اخبار داغ

یکی از این فاتحان میاندوآبی خرمشهر:

فتح خرمشهر، تبلور وحدت، مقاومت و  قدرت خداوند/ حماسه‌ای که معادله‌ها را عوض کرد

فتح خرمشهر، تبلور وحدت، مقاومت و  قدرت خداوند/ حماسه‌ای که معادله‌ها را عوض کرد
بر اساس معادلات نظامی، عراق پیروز حتمی جنگ بود ولی رزمندگان اسلام با تکیه بر رهبری الهی و باورهای دینی و مقاومت، حماسه ای آفریدند که در هیچ معادله و ایدئولوژی نظامی قابل درک نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، سوم خرداد در تقویم رسمی کشور، روز خاصی است، سالروز یک پیروزی عظیم در دوران دفاع مقدس که فتح الفتوح نام گرفت، سالروز فتح خرمشهر، فتحی که تمام معادلات نظامی را بر هم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

بر طبق محاسبات عادی و نظامی، فتح خرمشهر ممکن نبود اما رزمندگان اسلام با استعانت از خداوند متعال و با تبعیت از رهبری و ولایت، مجهزترین ارتش نظامی دنیا را شکست دادند و کاری کردند که دشمن حتی امروز هم به دنبال فرمول فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام بوده و نمی تواند تصور کند که چگونه خرمشهر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و دشمن بعثی از آن بیرون رانده شد.

,

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس با عملیات مشترک سپاه و ارتش انجام گرفت و در بین این رزمندگان و فاتحان خرمشهر نام صدها نفر میاندوآبی و 9 شهید دیده می شود.

,

«خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بهترین تعبیر برای فتح خرمشهر

, «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بهترین تعبیر برای فتح خرمشهر, «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بهترین تعبیر برای فتح خرمشهر,

یکی از این فاتحان میاندوآبی خرمشهر، مهدی آجودانزاده، جانباز و پاسدار انقلاب اسلامی است که در گفت و گویی که با خبرنگار ما داشته است، به بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس پرداخته و گفت: در دوران دفاع مقدس و جبهه های نبرد حق علیه باطل که فضا فضایی آکنده از غیرت، شرف و دفاع از کیان انقلاب اسلامی و حکومت نوپایی بود و بویژه در عملیات بیت المقدس مقاومت بچه ها مثال زدنی و بی نظیر بود.

,

وی با بیان اینکه در سه مرحله از عملیات بیت المقدس حضور داشته و در مرحله سوم که نیروهای عراقی پاتک زده بودند، زخمی شد، افزود: در آنجا ما به همراه 9 نفر از بچه های گردان خودمان زخمی شدیم، نصرت عباس زاده از بچه های گردان ما نیز در  آنجا به شهادت رسید ولی ما را به عقب منتقل کردند و حتی شهید شهباز نوری نیز در آنجا زخمی شد، در کل بیش از 100 نفر از گردانی که بچه های میاندوآب در آن حضور داشتند، در این عملیات شهید شدند.

,

آجودانزاده با بیان اینکه ما امدادهای غیبی را به عینه در جبهه ها لمس می کردیم، اظهار کرد: هیچ نیرویی به جز نیروی خداوند ما را حمایت نمی کرد و در واقع ما امدادهای غیبی را واقعاً در جبهه ها لمس می کردیم، و تنها با سلاح ایمان در مقابل سلاح های پیشرفته دشمن مقاومت کردیم.

,

این رزمنده میاندوآبی، اتحاد و وحدت را از دیگر رموز فتح خرمشهر عنوان و تصریح کرد: رمز موفقیت در این عملیات، وحدت نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و مهم تر از همه نصرت الهی بود که شامل حال ما شد و بهترین جمله را هم  در این باره حضرت امام خمینی(ره)  فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

,

آجودانزاده افزود: وحدت، همدلی و همزبانی، کمک های مردمی و حضور رزمندگان اسلام در جبهه ها از دیگر عوامل این پیروزی بود که حتی  فرماندهان نظامی دنیا نمی توانستند باور کنند که نیروهای عراقی با آن همه تجهیزات شکست خورده اند و خرمشهر آزاد شده است.

,

با وحدت و همدلی و یاری خدا در عملیات بیت القمدس، خرمشهر آزاد شد

, با وحدت و همدلی و یاری خدا در عملیات بیت القمدس، خرمشهر آزاد شد, با وحدت و همدلی و یاری خدا در عملیات بیت القمدس، خرمشهر آزاد شد,

ابراهیم منصوری یکی دیگر از رزمندگان جانباز میاندوآبی است که در این باره به خبرنگار زرین خبر می گوید: رزمندگان اسلام، هر آنچه داشتند بر طبق اخلاص گذاشته و در جبهه ها حاضر شدند و در راه دفاع از ناموس، مال و جان و دین مردم و انقلاب و نظام و ولایت سخاوتمندانه جان نثاری کردند که رشادت های این عزیزان در قالب سخن بیان شدنی نیست.

,

وی با اشاره به اینکه با وحدت و همدلی و یاری خدا در عملیات بیت القمدس، خرمشهر آزاد شد، افزود: امام فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و این یک جمله بیانگر عظمت عملیات بیت المقدس است که سبب پیروزهای بعدی ما شد.

,

فتح خرمشهر، نماد پایداری و مقاومت ملت ایران

, فتح خرمشهر، نماد پایداری و مقاومت ملت ایران, فتح خرمشهر، نماد پایداری و مقاومت ملت ایران,

در این زمینه امام جمعه میاندوآب نیز در مراسمی با بیان اینکه فتح خرمشهر با امید و ایمان به خدا و خداباوری، توکل و ایثار رزمندگان شدنی شد و نماد پایداری و مقاومت ملت ایران است، گفت: اگر به خدا و امدادهای غیبی باور داشته باشیم و با توکل بر خدا در مقابل دشمنان مقاومت کنیم، به پیروزی می رسیم، همانگونه که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر به پیروزی رسیدیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه فتح خرمشهر یکی از نشانه های آیات الهی بود، افزود: بیش از 100 آیه در قرآن کریم در مورد مقاومت داریم و فتح خرمشهر نیز مصداقی از آیات  قرآن بود که با ایثار و مقاومت تحقق یافت.

,

فتح خرمشهر فرمولی برای فائق آمدن بر مشکلات

, فتح خرمشهر فرمولی برای فائق آمدن بر مشکلات, فتح خرمشهر فرمولی برای فائق آمدن بر مشکلات,

باید گفت که در فتح خرمشهر، اتحاد، حضور حماسی مردم، تبعیت از ولایت و نصرت و ایمان به وعده الهی را شاهد بودیم که سبب پیروزی شد و اکنون نیز فتح خرمشهر یک فرمول برای سایر عرصه هاست که باید از آن درس بگیریم و خرمشهرهایی را که در پیش است، فتح کنیم.

,

می توان از فرمول مقاومت و فتح خرمشهر در تمام ابعاد الهام گرفته و از ایدئولوژی فتح خرمشهر برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی استفاده کرد.

,

بر اساس معادلات نظامی، عراق پیروز حتمی جنگ بود ولی رزمندگان اسلام با تکیه بر رهبری الهی و باورهای دینی و مقاومت، حماسه ای آفریدند که در هیچ معادله و ایدئولوژی نظامی قابل درک نبود پس می توان با تفکر مقاومت و تکیه بر ارزش ها وقدرت لایزال الهی و ایدئولوژی هایی که زمینه ساز فتح خرمشهر شد، می توان ناشدنی ها را شدنی کرد و شاهد فتوحات مختلف بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه