اخبار داغ

از مقابله با اشرار تا حضور در عملیات بیت المقدس؛

حضور رزمندگان بلوچ در خط مقدم دفاع از کشور چشمگیر بود/«شهید پرورش»تک پسری که به رهبرش لبیک گفت

حضور رزمندگان بلوچ در خط مقدم دفاع از کشور چشمگیر بود/«شهید پرورش»تک پسری که به رهبرش لبیک گفت
پاسدار شهید علی بخش پرورش، تک پسر بلوچی بود که به عشق امام خمینی (ره) راهی جبهه های حق علیه باطل شد‌ه و در راه آزاد سازی خرمشهر به شهادت رسید تا همگان بدانند در این آب و خاک قومیت معنا ندارد و همه ایرانی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، عملیات بیت‌المقدس در روز ۱۰ اردیبهشت با رمز «یا علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع)» آغاز شد و قرارگاه‌های نصر، فتح و قدس با هماهنگی یکدیگر وارد عمل شدند. نیرو‌های خودی در روز‌های ابتدایی این عملیات پیشروی‌های پرسرعتی داشتند، اما افزایش آتش پدافندی عراق، استحکامات سنگین و همچنین موانع طبیعی مثل رودخانه‌های کارون و اروند، به تدریج از سرعت رزمندگان ما کم کرد.

در روز ۲۶ اردیبهشت با تصمیمی که از سوی فرماندهان ارشد جنگ اتخاد می‌شود، یک برش تاکتیکی در نحوه حرکت و عملکرد قرارگاه‌های فتح و نصر به وجود می‌آید که این برش تاکتیکی باعث می‌شود گلوگاه دشمن که در شلمچه بود و از آنجا خرمشهر را پشتیبانی می‌کرد، بسته شود.

به تدریج وقتی نیرو‌های دشمن در خرمشهر متوجه می‌شوند که عقبه ارتش بعث برای حمایت پدافندی از آن‌ها لَنگ می‌زند تصمیم به تسلیم شدن می‌گیرند و در عصر روز دوم خرداد و صبح تا ظهر سوم خرداد، دسته دسته و فوج فوج در صف تسلیم شدن قرار می‌گیرند به طوری که تا ظهر روز ۳ خرداد، ۱۹ هزار عراقی در خرمشهر تسلیم رزمندگان ما تسلیم می‌شوند.  



حضور گسترده رزمندگان بلوچ از همان ابتدای آغاز جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه

به مناسبت سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر این پایگاه خبری گفتگویی را با خانواده و یکی از همرزمانش یکی از شهدای بلوچ این عملیات انجام داده است که در ذیل آمده است:

 رستم بامری جانباز هشت سال دفاع مقدس و هم رزم پاسدار شهید علی بخش پرورش در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: از همان ابتدای حمله رژیم بعثی عراق به کشورمان، رزمندگان استان سیستان و بلوچستان به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه نیروهای نظامی و انتظامی این استان در خود سیستان و بلوچستان با اشرار و گروهک های معاند جدایی طلب درگیر بودند، اما رزمندگان اسلام خواستار حضور در جبهه های حق علیه باطل بودند.

این رزمنده بلوچ اضافه کرد: سال ۵۹ جوانان زیادی از شهرستان دلگان جذب سپاه پاسداران و به مناطق جنگی اعزام شدند که یکی از آنها پاسدار شهید علی بخش پرورش بود.

بامری افزود: شهید علی بخش پرورش علی رغم اینکه تک پسر خانواده و سرپرست مادر و خواهرانش بود، و می توانست با این بهانه از حضور در جبهه سرباز زند اما راهی مناطق جنگی جنوب شد.

وی تصریح کرد: این شهید زمانی که فتوای امام راحل مبنی بر حضور مردم برای دفاع از مرزهای میهن اسلامیمان را شنید، راهی جبهه های حق علیه باطل شد تا با بعثی های متجاوز به مقابله بپردازد.

این رزمنده بلوچ ادامه داد: این جوان رشید در حالی که چند روز از مراسم ازدواجش نگذشته بود برای حضور در عملیات بیت المقدس راهی جبهه های حق علیه باطل شد.

بامری خاطرنشان کرد: پاسدار علی بخش پرورش سرانجام در نخستین روزهای آغاز عملیات بزرگ بیت المقدس که منجر به آزادسازی شهر خرمشهر شد، به شهادت رسید.



 برای «شهید پرورش»تک پسری بهانه نبود

نازملک پرورش خواهر شهید علی بخش پرورش بیان کرد: برادرم سال ۱۳۴۲ درست همان سالی که امام خمینی (ره)‌مبارزه خود را به صورت علنی علیه حکومت طاغوت آغاز کرده بود، در روستای گزهک از توابع بزمان ایرانشهر به دنیا آمد.  

پرورش گفت: دوران کودکی و نوجوانی علی بخش که همراه با تحصیل در دوران ابتدایی و راهنمایی بود، مصادف با مبارزات ملت مسلمان ایران با رژیم طاغوت و ستم شاهی بوده است.  

وی تصریح کرد: علی بخش نوجوان که محرومیت های منطقه خود را با جان و دل لمس کرده بود، با پخش بیانیه های امام خمینی (ره) به صفوف مبارزین علیه رژیم ستم شاهی پیوست.  

خواهر شهید پرورش ادامه داد: علی بخش در دوران نوجوانی که تک پسر خانواده چهار نفره خود بود،‌در کنار تحصیل و مبارزه سرپرستی خواهران و مادرش را هم بر عهده گرفت.  

پرورش عنوان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید،‌شهیدعلی رغم اینکه سن و سالش کم بود به جمع بسیجیان پیوست و پس از مدت اندکی پاسدار رسمی سپاه شد.  



همه ما آماده نثار جان برای ایران هستیم

 وی ادامه داد: علی بخش در ابتدای دهه ۶۰ که تنها ۱۹ سال از سنش گذشته بود به پیشنهاد خانواده و مادرم با دختر عمویش در روستای گزهک بزمان ازدواج کرد.  

پرورش ادامه داد: شهید و جمعی از دوستانش از جمله عباس بامری، کریم بخش بامری، رستم بامری، شهید علی اکبر رخشانی و... که جمعی سپاه ثارالله بودند بارها به مقابله با اشرار مسلح در منطقه جنوب کرمان و جازموریان پرداختند.  

وی خاطرنشان کرد: شهید در نخستین ماه سال ۱۳۶۱ که زمزمه عملیات بزرگی را از دوستان و همرزمانش شنیده بود رهسپار جبهه های حق علیه باطل در جنوب غرب کشورمان شد.  

پرورش بیان کرد: در نهایت برادرم علی بخش در بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در جریان عملیات بیت المقدس به مقام عظمای شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در بهشت زهرای روستای زادگاه تولدش به خاک سپرده شد.  

پرورش خاطرنشان کرد: عمل به حجاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه وصیت همه شهدا بوده و ما باید پیرو راه شهیدان باشیم و نگذاریم تا خون آنها پایمال شود.  

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, ,
,
, حضور گسترده رزمندگان بلوچ از همان ابتدای آغاز جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,  برای «شهید پرورش»تک پسری بهانه نبود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, همه ما آماده نثار جان برای ایران هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه