اخبار داغ

در میز گرد سپاس به مناسبت سوم خرداد؛

شوق شهادت در چهره فاتحان خرمشهر/ خنثی شدن سلاح های قدرتمند رژیم بعث در برابر اراده‌ی رزمندگان ایرانی

شوق شهادت در چهره فاتحان خرمشهر/ خنثی شدن سلاح های قدرتمند رژیم بعث در برابر اراده‌ی رزمندگان ایرانی
رزمنده عملیات بیت المقدس با بیان اینکه شهادت سرلوحه برنامه تمامی رزمندگان بود، گفت: همه رزمندگان با شجاعت وصف ناپدیری در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و همه رزمندگان با شوق در انتظار شهادت بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ سوم خرداد ماه یکی از روزهای بزرگ در تاریخ مقاومت کشور عزیزمان ایران است. در این روز خرمشهر عزیز بار دیگر به آغوش میهن اسلامی برگشت. امام در باره عظمت این پیروزی بزرگ فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد. فتح خرمشهر معادلات نظامی جهان را برهم زد و نشان داد پیروزی در یک نبرد نابرابر با سلاح ایمان امکان پذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

, ,

عملیات بیت‌المقدس به فرماندهی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، با هدف آزادسازی خرمشهر به مدت سه هفته انجام شد که رزمندگان بوشهری نقش مهم و تاثیرگذاری در این عملیات در سال ۱۳۶۱ داشتند.

,

در این راستا با چند تن از رزمندگان بوشهری که در مراحل مختلف آزاد سازی خرمشهر حضور فعالی داشتند گفتگویی شده که توجه شما را به آن جلب می‌کنم.

,

, ,

رشادت رزمندگان همه سلاح های قدرتمند دشمن را خنثی می کرد

, رشادت رزمندگان همه سلاح های قدرتمند دشمن را خنثی می کرد,

اسماعیل ماهینی یکی دیگر از رزمندگان بوشهری که درعملیات بیت‌المقدس حضور داشت با بیان اینکه ما در منطقه دارخوین مستقر بودیم تصریح کرد: پس از مدتی برای شرکت در عملیات آزادسازی خرمشهر به منطقه شلمچه اعزام شدیم که زمان اعزام از دارخوین به منطقه عملیات بیت المقدس شور و شوق خاصی در رزمندگان بوشهری ایجاد شد.

,

وی، با بیان اینکه رزمندگان بوشهری جزء پیشتازان حضور در عملیات بیت‌المقدس بودند افزود: در این عملیات بیش از ۳۰۰ نفر از رزمندگان بوشهری آماده عملیات بودند که بارها دشمن را در جبهه‌های گوناگون زمین‌گیر و اقدامات آنها را خنثی می کرد.

,

ماهینی با تشریح گوشه‌ای از این عملیات بیان کرد: هر چند سلاح و مهمات دشمن چندین برابر رزمندگان ما بود ولی هیچ ترس و واهمه‌ای در رزمندگان بوشهری وجود نداشت.

,

, ,

رزمنده بوشهری با تاکید بر حفظ روحیه عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: وجود روحیه جهادی در بین مردم می‌تواند در ابعاد گوناگون دشمنان را ناامید و ناکام کند که امیدوارم این روحیه در جامعه حفظ و پایدار شود.

,

 

,

شوق شهادت در وجود رزمندگان موج می‌زد

, شوق شهادت در وجود رزمندگان موج می‌زد,

سرهنگ میرزایی با اشاره به اینکه در این عملیات بوشهری‌ها نقش تاثیرگذاری داشتند اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابی‌طالب (ع)، بزرگترین عملیات جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.

,

وی با بیان اینکه پس از عزل بنی صدر سلسله عملیات‌های بزرگ رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف آغاز شد افزود: از بوشهر نخستین نیروهای سازماندهی شده در قالب گردان امام حسن (ع) به مناطق جنوب اعزام شد که در تیپ امام حسین (ع) اصفهان مستقر شد.

,

این رزمنده بوشهری که آن زمان ۱۷ سال سن داشت با بیان اینکه تجهیزات و مهمات رزمندگان بسیار محدود بود گفت: رزمندگان با سلاح ایمان و شوق شهادت در این عملیات شرکت کردند که در چند مرحله منجر به آزادی خرمشهر عزیز شد.

,

میرزایی با تشریح مراحل مختلف و انجام عملیات‌های مختلف خاطر نشان کرد: ابتدا پل شناوری برای اتصال شرق به غرب کارون نصب شد و به عنوان پشتیبان در این عملیات حضور یافتیم.

,

, ,

وی، با بیان اینکه رزمندگان بوشهری مدتی در دارخوین مستقر بودند تصریح کرد: مهمات رزمندگان بسیار اندک بود که گروهان ما چند سلاح آر.پی.جی ۷ و چند سلاح کلاش همراه داشت و به شکل ایذایی عملیات‌ها را انجام می‌داد.

,

این رزمنده که در آزاد سازی خرمشهر حضور داشت با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس سبب سردرگمی بعثی‌ها شده بود افزود: در این عملیات بیش از ۸۰ رزمنده بوشهری به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و بسیاری مجروح و اسیر شدند.

,

میرزایی صحنه‌های درگیری با عراقی‌ها در عملیات بیت‌المقدس را تشریح کرد و گفت: دشمن که تا دندان مسلح بود از شجاعت و هیبت رزمندگان اسلام ترس و واهمه‌ای عجیب داشتند به‌گونه‌ای که در جبهه‌های مختلف این عملیات، عراقی‌ها غافلگیر شدند.

,

وی، با بیان اینکه شهادت سرلوحه برنامه تمامی رزمندگان بود افزود: همه رزمندگان با شجاعت وصف ناپدیری در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و همه رزمندگان با شوق در انتظار شهادت بودند.

,

این رزمنده به یکی از فرماندهان بوشهری که در عملیات‌ بیت المقدس به شهادت رسید اشاره کرد و گفت: غضنفر جمیری که فرمانده گردان بود با ایثارگری و شجاعت برای شکستن محاصره و نجات رزمندگان که در تیررس دشمن بودند شهید شد.

,

 

,

, ,

همدلی بسیج و ارتش آزادی خرمشهر را رقم زد

, همدلی بسیج و ارتش آزادی خرمشهر را رقم زد,

یوسف بختیاری از دیگر رزمندگان بوشهری که در عملیات بیت‌المقدس حضور فعالی داشت و با اشاره به بخشی از عملیات آزادی خرمشهر تصریح کرد: هم زمان با آماده شدن نیروها برای انجام عملیات بیت المقدس، به منظور تصرف ارتفاع ۱۸۲ در جبهه فکه عملیات را آغاز کردیم.

,

وی که فرمانده یک دسته از رزمندگان بود گفت: عملیات بیت‌المقدس با رمز «یا علی ابن ابیطالب(ع)» آغاز شد و رزمندگان در محورهای مختلف عملیات را آغاز کردند که یکی از اهـداف آن ها، آزادسازی تپه ۱۸۲بود.

,

, ,

بختیاری با اشاره به عملیات فتح‌المبین که پیش از عملیات بیت المقدس انجام شده بود و در آن ۴۰ رزمنده بوشهری شهید شدند، افزود: رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس در زیر بمباران‌های بی امان عراقی‌ها صدمات و ضربات مهلکی به عراق‌ها وارد کردند به گونه‌ای که رزمندگان دژهای عراقی‌ها را با شجاعت به تصرف درمی‌آورند و سبب سردرگمی آنان شده بود.

,

وی از اتحاد و همدلی نیروهای بسیجی و ارتشی در این عملیات خبر داد و خاطر نشان کرد: اتحاد و همدلی رزمندگان سپاهی،بسیجی و ارتشی سبب شد خرمشهر به صورت کامل از دست اشغالگران بعثی آزاد شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه