحدت و راهپیمایی امت اسلامی در این روز به رعب و وحشت می‌افتند و این امر مستلزم این است که به‌فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه داشته باشیم تا اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود.

,

ماموستا محمدی یادآورشد: بین مسلمانان، جایگاه فلسطین و قدس یک جایگاه ویژه و به‌عنوان مقدس‌ترین مکان بعد از بیت الحرام است. پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) اغلب در آن بلاد بودند و این مکان جایگاه رفیعی در قلوب مسلمین دارد و هر مسلمانی آرزومند است تا در این مکان مقدس دو رکعت نماز به جا آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه