اخبار داغ

توسط مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس عنوان شد؛

اعلام جزئیات فراخوان اولین جشنواره ملی پوستر درختان زیتون

اعلام جزئیات فراخوان اولین جشنواره ملی پوستر درختان زیتون
مسئول تشکل گرافیکی"بیت" امروز از اعلام فراخوان اولین جشنواره ملی پوستر درختان زیتون خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از شیرازه، مسئول "بیت" (خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس) امروز از اعلام فراخوان اولین جشنواره ملی پوستر درختان زیتون خبرداد.

به گفته ی سعید کریمی این رویداد هنری با هدف پاسداشت و ترویج و توجه ویژه به مفهوم "مقاومت" در سطح ملی با همکاری جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی فارس،سازمان فضای مجازی سراج مرکز فارس،مرکز مشاوره تخصصی خانواده بهار نکو، مجمع فعالان بین الملل فارس،تشکل دختران همسو و خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: محدودیتی در انتخاب موضوع وجود ندارد و هنرمندان فرهیخته میتوانند با برداشتی آزاد، در ارتباط با مفهوم مقاومت به تولید اثر بپردازند، لیکن طبق نظر شورای سیاست گزاری جشنواره این فراخوان با اولویت و محوریت "آینده جبهه مقاومت، نقش خانواده در ایجاد و تقویت گفتمان مقاومت، جایگاه مقاومت در تمدن سازی نوین اسلامی و برجسته سازی الگوهای موفق مقاومت" برگزار خواهد شد.


کریمی در ادامه افرود: همواره در طول تاریخ، هنر به عنوان موثرترین و بلیغ ترین ابزار ایجاد گفتمان و انتقال پیام و معارف والای بشری بوده به کار گرفته شده است.

 مسئول "بیت" تصریح کرد: گرافیک نیز به عنوان یکی از کارآمدترین هنرها در دنیای امروز قطعا نقش موثری در ایجاد و تقویت جریان های فرهنگی همسو با محور مقاومت و آشنایی و درگیری هدفمند هنرمندان و اقشار مختلف جامعه با مفهوم متعالی مقاومت خواهد داشت.

 این هنرمند شیرازی درباره کیفیت و چگونگی روند اجرایی اولین جشنواره ملی درختان زیتون در ادامه افزود: با توجه به تخصص، تعهد و تجربه هنرمند گرانقدر حجة الاسلام و المسلمین مرتضی علیشاهی ، ایشان به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شده است.
وی اضافه کرد: امید داریم با همیاری هنرمندان گرانقدر و با بهره‌گیری از تجارب مفید و دستاوردهای گذشته و با بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان خلاق، جوان و توانمند در سراسر کشور شاهد برگزاری جشنواره‌ای مؤثر و فراگیر باهدف ترویج گفتمان جهانی مقاومت و ترسیم ابعاد مختلف روح پایداری و مقاومت در داخل و خارج از کشور باشیم.

کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: داوری آثار در جشنواره ملی پوستر درختان زیتون، در دو مرحله انتخاب آثار و داوری آثار منتخب توسط نخبگان گرافیک کشور انجام خواهد شد که به زودی اسامی تیم داوری را منتشر خواهیم نمود.
بر اساس گفته های مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس گاه شمار این جشنواره بدین شرح است:

اعلام فراخوان:
1 خرداد (به مناسبت ایام بزرگداشت روزجهانی قدس)

مهلت ارسال آثار:
20 تیرماه 99
.
داوری آثار و اعلام برگزیدگان:
3 الی 6 مرداد ماه 99

افتتاح و برگزاری نمایشگاه آثار جشنواره:
16 الی22 مرداد ماه 99

برگزاری کارگاه های تخصصی گرافیک در حاشیه جشنواره با حضور اساتید کشوری:
پنج شنبه17 مرداد و جمعه 18 مرداد 99


اختتامیه و اهدا جوایز:
23 مرداد ماه 99
مصادف با روز مقاومت

همچنین میزان جوایز جشنواره نیز اینگونه اعلام شده است:
40،000،000 ریال
نفر اول : چهل میلیون ریال، تندیس درخت زیتون طلایی و لوح سپاس

نفر دوم: 30،000،000 ریال
 سی میلیون ریال تندیس زیتون نقره ای و لوح سپاس

نفر سوم: 20،000،000 ریال
بیست میلیون ریال، تندیس درخت زیتون برنزی و لوح سپاس

به پنج نفر برگزیده مردمی شایسته تقدیر
5،000،000 ریال
پنج میلیون ریال و لوح سپاس

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه