اخبار داغ

جوسازی علیه منتخب انقلابی دشتستان/ افشاگری نسبت به غارت میراث فرهنگی در بوشهر

جوسازی علیه منتخب انقلابی دشتستان/ افشاگری نسبت به غارت میراث فرهنگی در بوشهر
دیدار منختب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلاامی از رسانه اصلاح طلب حاشیه ساز شد. این دیدار از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفته که چرا رضایی که دارای موضعی انقلابی است از یک هفته نامه اصلاح طلب که مدیر مسئول آن دارای تفکرات افراطی است بازدید کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ برخی اخبار طی هفته گذشته توسط مخاطبین به پایگاه خبری تحلیلی سپاس ارسال شده است که در قالب بسته خبری منتشر خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

اعتراض نسبت به انتخاب مراکز بهداشتی به عنوان مکان تست کرونا

, اعتراض نسبت به انتخاب مراکز بهداشتی به عنوان مکان تست کرونا,

به دنبال شیوع کرونا و لزوم انجام تست بیماری کرونا روی افراد مشکوک و تعیین برخی مراکز بهداشتی برای انجام این تست، معمولا با واکنش منفی همسایگان این مراکز روبرو شده است. این در حالی است که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی این اقدام با رعایت کلیه پروتکل های پزشکی انجام می گیرد. شواهد نشان داده که مردم پس از این توضیحات، همکاری لازم را کرده اند.

,

 نارضایتی ملوانان نسبت به نحوه ی توزیع کارت هدیه

,  نارضایتی ملوانان نسبت به نحوه ی توزیع کارت هدیه,

به دنبال توزیع کارت های هدیه ۵۰۰ هزار تومانی از سوی بنیاد مستضعفان در رزمایش مومنانه بین ملوانان شهرستان های دیلم، گناوه، کنگان و دیر، تنش ها و نارضایتی هایی بین ملوانان ایجاد شده است.
نامتناسب بودن تعداد و مبلغ کارت های هدیه با جامعه هدف، تقسیم کارت های هدیه در میان افرادی که شغل آن ها ملوانی نیست و یا افرادی که صرفا کارت ملوانی داشته و فعال نیستند و عدم تخصیص این کارت ها به برخی ملوانان، از جمله مصادیق این نارضایتی است.

,
,

سانسور سخنان رضایی منتخب شهرستان دشتستان

, سانسور سخنان رضایی منتخب شهرستان دشتستان,

به دنبال سلسله دیدارهای ابراهیم رضایی منتخب دشتستان با چندین رسانه از جمله هفته نامه اتحاد جنوب، این هفته نامه به انعکاس این دیدار و سخنان رضایی در دفتر این هفته نامه پرداخته است‌ جالب است که هفته نامه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر بخش های مهم سخنان رضایی را که به مذاق آن خوش نیامده و در انتقاد از عملکرد دولت بوده سانسور کرده و نقل نکرده است. رضایی در این بازدید از عملکرد زنگنه و ناکارآمدی و لطمات بسیار زیادی که به خاطر حضورش در وزارت نفت به منافع ملی وارد کرده سخن گفته بود که به دستور اکبر صابری مدیر مسئول اتحاد جنوب که خودش در حال حاضر در دولت روحانی مسئولیت دارد این سخنان حذف شده است.

,

جذب نیروهای غیر بومی و ادامه نارضایتی مردم

, جذب نیروهای غیر بومی و ادامه نارضایتی مردم,

علی رغم ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، که اولویت جذب را به نیروهای بومی داده و حتی مسئولان دولتی استان نیز بارها این قول مساعد را به مردم داده اند، هم چنان شاهد به کارگیری نیروهای غیر بومی در ادارات از جمله آتش نشانی شهر جم و جزیره خارگ هستیم. این امر نارضایتی برخی از شهروندان جویای کار را در برداشته است.

,

گرانی سرسام آور در نقاط مختلف استان و نارضایتی مردم

, گرانی سرسام آور در نقاط مختلف استان و نارضایتی مردم,

افزایش قیمت لوازم خانگی و کالاهای اساسی در نقاط مختلف استان از جمله دشتستان در چند روز اخیر موجب رکود در بازار و نارضایتی و کاهش قدرت خرید شده است.گرانی بی حساب و کتاب دلار و افزایش بی رویه هزینه آب و برق، ضعف در سیستم نظارتی از جمله دلایل این نارضایتی است.

,

 دیدگاه منتخبان استان در باره ریاست مجلس یازدهم

,  دیدگاه منتخبان استان در باره ریاست مجلس یازدهم,

براساس استمزاجی که صورت گرفته شده، دیدگاه منتخبان چهار حوزه ی انتخابیه استان بوشهر در مورد ریاست مجلس یازدهم، دکتر محمد باقر قالیباف است. شواهد نشان می دهد که منتخبان چهار حوزه انتخابیه بوشهر که هر چهار نفر کاندیدای جبهه انقلابیون بوده اند تلاش می کنند با یکدیگر در مسائل کلان استانی و ملی هماهنگ عمل کنند.

,

کمبود آب همچنان مشکل اساسی استان

, کمبود آب همچنان مشکل اساسی استان,

با وجود آنکه هنوز تابستان فرا نرسیده و به اصطلاح در فصل بهار هستیم، کاهش فشار و قطعی مکرر آب طی روزهای متعدد در برخی از شهرستان ها از جمله دیلم و تنگستان باعث کلافه شدن مردم گردیده است. این کمبود آب در حالی است که مسئولان امر از قبل چنین مشکلاتی را پیش بینی کرده اند. از این رو تا دیر نشده و به عنوان معضلی اساسی کل استان را در برنگرفته، باید به فکر چاره اندیشی واقعی باشند.

,

شکستن لوله های مسیر انتقال نفت

, شکستن لوله های مسیر انتقال نفت,

با توجه به فرسودگی لوله های انتقال نفت خصوصا در شمال استان هر از چندگاهی مواجه با شکستن لوله های انتقال نفت هستیم که موجب هدر رفت نفت و تخریب زیست محیطی می گردد. گاهی هدر رفت نفت لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند.اخیرا نیز لوله ۴۲ اینچ گوره در مسیر انتقال نفت خام به گچساران به دلیل فرسودگی دچار شکستگی شد.

,

اخیرا نیز مشاهده لکه های نفتی در ساحل بندر دیلم که علت آن را نشت لوله های انتقال و یا آلاینده های سکوهای نفتی شرکت بهرگان می دانند موجب نارضایتی مردم دیلم شده است.

,

نارضایتی کارگران به خاطر عدم پرداخت دستمزد

, نارضایتی کارگران به خاطر عدم پرداخت دستمزد,

متاسفانه در سطح بسیاری از شرکت های نفتی و گازی و برخی شهرداری ها و تعدادی از بیمارستان ها در سطح استان، حقوق پرسنل و کارگران با تاخیر چند ماهه پرداخت می شود و همین امر باعث رشد نارضایتی پرسنل و کارگران در محیط های کارگری و اداری شده است.
گاه این تاخیرها در پرداخت حقوق تا شش ماه به طول می انجامد.

,
,

جوسازی علیه منتخب انقلابی دشتستان

, جوسازی علیه منتخب انقلابی دشتستان,

ابراهیم رضایی منتخب شهرستان دشتستان، که باید او را یکی از پدیده های انتخابات مجلس یازدهم به حساب آورد در طول روزهای باقی مانده به افتتاح مجلس یازدهم علی رغم آنکه رسما مسئولیتی برعهده ندارند تلاش گسترده ای برای احقاق حقوق مردم خصوصا از مجموعه ی نفت داشته که آثار و برکات آن از همین حالا دارد روشن می شود. همچنین وی علی رغم محدودیت های کرونایی سعی کرده با ارتباطات با رسانه ها ضمن ارائه ی دیدگاه های خود از دیدگاه رسانه ها نیز در زمینه ی پیشرفت استان و شهرستان استان بهره ببرد. دیدار مستمر او از فعالیت های گروه جهادی در مبارزه با کرونا و حمایت از آن ها از دیگر نقاط قوت فعالیت های منتخب شهرستان دشتستان است.

,

پیرو دیدار رضایی از دفاتر چندین رسانه از جمله دفتر خبرگزاری فارس، پایگاه خبری تحلیلی سپاس، هفته نامه مردم جنوب، هفته نامه دریای جنوب، دیداری نیز با هفته نامه اصلاح طلب اتحاد جنوب داشته است.

,

این دیدار از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفته که چرا رضایی که دارای موضعی انقلابی است از یک هفته نامه اصلاح طلب که مدیر مسئول آن دارای تفکرات افراطی است بازدید کرده است. به این دسته از معترضان باید گفت وقتی فردی با رای مردم به نمایندگی مجلس انتخاب می شود پس از انتخاب شدن، نماینده همه مردم است و نباید در ارتباطات اجتماعی، خود را محدود به حامیان در دوره ی تبلیغات انتخاباتی کند. بازدید از دفاتر مطبوعات و رسانه هایی که مجوز قانونی فعالیت دارند رویه ای مرسوم برای همه ی جناح های سیاسی است.

,

بارها شاهد هستیم که نمایندگان و مسئولان با رسانه های منتقد خود دیدار می کنند. اصل پذیرفته شده در این دیدارها پایبندی ،طرفین بر دیدگاه های خود است ولی در عین فرصتی ایجاد می شود تا رسانه های منتقد نیز مستقیما به طرح دیدگاه های خود با نماینده یا مسئول دیدار کننده بپردازند.

,

نکته آخر ابراهیم رضایی در مواضع انقلابی خود استوار و محکم هستند و به فضل الهی برکات این انتخاب را مردم دشتستان و استان در آینده مشاهده خواهند کرد.

,

تکذیبیه خانم الماسی

, تکذیبیه خانم الماسی,

پس از آنکه تعدادی از رسانه ها اعلام کردند خانم الماسی به وزارت نفت می رود، وی در جلسه شورای اداری استان اعلام کرد این خبر کذب است و من همچنان در وزارت رفاه خواهم ماند.
الماسی در این جلسه یادآور شد که مجلس دهم ۲۰۰ قانون را تصویب کرده است. وی همچنین از انتقاد به مجلس دهم اظهار نارضایتی کرد.
لازم به یادآوری اخیرا لیستی از نمایندگان مجلس دهم منتشر شده که با نظر مساعد زنگنه به استخدام وزارت نفت در می آیند یا به این وزارتخانه منتقل می شوند.

,
,
,

روغن ریخته نذر حضرت عباس

, روغن ریخته نذر حضرت عباس,

گفته می شود برنج هایی که سازمان صمت استان بوشهر جهت کمک های مومنانه در اختیار اداره کل اوقاف قرار داده تاریخ مصرف گذشته بوده اند.

,

, ,

یکی از دست اندرکاران توزیع این برنج ها به خبرنگار سپاس گفت همه ی این کیسه های ۱۰ کیلویی برنج از کیسه ی اصلی و بیرونی آن که اسم نوع برنج و تاریخ انقضای آن درج شده بیرون آورده شده بودند و صرفا در کیسه های سفید که در درون کیسه ی اصلی گذاشته می شده عرضه شده اند. همچنین به گفته ی همین فرد برخی برنج‌ها نیز بوی بدی می داده اند. ناگفته نماند این برنج های ۱۰ کیلویی بدون نام و نشان در قالب بسته های ۴ تایی در گونی سفید دیگری گذاشته شده بودند که تاریخ انقضا روی آن درج شده است.

,

خوب سازمان صمت استان در این زمینه روشنگری کند.

,

مرگ دلخراش مادر و نوزاد اهرمی

, مرگ دلخراش مادر و نوزاد اهرمی,

خانمی ۴۱ ساله به نام ع. ب از شهر اهرم برای وضع حمل به بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر مراجعه می کند. در مدت چند ساعتی که در بیمارستان بوده کیسه ی آبش پاره می شود. گفته می شود ماماهای بخش با تاخیر برای زایمان او اقدام می کنند. وقتی هم از پزشک زنان به نام خانم ح می خواهند که برای عمل خود را به بیمارستان برساند او نیز با تاخیر زیاد بر بالین بیمار حاضر می شود. در نهایت خانم دکتر بر اثر اشتباه مثانه و رحم و دستگاه ادراری مریض را پاره می کند. بر اثر خونریزی زیاد ابتدا نوزاد جانش را از دست می دهد و بعد مادر بینوا.

,

آن طور که گفته شده سهل انگاری کادر درمان و پزشک معالج باعث وقوع این فاجعه گردیده است. دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مصاحبه ای قول پیگیری جدی و شناسایی و مجازات مقصرین را داده است.

,

شرب خمر و درگیری در تنگستان

, شرب خمر و درگیری در تنگستان,

شنیده شده یکی از اراذل و اوباش در شهر اهرم تنگستان به علت صرف مشروبات الکلی اقدام به ضرب و شتم برخی مردم در معابر عمومی کرده و موجب رعب و وحشت در میان مردم شده است.
شواهد در پرونده این فرد نشان می دهد که وی دارای سابقه سوء در عربده کشی، چاقو کشی و ورود به عنف نیز می باشد.
جا دارد مسئولان امر با قاطعیت نسبت به بر هم زننندگان امنیت و آرامش عمومی برخورد کنند.

,
,
,

افشاگری یک مدرس دانشگاه نسبت به غارت میراث فرهنگی در بوشهر در زمان اصلاحات
عبدالعزیز بلادی اولین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انقلاب و مدیر کل اسبق میراث فرهنگی به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در مصاحبه با پایگاه خبری سپاس نکات مهمی را راجع به ویرانی میراث فرهنگی و غارت اشیاء موجود در موزه ی بوشهر پرده برداشتند.
از جمله
۱. سرقت تقریبا همه ی سکه ها ی قدیمی حین انتقال به میراث فرهنگی در زمان مدیرکلی محمدباقر عباسی سملی که در اختیار نیروی انتظامی برای بازدید عموم در نمایشگاه به نیروی انتظامی استان تحویل داده بودند.
سوال اینجاست که بر چه اساسی این اشیاء قیمتی از موزه خارج تا بدون حفاظت امنیتی لازم به سرقت برود
۲. تخریب قبرستان َشغاب با قدمت چندین هزار ساله توسط شهردار اصلاح طلب در زمان استانداری انصاری لاری
جالب این است وقتی عبدالعزیز بلادی نسبت به این تخریب بی رحمانه اعتراض و شکایت می کند نه تنها انصاری لاری به شکایت او توجهی نمی کند بلکه او را از مدیر کلی میراث برکنار هم می کند. سپس وقتی به شیراز منتقل می شود شهردار متخلف آقای اسکندری را که هم شهری او بوده با خود به شیراز منتقل می کند و با رایزنی او را شهردار شهر شیراز می کند
۳. سرقت بسیاری از اشیاء ذی قیمت موزه باستان شناسی بوشهر بر اثر عدم توجه به مسائل حفاظتی در زمان مدیرکلی محمدباقر عباسی سملی بر میراث فرهنگی در دوران اصلاحات
۴. سرقت یک کوزه عجیب و غریب پر از اشیاء تاریخی بر بالای یک برج طبیعی در منطقه گنخک و کوه مند در زمان مدیر کلی محمدباقر عباسی سملی بر میراث فرهنگی

, فشاگری یک مدرس دانشگاه نسبت به غارت میراث فرهنگی در بوشهر در زمان اصلاحات,
,
,
,
,
,
,
,
,

رسانه افغان از حادثه تلخ مهاجران در مرز ایران پرده بر داشت

, رسانه افغان از حادثه تلخ مهاجران در مرز ایران پرده بر داشت,

پایگاه خبری هزارستان افغانستان گزارش داد که پشت پرده توطئه غرق شدن مهاجران افغان در مرز ایران یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و یک خبرنگار وابسته قرار دارند.

,

براساس این گزارش که در شبکه جهانی آریانای افغانستان نیز انعکاس داشت این منبع که خود از نجات یافتگان این حادثه تکان دهنده و توطئه آمیز علیه ایران بود و خواست نامش فاش نشود به شبکه خبری بی بی سی گفت که یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و یک خبرنگار وابسته پشت پرده سناریوی توطئه آمیز آمریکا علیه ایران در این حادثه قرار دارند.

,

 

,

گزینه های نهایی نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی

, گزینه های نهایی نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی,

پس از رایزنی های مختلف میان جریانات و گروه های حاضر در مجلس یازدهم، چهار نفر به عنوان گزینه های اصلی و نهایی برای تصدی مسئولیت نائب رئیسی مجلس مطرح شده اند.

,

دکترمحمدمهدی_زاهدی که در سابقه خود وزارت علوم در دولت نهم را دارد، یکی از مطرح ترین گزینه این مسئولیت است. سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی،عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس، عضو شورای عالی اشتغال ( کار) دولت نهم، رئیس اتحادیه اندیشمندان ونخبگان تقریب مذاهب جهان اسلام از دیگر سوابق وی به شمار می رود.

,

دکترعبدالرضا_مصری که او هم سابقه وزارت رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم را دارد، همچنین سفیر ایران در ونزوئلا، نائب رئیس دوم مجلس نیز بوده است.
حجت الاسلام سیدمحمدرضامیرتاج_الدینی که پست معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دهم را در کارنامه خود دارد، همچنین مسئولیت هایی همچون نائب رئیسی کمیسون فرهنگی و عضو هیئت رئیسه مجلس را داشته است.

,
,

دکترسیدامیرحسینقاضیزادههاشمی عضو فعلی هیئت رئیسه مجلس و سه دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد.

,

ادعای رسانه های صهیونیستی: ورود هواپیمای اماراتی به فلسطین اشغالی

, ادعای رسانه های صهیونیستی: ورود هواپیمای اماراتی به فلسطین اشغالی,

بنابر گزارش پایگاه خبری «عرب ۴۸» به نقل از رسانه های صهیونیستی، این هواپیما در پی هماهنگی مستقیم میان مقام های امارات و رژیم اسرائیل عصر سه شنبه برای نخستین بار در سفری علنی از ابوظبی وارد فرودگاه تل آویو شده است.

,

منابع یاد شده یادآورشدند که این هواپیما حامل کمک های پزشکی امارات برای فلسطینی ها است و محموله آن به کارکنان سازمان ملل تحویل خواهد شد تا در کرانه باختری و نوار عزه توزیع شود.

,

اسرائیل و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک یا پرواز مستقیم ندارند. و چنین اتفاقی بی سابقه است.

,

بالاگرفتن اختلاف حسن روحانی با عبدالناصر همتی
شنیده شده عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی شدیدا با سیاست‌های خلق پول برای پرداخت بودجه مقابله با کرونا مخالف است و بر سر منابع تامین مالی با روحانی به اختلاف خورده است. همتی اعتقاد دارد خلق پول بدون پشتوانه نابودی بانک مرکزی و تورم را در پی خواهد داشت اما روحانی اعلام کرده باید به تعهداتمان به وزارت بهداشت پایبند باشیم و خودم درخواست وزیر بهداشت را تایید می‌کنم. همتی فعلا در برابر این درخواست مقاومت کرده است.

, بالاگرفتن اختلاف حسن روحانی با عبدالناصر همتی,
,

اعتراض نسبت به پیام تجزیه طلبانه شهردار خرمشهر به مناسبت روز قدس
داود دارابی شهردار شهر خرمشهر به مناسبت روز قدس پیامی را به زبان عربی فرستاده است.
وی در آخر این پیام پس از نوشتن نام خرمشهر در پرانتز نام محمره را که عرب های تجزیه طلب به کار می برند آورده است.

,
,
,

, ,

این اقدام از آن جهت بیشتر قابل تامل است که یک روز قبل از فتح خرمشهر صورت گرفته است. خرمشهری که صدام ملعون پس از اشغال، نام آن را محمره گذاشت. حال سوال این است که شهردار خرمشهر به چه مجوزی و یا با چه هدفی این نام جعلی و خائنانه را در پایین پیام خود بر خرمشهر گذاشته است. پس از انتشار این پیام، موجی از اعتراض در سراسر کشور علیه دارابی ایجاد شده است.

,

 

,

فرار مشکوک زندانیان داعشی از زندان های سوریه

, فرار مشکوک زندانیان داعشی از زندان های سوریه,

گزارشی وجود دارد که ۷ عضو گروه ‌که تعدادی از گروه تروریستی داعش فرار کرده اند. براساس این گزارش، چندین عضو دیگر داعش نیز در اواخر ماه مارس از زندان السینا در الحسکه فرار کرده بودند. پیش از این نیز یک شورش گسترده توسط زندانیهای داعشی در زندان السینا در قلمروی تحت کنترل نیروهای کرد سوری(SDF) که مورد حمایت آمریکا هستند گزارش شده بود. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰ هزار زندانی داعشی در زندان السینا در الحسکه  نگهداری می‌شوند. حدود ۲۰ درصد از این زندانی‌ها از داعشی های خارجی، عمدتا غربی، هستند که کشورهایشان از بازگرداندن آنها خودداری می‌کنند.

,

این اخبار در حالی منتشر می شود که آمریکائی ها بخشی از نیروهای داعش را از خاک سوریه به عراق برای ایجاد ناامنی منتقل کرده اند و احتمال دخیل بودن آنها در این مورد نیز دور از انتظار نیست. هسته های داعش که این روز مجددا فعال شده اند، بیشتر حملاتی را به صورت پراکنده و ایذایی در عراق آغاز کرده اند و به نظر میرسد این اقدامات با هدف تضعیف نیروهای حشدالشعبی و مقاومت و در کنار آن ایجاد هراس اجتماعی و سیاسی برای توجیه حضور غیرقانونی خود در عراق باشد.

,

کشتی‌های اعزامی آمریکا به دریای کارائیب رصد و شناسایی شدند

, کشتی‌های اعزامی آمریکا به دریای کارائیب رصد و شناسایی شدند,

🔹اسامی ۴ ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا که به همراه هواپیمای «پی ۸ پوسایدون» از اسکادران VP-26 برای مقابله احتمالی با نفتکش‌های ایران به منطقه کارائیب، اعزام شده‌اند بدین شرح است:

,

, ,

۱- کشتی جنگی یواس‌اس دیترویت USS Detroit (LCS-7)
۲- کشتی جنگی یواس‌اس لاسن USS Lassen (DDG-82)
۳- کشتی جنگی یواس‌اس پربل USS Preble (DDG-88)
۴- کشتی جنگی یواس‌اس فاراگات USS Farragut (DDG-99)

,
,
,
,

عبدالله قرداش که قرار بود جانشین ابوبکر البغدادی شده و به عنوان خلیفه داعشی‌ها باشد روز گذشته توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شد. دستگیری این تروریست عضو گروهک داعش که تقریباً می توان گفت به نوعی خلیفه آن در شرایط فعلی به شمار می‌رود و بدون شک دارای اطلاعات بسیار زیادی از برنامه‌ها و اعضای رده بالای داعش بوده و نه تنها ضربه بزرگی به این گروهک محسوب می گردد، بلکه می‌تواند اطلاعات مهم و دست اولی را به ارتش و نیروهای امنیتی عراقی و سایر کشورهای درگیر با این گروهک بدهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه