اخبار داغ

همزمان با روز جهانی قدس صورت گرفت؛

واکنش ائمه جمعه خراسان رضوی به مسئله اول جهان اسلام

واکنش ائمه جمعه خراسان رضوی به مسئله اول جهان اسلام
باوجود اینکه امسال روز قدس متفاوتی در خراسان رضوی و سایر نقاط کشور را شاهد بودیم اما روز قدس امسال به عنوان مسئله اول جهان اسلام مورد توجه ائمه جمعه سراسر استان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ باوجود اینکه امسال روز قدس متفاوتی در خراسان رضوی و سایر نقاط کشور را شاهد بودیم اما روز قدس امسال به عنوان مسئله اول جهان اسلام مورد توجه ائمه جمعه سراسر استان قرار گرفت. در متن ذیل گوشه ای از این واکنش ها و اظهارات را مرور می‌کنیم؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,



امام جمعه مشهد:
آزادی قدس با مبارزه فراگیر جهان اسلام با صهیونیسم محقق می‌شود/ مسلمانان مقاومت کنند

,
,
, امام جمعه مشهد:
آزادی قدس با مبارزه فراگیر جهان اسلام با صهیونیسم محقق می‌شود/ مسلمانان مقاومت کنند
,
,

آیت‌الله احمد علم‌الهدی در دوازدهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در کشور، نکاتی را در مورد پایان ماه مبارک رمضان، ارتباط بندگان با پروردگار در این ماه، روز قدس و راه پیروزی امت اسلام بر رژیم غاصب صهیونیستی بیان کردند که در ادامه می‌خوانید:

,

السلام علیکم و رحمت‌الله

,

بسم‌الله الرحمن الرحیم

,

الحمدالله، والصلاة والسلام علی رسول‌الله و علی آله آل الله، لاسیما بقیه‌الله و الشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و ان محمد عبده و رسوله و عن علی امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین و حجج الله.

,

اوصیکم و نفسی عبادالله بتقوالله

,

همه شما برادران و خواهران و خودم را به تقوای الهی سفارش می‌کنم

,

امروز، جمعه آخر ماه مبارک رمضان است و روزهای نهایی ماه مهمانی خدا، در شب‌ها و روزهای پرفضیلت این ماه، فیوضات بسیار بزرگی را درک کردیم، شب‌های بافضیلت قدر و احیا را پشت سر گذاشتید، طبیعی است در این سیل فیوضات ماه رمضان و بارش‌های سریع و قوی رحمت الهی در این ماه، گناهان ما و شما آمرزیده شده و مشمول مغفرت ذات پروردگار قرار گرفتیم.

,

با هر وضعی که ازنظر رابطه‌مان باخدا چه مثبت و چه منفی قدم در ماه رمضان گذاشتیم، گناهانی که انجام داده بودیم و وضعیتی که باخدا داشتیم و فاصله‌هایی که بین ما و خدا بود، فیض ماه رمضان همه آن‌ها را از بین برد، بنده آشتی کرده باخدا قرار گرفتیم، 1 ماه بر سر سفره مهمانی حق زانو زدیم و مشمول همه برکات و آمرزش‌های ذات پروردگار در روزها و شب‌های این ماه قرار گرفتیم؛ سعادتمند بودیم که این ماه را بافضیلت گذراندیم و روزهای این ماه راداریم با توفیقات سپری می‌کنیم.

,

از فیوضات و توفیقات ماه رمضان فاصله نگیرید

,

نکته‌ای که وجود دارد این است که باید سعی کنیم این ماه رمضان از ما جدا نشود ولو روزها و شب‌های ماه رمضان تمام می‌شود اما برکات این ماه و فیوضات و توفیقاتی که در این ماه بوده، از ما فاصله نگیرد؛ عزیزان من، روزه‌داران بزرگوار، این را بدانید امروز و فردا که گذشت و ماه رمضان تمام، فرشتگان خدا بر شانه شما می‌زنند، می‌گویند ماه رمضان تمام شد، همه گناهانتان را خدا بخشید، ذات مقدس پروردگار یک‌قلم قرمز بر تمام گناهان و معاصی شما کشید و همه آمرزیده خدا شدید اما از صبح روز عید فطر به بعد که می‌خواهید بندگی‌تان را شروع کنید، ببینید چه بنده‌ای می‌خواهید باشید، بنده‌ای که به همان وضعیت قبل از ماه رمضان برگردید یابنده‌ای باشید که در ماه رمضان خدا را بندگی می‌کردید، این را ملائکه سؤال می‌کنند، برادر و خواهران من، در برابر این فرشتگان چه جوابی می‌خواهی بدهی؟

,

می‌خواهی بگویی ماه رمضان تمام شد، رابطه من باخدا تمام شد و برمی‌گردم به وضع سابق یا می‌خواهی بگویی رابطه من باخدا تمام نشد؟ در این ماه رمضان آشنایی که باخدا پیدا کردم، رابطه‌ای که سحرهای ماه رمضان بین من و خدا به وجود آمد و آن صمیمیتی که بین من و خدا در خط عبودیت در این روزها و شب‌ها تنظیم شد، همچنان ادامه دارد و پایش خواهم ایستاد، امیدواریم خداوند این توفیق را به ما بدهد که همه برکات ماه رمضان که نصیب ما شده را حفظ کنیم و از دست ندهیم.

,

بزرگداشت روز قدس، انجام‌وظیفه در پاسداری دین

, بزرگداشت روز قدس، انجام‌وظیفه در پاسداری دین,

امروز جمعه آخر رمضان، روز جهانی قدس است و روزی است که به‌عنوان بنده خدا، وظیفه خودمان را در مقام پاسداری از دین، اسلام و اساس اسلام باید در امروز به بشرها اعلام کنیم و اعلام به بشرها، بزرگداشت روز جهانی قدس بوده است؛ امسال که به خاطر بیماری کرونا از فیض راهپیمایی و اعلام جهانی محروم بودیم اما خوشبختانه فرمایشات جهانی و عالم‌گیر رهبری، آن عظمت و اهمیتی که ما به خاطر این بیماری در روز جهانی قدس ازدست‌داده بودیم را جبران کرد و آن تکان را به جهانیان به مناسبت روز قدس اجرا کرد.

,

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، تقارن روز جهانی قدس با روز آزادسازی خرمشهر است، فردا 3 خرداد، روز آزادسازی خرمشهر و امروز روز جهانی قدس است، این تقارن در حقیقت برای ما دارای پیامی است که آن پیام در رهنمود مقام معظم رهبری در فرمایشات امروزشان تقریباً مشخص‌شده و آن پیام این است که همان‌طور که در آزادی خرمشهر رزمندگان ما به‌طور غیرقابل‌پیش‌بینی حرکتی را آغاز کردند در مقابل یک نیروی عظیم جا گرفته در سرزمین خرمشهر که قابل براندازی و شکست نبود، خوشبختانه موفق شدند آن نیروی بعثی کافر را شکست دادند و عملیات بیت‌المقدس به آزادی خرمشهر انجامید.

,

آزادی قدس با مبارزه فراگیر جهان اسلام با صهیونیسم محقق می‌شود

, آزادی قدس با مبارزه فراگیر جهان اسلام با صهیونیسم محقق می‌شود,

اسم عملیات بیت‌المقدس بود، امروز نیز روز قدس است، آن عملیات بیت‌المقدسی که خرمشهر را آزاد کرد، با رهنمود امروز مقام معظم رهبری، اگر یک مبارزه فراگیر جهانی و همه‌جانبه جهان اسلام علیه صهیونیسم آغاز بشود، با عملیات بیت‌المقدس همچنان قدس را آزاد خواهد کرد.

,

مسئله امروز ما در مسئله فلسطین و قدس، مسئله یک ملت و ملت دیگر، سرزمینی غیر از سرزمین ما نیست، ما و مردم فلسطین، لبنان و جریان مقاومت در حقیقت به یک نقطه رسیدیم و باهم آمیخته شدیم، حلقه مقاومت تشکیل‌شده و در این حلقه رهبری با ولی‌فقیه و رهبر جهان اسلام، مقام معظم رهبری است، در حلقه مقاومت، ما، فلسطین، سوریه و لبنان یکی هستیم، چند سرزمین و چند کشور نیستیم، در درجه دوم، مسئله قدس مسئله سرزمین، نژاد، ملت و انسان نیست، مسئله اسلام است، دشمن استکباری می‌خواهد سفره اسلام را از زمین جمع کند و از قدس شروع کرده است.

,

مسئله قدس، مسئله براندازی اسلام از زمین است

, مسئله قدس، مسئله براندازی اسلام از زمین است,

روزی که هنوز مردم به‌طرف کعبه نماز نمی‌خواندند، عبادت دینی و اسلامی خود را به‌طرف قدس انجام می‌دادند، قبله اول مسلمانان است، همان‌طور که عبودیت و بندگی اسلام از توجه به قدس محقق شد و در حقیقت، گرایش اسلامی و توجه دینی و خدایی مردم مسلمان از توجه به قدس بود، دشمن نیز در براندازی اسلام می‌خواهد از قدس شروع کند.

,

 نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، نگاه کنیم که قدس یک سرزمینی غیر از سرزمین ماست و مردم فلسطین غیر از ملت ما هستند، این افکار باطل و اندیشه‌های ناهنجاری که دشمنان و عوامل استکباری در بین برخی نوجوانان و عزیزان ما ترویج می‌کنند، افکار و اندیشه‌های شرک‌آمیز و کفرآمیز است، باید توجه داشته باشید خدایی نکرده تحت تأثیر این تلقینات قرار نگیرید، قدس یعنی اسلام و بیت‌المقدس، یعنی ابتدای اسلام و در براندازی نیز دشمن براندازی اسلام را از ابتدای اسلام شروع کرده است، بنای براندازی قدس است.

,

دو اقدام آمریکا برای براندازی قدس

, دو اقدام آمریکا برای براندازی قدس,

دو کاری که آمریکایی‌ها انجام دادند، یکی که قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کردند درحالی‌که قدس اصل فلسطین هست و عمل دومشان، مسئله معامله قرن بود؛ به‌عنوان یک توطئه ناپاک آمریکایی و صهیونیستی می‌خواهند این کار را انجام بدهند و بعضی مزدوران آمریکایی منطقه نیز با آنان همکاری می‌کنند، معامله قرن برای براندازی قدس است.

,

اگر کشور فلسطینی بیرون قدس تشکیل شد و اینجا شد کشور صهیونیستی اسرائیل، دیگر قدس معنا و مفهوم ندارد، مسجدالاقصی را هم از بین می‌برند و نابود می‌کنند؛ این مقدمه از بین بردن مسجدالاقصی است، در چنین قضیه‌ای که دشمن به تصمیم نهایی رسیده که دیگر باید سرزمین قدس را براندازی کند و مسجدالاقصی را نابود کند، جایی است که ما و همه مسلمانان جهان باید در مقابل دشمنان استکباری بایستیم و مقاومت کنیم.

,

رهنمود رهبری امروز مقارن با سالروز آزادی خرمشهر این بود همان‌طور که همت عالی و فداکاری‌های فوق‌العاده رزمندگان اسلام توانست خرمشهر را آزاد کند، فعالیت و فداکاری‌های جریان مقاومت اسلامی در بین همه مسلمانان نیز می‌تواند قدس را آزاد کند، آن‌چنان‌که ما خرمشهر را آزاد کردیم، ان‌شاءالله قدس را با نابودی صهیونیست و اسرائیل و این حکومت صهیونیستی، آزاد خواهیم کرد.

,

امیدواریم به‌عنوان یک فکر و همت عالی به فرموده مقام معظم رهبری، به‌عنوان یک آرمان قطعی محقق شدنی، هرچه زودتر و سریع‌تر باهمت، فعالیت و مجاهدات همه مسلمانان در این کشور انقلابی، قدس آزاد شود، صهیونیست نابود شود، با براندازی صهیونیست این قضیه تمام شود و این امید ما درنتیجه مبارزاتی است که خواهیم داشت.

,


امام‌جمعه خرو:

,
,

مبارزه برای فلسطین جهاد فی سبیل الله است

,

حجت‌الاسلام محمد برزو، امام‌جمعه خرو در  گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه به‌روز قدس گفت: روز جهانی قدس یکی از بزرگ‌ترین ابتکارات امام خمینی (ره) بود که هر ساله از زمان اعلام این مطلب در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا این روز را گرامی می‌داشتند اما امسال به دلیل شیوع کرونا نوع دیگری روز قدس را گرامی داشتیم.

,

وی افزود: در سخنرانی رهبر انقلاب به نکات بسیار مهمی اشاره شد، به فراموشی نسپردن فلسطین شاید نکته اول صحبت‌های ایشان بود و تأکید کردند که هیچ جنایتی با این حجم و شدت در طول تاریخ معاصر وجود نداشته است و نحوه شکل‌گیری این رژیم را برای جوانان شرح دادند.

,

برزو افزود: پیروزی انقلاب نقطه عطف اتفاق‌های فلسطین است و مبارزه برای فلسطین جهاد فی سبیل الله است و آزادسازی فلسطین از بحر تا نحل هدف است و باید مواظب باشیم که از دولت‌های غربی و مجامع به‌اصطلاح جهانی پرهیز کرد.

,

وی افزود: سیاست اسرائیل و استکبار کشاندن جنگ‌ها به پشت مرزهای این کشور است و این سیاست را امروز می‌بینیم که هدفش مشغولی جنبش‌های اسلامی و ایجاد فرصت برای تحول در این رژیم منحوس است.

,

امام جمعه خرو افزود: باید مواظب عادی شدن روابط برخی کشورها با این رژیم کودک کش باشیم و رهبر انقلاب تمثیل زیبایی بیان فرمودند و این رژیم را با کرونا مقایسه کردند.

,

وی خاطرنشان کرد: تداوم مبارزه و سامان بخشیدن به نیروهای فلسطین هدف بعدی است که ما به آن‌ها کمک کردیم و موازنه قدرت را در سرزمین‌های اشغالی به هم زدیم و امروز جوانان حزب‌الله دست پیروز هستند و راه‌حل نهایی و تنها راه‌حل را همه‌پرسی است.

,


امام‌جمعه گلبهار:

,
,

روند اضمحلال اسرائیل رشد سریع خواهد داشت

,

 

,

حجت‌الاسلام جواد غلامی، امام‌جمعه گلبهار در  گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه به‌روز قدس گفت: امروز روز جهانی قدسی متفاوت داشتیم که در آن راهپیمایی به‌صورت مرسوم نبود ولی هیچ‌چیز از اهمیت و ارزش این روز کم نکرد.

, حجت‌الاسلام جواد غلامی، امام‌جمعه گلبهار در ,

وی تصریح کرد: امروز روز قدسی را داشتیم که پنج شناور نفتی ایران به سمت ونزوئلا در حال حرکت است و برای اولین بار نیروهای آمریکایی اعلام کردند که حریم شناورهای آن‌ها از دو هزار و 500 متری به 100 متر کاهش یافته و این یعنی آن‌ها جرئت مبارزه ندارند، امروز روز قدسی را داشتیم که ماهواره نور در مدار قرار گرفته و از این پرتاب ماهواره هیچ کس از دولت‌های غربی مطلع نشدند و ضربه مهلک تیم اطلاعاتی کشور به دشمن بود که پس از قرار گرفتن در مدار متوجه شدند.

,

وی افزود: به همین دلیل بیانات رهبری راجع به محو شدنی بودن اسرائیل را تأکید می‌کنم، برخی اتفاق‌هایی که این روزها میافتد، چندین سال قبل برای ما متصور نبود و می‌گفتیم شاید 100 سال دیگر اتفاق بیافتد اما امروز یک واقعیت است و محقق شده است.

,

امام‌جمعه گلبهار خاطرنشان کرد: امروز ایران با فضا ارتباط دارد و اسرائیل را مجبور کردیم در جنگ 48 ساعته آتش‌بس کنند، تاکنون همه حمله‌ها از سمت اسرائیل بوده است ولی الآن باید منتظر باشند که حملات مقاومت شروع شود و هنوز مقاومت در مقام دفاع بوده است و فقط حمله را دفع می‌کردند ولی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اسرائیل جرئت حمله ندارد و به‌زودی حملات برای آزادسازی قدس اتفاق خواهد افتاد.

,

غلامی عنوان داشت: نماینده سید حسن نصرالله در سر قبر حاج قاسم سلیمانی گفت که سید حسن نصرالله او را فرستاده که بگوید که وقتی به زیارت مزار حاج قاسم خواهد آمد که اسرائیل را نابود کرده باشد، این صحبت‌ها به دلیل اشراف وضعیت موجود است.

,

امام‌جمعه گلبهار افزود: اتفاق‌های اضمحلال اسرائیل خیلی سریع شروع شده است و به سرعت رشد خواهد کرد و به سرعت اسرائیل را نابود خواهد کرد و به‌زودی نماز در قدس خواهیم خواند.

,

وی عنوان داشت: سردار سلیمانی یک مکتب است و این مکتب تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت و سلیمانی‌ها پرورش خواهند یافت و اعضای این مکتب از همه وجود خودشان جان‌فشانی خواهند کرد.

,


امام‌جمعه اسحاق‌آباد:

,
,

حمایت از آرمان‌های قدس شریف در هیچ شرایطی تعطیل‌بردار نیست

,

 

,

حجت‌الاسلام علی‌رضا زارعی، امام‌جمعه اسحاق‌آباد با اشاره به روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: روز قدس به فرموده امام بزرگوار روز اسلام و روز مبارزه با غده سرطانی است.

, حجت‌الاسلام علی‌رضا زارعی، امام‌جمعه اسحاق‌آباد با اشاره به روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما , گفت: روز قدس به فرموده امام بزرگوار روز اسلام و روز مبارزه با غده سرطانی است.,

وی تأکید کرد: روز قدس بستر و ظرفیتی برای مبارزه با توطئه‌های بین‌المللی و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است و جا دارد در همه دنیا از این ظرفیت ایجادشده توسط رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) در راه همگرایی بیشتر در مبارزه با استکبار و دفاع از ارزش‌های اسلامی و مظلوم و برقراری صلح و انسانیت تلاش کنند.

,

زارعی تصریح کرد: صحبت‌های رهبر انقلاب راهگشا بود و این صحبت‌ها گویای این مسئله بود که حمایت از آرمان‌های قدس شریف و فلسطین و مبارزه با ظالم در هیچ شرایطی تعطیل‌بردار نیست حتی اگر در شرایطی باشیم که نمی‌توانیم تجمع کنیم.

,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد عنوان داشت: قطعاً روحیه پایبندی به قدس و حمایت از فلسطین و انزجار از رژیم منحوس اسرائیل در این جمعه آخر ماه مبارک رمضان که شهید عزیز قدس یعنی سردار سلیمانی در بین ما نیست در دل‌های مردم عزیز ما و ملت‌های جهان رو به افزایش است.

,

وی ادامه داد: قطره‌قطره خون شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت در رگ‌های جبهه اسلامی و جبهه مقاومت جریان بیشتری دارد و انشاء الله توطئه‌های استکبار و رژیم منحوس اسرائیل و پادوان آن‌ها در فتنه‌ها و آشوب‌های آن‌ها مخصوصاً در طرح معامله قرن رو به زوال و نابودی است.

,

زارعی خاطر نشان کرد: صحبت‌های امروز رهبری نقشه راه برای مردم و کشورهای اسلامی در راه مبارزه با اسرائیل و کمک به فلسطین بود و امیدواریم با تقویت جبهه مقاومت که روز به روز پیشرفت دارد، شاهد ریشه‌کن شدن غده سرطانی اسرائیل باشم.

,

 

,

امام‌جمعه نیشابور:

,

در روز قدس بهتر و هماهنگ‌تر توانستیم با مردم دنیا حرف بزنیم

,

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام‌جمعه نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: روز قدس را گرامی می‌داریم و به روح امام عزیز، مبتکر روز قدس و شهیدان مقدسی که در تلاش برای آزادی قدس جان خود را از دست دادند درود می‌فرستیم و برای رهبر عزیز آرزوی سلامت و برای پیروزی امت اسلام دست به دعا برمی‌داریم.

,

وی تصریح کرد: روز قدس امسال واقعاً ویژه بود، علی‌رغم اینکه اجتماع و اجتماعات ممکن نبود امام شعائر و اهداف روز قدس به نحو احسن و بلکه فراتر از مرزها دنبال شد.

,

یعقوبی ادامه داد: امسال بهتر و هماهنگ‌تر توانستیم با مردم دنیا حرف بزنیم و صحبت‌ها و فرمایشات رهبر به جهانیان بهتر انتقال یافت، امسال رهبر انقلاب با اشاره به تأسیس ظالمانه این رژیم کودک کش و تشریح مقاصد بانیان این رژیم، اهداف آن ها را برملا کردند و طرح بسیار خوبی برای نجات ملت فلسطین برای دنیایی که دنبال، عدالت، دموکراسی و آزادی است ارائه دادند، هرچند این طرح بیش از دو دهه است که توسط ایران مطرح‌شده است ولی بازهم مورد تأکید قرار گرفت و مشخص شد تنها راه همان طرح ایران است.

,

امام‌جمعه نیشابور ادامه داد: فلسطین برای فلسطینیان است و باید صهیونیست‌هایی که از سراسر دنیا به آنجا آورده شده‌اند از این سرزمین بیرون بروند و مردم فلسطین از هر نژاد و مذهب در آنجا حکومت تشکیل دهند.

,

وی عنوان داشت: دموکراسی که عقل و عقلای عالم آن را تأیید می‌کنند باید در فلسطین اتفاق بیافتد و امیدواریم مردم مسلمان و جهانیان و خصوصاً فلسطینیان که هنوز امیدوار به مذاکره هستند بیدار شوند و به جرگه مبارزین ملحق شود و همه امکانات فلسطین را در اختیار جهاد و جهادگران قرار دهند و دنیای اسلام دست فلسطین را پر نگهدارند و این مردم پشتوانه قوی برای مبارزه داشته باشند که این کار انجام خواهد شد.

,

یعقوبی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال به برکت خون شهیدان سرفراز ما خاصه شهید قاسم سلیمانی، سال موفقیت‌های درخشان برای امت فلسطین باشد.

,

امام‌جمعه نیشابور تصریح کرد: سردار سلیمانی از ویژگی‌هایش این بود که نیروهای مقاومت از ملیت‌های مختلف را در کنار هم سازمان‌دهی کرد و برای اهداف بلند دنیای اسلام که نابودی اسرائیل و زیرساخت تمدن اسلامی بود ساماندهی کرد به همین دلیل رهبر انقلاب در روز قدس که روز نجات اسلام است از این سردار بزرگ یاد ویژه‌ای کردند و امیدواریم راه این سردار بزرگ توسط جوانان امت اسلامی ادامه داشته باشد.

,

امام جمعه کوهسرخ:

,

منطق آزادسازی خرمشهر، قدس را هم آزاد می کند/ اسرائیل غاصب با بیداری دنیای اسلام، آینده خود را نخواهد دید

,

حجت الاسلام رضایی تولایی، امام جمعه کوهسرخ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز جهانی قدس اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر با این منطق که ما میتوانیم و باید قوی شویم آزاد شد و مطمئناً با این منطق میتوانیم خرمشهر های دیگر را آزاد کنیم.

,

وی با بیان اینکه با این منطق که خرمشهر را خدا آزاد کرد می‌توان هر مسیر ناهموار را هموار کرد و موانع را کنار زد و مطمئناً این منطق شکست ناپذیر است، خاطرنشان کرد: با این منطق می‌توانیم دنیای استکبار را سر جای خود بنشانیم و با این منطق که خرمشهر را خدا آزاد کرد قدس را خدا آزاد خواهد کرد و می توان همه موانع برداشته می‌شود و این را به عینه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بوده و می توان قدس را آزاد خواهد کرد.

,

امام جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه اسرائیل غاصب و رژیم کودک کش 20 سال آینده را نخواهد دید، تصریح کرد: مسئله فلسطین صرفاً یک مسئله فلسطینی عربی نیست بلکه مسئله دنیای اسلام است باید این زمینه پس گرفته شود و این یک تکلیف الهی است.

,

وی با اشاره به اینکه دفاع از فلسطین، دفاع از سرزمین اسلام است، اذعان کرد: استکبار به دنبال این است که فلسطین به فراموشی سپرده شود و اگر امروز معامله قرن پیشنهاد می شود این معامله شیطانی در اثر کوتاهی عربستان، بحرین و برخی کشورهای عربی است.

,

رضایی همچنین در ادامه با اشاره به نقش سردار سلیمانی در منطقه، عنوان کرد: سردار سلیمانی راهبرد دفاع را به راهبرد هجوم، راهبرد مقاومت را از پرتاب سنگ به پرتاب موشک و راهبرد مذاکره را به راهبرد مبارزه تبدیل کرد.

,

وی با بیان اینکه نهضت فلسطین تبدیل به یک نهضت دینی شده است، تشریح کرد: در دل دنیای کشور جبهه مقاومت راه پیدا کرده است و با بیداری دنیای اسلام، اسرائیل از روی صحنه روزگار حذف خواهد شد و به زودی شاهد برپایی بزرگترین نماز جمعه جهان پشت سر ولی امر مسلمین در قدس خواهیم بود.

,

 

,

امام جمعه سرخس:

,

خرمشهرهای پیش رو اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است/ بنی صدرهای نفوذی نمی‌گذارند این خرمشهرها از محاصره خارج شوند

,

 

,

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه سرخس با اشاره به پیشرفت‌های علمی بشر، گفت: با شیوع کرونا انسان‌ها نسبت به خدا آگاه شدند و یاد این آیه افتادند که با همه پیشرفت‌های علمی «خُلق الانسان ضعیفا» و این یکی از عبرت‌های این حوادث اخیر است و هر چقدر علم انسان پیشرفت کند در مقابل علم لایتناهی خداوند اینها چیزی نیست.

, حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه سرخس با اشاره به پیشرفت‌های علمی بشر، گفت: با شیوع کرونا انسان‌ها نسبت به خدا آگاه شدند و یاد این آیه افتادند که با همه پیشرفت‌های علمی «خُلق الانسان ضعیفا» و این یکی از عبرت‌های این حوادث اخیر است و هر چقدر علم انسان پیشرفت کند در مقابل علم لایتناهی خداوند اینها چیزی نیست.,

امام جمعه سرخس با بیان اینکه در بلاها انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود، گفت: در جریان بیماری تنها کسی که درمان کننده است فقط خدا است و خدا است که شفا می‌دهد.

,

وی با انتقاد از کسانی که کشورهای اروپایی را مدینه فاضله معرفی می‌کنند، اظهار کرد: نظافت از ایمان است و ایمان در اسلام است، اروپایی‌ها مگر در بحران‌ها مدیریت دارند، ماسک‌ها را از یکدیگر دزدیدند، بیشترین میزان شیوع کرونا در کشورهای اروپایی بوده است چون نظافت را رعایت نمی‌کنند‌.

,

بختیاری با اشاره به اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، گفت: در غرب افراد مسن را رها کردند و کشتند اما رزمایش مواسات و همدلی ایران را در سطح جهان با درخشش کامل نشان داد.

,

خطیب جمعه سرخس با بیان اینکه شهرستان سرخس فعلا وضعیت سفید را دارد، گفت: باید نکات بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی رعایت شود تا خدای نکرده از وضعیت سفید خارج نشویم.

,

بختیاری بیان کرد: زمانی که خبر فتح خرمشهر را به امام دادند با وجود آنکه آن همه نیرو آنجا تلاش کردند اما امام به یک امر مهمتر اشاره کردند و آن هم اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد و این یعنی شما هر چه داشتید به میدان آوردید و عقبه لشکر شما خدا بود.

,

وی اظهار کرد: اگر لشکری عقبه آن قدرت خدا شود هیچ لشکری نمی‌تواند در مقابل این لشکر تاب بیاورد و  شکست ناپذیر می‌شود و با همین امر می‌توانیم به لطف الهی فلسطین را آزاد کنیم.

,

امام جمعه سرخس با اشاره به عبارت معروف رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرها در پیش داریم، گفت: خرمشهرهای پیش رو خاکی نیست بلکه خرمشهر اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی داریم و این خرمشهرها در محاصره دشمنان است و بنی صدرهای نفوذی نمی‌گذارند این خرمشهرها از محاصره خارج شوند و مردم بصیر ما باید دست این بنی صدرهای نفوذی را قطع کنند.

,

بختیاری با تاکید بر قطع دست‌های بنی صدرهای نفوذی عنوان کرد: ما نفوذی در این کشور زیاد داریم در لایه‌های مختلف نفوذ کردند و انتظار داریم مجلس یازدهم مجلس انقلابی و در تراز انقلاب باشد و قوانین در تراز انقلاب تصویب کند و بازویی برای رهبری باشد.

,

وی با بیان اینکه یکی از نقشه‌های دشمن فراموشی قدس است، گفت: شاهکار امام این بود که نگذارد این نقشه دشمن عملی شود و قدس همیشه به یادها است و انقلاب اسلامی کمک کرد نهضت آزادی قدس تبدیل به نهضت اسلامی آزادی قدس شد.

,

امام جمعه سرخس عنوان کرد: به لطف سردار سلیمانی انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک نقطه زن تبدیل شد و سردار سلیمانی مبارزه را به جای مذاکره به فلسطینیان یاد داد.

,

 

,

امام جمعه خلیل آباد:

,

روز جهانی قدس، نماد صف‌بندی حق در برابر باطل است

,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر و روز جهانی قدس، اظهار داشت: روز جهانی قدس یکی از برجسته ترین یادگاران امام خمینی (ره) و نماد صف بندی حق در برابر باطل است.
وی با بیان اینکه روز قدس روز حمایت از مردم رنج کشیده فلسطین و روز دمیدن خون تازه در رگ های جهان اسلامی است، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار شاهد راهپیمایی باشکوه امت اسلامی در حمایت از مردم ستم کشیده فلسطین به دلیل کرونا نخواهیم بود ولی یک برنامه گرانبها و استثنایی و سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار شد که از همه شبکه ها پخش خواهد شد.
خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه به همین دلیل هیچ برنامه ای در هیچ جای کشور برگزار نمی شود، تصریح کرد: وظیفه ملت مسلمان انقلابی ایران که قضیه فلسطین را اولویت اول جهان اسلام می دانند معلوم است ولی وظیفه دیگر کشورهای اسلامی در برابر جنایت های اسرائیل و قتل عام صدها نفر از فلسطینی ها و تخریب ها چیست.
وی با اشاره به اینکه رسانه های کشورهای اسلامی به وظیفه خود در برابر مظلومیت های فلسطین عمل کنند، اذعان کرد: وظیفه کشورهای اسلامی این است که مقاومت را در برابر اشغالگران وظیفه خود بدانند و در مجامع جهانی سکوت نکنند و ارتباط پنهانی با رژیم اسرائیل نداشته باشند و از کالاهای اسرائیلی خرید نکنند و جنایت های این رژیم جعلی را افشا کنند.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه