اخبار داغ

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس:

آزادی سازی قدس در ادامه آزادسازی خرمشهر است/ خیال باطل صهیونیستها همچون خیال خام صدام محقق نخواهد شد

آزادی سازی قدس در ادامه آزادسازی خرمشهر است/ خیال باطل صهیونیستها همچون خیال خام صدام محقق نخواهد شد
محمد مطهری گفت: استکبار جهانی و صهیونیستها بدانند همانطور که یک روز رزمندگان ما خرمشهر را آزاد کردند؛ می رسد روزی که قدس هم به دست با توان و با کفایت رزمندگان جبهه مقاومت آزاد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با اطمینان صدام از اشغال خرمشهر گفت: صدام با این نگاه به ایران حمله کرد که اگر توانست پایتخت را اشغال کند و اگر قادر به این کار نبود حداقل استان خوزستان را از ایران جدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس افزود: بعد از حمله رژیم بعث به ایران ۵ استان ما درگیر شد، خوزستان، ایلام، کرمانشاه کردستان و بخشی از آذربایجان غربی مورد حمله قرار گرفتند و بسیاری از شهرها مثل مهران بستان و هویزه به اشغال عراق درآمدند.

,

مطهری با اشاره به مقاومت مردم خرمشهر در برابر رژیم بعث تشریح کرد: صدام فکر می کرد خرمشهر را به راحتی اشغال می کند اما مدافعان و مردم خرمشهر ۳۴ روز رژیم بعثی را پشت درهای خرمشهر نگه داشتند اما در نهایت خرمشهر اسیر دست صدامیان شد و این اشغالگری دو سال به طول انجامید.

,

توفیقات ایران در جنگ تحمیلی بعد از عزل بنی صدر حاصل شد

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: تا زمان فرار بنی صدر که ۹ ماه از آغاز جنگ تحمیلی می گذشت ایران تقریبا هیچ توفیقی در عملیاتها نداشت؛ اما پس از عزل بنی صدر بین نیروهای مسلح ارتش و سپاه هماهنگی و همدلی صورت گرفت که عملیاتهای ما یکی پس از دیگری شروع شد.

,

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس توضیح داد: در مهر ۱۳۶۰ آبادان از محاصره خارج شد سپس در آذر سال ۶۰ بستان آزاد شد و در نورور ۱۳۶۱ با آغاز عملیات بیت المقدس بخش عمده ای از شوش و اندیمشک و دزفول آزاد شد و تقریبا تنها منطقه مهم اشغال شده خرمشهر بود.

,

مطهری با اشاره به نقش تیپ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی در عملیات بیت المقدس گفت: حاج قاسم فرمانده تیپ ثارالله بود که در عملیات فتح المبین در نوروز ۶۱ شرکت کرد و موفقیتهای خوبی بدست آورد سپس در تاریخ دهم فروردین ماه تیپ ثارالله به اردوگاه حمیدیه آمد تا برنامه ریزی ها برای آزادسازی خرمشهر صورت گیرد.

,

تیپ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم رژیم بعث را از سیدجابر و کوهه راندند

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: آغاز عملیات بیت المقدس در روز دهم اردیبهشت سال ۶۱ انجام شد لشکر ۴۱ ثارالله در سید جابر و کوهه که شمال منطقه عملیاتی بیت المقدس بود مستقر شد؛ این لشکر به فرماندهی حاج قاسم رژیم بعث را از کوهه و سیدجابر راندند تا به مرز عراق رسیدند.

,

وی تشریح کرد: به فرمان حاج قاسم دو گردان خونین شهر۱ و خونین شهر۲ تشکیل شد و در کنار فعالیت سایر گردانها بعد از ۲۴ روز جنگ مداوم خرمشهر آزاد شد و این پیروزی بزرگ نصیب مردم ایران شد به طوریکه در ورودی خرمشهر بر تابلوی شهر جمعیت را ۳۶ میلیون نفر یعنی جمعیت کل ایران درج کردند.

,

رزمنده تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر مقدمه ای شد تا تا دشمنان ما خصوصا آمریکا بفهمند صدام کسی نیست که بتواند این ملت بزرگ  و ولایتمدار را شکست دهد.

,

آزادی سازی قدس در ادامه آزادسازی خرمشهر است

,

مطهری با بیان اینکه امروز هم آزادسازی قدس به اندازه آزادسازی خرمشهر برای ما اهمیت دارد گفت: همانطور که صدام روزگاری رویای تصرف ایران با اشغال خرمشهر را در سر می پروراند امروز هم رژیم غاصب اسرائیل با تصرف قدس قصد اشغال کل منطقه از جمله ایران را دارد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و صهیونیستها بدانند همانطور که یک روز رزمندگان ما خرمشهر را آزاد کردند؛ می رسد روزی که قدس هم به دست با توان و با کفایت رزمندگان جبهه مقاومت آزاد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه