اخبار داغ

در گفت‌وگو با فاتحان خرمشهر عنوان شد؛‌

بیت المقدس؛ خرمشهری دیگر/ یاد سردار سلیمانی مردم را برای حمایت از فلسطینی ها مصمم تر کرده است

بیت المقدس؛ خرمشهری دیگر/ یاد سردار سلیمانی مردم را برای حمایت از فلسطینی ها مصمم تر کرده است
همان طور که توانستیم با دست خالی و بدون تجهیزات و در حالیکه تجهیزات‌مان را از دشمن غنیمت می‌گرفتیم و می‌جنگیدیم و سرانجام نیز پیروز شویم؛ امروز هم که تقابل پیدا کرده است آزادی خرمشهر ما با قدس عزیز، این نخستین قبله گاه شیعیان عالم را نیز از چنگال استکبار جهانی و صهیونیسم نجات خواهیم داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61 در حالی در سخت ترین شرایط موجود اما با توکل رزمندگان اسلام و ملت ایران بر عنایت ویژه خدا آزاد شد که سند نقد و زنده صدق وعده الهی است. همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود فرمودند "ما خرمشهرهای زیادی در پیش داریم" که عراق و سوریه دو نمونه و قدس و فلسطین نمونه دیگری از آنهاست.

در آستانه سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر، رزمندگان دفاع مقدس و فاتحان خرمشهر در گفت‌وگوهایی ضمن بیان اینکه آرمان انقلاب اسلامی، آزادی قدس شریف است، اذعان کردند: ملت ایران به خوبی می‌داند که خدای شن‌های صحرای طبس، خدای آزادکننده خرمشهر، خدای آزادی قدس هم هست و همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، قدس را نیز به زودی به دست سربازان مقاومت آزاد خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 

,

یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر:

«مقاومت» رمز پیروزی دیروز خرمشهر و امروز قدس است/قدس، خرمشهر دیگر می‌شود

,

یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر:

, یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر:, یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر:,

«مقاومت» رمز پیروزی دیروز خرمشهر و امروز قدس است/قدس، خرمشهر دیگر می‌شود

, «مقاومت» رمز پیروزی دیروز خرمشهر و امروز قدس است/قدس، خرمشهر دیگر می‌شود, «مقاومت» رمز پیروزی دیروز خرمشهر و امروز قدس است/قدس، خرمشهر دیگر می‌شود,

احمد کوهستانی یکی از رزمندگان و فرماندهان مازندرانی عملیات بیت‌المقدس از شهرستان آمل در آزادسازی خرمشهر بود که در آن عملیات، با 27 سال سن، جانشینی تیپ بیت‌المقدس را از ابتدا تا پایان آزادسازی خرمشهر بر عهده داشت.

وی در خصوص عملیات بیت‌المقدس و آزدسازی خرمشهر به بلاغ می‌گوید: در زمان عملیات بیت‌المقدس جهت آزادی خرمشهر، صدام توسط تمام استکبار پشتیبانی می‌شد.

کوهستانی افزود: رژیم بعث چه از لحاظ نیروی انسانی، چه تجهیزات جنگی و چه از لحاظ سازمان فضایی و اطلاعات، تماما از سوی کشورهای معاند با نظام، تقویت می‌شد.

این فرمانده عملیات بیت‌المقدس در سال 61، خاطرنشان کرد: به قول خود صدام، آزادی خرمشهر را در چنین شرایطی غیرممکن می‌دانست و می‌گفت: «اگر بتوانید خرمشهر را آزاد کنید من کلید بصره را تقدیم‌تان می‌کنم.»

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس ادامه داد: در آن شرایطی که ما هیچ پشتوانه‌ای نه جانی و نه تجهیزاتی نداشتیم و کاملا تنها بودیم؛ به همت رزمندگان و رهبری امام خمینی(ره) و توکل بر خدای متعال، توانستیم هم در عملیات قبلش، فتح‌المبین و هم در عملیات‌های قبل‌تر، پیروزی نصیب ما شود.

کوهستانی بیان کرد: در این عملیات نیز که تقریبا نزدیک به یک ماه به  از 10 اردیبهشت‌ماه لغایت 3 خرداد ماه به طول انجامید، با تمام مشکلاتی که بود در گرمای طاقت فرسای خوزستان، توانستیم خرمشهر را از چنگ دشمنان دین اسلام و صدامیان نجات دهیم.

وی با بیان اینکه دیروز خرمشهر آزاد شد و در آینده ای نزدیک قدس عزیز نیز آزاد خواهد شد؛ تصریح کرد: همان طور که توانستیم با دست خالی و بدون تجهیزات و در حالیکه تجهیزات‌مان را از دشمن غنیمت می‌گرفتیم و می‌جنگیدیم و سرانجام نیز پیروز شویم؛ امروز هم که تقابل پیدا کرده است آزادی خرمشهر ما با قدس عزیز، این نخستین قبله گاه شیعیان عالم را نیز از چنگال استکبار جهانی و صهیونیسم نجات خواهیم داد.

این فرمانده سال 61 دفاع مقدس در عملیات آزاد سازی خرمشهر، تاکید کرد: همان طور که توانستیم خرمشهر را مقدمه پیروزی خودمان در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، قرار دهیم؛ ان شاءالله با آزادسازی سرزمین قدس از دست دشمنان صهیونیسم و یهودیت و وهابیت و به ویژه امریکا و انگلیس، منطقه را امن خواهیم کرد.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس افزود: ان شاءالله آزادی قدس می‌شود سرمنزل آزادی این منطقه در دنیا و این امر مقدمه و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) شود.

کوهستانی با اشاره به رشادت‌های شهیدالقدس، سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای دفاع مقدس و مقاومت، یادآور شد: در بحث عملیات‌های برون مرزی در این سال‌ها، ما مدیون شهدای بزرگی همانند سردار سلیمانی و همرزمانش و همچنین سردار احمد متوسلیان در راه اندازی گروه‌های مقاومت و جهادی، زمینه سازی آزادی در قدس و تشکیل نیروهای حزب‌الله هستیم.

وی در خصوص اهمیت آزدسازی خرمشهر و ارتباط نزدیک مفهومی و استراتژیکی آن با آزادی قدس گفت: خرمشهر در زمانی از ما گرفته شد که ما در برابر قوای تا دندان مسلح صدام، نه آمادگی دفاع را داشتیم،  و نه به لحاظ تعداد در برابر چندین تیپ زرهی و لشکر دشمن، برتری داشتیم، اما همان موقع با مقاومت جانانه رزمندگان اسلام، توانستیم جلوی پیشروی دشمن را با همه برتری‌های نظامی و تجهیزاتی را بگیریم.

این فرمانده سال 61 دفاع مقدس در عملیات آزاد سازی خرمشهر، متذکر شد: دیروز ما با دستانی خالی اما با «مقاومت» توانستیم دشمن بعثی را شکست دهیم و درست امروز، همین وضعیت را ما در قدس، شاهد هستیم و دشمنان قصد دارند با فتح قدس، قلمرو خود را در کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان نشین گسترش دهند و راه پیروزی امروز نیز هر چند با دستانی خالی اما همان «مقاومت» است.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس اضافه کرد: ما می‌توانیم همان وضعیت دوران دفاع مقدس را امروز در قدس تکرار کنیم و این امر با مقاومت، فکر و طریقی که توانستیم خرمشهر را با فرماندهی رهبری آزاد کنیم امروز نیز در خرمشهر دیگری به نام قدس، پیاده سازی و آن را آزاد کنیم.

,
,
, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

در گفت‌وگو با رزمنده مازندرانی عملیات بیت‌المقدس عنوان شد؛‌

, در گفت‌وگو با رزمنده مازندرانی عملیات بیت‌المقدس عنوان شد؛‌, در گفت‌وگو با رزمنده مازندرانی عملیات بیت‌المقدس عنوان شد؛‌,

حماسه فتح خرمشهر الگویی راهگشا برای جبهه مقاومت و آزادسازی قدس شریف

, حماسه فتح خرمشهر الگویی راهگشا برای جبهه مقاومت و آزادسازی قدس شریف, حماسه فتح خرمشهر الگویی راهگشا برای جبهه مقاومت و آزادسازی قدس شریف,

سردار حمیدرضا رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص عملیات بیت المقدس سال 61 و آزادسازی خرمشهر می‌گوید: استراتژی دشمن در فتح خرمشهر بدین نحو بود که ظرف یک نیمروز، خرمشهر را بگیرد، 3 روز خوزستان را تصرف کند و نهایتا ظرف یک هفته، جشن پیروزی‌اش را در تهران بگیرد.

وی افزود: در آن زمان، از محورهای مختلفی به مرزهای کشور حمله شد و اولین هدف دشمن شهرهای خرمشهر و آبادان بود که با ایستادگی، مقاومت، با جان‌فشانی و رشادت طلبی مدافعان خرمشهر در آن مقطع ابتدای جنگ، تمام فرضیه و سناریوی دشمن از هم پاشیده شد.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران خاطرنشان کرد: مقاومت و ایستادگی در خرمشهر 33 شبانه روز به طول انجامید و پس از این مدت، بخشی از خرمشهر در قسمت شمالی که محدوده رود کارون بود تحت اشغال دشمن قرار می‌گیرد و در آن حماسه 33 روزه خرمشهر قهرمان، نزدیک به 500 شهید را ما از اقوام مختلف کشور تقدیم انقلاب کردیم.

این رزمنده نام آشنای استان مازندران در عملیات آزادسازی خرمشهر ادامه داد: حماسه و ایستادگی 33 روزه خرمشهر، مبنا و الگویی می‌شود برای دفاع مقدس و در حقیقت مقاومت در خرمشهر در آن روزهای نخستین جنگ، دوباره فرهنگ عاشورا و شهادت را در کشور زنده می‌کند.

رستمیان بیان کرد: نکته قابل توجهی در این ایام، نقش خاص و برجسته نیروهای مردمی در رسیدن به این پیروزی و مقاومت بود، لذا همه نظام حاکم ما در آن زمان که به فعالیت بنی صدر رئیس جمهور وقت و فرمانده کل قوا، بر می‌گشت، اقدام به ممانعت از حضور نیروهای مردمی و سپاه و بسیج در عرصه جنگ کرد که در ان زمان به عنوان یکی از چالش‌های اصلی کشور محسوب می‌شد.

وی عنوان کرد: اگر در آن برهه از زمان به موقع نیروی انسانی، تجهیزات نظامی و سلاح می‌رسید و اگر نیروهای ارتش و نظامی به موقع وارد عمل می‌شدند، یقینا خرمشهر سقوط نمی‌کرد و بیش از 6 ماه در محاصره دشمن قرار نمی‌گرفت.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران گفت: به هر حال، ان حماسه اولیه یک نمادی است که در آن زمان، ما به توانمندی‌ها و ایستادگی‌های خودمان رسیدیم و دشمن را به این نتیجه رساند که قادر نیست ظرف مدت 7 روز این کشور را با همه توان نظامی و قدرتی که داشت اشغال کند.

این رزمنده نام آشنای استان مازندران در عملیات آزادسازی خرمشهر اضافه کرد: خرمشهر نزدیک به 20 ماه در اشغال دشمن بود و طی این مدت، 3 تا 4 عملیات از سوی لشکرهای ارتش انجام شد که متاسفانه به دلیل نگاه کلاسیک به جنگ، موفقیت آمیز نبود و باعث شکست‌های پی در پی ما شد.

رستمیان اعلام کرد: گرایش آن زمان بنی صدر به سمت مذاکره و دادن امتیاز به صدام بود که امام خمینی(ره) با ورود به این موضوع و فریاد خودش اعلام کرد که در این شرایط که دشمن خاک ما را اشغال کرده است به هیچ وجه ما روی میز مذاکره نخواهیم نشست.

وی افزود: لذا از همین جا بود که شعار « جنگ جنگ تا پیروزی» در کشور دمیده شد و نهایتا در اردیبهشت ماه سال 61، عملیات بیت المقدس با رمز علی بن ابیطالب(ع) آغاز و در ادامه هویزه و در سوم خرداد خرمشهر با قدوم رزمندگان اسلام و به صورت معجزه آسایی آزاد شد.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران تصریح کرد: در آن زمان، امام خمینی (ره) فرمودند: « خرمشهر را خدا آزاد کرد» و در حقیقت دست غیب و عنایت خداوند بزرگ، همت رزمندگان و اطاعت از رهبری موجب شد تا خرمشهری که در آن شرایط سخت و در حالی که صدام ادعا کرد اگر ایران خرمشهر را فتح کند، ما کلید بصره را تقدیم می‌کنیم، آزاد شد.

این رزمنده نام آشنای استان مازندران در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس تاکید کرد: در جریان این عملیات موفقیت آمیز، بخش اعظمی از خاک کشور که در اشغال نیروهای دشمن بود آزاد شد، دو شهر مهم هویزه و خرمشهر در این عملیات آزاد شد و حدود 19 هزار اسیر و یگان‌های فراوانی از نیروهای دشمن، منهدم و به غنیمت رزمندگان اسلام در آمد.

رستمیان اظهار کرد: آزادی خرمشهر که آخرین مرحله از عملیات بیت المقدس بود موجب شد تا دنیا متوجه قدرت رزمی نظام جمهوری اسلامی ایران شود و لذا از آن جا به بعد، روند جنگ تغییر پیدا کرد و البته حمایت‌ها به صدام نیز قوت بیشتری گرفت.

وی با بیان اینکه در آن عملیات، درس‌های بسیار خوبی هم در مقاومت و هم در پیروزی وجود دارد، اذعان کرد: اول اینکه نیروی مردمی با نیروی بسیج در نظام ما باید به عنوان یک اصل باشد، وقتی ما بتوانیم از بسیج استفاده کنیم و آن‌ها را سازماندهی کنیم و در میدان جنگ نیز وارد کنیم، ماحصلش می‌شود شکست حصر آبادان، عملیات طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس که حماسه خرمشهر را در خود داشت.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران ادامه داد: درس بعدی ترکیب دو نیروی نظامی و شبه نظامی مثل ارتش و سپاه در کنار یگدیگر و شکل گیری قرارگاه‌های مشترک با توانمندی‌های قابل توجه که منجر به پیروزی‌های خوبی در دوران دفاع مقدس می‌شود.

این رزمنده نام آشنای استان مازندران در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس متذکر شد: درس بعدی نقش بی بدیل مردم و نقش رهبری بود که مردم در آن زمان با اطاعت از رهبری، یک قدرت رزمی را شکل دادند و با حضور در جبهه و با استفاده از الگویی عاشورایی، بخش اعظمی از توان رزمی کشور را شکل دادند و بستری شدند برای عملیات‌ها و پیروزی‌های بعدی در دوران دفاع مقدس.

رستمیان یادآور شد: ما هر کجا که توانستیم به پیروزی‌های خوبی برسیم موجب شد تا دشمنان اصلی کشور یعنی امریکا و کشورهای غربی و عربی، درصف دشمن قرار بگیرند و این گونه بود که بیش از 60 کشور از صدام و ارتش بعث، حمایت می‌کردند تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما با ایستادگی، رهبری حضرت امام (ره)، با حماسه سازی مدافعان در میدان جنگ، مقاومت جواب می‌دهد و ما به پیروزی‌های بعدی دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: نگاه حضرت امام(ره) به آزادسازی قدس این بود که اسرائیل غاصب باید از صفحه روزگار محو شود و این موارد به عنوان راهبردهای حضرت امام خمینی(ره) در این مسیر بود که حتی در صحنه جنگ در سال 61، تعدادی از یگان‌های ما برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان به این کشورها اعزام می‌شوند و امام (ره) می‌فرمایند: « راه قدس از کربلا می‌گذرد.»

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران گفت: آن آرمان امام خمینی(ره) حالا پس از گذشت سال‌ها محقق شده است و می‌بینیم که ما و مردمان کشور عراق، در یک جبهه برای آزادی قدس قرار گرفتیم و در قامت مدافعان حرم در کشور سوریه در کنار دیوارهای فلسطین اشغالی قرار داریم و دیگر روزهای پایانی عمر صهیونیست‌ها است.

این رزمنده نام آشنای استان مازندران در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در خرمشهر، دشمن و دشمنان ناکام شدند و این ناکامی در کنار پیروزی در حماسه خرمشهر به دست آمد.

رستمیان بیان کرد: یعنی تمام توان دشمن که بسیج شده بود برای نابودی جمهوری اسلامی ایران، با مقاومت و آزادسازی خرمشهر، در هم شکسته شد و به آن‌ها فهماندیم که ما ذره‌ای از خاک کشورمان را به دشمن نخواهیم داد و این ملت با تمام ملت‌های گذشته، متفاوت است.

وی عنوان کرد: این حماسه محصور در کشور ما نماند و به تمام ملت‌های آزاده دنیا صادر شد و امروز فرهنگ عاشورایی مقاومت، الگویی راهگشا برای تمامی مردمان آزاده دنیا و به ویژه آزادسازی قدس شریف است.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران متذکر شد: با آزادسازی خرمشهر هدف ما برای آینده که همانا آزادسازی قدس به عنوان یک هدف نهایی است، مشخص شد و این هم باید به زودی محقق شود.

این رزمنده نام آشنای استان مازندران در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس گفت: برای آزادسازی قدس باید از الگوهای حماسه‌ فتح خرمشهر که همانا اتحاد، وحدت، یکدلی، پیروی از رهبری و مقاومت است، به عنوان یک الگوی راهگشا درس بگیریم و آن را به کار ببندیم.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سردار سنایی راد:

, سردار سنایی راد:, سردار سنایی راد:,

آزادی قدس تبدیل به یک پژواک جهانی شده است

, آزادی قدس تبدیل به یک پژواک جهانی شده است, آزادی قدس تبدیل به یک پژواک جهانی شده است,

سردار سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با ندای تفرش با بیان این مطلب که با ابتکار رهبر صدیق و معمار کبیر انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، گفت: امروز موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح شده و قرار گرفتن این مناسبت در ماه رمضان، پیوند موضوع فلسطین با هویت اسلامی جهان اسلام را مشخص تر می کند.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

سنایی راد اظهار کرد: تا قبل از این، سعودی ها و دولتهای عربی و بخشی از مردم فلسطین مدعی آزادی قدس از اشغال بودند که در واقع این اقدام حضرت امام(ره)، موضوع آزادی قدس را به سمت مسلمانان کشاند.

,

وی با بیان این مطلب که آزادی قدس تبدیل به یک پژواک جهانی شده است، افزود: همه ساله مردم مسلمان برای آزادی قدس و پشتیبانی از این مسئله به میدان می آیند و در راس همه مصائب جهان اسلام، موضوع فلسطین قرار دارد.

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: چنین اقدامی به مبارزات برای آزادی فلسطین و مقاومت در برابر توسعه طلبی و اشغالگری رژیم صهیونیستی، ماهیت اسلامی، جهادی و شهادت طلبانه داد. با شکل گیری سازمانهای جهادی، برخی از سازمانهای مبارزاتی غرب هم به این سازمانهای جهادی پیوستند و لذا این سبب تغییر ماهوی مبارزه شد و قبل از این با ماهیت ناسیونالیستی و گاهی کمونیستی دنبال می شد که ماهیت اسلامی پیدا کرد.

,

سنایی راد یادآور شد: هویت اسلامی پیدا کردن این مسئله، عمق مبارزه را افزایش داد و حمایت جهان اسلام را جذب کرد. در واقع توانست موازنه مبارزه با رژیم صهیونیستی را تغییر دهد. امروز حزب الله لبنان، دست برتر را در مبارزه با رژیم صهیونسیتی دارد، گروههای جهادی حماس و جهادی اسلامی در غزه چندین بار رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش شکست کرده اند.

,

وی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از غزه را از آثار هویت اسلامی این مبارزه دانست، ادامه داد: علی رغم نابرابری سخت افزارانه اما در حوزه نرم افزاری جنگ اعتقادی- اسلامی موجب شده که آرزوهای رژیم صهیونیستی که زمانی دنبال بحر تا نهر و سرزمین های بین نیل تا فرات را هدف گذاری کرده بود، امروز مجبور به کشیدن دیوار به دور خودش و اتخاذ مواضع منفعلانه است.

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این مطلب که طرح معامله قرن، یک طرح آمریکایی- صهیونیستی است که در واقع باید "جنایت قرن" نامید، گفت: این طرح هیچ کدام از معیارهای لازم توافق برای طرف فلسطینی را باقی نمی گذارد و یک معامله یک جانبه به نفع رژیم صهیونیستی است.

,

سنایی راد، طرح معامله قرن را مصادره قدس به نفع صهیونیستها دانست و ادامه داد: این طرح نه تنها اجازه بازگشت به آوارگان فلسطینی را نمی دهد بلکه یک اقدام نژادپرستانه و نژاد ستیزانه رژیم صهیونیستی است که به آوارگی ملت مظلوم فلسطین منتهی می شود و اجازه شکل گیری یک دولت مستقل را به فلسطینی ها نمی دهد.

,

وی اضافه کرد: طرح معامله قرن، معامله نیست بلکه تحمیل ظالمانه و کثیف به حساب می آید. هنگامی که فردی نظیر ترامپ، پرچمدار آن باشد، ماهیت ظالمانه این طرح کثیف بیشتر مشخص می شود.

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس، به رسمیت شناختن اشغال بلندی های جولان، الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، شاخصه هایی بر یک جانبه بودن این طرح به نفع رژیم صهیونیستی در ادامه اشغالگری و جنایتی است که از روز نکبت آغاز شده و نکبت بارتر از این طرح هم دنبال می شود.

,

 

,
فرمانده دوران دفاع مقدس:
, فرمانده دوران دفاع مقدس: , فرمانده دوران دفاع مقدس: ,
 
,
فتح خرمشهر آغاز راه "بیت المقدس" برای آزادی قدس شریف است،
, فتح خرمشهر آغاز راه "بیت المقدس" برای آزادی قدس شریف است, فتح خرمشهر آغاز راه "بیت المقدس" برای آزادی قدس شریف است,
 
,

دوستعلی آزوغ، رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و مصادف شدن این روز با روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان که یک سال بعد از انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) به منظور احیا و آزادی قدس نامگذاری شد را به فال نیک می‌گیریم.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد:  روز آزادسازی خرمشهر نماد وحدت و اراده ملت آزادی خواه ایران و امت اسلامی ما بود.

,

آزوغ افزود: همچنین روز قدس هم نماد وحدت اراده ملت های اسلامی و آزادی خواه جهان خواهد بود که انشالله به آزادی قدس شریف منجر خواهد شد.

,

رزمنده دفاع مقدس گفت:  روز قدس نماد فریاد مردم ما در مقابل ظالمان و استکبار جهانی و روز احیای قبله اول مسلمین است و در این روز همه امت اسلامی فریاد خواهند زد که قدس فراموش شدنی نیست و آزاد خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای حضرت امام(ره) و مواضع قاطع مقام معظم رهبری که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است ما رژیم منفور و کودک کش صهیونیستی را در سراشیبی سقوط قرار دادیم.

,

آزوغ یادآور شد: امروز دیگر از آن تعرضات از آن لاف زدن ها خبری نسیت، خدایی که خرمشهررا آزاد کرد، قدس شریف را نیز آزاد خواهد کرد.

,

رزمنده دفاع مقدس در پایان گفت: امسال خون شهیدسلیمانی براین پیکره تزریق گردیده که انرژی امید وحرکت برای آزادسازی قدس را چند برابر نموده است وعده خداحق است والیس الصبح القریب انشاالله.

,
 
 

رزمنده دوران دفاع مقدس:

قدس در امتداد خرمشهر آزاد می‌شود

,
 
 

رزمنده دوران دفاع مقدس:

قدس در امتداد خرمشهر آزاد می‌شود

,
 
 

رزمنده دوران دفاع مقدس:

قدس در امتداد خرمشهر آزاد می‌شود

,
 
,
 
,

رزمنده دوران دفاع مقدس:

, رزمنده دوران دفاع مقدس: , رزمنده دوران دفاع مقدس: ,

قدس در امتداد خرمشهر آزاد می‌شود

, قدس در امتداد خرمشهر آزاد می‌شود, قدس در امتداد خرمشهر آزاد می‌شود,

"غلامرضا کاظمی" از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو باخبر نگار ایلام بیدار ، در ایوان گفت: سوم خردادماه هرسال یادآور حماسه عظیم ملت ایران است که نقطه عطف تاریخ سراسر پرافتخار هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد:سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر روز ملی ایثار و پیروزی، فرصت مناسبی برای بازنمایی روحیه مقاومت و مجاهدت و عبور از پیچ تاریخی در دوران پس از چهل سالگی انقلاب برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود:عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان که به فرموده امام خمینی (ره )،تمامی معادلات و محاسبات ابرقدرت‌های شرق و غرب به ویژه آمریکای جنایتکار و خونخوار و رژیم منحوس صهیونیستی را بهم ریخت و ورق جنگ را به نفع جبهه انقلاب اسلامی تغییر داد.

,

وی بیان داشت:آزادسازی پرافتخار خرمشهر که در تاریخ امت اسلامی ماندگار شد، حاوی مهم‌ترین و اساسی‌ترین پیام به جهانیان به ویژه امت اسلامی و مردم مؤمن و انقلابی ایران بود که می‌توان با مقاومت و ایستادگی نه تنها در برابر خواسته‌های پرفریب دشمن تسلیم نشد بلکه کمر ابرقدرت‌های جهانی را با اتکا به خدا، تحت زعامت ولی امر زمان و با استفاده از ظرفیت عظیم درونی شکست و دشمن را به زانو در آورد.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد:تدبیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، امیدواری برای تحقق آرمان قدس شریف را بیش از هر زمان دیگری در جهان اسلام ایجاد کرد و همچنین باعث فرو ریختن کاخ پوشالی استکبار جهانی شد.

,

وی بیان کرد: امسال تقارن روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

,

کاظمی ادامه داد:همان گونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس با اقتدا به حضرت امام خمینی و محوریت رکن ولایت فقیه در سوم خرداد ۱۳۶۱ موفق به خلق حماسه‌بی‌بدیل فتح خرمشهر شدند، اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن با تاسی به روح ایمان، خودباوری و اتکای به خداوند قادر متعال، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت:قدس شبیه خرمشهر گذشته، اسیری است که آزادی اش را از سالها پیش انتظار می‌کشد، با این تفاوت که خرمشهر، شهری ایرانی است و فقط توسط دلیرمردان مسلمان ایرانی آزاد شد و دژ مستحکم و بظاهر شکست ناپذیرش، دشمن با آن همه هیبت ظاهری که البته پوشالی بود، درهم شکست، اما قدس، فقط یک شهر فلسطینی نیست، بلکه قبله‌گاه اول مسلمین عالم است.

,

کاظمی اظهار کرد:وقتی موصل آزاد می‌شود، وقتی سامرا امن می‌شود، وقتی حلب بازپس گرفته می‌شود، وقتی خان‌طومان به آغوش ما باز می‌گردد، وقتی رقه، دمر و دیرالزور آزاد می شوند و ذلت داعش دست پرورده صهیونیست‌ها به عینه دیده می‌شود، چه کسی می‌تواند در حضور آفتاب، انکار آفتاب کند و بگوید که مرگ و نابودی اسرائیل، دست نیافتنی و آزادی قدس، محال و  محقق نشدنی است.

,

وی بیان داشت:با این نگاه باید به آزادی و رهایی قدس از قفس تنگ صهیونیست‌ها اعتقاد راسخ داشته باشیم. اگر هم یادآوری خاطرات آزادی خرمشهر برای نسل‌های نو کمی دشوار است، می‌توانیم افکار عمومی را به شاهکار بزرگ سردار دلها شهید حاج قاسم عزیز ارجاع دهیم که چگونه به سیطره حکومتی قداره بندان داعشی پایان داد که برای توسعه خاورمیانه ای اسرائیل و پایان دادن به نفوذ ایران در منطقه و حتی نابودی ما، جنگ نیابتی راه انداخته و خشن ترین جنایتها را در کشتار و قتل عام مسلمانان به نمایش می‌گذاشت.

,

 

,

یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس:

, یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس: , یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس: ,

خدای آزادکننده خرمشهر خدای آزادی قدس است/یاد سردار سلیمانی مردم را برای حمایت از فلسطینی ها مصمم تر کرد

,

خدای آزادکننده خرمشهر خدای آزادی قدس است/یاد سردار سلیمانی مردم را برای حمایت از فلسطینی ها مصمم تر کرد

, خدای آزادکننده خرمشهر خدای آزادی قدس است/یاد سردار سلیمانی مردم را برای حمایت از فلسطینی ها مصمم تر کرد, خدای آزادکننده خرمشهر خدای آزادی قدس است/یاد سردار سلیمانی مردم را برای حمایت از فلسطینی ها مصمم تر کرد,

سردار غلامرضا باغبانی، یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه عملیات بیت المقدس محور عملیات های دوران دفاع مقدس بود، گفت: بیش از سه دهه از شرایط پیروزی خرمشهر می گذرد و شاهد تحول بزرگی در دنیا هستیم که مسئله قدس مهمترین آن است، آن چیزی که امروز در مسیر ما قرار دارد آزادی قدس شریف است که امروز به برکت تفکر امام خمینی(ره) روز قدس این ماجرا نزدیک تر شده و با وحدتی که در بین کشورهای مسلمان مبنی بر حمایت از فلسطین رخ داده هر چه زودتر شاهد از بین رفتن این غده سرطانی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.  

, عصرهامون,
رئیس هیئت رزمندگان اسلام سیستان و بلوچستان بیان کرد: روز جهانی قدس یادآور مقاومت در کشورهای مسلمان است وجود این روز و اهمیت آن منجر به این می شود که هسته‌های عظیمی از مقاومت در منطقه و بالاخص در خود فلسطین و لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد شود تا اگر دیروز صهیونیست‌ها هر کاری می کردند و مردم مظلوم بی گناه فلسطین را مورد هجمه قرار می‌دادند امروز این مردم به مقابله با آنها بپردازند و باعث شوند شعار از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی خنثی و از بین برود.

وی ادامه داد: امروز دشمن دچار شکاف سیاسی و نژادی و با مشکلات زیادی مواجه شده بر این اساس به دنبال معامله قرن است تا مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارد که در این راستا قطعا ملت ایران و کسانی که در این زمینه تلاش می کنند این نقشه راه صهیونیست ها را خنثی خواهند کرد.
 
,
,
,
,

 
, ,
,
باغبانی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن در سطح جهان، بسیاری از دولتمردان صهیونیستی و آمریکایی ادعا کردند که روز جهانی قدس برگزار نخواهد شد، این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان برای این روز برنامه‌ریزی‌های وسیع صورت گرفته ونشان دهنده این است که آرمان فلسطین در هیچ حالتی فراموش‌شدنی نیست؛ اگر چه امسال روز قدس را بدون حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سپری می کنیم اما مسئله فلسطین و تلاش برای آزادسازی قدس شریف از چنگ اشغالگران صهیونیست هدفی است که در دل مسلمانان نهفته شده و این خشم بر سر صهیونیست‌ها ریخته خواهد شد.

وی گفت: سردار سپهبد شهید سلیمانی اسطوره مقاومت و اسطوره جهان اسلام در بحث مقاومت با داعشی های تکفیری بود زیرا جریان صهیونیست ها را در حیات خود از هم پاشید، شهادتش باعث بیداری شد به گونه ای که ملت در کنار رهبری با انسجام و یکدلی در مقابل دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مقتدر ایستاده و در این گام از مسیر انقلاب اسلامی، با خون سلیمانی و سلیمانی‌ها راه روشنی را ادامه می‌دهیم.

این فرمانده عملیات بیت المقدس با تاکید بر این مطلب که سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم جهانی و سمبل و الگویی برای همه کشورهای مسلمان است، افزود: برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین امسال سردار سلیمانی ها در صحنه حاضر می شود و شاهد پیروزی مردم فلسطین در آزادسازی بیت المقدس و در آزادسازی سرزمین اشغالی خواهیم بود و همانگونه که خرشهر را خدا آزاد کرد به زودی شاهد سقوط این رژیم منحوس و آمریکا و استکبار جهانی خواهیم بود.

 وی خاطر نشان کرد: امروز به صورت مجازی و غیر تجمعی صدای مظلومیت مردم فلسطین را اعلام می کنیم که مسئله معامله قرن که ترامپ و ایادی آن مطرح کرده بودند مثل دیگر طرح هایی که بر علیه مردم فلسطین بوده به سقوط و شکست می رسد و ما شاهد عظمت و بزرگی جهان اسلام در همه عرصه های بین المللی و مسائل منطقه‌ای بوده و هستیم.
,
,
,
,
,
,
,
 
,
باغبانی با اشاره به این سخن امام راحل که روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تا آخرین توان و ظرفیتی که دارد از مردم مظلوم فلسطین دفاع خواهد کرد و ما شاهد عظمت و بزرگی آینده مردم فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و عراق خواهیم بود که پوزه استکبار جهانی را با حضور خود در صحنه و با بصیرت، آگاهی و تبعیت از فرامین رهبر انقلاب به زمین می زنیم.

وی بخش دیگر صحبت های خود را اینگونه ادامه داد که؛ عملیات پیروزمندانه بیت المقدس یکی از گسترده ترین و وسیع ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام توانستند با اتحاد و وحدت که بین ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شده بود پس از ۱۹ ماه شهر خرمشهر را که در اوایل تهاجم عراق به اشغال نیروهای بعثی در آمده بود آزاد کنند.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام سیستان وبلوچستان بیان کرد: خرمشهر یکی از شهرهای مهم و با اهمیت ما بود و در واقع از اهمیت راهبردی و  گستردگی خاصی برخوردار بود، در این زمینه رزمندگان اسلام پس از انجام عملیات های متعددی مثل طریق القدس، فتح المبین و ثامن الحجج برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای آزادسازی شهر خرمشهر دنبال کردند اگرچه یک عملیات بسیار سخت بود و دشمن فکر نمی‌کرد که رزمندگان اسلام بتوانند این شهر را پس گیرند زیرا در سخنرانی‌های حزب بعث صدام و ایادی استکبار اعلام کرده بودند خرمشهر شرایطی دارد که برای ما ماندگار خواهد بود حتی عنوان کرده بودند که خرمشهر به منزله یکی از اعراب است، با این شرایط رزمندگان طرح ریزی های مختلفی را از طریق قرارگاه خاتم برنامه ریزی کردند و با هدف آزادسازی شهر خرمشهر مناطقی مانند خرمشهر، هویزه، جاده اهواز خرمشهر و ... را که بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را در اشغال بود، توانستند آزاد کنند.

باغبانی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در این عملیات که با عظمت ترین عملیات دوران دفاع مقدس تلقی و طی چهار مرحله در تاریخ ۲ اردیبهشت سال ۶۱ این عملیات آغاز شد و به طور کلی از غرب کارون، جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر این نبرد وسعت عملیات را در خود جای داد که هدف اصلی آزادسازی خرمشهر بود.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
 وی با بیان این مطلب که خرمشهر در واقع برگ برنده‌ جنگ بود، افزود: در طول مدتی که آزادسازی خرمشهر طول کشید دشمن مشکلات و موانع زیادی بر سر راه قرار داد هرآنچه که بشر فکر کند از مسلح کردن زمین تا مین گذاری درنقاط مختلف و... همه را بکارگیری کردند تا اینکه با عنایت خدا در روز سوم خرداد سال ۶۱ شاهد این پیروزی عظیم به دست رزمندگان اسلام بودیم که جهان به حیرت درآمد. همچنین کشورهای عربی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همه وحشت کرده بودند و به نوعی می‌خواستند صدام را حمایت و پشتیبانی کند امکانات زیادی در اختیارش گذاشتند تا این شکست مفتضحانه ای که بر آنها وارد شده بود خنثی کنند پس از اینکه باورشان شد گفتند خودمان عقب‌نشینی کردیم که این نشانه ضعف آنها بود که در تاریخ ثبت شد.
,

این فرمانده عملیات بیت المقدس در پایان خاطر نشان کرد:  فتح خرمشهر روز پیروزی ملت ایران است، با توکل بر خدا همانگونه که خرمشهر آزاد شد به زودی شاهد آزادی قدس شریق و نابودی صهیونست ها به دست سربازان شهید حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود.

گفتنی است در فرمایشات اخیر دیدار مجازی رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، به اخراج امریکایی ها و اسرائیلی ها مجددا” تأکید شد و این ناشی از بصیرت وسیع و عمیقی است که معظم له نسبت به آینده جبهه مقاومت اسلامی دارند و با توجه به سخنرانی تاریخی رهبری که برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته انجام می شود، ما منتظر دریافت تکالیف جدید خویشیم تا سلیمانی وار مثل صاعقه بر اسرائیل فرود آئیم و همزمان با اخراج امریکایی ها از منطقه و فرار پادوهای آنها، طومار غربی ها و عبری ها و سران خائن عربی را در هم بپیچیم.

همچنین در این عملیات ۲۹ نفر از رزمندگان استان سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل شده و 29 نفر جانباز شدند.

,
,
,
,
,

 

,

رزمنده عملیات بیت المقدس:

, رزمنده عملیات بیت المقدس:, رزمنده عملیات بیت المقدس:,

آزادی قدس آینده ترسیم شده آزاد سازی خرمشهر است/عملیات بیت المقدس نشان داد هیچ قدرتی در برابر قدرت خداوند نمی تواند ایستادگی کند

, آزادی قدس آینده ترسیم شده آزاد سازی خرمشهر است/عملیات بیت المقدس نشان داد هیچ قدرتی در برابر قدرت خداوند نمی تواند ایستادگی کند, آزادی قدس آینده ترسیم شده آزاد سازی خرمشهر است/عملیات بیت المقدس نشان داد هیچ قدرتی در برابر قدرت خداوند نمی تواند ایستادگی کند,

محسن کریمی رزمنده عملیات بیت المقدس و فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است، گفت: در واقع رزمندگان اسلام با انجام این عملیات اقدام بزرگی را انجام دادند و توانستند علاوه بر اینکه گذشته ای را به اثبات برسانند آینده ای روشن برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند.

, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه گذشته اثبات شده توسط عملیات بیت المقدس بیان کرد: عملیات بیت المقدس نشان داد هیچ قدرتی در برابر قدرت خداوند نمی تواند ایستادگی کند و در واقع قدرت انقلاب اسلامی را در برابر قدرت های پوشالی و مادی به طور عملیاتی نشان داد.

,

رزمنده عملیات بیت المقدس با اشاره به آینده ترسیم شده برای انقلاب اسلامی توسط عملیات بیت المقدس عنوان کرد: آن چیزی که امروز در مسیر ما قرار دارد آزادی قدس شریف است که امروز به برکت تفکر امام خمینی(ره) روز قدس این ماجرا را نزدیک تر کرده است.

,

وی با اشاره به همزمانی روز قدس امسال با ایام عملیات آزادسازی خرمشهر بیان کرد: این موضوع یک نوید مهمی می تواند باشد و آن این است که همانگونه که خدا خرمشهر را خدا آزاد کرد قطعا به فصل الهی آزادی قدس هم به زودی رقم خواهد خورد و این نیازمند پیروی از مکتب امام خمینی(ره) که همان مکتب عاشورا است می باشد.

,

فرمانده سپاه روح الله تصریح کرد: سال های دور با توکل بر خداوند متعال و پای کار آمدن رزمندگان اسلام و مشارکت مردم خرمشهر آزاد شد و امروز با وحدت دنیای اسلام آزادی قدس شریف نزدیک خواهد بود.

,

کریمی با اشاره به طرح های رژیم صهیونیستی برای اشغال منطقه و کشورهای اسلامی گفت: همانگونه که در عملیات بیت المقدس با عقب راندن دشمن و پیروزی بر دشمنان بعثی نگذاشتیم ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد امروز هم قطعا با تکیه بر جبهه مقاومت و نیروی قدس قطعا از اشغال منطقه جلوگیری خواهیم کرد.

,

 

,
یک رزمنده عملیات بیت‌المقدس:
, یک رزمنده عملیات بیت‌المقدس:, یک رزمنده عملیات بیت‌المقدس:,

آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست/ یک روز نماز را در قدس اقامه می‌کنیم

,

آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست/ یک روز نماز را در قدس اقامه می‌کنیم

, آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست/ یک روز نماز را در قدس اقامه می‌کنیم, آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست/ یک روز نماز را در قدس اقامه می‌کنیم,

حسین فشی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بیت‌المقدس و روز قدس به بیان حال و هوای این عملیات بزرگ پرداخت و اظهار داشت: عملیات بیت المقدس در چند مرحله انجام شد و بنده توفیق حضور در آخرین مرحله را داشتم؛ آن زمان تنها ۲۰ سال داشتم و با عضویت بسیج به صورت داوطلبانه در عملیات‌های مختلف شرکت می‌کردم.

وی افزود: عملیات بزرگ فتح خرمشهر وصف ناپذیر است و آنقدر غیرقابل باور است که از عهده توصیف آن بر نمی‌آیم و اگر کسی بخواهد به آن بپردازد عمق و ویژگی های منحصر به فرد آن را نمی تواند درک کند؛ تنها افرادی که در عملیات بیت‌المقدس بودند می‌توانند بزرگی آن را درک کنند.

این یادگار دوران دفاع مقدس و رزمنده حاضر در عملیات بیت‌المقدس گفت: در آن زمان همه دنیا با آخرین تجهیزات نظامی مصمم بودند که اجازه بازپس‌گیری خرمشهر را به ما ندهند و به صدام این یقین را داده بودند که فتح خرمشهر برای ایران دیگر غیرقابل انجام است.

فشی بیان داشت: اما امام راحل عملیات فتح المبین را فتح الفتوح نامیدند و در پیامی فرمودند من دست تمام رزمندگان اسلام را می بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم و همین صحبت امام باعث شد رزمندگان با روحیه مضاعف ۲۰ روز بعد پیروزی فتح خرمشهر را بیافرینند.

وی ادامه داد: در این عملیات موفق شدیم نزدیک به ۲۰ هزار نفر از دشمنان را به اسارت درآوریم و ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر را نیز به هلاکت برسانیم، بزرگی این عملیات در سیطره فکر و تعقل انسان نمی گنجد و می توان ‌گفت عملیات بی‌نظیری بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: در سایه توکل به خدا و همدلی و همفکری و مساعدت و مراقبت ملت ایران و با بسیج همگانی که شکل گرفت به این مهم دست پیدا کردیم و این پیروزی میسر شد.

فشی یادآور شد: این افتخار تنها از آن سپاه و ارتش و نیروهای رزمنده نبود، بلکه نیروهای مردمی، بسیج سازندگی و همه با تدبیر و راهبری های امام راحل توانستیم در عصری که همه نمی پذیرفتند، خرمشهر را فتح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان حتی صدام گفته بود اگر نیروهای ایران بتوانند یک بار دیگر خرمشهر را به دست آورند من کلید بصره را تحویل می‌دهم، اما ما توانستیم به لطف خدا خرمشهر را آزاد کنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سخنان امام راحل گفت: آن زمان امام راحل فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و کسی عمق این سخن را درک نمی کرد، اما امروز می دانیم اگر بخواهیم به یک مقصد برسیم باید از مسیرهای صعب العبور گذر کنیم و اگر مدافعین حرم در سوریه و یمن می جنگند به خاطر همان صحبت‌های امام (ره) است.

فشی افزود: در ناباوری تمام همانطور که فتح خرمشهر را رقم زدیم  و حماسه بزرگی را در جهان به ثبت رساندیم و با حضور در مسجد جامع خرمشهر همه دنیا را مات و مبهوت کردیم؛ قطع به یقین در سایه لطف خدا و همدلی و همفکری و پیروی از فرامین خردمندانه رهبر معظم انقلاب و ایجاد روحیه نشاط و جوانمردی می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد پیروزی مسلمانان باشیم و غاصبان صهیونیست را که در مناطق مسلمان نشین حکومت می‌کنند به خاک مذلت بنشانیم.

وی تصریح کرد: امروز هم غاصبان صهیونیستی که سرزمین فلسطین را غصب کردند باید بدانند رزمندگان اسلام هیچ گاه از پا در نخواهند آمد.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست و به طور قطع به برکت خون شهدا و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام روزی به آن می رسیم و در قدس اقامه نماز خواهیم کرد.

فشی بیان داشت: زمانی که خرمشهر به دست دشمن افتاد بسیاری بر این باور بودند که نباید جنگ را دیگر ادامه دهیم و باید به همین حد بسنده کنیم همانطور که در این شرایط نیز بسیاری بر این باورند که پس از پیروزی‌هایی که در سوریه و عراق و دیگر نقاط مسلمان‌نشین کسب کرده‌ایم دیگر نیازی به ادامه جنگ نیست، اما باید بگویم هیچ وقت نباید گول زرق و برق های کاذب را خورد؛ اگر بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه نمی‌دادیم دشمن از طریق اروند رود وارد خاک ما می‌شد، در این زمان نیز مسئله جنگ با صهیونیست همین طور است و تا رسیدن به سرمنزل مقصود باید پاسداری از خاک مسلمانان را ادامه دهیم چرا که اگر اجازه تعدی به آنها داده شود بدون شک به خاک ایران هم چشم خواهم دوخت.

وی همچنین یادآور شد: پیشکسوتانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند و در کنار شهدا بوده اند وظیفه دارند که عملا در کنار جوانان و نوجوانان نسل جدید قرار گیرند و با بیان خاطرات شهدا راه و روش و سیره شهدا را به جوانان نسل جدید معرفی کنند که بدون هیچ توقعی برای دفاع از اسلام و کشور به دفاع بپا خیزند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

یک رزمنده عملیات بیت المقدس:

شهدای دهه هفتادی مصداق ایستادگی تمام قد جوانان پای انقلاب هستند/ قدس، خرمشهری که آزاد می شود

,

یک رزمنده عملیات بیت المقدس:

, یک رزمنده عملیات بیت المقدس:, یک رزمنده عملیات بیت المقدس:, یک رزمنده عملیات بیت المقدس:,

شهدای دهه هفتادی مصداق ایستادگی تمام قد جوانان پای انقلاب هستند/ قدس، خرمشهری که آزاد می شود

, شهدای دهه هفتادی مصداق ایستادگی تمام قد جوانان پای انقلاب هستند/ قدس، خرمشهری که آزاد می شود, شهدای دهه هفتادی مصداق ایستادگی تمام قد جوانان پای انقلاب هستند/ قدس، خرمشهری که آزاد می شود,

به گزارش عصر اترک، با توجه به تقارن سالروز فتح خرمشهر و روز قدس  به سراغ رزمندگانی که عاشقانه به ندای « هل من ناصر ینصرنی » رهبرشان لبیک گفتند، رفتیم و در این میان قرار مصاحبه را با رزمنده ای گذاشتیم که با وجود سن کم سابقه حضور در عملیات بیت المقدس را داشته است.

برات محمد ثابتی پور متولد 1341، رزمنده سالهای دفاع مقدس که چهارم فروردین ماه سال ۶۱ بعنوان بسیجی عازم جبهه های جنگ علیه باطل شد.

, عصر اترک,
,
, .,

 وی  در عملیات هایی همچون بیت المقدس ، قادر ، رمضان حضور داشته و با فرماندهانی از جمله شهید چراغچی و محمد باقر قالیباف همرزم بوده است، همچنین خاطراتی از شهید آهنی و  شهید آزادی  از فرماندهان  گردان آن زمان در ذهن دارد.

,

این رزمنده دفاع مقدس می گوید: در خانواده ای بزرگ شدم که مادر بنده هر چند سواد مدرسه ای نداشتند اما از فهم و درک خوبی از مسایل داشتند و واژه ی دفاع و رشادت برایشان تازگی نداشتبنده فرزند ارشد خانواده ای بودم 6 پسر داشت، مادرم پیشنهاد رفتن من بعنوان فرزند بزرگ خانواده به جبهه را داشت و با افتخار راضی به حضور من در جبهه بود. یادم می آید که زمان اعزام  دو ماه تا آخر سال تحصیلی مانده بود و چون بنده دانش آموز ممتاز بودم، می خواستم بعد  از زمان برگزاری امتحانات به جبهه بروم که مادرم ماجرای خواب خود را برایم تعریف کرد که در خواب امام خمینی (ره) را دیده که تا درب منزل ما می آیند اما وارد منزل نمی شوند و وقتی مادرم علت را می پرسند و ایشان در عالم خواب می گویند که درست نیست شما ۶ پسر داشته باشید و حال آنکه آتشی در خرمن همسایه افتاده و شما کاری نکنید.

, , . ,

ثابتی پور ادامه میدهد: با تعدادی این عزیزان در ارتباط هستیم روز به روز هم این دوستی مستحکمتر می شود. بعضی از  دوستان در جبهه شهید شدند از جمله سردار شهید نظیف و شهید قرنی ، شهید موسوی، شهید سدیدی ،شهید یا حقی شهید اکبریان که این بزرگواران در همین عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند .

, .,

وی با بیان اینکه همه جنگ خاطره بود و برای تک تک لحظاتش می شود کتابها خاطره نوشت، ادامه می دهد: اگر روزی جنگی رخ دهد، صددرصد حاضرم که فرزندانم  را برای دفاع از خاک وطنم به جنگ بفرستم زیرا که وطن چیزی نیست بتوان آن را با چیزی معامله کرد. خوشبختانه بصیرت جوانان این زمانه شاید خیلی بیشتر از زمان ما نیز باشد و هست همینطور که می بینیم شهدای دهه هفتادی داریم و جوانان تمام قد پای این انقلاب حاضر هستند.

, . ,

این رزمنده عملیات بیت المقدس می گوید: دفاع مقدس، درس زندگی و مقاومت و ایثار  را به ما آموخت به همین دلیل مشکلاتی که الان در زندگی برای امثال ما پیش می آید خیلی راحت و قابل تحمل تر است زیرا که سختی های زمان جنگ قدرت تحمل و صبر ما را بالا برده است.

, .,

ثابتی پور در خصوص روزآزادی خرمشهر اظهار می کند: می دانید گرمای طاقت فرسایی در این فصل در شهرهای جنوبی مثل خرمشهر حاکم است .ما همین که از بیسیم و رادیو خبر پیروزی و آزادسازی خرمشهر پخش شد از شدت شادمانی دوان دوان در آن گرما به سمت خاکریزها و مشغول شادی و  خوشحالی بابت این پیروزی شدیم.

, .,

این رزمنده در پاسخ به این سئوال که با توجه به همزمانی عملیات بیت المقدس و روز قدس امسال به نظر شما می شود، روز آزادی قدس را هم جشن گرفت؟می گوید: با توجه به وعده صادق مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل نابود خواهد شد، حتما این اتفاق می افتد و رزمندگان اسلام که روزی خرمشهر را فتح کردند، قدس را هم آزاد خواهند کرد. حضرت آقا گفتند خرمشهر ها در پیش است و بی شک جوانان این مرز بوم آماده خلق حماسه ها هستند و همانطور که خدا خرمشهر را آزاد کرد، قدس را هم خدا ازاد خواهد کرد.

, .,

ثابتی پور ادامه می دهد: امروز شاید خیلی از شرایط نسبت آن زمان تغییر کرده و وسایل ارتباط جمعی بین جوانان نفوذ زیادی داشته است اما این جوانان نیز اهل همین آب و خاک هستند و ایرانی هستند و مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در سختی ها پشتیبان هم هستند و قطعا برای دفاع از میهن عزیزمان ایران جان فشانی می کنند.

, . ,

 

,

رزمنده عملیات بیت المقدس:

, رزمنده عملیات بیت المقدس:, رزمنده عملیات بیت المقدس:,

فتح‌قدس امیداستکبار را ناامید خواهدکرد/وحدت جبهه مقاومت، رمز آزادسازی خرمشهر تا قدس شریف

,

فتح‌قدس امیداستکبار را ناامید خواهدکرد/وحدت جبهه مقاومت، رمز آزادسازی خرمشهر تا قدس شریف

, فتح‌قدس امیداستکبار را ناامید خواهدکرد/وحدت جبهه مقاومت، رمز آزادسازی خرمشهر تا قدس شریف, فتح‌قدس امیداستکبار را ناامید خواهدکرد/وحدت جبهه مقاومت، رمز آزادسازی خرمشهر تا قدس شریف,

به نقل از گلستان ما؛ شعبانعلی کبیری رزمنده عملیات بیت المقدس درآستانه سالروز فتح خرمشهر در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: عملیات بیت المقدس در مقابل همه عملیات هایی که برای آزادسازی خاک مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم نقطه اوج عملیات های ما بود.

, گلستان ما؛,

وی افزود:  دشمن آمده بود انقلاب ما را به قول خودش ساقط کند، اگر نشد خوزستان را از خاک جمهوری اسلامی  جدا کند بعنوان کشوری مستقل معرفی کند اما زمانی که نتوانست خودرا به تهران برساند و پشت کرخه زمینگیر شد وزمانی که از گرفتن خوزستان هم بازماند روی خرمشمهر سرمایه گذاری کرد .

,

این رزمنده دفاع مقدس خرمشهر را مسئله حیثیتی برای صدام عنوان کرد و یادآورشد: صدام به دلیل اینکه خرمشهر را از دست ندهد و از حیثیتش دفاع کند  هرچه امکانات جنگی و تسلیحاتی که می توانست در مقابل رزمندگان سد ایجاد کند بکاربرد. فقطیک گوشه خرمشهر حدود یک میلیون مین کاشته و سنگری به طول یک کیلومتر در خرمشهر حفر کرده بودند .

,

وی اضافه کرد: صدام در آن زمان می گفت من خرمشهر را طوری سنگر بندی کردم که اگر ایرانی ها بیست سال بجنگند نمی توانند ان را آزاد کند،خرمشهر نقطه آخرکار واز دست دادن آن از دست دادن همه چیز بود که کمر رژیم بعث شکست.

,

کبیری اذعان کرد:  بعد از فتح خرمشهر نظر کشورهای دنیا برگشت که صدام دیگر پیروز جنگ نیست  پس باید کاری کنیم که بازنده جنگ هم نباشد که صلح کنند .ما توانستیم جنوب را از وجود دشمن آزاد کنیم و 10 هزار کیلومتر مربع را بازپس بگیریم.

,

وی  تقارن فتح خرمشهر و روز قدس را در شرایط ویژه سال جاری ارزشمند خواند و تصریح کرد: زمانی که رزمندگان ما خرمشهر را بازپس گرفتند دشمن را ناامید کردیم .ما با نداشته هایمان در مقابل دشمن ایستادیم  دشمنی که تمامی دنیا حمایتش کرده،خوشبختانه به همت شجاعت و همبستگی مردم و در کل ایران (از پیرزنی که چند تخم مرغش را بود به جبهه ها هدیه کرده و چه افرادی که در صف اول جبهه ها بودند )همه با هم با وحدت دست به دست هم دادند و ان شاالله همان وحدت بین مسلمان قدس راهم بزودی آزاد خواهد کرد.

,

کبیری با بیان اینکه خرمشهر نقطه امید ملت ایران در آزادسازی خاکمان بود، یادآورشد: قدس، قبلگاه نخست مسلمانان  و نقطه امید دنیا برای آزاد سازی فلسطین است که به امید خدا آزاد خواهد شد.

,

وی ادامه داد: در فتح خرمشهر کل مردم دلهایشان در شهر بود و زمان آزادسازی آن، همه جشن گرفتند و برای آزادسازی قدس، همه مسلمان دخیل هستند و جشن می گیرند .

,

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همه با فتح قدس امید امریکا استکبار و اسرائیل ناامید خواهند شد، همانطور که در فتح خرمشهر امیدهای عراق و امریکا و .. نا امیدشد.

,

 

,

رزمنده گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر:

, رزمنده گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر:, رزمنده گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر:,

آزاد سازی خرمشهر مقدمه آزاد سازی قدس است/ ریشه محور مقاومت رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی است

,

آزاد سازی خرمشهر مقدمه آزاد سازی قدس است/ ریشه محور مقاومت رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی است

, آزاد سازی خرمشهر مقدمه آزاد سازی قدس است/ ریشه محور مقاومت رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی است, آزاد سازی خرمشهر مقدمه آزاد سازی قدس است/ ریشه محور مقاومت رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی است,

محب اله اسدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در مورد اهمیت روز قدس و تاثیر تدبیر امام در حفظ هویت فلسطین، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات امام راحل(ره) آزادی روز قدس آزادی اسلام است و وظیفه ماست ندای آزادیخواهی جهان اسلام به گوش جهانیان برسانیم.

, ۸دی ,

وی ادامه داد: همه باید برای محو این غده سرطانی از صحنه روزگاربسیج شویم و این امر مگر با وحدت و یکپارچگی میسر نمی شود.

,

رزمنده گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: چه در خانه، چه در مسیر راه، با ماشین، سواره و پیاده ندای مرگ بر اسرائیل را باید همیشه بر سر زبان هایمان داشته باشیم و به همه جهانیان و اطرافیان نشان دهیم این غده سرطانی این غاصب در حال ظلم کردن به همه مسلمین جهان است.

,

وی در خصوص اینکه آیا قدس هم همانند خرمشهر آزاد می شود، افزود: قطعا نتیجه آزادسازی خرمشهر، همین است با توجه به فرمایشات امام راحل که راه قدس از کربلا می گذرد و ما هم الحمدالله به کربلا رسیدیم ایران کربلا و عراق یکی شده و ما چند کیلومتری فلسطین و اسرائیل هستیم.

,

رزمنده عملیات آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه با یاری خداوند خرمشهر در سال 61 آزاد شد، گفت: کربلا هم در سال های اخیر آزاد شد و با یاری خداوند قدس هم در آینده نزدیک از چنگال صهیونیست ها آزاد خواهد شد.

,

اسدی افزود: مقاومت و رشادت زمان جنگ تحمیلی بود که امروز محور مقاومت در کشورهای منطقه ریشه دوانده است و انشاء الله این راه راتا ظهور امام زمان(عج) ادامه می دهد تا بتوانیم عرصه پیروزی و آزادیخواهی اسلام را بدست ایشان برسانیم.

,

 

,

یکی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس:

, یکی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس:, یکی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس:,

همچون خرمشهر، قدس را هم آزاد خواهیم کرد/با روحیه مقاومت اسرائیل را از جهان حذف خواهیم کرد

,

همچون خرمشهر، قدس را هم آزاد خواهیم کرد/با روحیه مقاومت اسرائیل را از جهان حذف خواهیم کرد

, همچون خرمشهر، قدس را هم آزاد خواهیم کرد/با روحیه مقاومت اسرائیل را از جهان حذف خواهیم کرد, همچون خرمشهر، قدس را هم آزاد خواهیم کرد/با روحیه مقاومت اسرائیل را از جهان حذف خواهیم کرد,

به نقل از عصر همدان؛ رزمندگان همدانی در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر نقش بسیار موثری داشتند.

, عصر همدان,

یکی از این رزمندگان حاج علی اصغر حاجی بابایی هست که همچنان با گذشت چندین سال از جنگ روحیه ایثار و جهادی در وجودش جاری هست و با بیانی جذاب به بیان خاطرات روزهای جنگ می پردازد و معتقد است جوانان امروز کمتر از نسل های قبل نیستند و اجازه نمی دهند گوشه ای از خاک ایران دست بیگانه بیفتد.

,

به همین منظور با توجه به فرارسیدن روز قدس و سالروز عملیات بیت المقدس گفتگویی با این رزمنده صورت گرفت که در ادامه می خوانید.

,

علی اصغر حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره  به نقش شهید محمود شهبازی فرمانده وقت سپاه همدان در عملیات بیت المقدس گفت: در عملیات بیت المقدس سرداران بزرگی از همدان همچون  شهید حاج حسین همدانی، سردار شهید حبیب مظاهری و اسماعیل شکری موحد هم حضور داشتند.

,

وی با بیان اینکه رزمنده ها در آن زمان روحیه جهادی و خستگی ناپذیری داشتند افزود: قطعا اگر عملیات متوقف می شد دشمن پیروز می شد ولی رزمندکان سپاه و ارتش با روحیه جهادی تحت فرمان امام خمینی «ره» به مقاومت ادامه دادند تا به پیروزی رسیدند.

,

این رزمنده همدانی با بیان اینکه مقاومت بزرگترین افتخار ما است افزود: با وجود اینکه بعد از فتح خرمشهر هنوز ۲۸۰۰ کیلومتر مربع خاک ما دست عراقی ها بود برخی در داخل می گفتند چرا صلح نمی کنید .

,

وی با بیان اینکه بعد از فتح خرمشهر، هراسی در کشورهای مخالف انقلاب اسلامی ایجاد شده بود افزود: همزمان با فتح خرمشهر اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد بخاطر اینکه افکار عمومی جهان را به سمت خودش بکشاند.

,

حاجی بابایی ادامه داد: به همین منظور رزمندگان ما بعد از فتح خرمشهر به جنوب لبنان رفتند و در پادگانی در بلندی های جولان مستقر شدند و حتی طوری شده بود که  شب هایی که رزمنده های ایرانی  گشت می رفتند عکس حضرت امام  «ره» را بر روی تانک های اسرائیل می چسباندند که باعث وحشت آنان شده بود.

,

وی ادامه داد: امام خمینی «ره » آن زمان فرمودند که " راه قدس از کربلا می کذرد" به همین منظور نیروها برگشتند تا بقیه خاک کشور را از عراق پس بگیرند.

,

این رزمنده همدانی در پایان با بیان اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد و قدس هم خدا آزاد خواهد کرد افزود: با روحیه مقاومت می توان اسرائیل را از جهان حذف کرد.

,

 

,

رزمنده کُردستانی:

, رزمنده کُردستانی: , رزمنده کُردستانی: ,

همانگونه که خرمشهر را خدا آزاد کرد قطعا آزادی قدس هم رقم خواهد خورد

, همانگونه که خرمشهر را خدا آزاد کرد قطعا آزادی قدس هم رقم خواهد خورد, همانگونه که خرمشهر را خدا آزاد کرد قطعا آزادی قدس هم رقم خواهد خورد,

قربان طیبی راد یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی،  با تبریک تقارون روز قدس و سالگرد آزادی خرمشهر اظهار نمود: همانطور که فتح خرمشهر سرآغاز فروپاشی حزب بعث و اضمحلال رژیم صدام بود اظهار کرد:  ملت ما در ابتدای شروع نهضت اسلامی توانستند در یک رویارویی طولانی مدت با نظام سلطه دست و پنجه نرم کنند و سرانجام آنها را نابود کند.

, کُردتودی،,

وی با اشاره به همزمانی روز قدس امسال با ایام عملیات آزادسازی خرمشهر بیان کرد: این موضوع یک نوید مهمی می تواند باشد و آن این است که همانگونه که خدا خرمشهر را خدا آزاد کرد قطعا به فصل الهی آزادی قدس هم به زودی رقم خواهد خورد و این نیازمند پیروی از مکتب امام خمینی(ره) که همان مکتب عاشورا است می باشد.

,

طیبی راد گفت: آن روز ملت ما یکه و تنها در مقابل نظام سلطه و استکبار ایستاده بود و موفق به این فتح بزرگ شد و امروز به برکت مجاهدتهای شهید سلیمانی و درهم آمیخته شدن خون رزمندگان در جبهه حق علیه کفر و تکفیر و استکبار ، منطقه یکپارچه از مقاومت شده و فتح قدس را فریاد می‌زند.

,

 وی افزود:در گام دوم  و با بشارتها و نویدهای که مقام معظم رهبری و با بیداری که در ملت ها به وجود آمده است و با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی که شهید راه آزادی قدس شریف بودند آزادی مردم مظلوم فلسطین نیز به یاری خداوند به زودی زود رقم خواهد خورد.

,

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه عنوان نمود: بنا به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و تصمیمات اتخاذشده دال بر حضور مردم در فضای حقیقی و برگزاری راهپیمای، مردم مسلمان باید با حضور در پویشهای مردمی که در فضای مجازی وجود دارد بهتر و پر جوش تر  از هر وقتی با حمایت از محرومین و مردم  بی دفاع و مظلوم فلسطین تلاش کنند تا با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان قدس عزیز باشند.

,

طیبی راد گفت: با گرامیداشت یاد شهدای انتفاظه امروز می بینیم که مردم مظلوم فلسطین و جنایاتی که بر علیه این ملت از طرف دشمن روا داشته شده است در حقوق بین الملل نادیده گرفته می شود که اینجا وظیفه هر مسلمانی در جهان این است که به دفاع از حقوق  این ملت در مقابل ظلم ظالمان بیستد.

,

این رزمنده انقلابی عنوان نمود: از فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، انصارالله یمنی و گروه‌های الحشد‌الشعبی عراق و سوریه تا حزب‌الله لبنان و تا حماس و جهاد اسلامی فلسطین جملگی محوری عظیم و بزرگ را تشکیل داده‌اند که هدف نهایی آنها فتح قدس خواهد بود.

,

طیبی راد عنوان کرد: ضعف و درماندگی بیش از پیش صهیونیستها و قدرت روزافزون جبهه مقاومت آزادی قدس عزیز را به زودی برای جهان اسلام و حامیان این مردم مظلوم به ارمغان خواهد آورد.

,

وی گفت: مردم انقلابی ایران برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در منطقه  با حضور در پویش های فضای مجازی به صحنه می‌آیند و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این جنایات را محکوم می‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم ایران همیشه طرفدار مظلومین هستند، گفت: روز جهانی قدس  روز دفاع از اولین قبله مسلمانان و مردم عزیز فلسطین است و همه مسلمانان  در این روز خواستار نابودی رژیم صهیونیستی این غده سرطانی منطقه خواهند بود.

,

 

,

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس:

, رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس:, رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس:,

آزادی سازی قدس در ادامه آزادسازی خرمشهر است/ خیال باطل صهیونیستها همچون خیال خام صدام محقق نخواهد شد

,

آزادی سازی قدس در ادامه آزادسازی خرمشهر است/ خیال باطل صهیونیستها همچون خیال خام صدام محقق نخواهد شد

, آزادی سازی قدس در ادامه آزادسازی خرمشهر است/ خیال باطل صهیونیستها همچون خیال خام صدام محقق نخواهد شد, آزادی سازی قدس در ادامه آزادسازی خرمشهر است/ خیال باطل صهیونیستها همچون خیال خام صدام محقق نخواهد شد,

سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با اطمینان صدام از اشغال خرمشهر گفت: صدام با این نگاه به ایران حمله کرد که اگر توانست پایتخت را اشغال کند و اگر قادر به این کار نبود حداقل استان خوزستان را از ایران جدا کند.

, راه آرمان,

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس افزود: بعد از حمله رژیم بعث به ایران ۵ استان ما درگیر شد، خوزستان، ایلام، کرمانشاه کردستان و بخشی از آذربایجان غربی مورد حمله قرار گرفتند و بسیاری از شهرها مثل مهران بستان و هویزه به اشغال عراق درآمدند.

,

مطهری با اشاره به مقاومت مردم خرمشهر در برابر رژیم بعث تشریح کرد: صدام فکر می کرد خرمشهر را به راحتی اشغال می کند اما مدافعان و مردم خرمشهر ۳۴ روز رژیم بعثی را پشت درهای خرمشهر نگه داشتند اما در نهایت خرمشهر اسیر دست صدامیان شد و این اشغالگری دو سال به طول انجامید.

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: تا زمان فرار بنی صدر که ۹ ماه از آغاز جنگ تحمیلی می گذشت ایران تقریبا هیچ توفیقی در عملیاتها نداشت؛ اما پس از عزل بنی صدر بین نیروهای مسلح ارتش و سپاه هماهنگی و همدلی صورت گرفت که عملیاتهای ما یکی پس از دیگری شروع شد.

,

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس توضیح داد: در مهر ۱۳۶۰ آبادان از محاصره خارج شد سپس در آذر سال ۶۰ بستان آزاد شد و در نورور ۱۳۶۱ با آغاز عملیات بیت المقدس بخش عمده ای از شوش و اندیمشک و دزفول آزاد شد و تقریبا تنها منطقه مهم اشغال شده خرمشهر بود.

,

مطهری با اشاره به نقش تیپ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی در عملیات بیت المقدس گفت: حاج قاسم فرمانده تیپ ثارالله بود که در عملیات فتح المبین در نوروز ۶۱ شرکت کرد و موفقیتهای خوبی بدست آورد سپس در تاریخ دهم فروردین ماه تیپ ثارالله به اردوگاه حمیدیه آمد تا برنامه ریزی ها برای آزادسازی خرمشهر صورت گیرد.

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: آغاز عملیات بیت المقدس در روز دهم اردیبهشت سال ۶۱ انجام شد لشکر ۴۱ ثارالله در سید جابر و کوهه که شمال منطقه عملیاتی بیت المقدس بود مستقر شد؛ این لشکر به فرماندهی حاج قاسم رژیم بعث را از کوهه و سیدجابر راندند تا به مرز عراق رسیدند.

,

وی تشریح کرد: به فرمان حاج قاسم دو گردان خونین شهر۱ و خونین شهر۲ تشکیل شد و در کنار فعالیت سایر گردانها بعد از ۲۴ روز جنگ مداوم خرمشهر آزاد شد و این پیروزی بزرگ نصیب مردم ایران شد به طوریکه در ورودی خرمشهر بر تابلوی شهر جمعیت را ۳۶ میلیون نفر یعنی جمعیت کل ایران درج کردند.

,

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر مقدمه ای شد تا تا دشمنان ما خصوصا آمریکا بفهمند صدام کسی نیست که بتواند این ملت بزرگ  و ولایتمدار را شکست دهد.

,

مطهری با بیان اینکه امروز هم آزادسازی قدس به اندازه آزادسازی خرمشهر برای ما اهمیت دارد گفت: همانطور که صدام روزگاری رویای تصرف ایران با اشغال خرمشهر را در سر می پروراند امروز هم رژیم غاصب اسرائیل با تصرف قدس قصد اشغال کل منطقه از جمله ایران را دارد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و صهیونیستها بدانند همانطور که یک روز رزمندگان ما خرمشهر را آزاد کردند؛ می رسد روزی که قدس هم به دست با توان و با کفایت رزمندگان جبهه مقاومت آزاد خواهد شد.

,

 

,

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد؛

, فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد؛, فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد؛,

تشکیل دولت جعلی بدون ملت اسرائیل با هدف بر هم زدن قاعده جهان اسلام/ وحدت کشورهای منطقه تحقق بخش آرمان های فلسطین

,

تشکیل دولت جعلی بدون ملت اسرائیل با هدف بر هم زدن قاعده جهان اسلام/ وحدت کشورهای منطقه تحقق بخش آرمان های فلسطین

, تشکیل دولت جعلی بدون ملت اسرائیل با هدف بر هم زدن قاعده جهان اسلام/ وحدت کشورهای منطقه تحقق بخش آرمان های فلسطین, تشکیل دولت جعلی بدون ملت اسرائیل با هدف بر هم زدن قاعده جهان اسلام/ وحدت کشورهای منطقه تحقق بخش آرمان های فلسطین,

سردار معروفی فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان و رزمنده دوران جنگ تحمیلی در ارتباط با آرمان های شهدای عملیات بیت المقدس و ۸ سال دفاع مقدس به خبرنگار راه آرمان گفت: هدفی که شهدای ما برای آن جان شیرین خود را فدا کردند، رسالت محوری و تکلیف گرایی در مکتب وحی بود.

, راه آرمان,

وی افزود: اطاعت از امام راحل برای ترویج احکام الهی، مکتب وحی، انسجام جهان اسلام و اعتلای کلمه حق لا اله الا الله، محمد رسول الله و علی ولی الله راهبرد  رزمندان در دوران دفاع مقدس بود.

,

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان ابراز کرد: شهدای ما با ولایت پذیری در زمان امام غیر معصوم کاری را انجام دادند که در زمان امام معصوم هم انجام نشد، ما در دوران دفاع مقدس در جنگی نا برابر بیش از ۱۸۰ هزار شهید برای ترویج مکتب اسلام، حفظ کرامت انسانی و تمامیت ارزی تقدیم کردیم.

,

سردار معروفی تاکید کرد: امروز ترویج فرهنگ و گفتمان شهدا به معنی مصونیت انقلاب اسلامی و ملت بزرگ مبارز ایران اسلامی است.

,

وی در خصوص اهمیت آزادسازی خرمشهر و ارتباط آن با آزادی قدس شریف تصریح کرد: امام خمینی (ره) در ابتدا راهبرد انقلاب اسلامی ایران را نابودی اسرائیل معرفی کردند و پس از گذشت ۴۱ سال رهبر فرزانه انقلاب ادامه دهنده این راهبرد است.

,

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان عنوان کرد: امام خمینی (ره) در بیانات خود فرمودند اگر هر کدام از مسلمانان یه سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد و اسرائیل یک غده سرطانی نا به جا، ناحق، ظالم و غاصب است که مردم مظلوم فلسطین را با هماهنگی کشورهای غربی به ویژه انگلیس و آمریکا از خاک خود بیرون راندند.

,

سردار معروفی اذعان کرد: افرادی که به خاک فلسطین هجوم آوردند، یهودیان منطقه نیستند، دشمنان دولت جعلی بدون ملتی با هدف بر هم زدن قاعده جهان اسلام و ایجاد نا امنی تشکیل دادند.

,

وی ادامه داد: راهبرد نظام انقلاب اسلامی مشخص است و امروز برای حفظ آرمان فلسطین تنها کشوری که همه توان خود را برای پشتیبانی از ملت و آرماناین کشور از سال ۵۷ تاکنون صرف کرده، انقلاب اسلامی ایران است.

,

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد: شخصیت بزرگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی راهبرد امام انقلاب را در ارتباط با تحقق آرمان فلسطین در حوزه های سیاسی، نظامی، اجتماعی و تغییر نگرش عملیاتی کرد.

,

سردار معروفی اظهار کرد: کشوری که مظلومان آن در گذشته با استفاده از سنگ در مقابل دشمن ایستادگی می کردند امروز با استفاده از تسلیحات قدرتمند و موشک های موثر با دشمن مبارزه می کند و به قدرتی بازدارنده تغییر یافته است.

,

وی توضیح داد: به فرموده امام راحل راه قدس از کربلا عبور می کند، به فضل الهی امروز بر سرزمین های ارزشمند و شیعه نشین عتبات عالیات جمعیت های انقلابی همچون حشد الشعبی حاکم است.

,

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان بیان کرد: قطعا آن چیزی که می تواند سبب تحقق آرمان های فلسطین شود وحدت جهان اسلام حول نظام سیاسی امامین انقلاب اسلامی است چرا که این نظام بر گرفته از اسلام ناب است.

,

سردار معروفی افزود: درست است که در راس این نظام امام شیعه قرار دارد، اما مکتب اسلام ناب است و امروز انقلاب اسلامی به عنوان حکومیت شیعی، تنها دولتی در جهان است که از مردم مظلوم سنی فلسطین دفاع می کند و بیشترین ظلم نیز از سوی عربستان سنی که ادعای ام القری جهان اسلام را دارد به این مردم ستم دیده وارد می کند.

,

وی عنوان کرد: وهابیت عربستان با نادیده گرفتن آرمان های فلسطین، با سیاست هایی که اتخاذ می کند بیشترین آسیب را به مردم این سرزمین وارد می کند.

,

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان تصریح کرد: ما قطعا در ادامه راه امام بزرگوار وشهید قدس سپهبد سلیمانی با رهبری امام خامنه ای قدس شریف را آزاد می کنیم، همانگونه که اسماعیل هنیئه در سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی تاکید کرد حاج قاسم شهید قدس است.

,

سردار معروفی یادآور شد: مفهوم شهید قدس به این معنا است که شبکه سازی بزرگ آرمان های فلسطین توسط شهید سلیمانی ایجاد شد، قطعا آرمان شهید سلیمانی که استقلال همیشگی حکومت بر حق مردم فلسطین متوقف نمی شود.

,

وی ابراز کرد: امروز در غزه و حماس، نیروهای انقلابی عراق، سوریه، یمن و حزب الله لبنان از هر جهت آماده تر، هوشیارتر و پا به کار تر هستند، همانگونه که معامله قرن شکست خورد قطعا تمام بی مهری ها و تقسیمات ظالمانه رژیم اشغال گر قدس نیز شکست می خورد.

,

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان اذعان کرد: امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا ملت های مسلمان ایران و کشورهای منطقه نمی توانند برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به خیابان ها بیایند بدین معنی نیست که قلب ما با این مردم مظلوم همراهی نمی کند بلکه در فضای مجازی و حقیقی صیانت از این آرمان موج می زند.

,

سردار معروفی گفت: همه ملت ایران سخنان هدایت گر، آرام بخش و تاثیر گذار رهبر معظم انقلاب را شنیدند و ایشان به زیبایی آرمان فلسطین و ادامه راه را ترسیم کرده و اعلام کردند که هر کس از فلسطین و مجاهدین این کشور حمایت کند، ما از او پشتیبانی می کنیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع ار فلسطین و مردم مظلوم آن حق ما و همه ملت های جهان اسلام است، امیدواریم با ادامه راه شهید سلیمانی آرزوی دیرینه ایشان که نابودی رژیم غاصب اسرائیل است، محقق شود.

,

 

,

رزمنده حاضر در عملیات بیت المقدس:

, رزمنده حاضر در عملیات بیت المقدس:, رزمنده حاضر در عملیات بیت المقدس:,

همانند خرمشهر، قدس را خدا آزاد می‌کند/ مسیر خرمشهر، کربلا و قدس از یکدیگر جدا نیست

, همانند خرمشهر، قدس را خدا آزاد می‌کند/ مسیر خرمشهر، کربلا و قدس از یکدیگر جدا نیست, همانند خرمشهر، قدس را خدا آزاد می‌کند/ مسیر خرمشهر، کربلا و قدس از یکدیگر جدا نیست,

محمدعلی ذاکریان رزمنده هشت سال دفاع مقدس و یکی از رزمندگان عملیات بیت المقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: امسال روز قدس و سالروز آزاد سازی خرمشهر به یکدیگر نزدیک شده، ان‌شاء‌الله این تقارن برکات خوبی داشته باشد و همان‌گونه که خرمشهر آزاد شد به زودی شاهد آزادی قدس شریف نیز باشیم.

, خاورستان،,

وی با بیان این‌که وقتی به جبهه اعزام شدم در لشکر 5 نصر خراسان بزرگ حضور داشتم، افزود: عملیات فتح المبین به اتمام رسیده بود و رزمندگان در آستانه اجرای عملیات برای آزاد سازی خرمشهر بودند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: تصرف خرمشهر برای صدام بسیار مهم بود و به گونه‌ای این شهر را تجهیز کرده بود که هیچ روزنه نفوذ، اجرای عملیات و راهی که بتوان برای آزادی خرمشهر اقدام کرد وجود نداشت. حتی صدام در مورد آزاد سازی خرمشهر گفته بود اگر ایران بتواند این شهر را آزاد کند من کلید بصره را به ایران خواهم داد.

,

ذاکریان عنوان کرد: در این راستا رزمنده‌ها به فکر اجرای عملیات برای آزادسازی خرمشهر افتادند و طی چهار مرحله عملیات آزادسازی خرمشهر با هم‌افزایی تمام نیروها انجام شد.

,

وی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر وضعیتی در دنیا به وجود آورد که باعث تعجب کشورهایی که به صدام برای تصرف خرمشهر کمک کرده بودند، شد.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: دشمن می‌دانست که اگر خرمشهر سقوط کند تمام ایران سقوط خواهد کرد و اگر حفظ و آزاد شود تمام کشور حفظ خواهد شد لذا مسئله آزادسازی خرمشهر برای دشمنان ایران بسیار عجیب بود.

,

ذاکریان بیان کرد: امام خمینی (ره) پس از توضیح آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان خطاب به آن‌ها گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد و واقعیت نیز همین بود.

,

وی با اشاره به برگزاری روز قدس امسال در فضای مجازی، تصریح کرد: این شیوه علاوه بر جدیدبودن تأثیرات قابل توجهی در سطح دنیا خواهد داشت.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم متوجه خواهیم شد دشمنانی که ادعا کرده بودند ایران نمی‌تواند خرمشهر را آزاد کند حال ادعا می‌کنند مسلمانان قادر به آزادسازی قدس نیستند لذا در این شرایط لازم است با هماهنگی و انسجامی که بین کشورهای مسلمان و آزادی‌خواهان جهان وجود دارد روز قدس امسال را هر چند به صورت مجازی، باشکوه هر چه تمام برگزار کنیم و شاهد آزادی قدس شریف در آینده نزدیک به فضل خداوند باشیم.

,

ذاکریان خاطرنشان کرد: پیروزی جبهه حق و نابودی باطل، وعده خداوند است و جواب خون‌هایی که به ناحق در فلسطین ریخته شده بی پاسخ نخواهد ماند.

,

وی بیان کرد: راه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که پرچمدار دفاع از قدس بود ادامه دارد و با وحدت و اتحاد کشورهای مسلمان با یکدیگر قدس به زودی آزاد خواهد شد و ان‌شاءالله بتوانیم نماز جماعت را به امامت مقام معظم رهبری در قدس برگزار کنیم.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: همان‌گونه که آزادسازی خرمشهر دل تمام مردم ایران و کشورهای مسلمان را شاد کرد به زودی شاهد آزادی قدس شریف و شادی مسلمانان دنیا خواهیم بود.

,

ذاکریان با بیان این‌که چندین سال قبل شاهد آزادسازی خرمشهر و بعد از آن کربلا بودیم، عنوان کرد: مسیر خرمشهر، کربلا و قدس از یکدیگر جدا نیست و تجربه نشان داده هر جا استقامت کردیم موفق شدیم و دشمنان شکست خوردند.

,

وی ادامه داد: شکست‌های دشمنان علیه کشورهای مسلمان پشت سر هم تکرار می‌شود و در حال حاضر که نوبت به اسرائیل و رژیم صهیونیستی رسیده نیز با نگاه به گذشته و تجر‌به‌ای که داریم، مقاومت ملت مسلمان فلسطین، اجرای عملیات‌های مختلف و تلاش برای پیروزی و از همه مهمتر شهادت سردار سلیمانی و خون پاکش کارساز است و به زودی شاهد نابودی اسرائیل، رژیم صهیونیستی و آزادی قدس خواهیم بود.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر شاهد ضعف، زبونی و نابودی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بلندی‌های جولان هستیم؛ این‌که اسرائیل در این نقاط خانه‌های مسکونی را بمباران می‌کند نشان از استیصال رژیم صهیونیستی است.

,

ذاکریان با اشاره به این‌که اگر امروز از قدس دفاع نشود دشمن به سایر کشورهای مسلمان نیز دست‌اندازی خواهد داشت، بیان کرد: اسرائیل برای بدست آوردن خاورمیانه برنامه‌های بلندمدتی طراحی کرده است اما این نقشه بلند مدت نه‌تنها پیشرفتی نداشته بلکه آن‌ها سیاست‌ها و مواضع خود را در این خصوص تغییر داده یا خواهند داد.

,

وی گفت: مقاومت حزب‌الله، شکست داعش و شکست‌هایی که استکبار در خاورمیانه تحمل کرده راهی برای پیروزی آن‌ها و این‌که جایگاهی در منطقه داشته باشند باقی نگذاشته است. اما مشکلی که وجود دارد و باید مسلمانان در این خصوص بیشتر توجه داشته باشند سران برخی از کشورهای اسلامی است که به این واقعیت نرسیده‌اند که در کنار جبهه مقاومت قرار گیرند و آبروی از دست رفته خودشان را حفظ کنند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: امیدواریم جنگ یمن که توسط عربستان طراحی شده هر چه زودتر با پیروزی ملت یمن به اتمام برسد و کشورهایی که در کنار آمریکا قرار دارند و علیه کشورهای مسلمان تلاش می‌کنند به خود بیایند.

,

ذاکریان بیان کرد: خوشبخانه بیداری اسلامی در جهان شکل گرفته و مسلمانان انتقام سختی از دشمنان خواهند گرفت.

,

وی با بیان این‌که جوانان نقش مهمی در کشورها دارند و همیشه مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند، تصریح کرد: امیدواریم زمینه‌های انسجام و همفکری بین جوانان بیش از این شکل بگیرد که شاهد تشکیل یک جبهه قدرتمند اسلامی متشکل از دولت‌های همسو با جبهه مقاومت باشیم که جایی برای رژیم صهیونیستی و اسرائیل باقی نماند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: دولت‌مردان اسرائیل و آمریکا خوب می‌دانند اگر این انسجام به وجود بیاید هیچ جایگاهی در منطقه نخواهند داشت و به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهند شد لذا از این انسجام واهمه دارند و به کشتار مسلمانان روی آورده‌اند.

,

ذاکریان خاطرنشان کرد: امیدواریم جبهه مقاومت قوی‌تر از همیشه در برابر رژیم صهیونیستی و اسرائیل مقاومت کرده و شاهد رهایی قدس شریف از چنگال دشمنان باشیم.

,

 

,

رزمنده فاتح خرمشهر:

, رزمنده فاتح خرمشهر:, رزمنده فاتح خرمشهر:,

قدس را همچون خرمشهر آزاد می کنیم/وعده آزادی قدس الهی است و تحقق می پذیرد

, قدس را همچون خرمشهر آزاد می کنیم/وعده آزادی قدس الهی است و تحقق می پذیرد , قدس را همچون خرمشهر آزاد می کنیم/وعده آزادی قدس الهی است و تحقق می پذیرد , قدس را همچون خرمشهر آزاد می کنیم/وعده آزادی قدس الهی است و تحقق می پذیرد ,

کی از رزمندگان کهگیلویه وبویراحمدی شرکت کننده در عملیات آزاد سازی خرمشهر در گفت گو با خبرنگار صبح زاگرس، ضمن گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت: ما در تاریخ 10اردیبهشت سال 1361پس از طی دوره های آموزش نظامی به صورت بسیجی وارد جنگ شدیم.

, صبح زاگرس,

وی افزود: آن زمان هنوز تیپ و یا گردان خاص سازماندهی شده در استان نداشتیم و ما از طریق گردان 925 وارد جنگ شدیم که در عملیات آزاد سازی خرمشهر بنا به تاکید امام خمینی(ره) که فرمودند" خرمشهر باید آزاد شود " به همراه سایر همرزمان هم استانی در این عملیات شرکت کردیم.

,

این رزمنده کهگیلویه وبویراحمدی تصریح کرد: با ابلاغ فرمان حضرت امام خمینی(ره) عملیات پس از حضوری شجاعانه از سوی رزمندگان خرمشهر آزاد شد که امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

,

وی در ادامه گفت: امروز وقتی مقام معظم رهبری در سخنرانی خود از آزاد سازی قدس شریف سخن گفتند به خوبی پی خواهیم برد که امامین انقلاب به خوبی در آزاد سازی خرمشهر و آزاد سازی قدس شریف وعده الهی را داده بودند که این وعده در خرمشهر تحقق یافت و در قدس شریف نیز حتما تحقق خواهد یافت.

,

مصطفی پور گفت: قطعا این وعده الهی همانگونه که در خرمشهر تحقق یافت در بحث آزاد سازی قدس نیز تحقق خواهد یافت و همانگونه که خرمشهر از دست دژخیمان بعثی آزاد شد، در آینده نزدیک نیز قدس شریف از دست رژیم غاصب صهیونیستی آزاد خواهد شد .

,

وی گفت: روزی در جبهه های حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس همیشه می گفتیم راه قدس از کربلا می گذرد و الحمدالله با سرنگونی صدام و رژیم بعث راه کربلا باز شد و بدون شک از کربلا نیز راهی قدس شریف خواهیم شد و این وعده الهی است.

,

این رزمنده هم استانی گفت: ما نیز در راستای فرمایشات امروز امام خامنه ای(مدظله العالی)آمادگی خود را برای نبرد همه جانبه بر ضد امپریالسیم جهانی و کشورهای استعماری اعلام می کنیم و اماده دفاع همه جانبه هستیم.

,

وی در ادامه گفت: یقین بدانیم که اگر ما دشمن بعثی را در خرمشهر عقب نمی راندیم بدون شک سایر شهرهای ما را نیز به  تصرف در می آورد و امروز نیز اعتقاد داریم اگر از ماهیت فلسطین و قدس شریف دفاع نکنیم بدون شک رژیم صهیونیستی علاوه بر اشغال تمام سرزمین قدس سایر کشورهای اسلامی از جمله سوریه، یمن و عراق را نیز به تصرف خود خواهد آورد لذا ما در تمام کشورهای اسلامی با مدیریت واحد نیروهای مقاومت اسلامی در حال نبرد سنگین هستیم تا دشمنان صهیونیستی نتوانند بر ما غلبه پیدا کنند.

,

مصطفی پور در ادامه تاکیدکرد: کسانی که می گویند مسئله فلسطین و غزه و قدس به ما به چه ربطی دارد باید خوب بدانند که در واقع خط نبرد اصلی ما است و این جا است که عظمت سپاه اسلام در دفن کردن فتنه ها در خارج مرز های سرزمینی ما باید صورت گیرد تا خدشه به حریم امنیتی ما وارد نشود و بدون شک لحظه ای دشمن را امان نخواهیم داد به طوری که مرز دفاع از اسلام را به مرز لبنان بردیم تا کوچکترین خطای رژیم صهیونیستی را آنی در نطفه خاموش کنیم.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: اگر امروز این رژیم در حال ادعای جنگ با ایران و یا اجرای طرح های اشغالگرانه در منطقه و فلسطین اشغالی است ناشی از قدرت و عظمت ایران است و احساس خطر این رژیم از ایران است و ما به فرماندهی مقام معظم رهبری در این نبرد سرنوشت ساز پیروز خواهیم شد.

,

وی تاکیدکرد: همه برنامه ها و نقشه های استعماری رژیم صهیونیستی و غرب وحشی و کشورهای مرتجع عرب ودست نشانده های رژیم های استعماری غربی و امریکایی به درک واصل خواهد شد و پیروزی از آن ملت قدس و فلسطینی های مظلوم است.

,

 

,

یکی از این فاتحان میاندوآبی خرمشهر:

, یکی از این فاتحان میاندوآبی خرمشهر:, یکی از این فاتحان میاندوآبی خرمشهر:,

فتح خرمشهر، تبلور وحدت، مقاومت و  قدرت خداوند/ حماسه‌ای که معادله‌ها را عوض کرد

,

فتح خرمشهر، تبلور وحدت، مقاومت و  قدرت خداوند/ حماسه‌ای که معادله‌ها را عوض کرد

, فتح خرمشهر، تبلور وحدت، مقاومت و  قدرت خداوند/ حماسه‌ای که معادله‌ها را عوض کرد, فتح خرمشهر، تبلور وحدت، مقاومت و  قدرت خداوند/ حماسه‌ای که معادله‌ها را عوض کرد,

به نقل از زرین خبر، سوم خرداد در تقویم رسمی کشور، روز خاصی است، سالروز یک پیروزی عظیم در دوران دفاع مقدس که فتح الفتوح نام گرفت، سالروز فتح خرمشهر، فتحی که تمام معادلات نظامی را بر هم زد.

, زرین خبر,

بر طبق محاسبات عادی و نظامی، فتح خرمشهر ممکن نبود اما رزمندگان اسلام با استعانت از خداوند متعال و با تبعیت از رهبری و ولایت، مجهزترین ارتش نظامی دنیا را شکست دادند و کاری کردند که دشمن حتی امروز هم به دنبال فرمول فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام بوده و نمی تواند تصور کند که چگونه خرمشهر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و دشمن بعثی از آن بیرون رانده شد.

,

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس با عملیات مشترک سپاه و ارتش انجام گرفت و در بین این رزمندگان و فاتحان خرمشهر نام صدها نفر میاندوآبی و 9 شهید دیده می شود.

,

یکی از این فاتحان میاندوآبی خرمشهر، مهدی آجودانزاده، جانباز و پاسدار انقلاب اسلامی است که در گفت و گویی که با خبرنگار ما داشته است، به بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس پرداخته و گفت: در دوران دفاع مقدس و جبهه های نبرد حق علیه باطل که فضا فضایی آکنده از غیرت، شرف و دفاع از کیان انقلاب اسلامی و حکومت نوپایی بود و بویژه در عملیات بیت المقدس مقاومت بچه ها مثال زدنی و بی نظیر بود.

,

وی با بیان اینکه در سه مرحله از عملیات بیت المقدس حضور داشته و در مرحله سوم که نیروهای عراقی پاتک زده بودند، زخمی شد، افزود: در آنجا ما به همراه 9 نفر از بچه های گردان خودمان زخمی شدیم، نصرت عباس زاده از بچه های گردان ما نیز در  آنجا به شهادت رسید ولی ما را به عقب منتقل کردند و حتی شهید شهباز نوری نیز در آنجا زخمی شد، در کل بیش از 100 نفر از گردانی که بچه های میاندوآب در آن حضور داشتند، در این عملیات شهید شدند.

,

آجودانزاده با بیان اینکه ما امدادهای غیبی را به عینه در جبهه ها لمس می کردیم، اظهار کرد: هیچ نیرویی به جز نیروی خداوند ما را حمایت نمی کرد و در واقع ما امدادهای غیبی را واقعاً در جبهه ها لمس می کردیم، و تنها با سلاح ایمان در مقابل سلاح های پیشرفته دشمن مقاومت کردیم.

,

این رزمنده میاندوآبی، اتحاد و وحدت را از دیگر رموز فتح خرمشهر عنوان و تصریح کرد: رمز موفقیت در این عملیات، وحدت نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و مهم تر از همه نصرت الهی بود که شامل حال ما شد و بهترین جمله را هم  در این باره حضرت امام خمینی(ره)  فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

,

آجودانزاده افزود: وحدت، همدلی و همزبانی، کمک های مردمی و حضور رزمندگان اسلام در جبهه ها از دیگر عوامل این پیروزی بود که حتی  فرماندهان نظامی دنیا نمی توانستند باور کنند که نیروهای عراقی با آن همه تجهیزات شکست خورده اند و خرمشهر آزاد شده است.

,

ابراهیم منصوری یکی دیگر از رزمندگان جانباز میاندوآبی است که در این باره به خبرنگار زرین خبر می گوید: رزمندگان اسلام، هر آنچه داشتند بر طبق اخلاص گذاشته و در جبهه ها حاضر شدند و در راه دفاع از ناموس، مال و جان و دین مردم و انقلاب و نظام و ولایت سخاوتمندانه جان نثاری کردند که رشادت های این عزیزان در قالب سخن بیان شدنی نیست.

,

وی با اشاره به اینکه با وحدت و همدلی و یاری خدا در عملیات بیت القمدس، خرمشهر آزاد شد، افزود: امام فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و این یک جمله بیانگر عظمت عملیات بیت المقدس است که سبب پیروزهای بعدی ما شد.

,

در این زمینه امام جمعه میاندوآب نیز در مراسمی با بیان اینکه فتح خرمشهر با امید و ایمان به خدا و خداباوری، توکل و ایثار رزمندگان شدنی شد و نماد پایداری و مقاومت ملت ایران است، گفت: اگر به خدا و امدادهای غیبی باور داشته باشیم و با توکل بر خدا در مقابل دشمنان مقاومت کنیم، به پیروزی می رسیم، همانگونه که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر به پیروزی رسیدیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه فتح خرمشهر یکی از نشانه های آیات الهی بود، افزود: بیش از 100 آیه در قرآن کریم در مورد مقاومت داریم و فتح خرمشهر نیز مصداقی از آیات  قرآن بود که با ایثار و مقاومت تحقق یافت.

,

باید گفت که در فتح خرمشهر، اتحاد، حضور حماسی مردم، تبعیت از ولایت و نصرت و ایمان به وعده الهی را شاهد بودیم که سبب پیروزی شد و اکنون نیز فتح خرمشهر یک فرمول برای سایر عرصه هاست که باید از آن درس بگیریم و خرمشهرهایی را که در پیش است، فتح کنیم.

,

می توان از فرمول مقاومت و فتح خرمشهر در تمام ابعاد الهام گرفته و از ایدئولوژی فتح خرمشهر برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی استفاده کرد.

,

بر اساس معادلات نظامی، عراق پیروز حتمی جنگ بود ولی رزمندگان اسلام با تکیه بر رهبری الهی و باورهای دینی و مقاومت، حماسه ای آفریدند که در هیچ معادله و ایدئولوژی نظامی قابل درک نبود پس می توان با تفکر مقاومت و تکیه بر ارزش ها وقدرت لایزال الهی و ایدئولوژی هایی که زمینه ساز فتح خرمشهر شد، می توان ناشدنی ها را شدنی کرد و شاهد فتوحات مختلف بود.

,

معصومه خداوردیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه