اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست تهران خبر داد؛

شناسایی ۲۳واحد آلاینده در تهران/صدور حکم مجرمیت برای ٥ واحد متخلف

شناسایی ۲۳واحد آلاینده در تهران/صدور حکم مجرمیت برای ٥ واحد متخلف
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، از اقدامات واحد حقوقی این اداره در دو ماه نخست سال جاری علیه تخلفات محیط زیستی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه برنا، گفت: از ابتدال امسال تاکنون ۲۳ واحد آلاینده در سطح شهر تهران براساس گشت و پایش های محیط زیستی شناسایی شد که برای این واحدها اخطاریه قانونی صادر و مسئولین این واحدها مکلف به رعایت شاخص ها و استانداردهای محیط زیستی و رفع کامل آلودگی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی، فعالیت این واحدها را در حوزه های مختلف اعم از صنعت، صنوف، واحدهای خدماتی و همچنین در زمینه نگهداری غیر مجاز حیات وحش توصیف کرد و ادامه داد: بیشتر این واحدها با فعالیت خود، موجبات آلودگی آب و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده بودند.

,

برنا با اشاره به اینکه در صورت عدم همکاری برای رفع آلودگی و عدم انجام اقدام مثبت از سوی متصدیان مربوطه، موضوع از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهد گرفت، افزود: تعداد کل پرونده های حقوقی در طی دو ماه گذشته ۳۱ پرونده بوده است که از این میان تعداد ۱۹ پرونده در حال رسیدگی به منظور صدور حکم هستند.

,

وی با بیان اینکه همچنین تعداد ۶ پرونده در مراجع قضایی مختومه شده است، گفت: برای ۵ واحد متخلف، حکم مجرمیت صادر شده است و همچنین یک واحد متخلف نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، به تشدید برخورد جدی با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست تهران اشاره داشت و تصریح کرد: از آنجا که حوزه محیط زیست و مسائل مربوط به آن با سلامت عمومی جامعه در ارتباط است جای هیچگونه چشم پوشی و اغماض در مورد تخلفات صورت گرفته در این حوزه نیست و این اداره با متخلفان حوزه سلامت عمومی جامعه برخورد قاطع خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه