اخبار داغ

علت گرانی ارز و طلا چیست؟

علت گرانی ارز و طلا چیست؟
آخرین هفته اردیبهشت با افزایش چشمگیر نرخ ارز و سکه همراه بود اما در مقابل شاخص بورس رشد سابق خود را تجربه نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آخرین هفته اردیبهشت که متقارن با اواخر ماه رمضان است بازار های مالی دستخوش تغییرات چشمگیری شدند به طوری که بازار ارز، طلا و سکه  گوی سبقت را از بازار سرمایه ربودند و روند افزایش قیمت را تجربه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

با افزایش اونس جهانی شاهد عبور نرخ سکه از کانال ۷ میلیون تومانی بودیم از طرف دیگر دلار و یورو هم  ارقام قیمتی جدید‌ی را تجربه کردند. در این میان بازار سرمایه روند صعودی سابق خود را نداشت و گویی زمان استراحت آن فرا رسیده است تا در  آینده با توان بیشتری به روز‌های طلایی و  رو به رشد خود بازگردد.

, ,

ادر آخرین هفته اردیبهشت  قیمت سکه در بازار با رقم ۷ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان شروع به معامله کرد روند افزایش سکه و طلا نیز در رو‌زهای بعد ادامه داشت تا جایی که در ششمین روز هفته  نرخ سکه به ۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید و طی یک هفته حدود ۲۸۰ هزار تومان  گران شد.  

,

, ,

نادر بذر افشان دبیر هیات مدیره  اتحادیه طلا ، جواهر و سکه تهران در گفت و گو  باگفت: افزایش قیمت سکه در هفته گذشته  به علت اشتیاق افراد جامعه به سمت بورس کالا از جمله دریافت گواهی سپرده سکه از برخی بانک ها بود که البته ارزش این گواهی ها نسبت به  نرخ سکه بازار  حدود ۴۰۰  هزار تومان تفاوت داشت و گران تر بود.

,

, ,

او افزود: افزایش تقاضا برای دریافت گواهی سپرده  سکه  سبب شده بود گرایش مردم به سمت آن افزایش یابد و باعث افزایش تقاضای  خرید سکه از بازار شود که این امر باعث  ایجاد شکاف قیمتی بین بازار بورس کالا و سکه شده بود.

, ,

دبیر هیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران بیان کرد: اما افزایش قیمتی که در آخرین هفته اردیبهشت تجربه کردیم دلایل کاملا متفاوتی نسبت به هفته گذشته دارد.

, ,

او تصریح کرد: توقف ارائه گواهی سپرده سکه توسط  برخی از بانک ها  سبب به حداقل رسیدن  تقاضا در بازار شد و قیمت سکه نسبت به هفته گذشته با شیب ملایم تری افزایش یافت.

, ,

بذر افشان اظهار کرد: در چهارمین هفته اردیبهشت شاهد افزایش چشمگیر نرخ ارز بوده ایم که بر افزایش قیمت سکه بی تاثیر نبود از طرف دیگر اونس جهانی روند صعودی را در پیش گرفته بود و نوسان حدود ۴۰ دلار همراه بود که یکی از مهم ترین علت افزایش نرخ سکه و طلا در این هفته بود.

, ,

او در پایان گفت: معتقدم با کنترل بیشتر بانک مرکزی بر بازار ارز باعث می شود قیمت ارز در بازار به ثبات بیشتری می رسد که در پی آن این ثبات قیمت در بازار طلا و سکه برقرار می شود.

, ,

آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران گفت: جو روانی گران شدن طلا و سکه باعث ایجاد نوسانات عجیب‌وغریب برای بازار سکه و کسادی سایر کسب‌وکار‌ها شده است.

,

, ,

محمد، ولی با بیان اینکه افزایش قیمت در بازار طلا و سکه تأثیری بر افزایش خرید مصنوعات طلا نداشته است، اظهار کرد: در واقع تقاضا به سمت بازار سکه و تا حدودی طلای آب شده رفته است.

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه